Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 03-01-2016, 16:45   #1
richmond
ford::beginner
 
Imię: Ryszard
Zarejestrowany: 30-08-2011
Skąd: Gniezno
Model: Mondeo MK3
Silnik: CDTi
Rocznik: 2001
Postów: 49
Domyślnie ciężko odpala przy mrozie TDDI 90KM

Witam,
tak jak w tytule mam problem z odpaleniem przy mrozach i nie wiem czy to pompa i paliwo schodzi, czy może świece padnięte. Mechanik ściągnął przewód od świec i podłączył na krótko kabel do każdej z nich i stwierdził, ze jest napięcie, czyli grzeją....
Może być tak, ze grzeją słabo??????

Filtr paliwa wymieniony i oczywiście wcześniej zalany. Akumulator podłączony 80Ah od sprawnego auta... kręci i po 3 próbach odpali...
poniżej filmik jak się męczy...
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]


Ostatnio edytowane przez richmond ; 03-01-2016 o 18:50
richmond jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-01-2016, 17:25   #2
maciej_b
ford::professional
 
Avatar maciej_b
 
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 17-02-2007
Model: Focus kombi | Transit DCiV L3H2
Silnik: 1.6 TDCi Econetic 105KM | 2.0 TDCi EcoBlue 130KM
Rocznik: 2013 | 2019
Postów: 1,608
Domyślnie Odp: Problem z odpaleniem przy mrozie. TDDI 90KM

Akumulator taki sobie... spada do 8V.

Czy po pierwszym odpaleniu, kolejne (na zimnym silniku) też są takie kiepskie?
Jeżeli odpala dobrze to pewnie cofa się paliwo.
__________________
Był Focus MK1 1.8 TDDi 90 KM, przyszedł czas na zmiany i jest Focus MK3 1.6 TDCi 105KM.
maciej_b jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-01-2016, 17:58   #3
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Problem z odpaleniem przy mrozie. TDDI 90KM

To tylko słaby akumulator, napięcie przy kręceniu diesla nie powinno byś nizsze jak 9,5 Volt.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-01-2016, 18:19   #4
Foczka 23
ford::advanced
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 24-04-2011
Skąd: PŁocicz / Grudziądz
Model: Focus C-MAX
Silnik: Diesel 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 223
Domyślnie Odp: Problem z odpaleniem przy mrozie. TDDI 90KM

Rozrusznik robiłeś? jeżeli nie to warto za słabo kręci to słychać na filmie.Możesz kupić nowy aku ale jeżeli rozrusznik ma luzy na tulejkach to podczas takiego mrozu są większe opory i jest duży pobór prądu z aku a uto nie odpala bo diesel potrzebuje konkretnego kręcenia a tu kręci za słabo. Pozdrawiam
Foczka 23 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-01-2016, 18:32   #5
richmond
ford::beginner
 
Imię: Ryszard
Zarejestrowany: 30-08-2011
Skąd: Gniezno
Model: Mondeo MK3
Silnik: CDTi
Rocznik: 2001
Postów: 49
Domyślnie Odp: Problem z odpaleniem przy mrozie. TDDI 90KM

Cytat:
Napisał maciej_b Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Akumulator taki sobie... spada do 8V.

Czy po pierwszym odpaleniu, kolejne (na zimnym silniku) też są takie kiepskie?
Jeżeli odpala dobrze to pewnie cofa się paliwo.
na filmiku jest jak próbowałem odpalić na aku z tego focusa, który świeżo naładowany były 3 próbu i nic. Kręcił długo i intensywnie, ale niestety nie odpalał... podłączyłem mój nowy od mondeo 80Ah (na którym odpalam mondeo bez problemu) męczył się tak samo jak na tym filmie i podczas drugiej próby dał rade. ... niestety nie pamietam jak spadło wtedy napięcie
jak odpalił i chwile pochodził to kolejny rozruch bez problemu

Bump:
Cytat:
Napisał Foczka 23 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Rozrusznik robiłeś? jeżeli nie to warto za słabo kręci to słychać na filmie.Możesz kupić nowy aku ale jeżeli rozrusznik ma luzy na tulejkach to podczas takiego mrozu są większe opory i jest duży pobór prądu z aku a uto nie odpala bo diesel potrzebuje konkretnego kręcenia a tu kręci za słabo. Pozdrawiam
robiłem jedynie regulator napięcia w zeszłym roku. Wymieniony podobno na nowy oryginalny, a jak sprawdzałem ładowanie to ponad 15 jest :/ jak włącze światła i obie szyby podgrzewane to spada do 13,5 lub niżej. Jak dodam lekko gazu to znowu rośnie 14,5-15,5 :/

aku na którym w końcu odpalił (nie ten z filmiku) jest na 100% sprawny więc myślałem o świecach

Ostatnio edytowane przez richmond ; 04-01-2016 o 20:39
richmond jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-01-2016, 20:39   #6
richmond
ford::beginner
 
Imię: Ryszard
Zarejestrowany: 30-08-2011
Skąd: Gniezno
Model: Mondeo MK3
Silnik: CDTi
Rocznik: 2001
Postów: 49
Domyślnie Odp: ciężko odpala przy mrozie TDDI 90KM

dzisiaj robiłem jeszcze jedną próbe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. mój aku z mondeo do focusa plus kable z dawcy i męczarnia... trzy długie próby i za czwartym razem dał rade... napięcie na każdej świecy jest jak przekręce kluczyk, ale nie słysze zadnego przekaźnika. Nie wiem jak było wcześniej bo to auto kobiety i rzadko nim jezdze :/ może to coś z pompą?? ale na ciepłym odpalał :/ dłuzej kręci niz mondeo, ale zawsze odpalał :/
a czy przy filtrze paliwa powinny być jakieś oringi?? był wymieniany kilka dni temu i moze tam powietrze sie dostaje :/
tylko ze po wymianie tez było zimno (kilka na minusie) i po nocy postoju odpalał :/ ale jakby wolniej kręcił rozrusznik :/
richmond jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-01-2016, 00:30   #7
J@colo
ford::professional
 
Avatar J@colo
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 09-09-2014
Skąd: Poznań
Model: C-max/Galaxy/Mondeo/S-max
Silnik: 1.8TDCI/1,9TDI/2.0TDCI/1.8TDCI
Rocznik: 2006 / 2001 / 2005/2006
Postów: 1,035
Domyślnie Odp: ciężko odpala przy mrozie TDDI 90KM

Jak na zimnym ciężko odpala to przeważnie nieszczelność przy filtrze, łapie powietrze, czasami się zdarza że nie markowe filtry mają minimalnie mniejsze średnicę rurek i oringi już dobrze nie uszczelniają.

Sprawdź tez wężyki przelewowe przy wtryskach mogą być sparciałe i często tam się cofa paliwo lub po prostu wylatuje.
J@colo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-01-2016, 00:49   #8
HajerŚląsk
ford::average
 
Avatar HajerŚląsk
 
Zarejestrowany: 07-03-2013
Model: FOCUS MK 2 LIFT
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 56
Domyślnie

Cytat:
Napisał richmond Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
dzisiaj robiłem jeszcze jedną próbe Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. mój aku z mondeo do focusa plus kable z dawcy i męczarnia... trzy długie próby i za czwartym razem dał rade... napięcie na każdej świecy jest jak przekręce kluczyk, ale nie słysze zadnego przekaźnika. Nie wiem jak było wcześniej bo to auto kobiety i rzadko nim jezdze :/ może to coś z pompą?? ale na ciepłym odpalał :/ dłuzej kręci niz mondeo, ale zawsze odpalał :/
a czy przy filtrze paliwa powinny być jakieś oringi?? był wymieniany kilka dni temu i moze tam powietrze sie dostaje :/
tylko ze po wymianie tez było zimno (kilka na minusie) i po nocy postoju odpalał :/ ale jakby wolniej kręcił rozrusznik :/
Jeśli świece są podpięte jak w TDCI to jak je sprawdziłeś? Napięcie idzie po jednym kablu... Chyba że odpięta każda z osobna do plusa to przepraszam...

Wysłane z mojego HTC Desire 620
__________________
Strony internetowe, grafika, reklama w sieci - Zapraszam!
HajerŚląsk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-01-2016, 09:57   #9
damiasek
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 20-09-2009
Skąd: Kraków
Model: był Focus II Kombi
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Rocznik: 2005
Postów: 793
Domyślnie Odp: ciężko odpala przy mrozie TDDI 90KM

Cytat:
Napisał J@colo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jak na zimnym ciężko odpala to przeważnie nieszczelność przy filtrze, łapie powietrze, czasami się zdarza że nie markowe filtry mają minimalnie mniejsze średnicę rurek i oringi już dobrze nie uszczelniają.

Sprawdź tez wężyki przelewowe przy wtryskach mogą być sparciałe i często tam się cofa paliwo lub po prostu wylatuje.
To przecież silnik doładowany, a nie wolnossący, tu nie ma problemu z lewym powietrzem. Jak sprawny to odpali nawet ze zdjętym filtrem.
Silnik na filmie słabo się kręci, a jak wiekowy to na zimo może już też mieć słabą kompresję, a dieslu to podstawa do bezproblemowego odpalania.
damiasek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-01-2016, 10:09   #10
Uziu
ford::expert
 
Avatar Uziu
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: VW Passat/Mercedes-Benz
Silnik: 1.9 TDI/2.7CDI
Rocznik: 1998/2005
Postów: 2,097
Domyślnie Odp: ciężko odpala przy mrozie TDDI 90KM

koledze chodzilo o filtr paliwa. Swiece najlepiej wykrecic i sprawdzic optycznie jak grzeja ich plaszczyzny, akumulator to tez masz slaby, bo kopa to wcale nie ma, rozrusznik pewnie tez juz wymaga albo regeneracji albo chociaż czyszczenia.
Uziu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:11.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.