Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 31-12-2015, 11:10   #1
MrFoto
ford::average
 
Zarejestrowany: 29-06-2012
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 1,8
Rocznik: 2001
Postów: 63
Domyślnie opóźniony zapłon i spalanie stukowe

Witam , jak w temacie na rozgrzanym silniku wyprzedzenie zapłonu wynosi 8-10 stopni , w innych mondeo jakie miałem okazję sprawdzić wyprzedzenie zapłonu na biegu jałowym wynosi około 15 stopni , jaka może być przyczyna niewłaściwego konta wyprzedzenia zapłonu ???

MrFoto jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-12-2015, 13:25   #2
karloss
FCP member
 
Avatar karloss
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 2,019
Domyślnie Odp: opóźniony zapłon i spalanie stukowe

Czy było coś majstrowane przy kole prasowym na wale? Może się mylę, ale jego położenie może mieć wpływ na zapłon. Przynajmniej nie można go zdjąć i założyć od tak sobie.
Jakie masz objawy niewłaściwej pracy silnika?
karloss jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-01-2016, 13:15   #3
MrFoto
ford::average
 
Zarejestrowany: 29-06-2012
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 1,8
Rocznik: 2001
Postów: 63
Domyślnie Odp: opóźniony zapłon i spalanie stukowe

Według mechanika koło pasowe jest dobrze ustawione, objawy są takie że chcąc wystartować z niskich obrotów auto strasznie się muli, w gorący dzień kiedy jest włączona klima ruszenie z wolnych obrotów jest prawie niemożliwe, w górnym zakresie obrotów wszystko jest ok auto ma moc......jednak żaden z 'fachowców ' nie jest w stanie mi pomóc, dlatego szukam juz na własną rękę i to co ja do mniemam to albo uszkodzony komputer albo coś nie tak z układem rozrządu. .......cała możliwa elektryka i osprzęt silnika były wymieniane na nowe i z najwyższej półki, z tematem baruje się już dwa lata.
MrFoto jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-01-2016, 14:07   #4
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: opóźniony zapłon i spalanie stukowe

Jest za póżny zapłon, a można to ustawić paskiem rozrządu, prawdopodobnie trzeba o 2 ząbki przyspieszyć.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-01-2016, 16:16   #5
MrFoto
ford::average
 
Zarejestrowany: 29-06-2012
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 1,8
Rocznik: 2001
Postów: 63
Domyślnie Odp: opóźniony zapłon i spalanie stukowe

O to chodzi że tam jest łańcuch rozrządu ,według mechanika wszystko jest odpowiednio na znakach ale mam wątpliwości co do wyciągnięcia łańcucha lub ustawienia wałków rozrządu. Trudno jest właśnie stwierdzić w czym tkwi przyczyna, ale problem jednak istnieje skoro jest niewłaściwe wyprzedzenie zapłonu, pytanie tylko gdzie.
MrFoto jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-01-2016, 16:24   #6
karloss
FCP member
 
Avatar karloss
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 19-05-2009
Skąd: Warszawa
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2012
Postów: 2,019
Domyślnie Odp: opóźniony zapłon i spalanie stukowe

To może napisz co było robione przy silniku, jakiś większy remont? Jaki ma przebieg auto? Może coś jest nie tak w układzie klepek w kolektorze dolotowym? Może za późno się otwierają czyli do ewentualnego sprawdzenia byłby układ ciegna i silownika podcisnienia sterującego klapkami.
karloss jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-01-2016, 17:17   #7
MrFoto
ford::average
 
Zarejestrowany: 29-06-2012
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 1,8
Rocznik: 2001
Postów: 63
Domyślnie Odp: opóźniony zapłon i spalanie stukowe

a więc od początku ...co było robione.
Świece- motorcraft WYMIANA
przewody- motorcraft WYMIANA
cewka- beru WYMIANA
klapki w kolektorze-wymiana na nowe
zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej WYMIANA
czujnik położenia wału WYMIANA
czujnik temperatury WYMIANA
czujnik położenia wałka rozrządu WYMIANA
sonda lambda WYMIANA
sprawdzenie zaworu EGR
sprawdzenie zaworu bocznikowego
sprawdzenie ciśnienia na tłokach (i tu jest dziwna sytuacja 17-18 atmosfer)
dlatego cały czas upatruję problemu w układzie rozrządu, choć nik nie potrafi pomóc , wymieniłem już tak wiele rzeczy w tym aucie że nie pamiętam czy wszystko Wam podałem.....katalizator oczywiście był sprawdzony.
Auto od początku jak je mam pali zawsze z pierwszego strzała bez względu na mróz , nigdy nie zawiodło , a mimo to muli strasznie z niskich obrotów, tym bardziej teraz się boję bo żona jeździ autem.....a to tak wygląda że jakby chciała szybko uciec ze skrzyżowania to auto potrafi się zmulić, strzelić w kolektor ......i po chwili zaczyna się bujać , ja już opcji więcej nie mam.
mój najważniejszy trop jaki sam wytypowałem to to że zapłon na biegu jałowym ma wartość 8-10stopni , u kolegi i kuzyna ta wartość wynosi około 15 stopni ..... to mnie gryzie włącznie z tym nadciśnieniem na tłokach.

Ostatnio edytowane przez MrFoto ; 01-01-2016 o 17:20
MrFoto jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-01-2016, 17:24   #8
aprox99
ford::expert
 
Avatar aprox99
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 30-10-2007
Skąd: Bytom/Lünen
Model: Audi A4 TDI,Fiesta
Silnik: 2L 150 KM,1,25-82 KM
Rocznik: 2014,2014
Postów: 2,076
Domyślnie Odp: opóźniony zapłon i spalanie stukowe

Może być zepsuty główny sterownik który odbiera sygnały sensorów i to on decyduje o zapłonie.Poza tym ,są te wymienione sensory naprawdę te które muszą być?,wszystkie kostki odpowiednio popodłączane,wiem ,wiem to błachostka ale już miałem nawet to że były 2 rodzaje kabli do jednego modelu i kupiono te inne.Silnik 1,8 był 110KM i 125KM.Powstaje pytanie,skąd 17 bar na cylindrze?Choćby rozrząd był przestawiony to byłoby mniej a nie 17 bar.Coś tu nie gra.Może na początku ktoś coś popaprał i teraz ciągnie się to

Ostatnio edytowane przez aprox99 ; 01-01-2016 o 17:35
aprox99 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-01-2016, 17:38   #9
MrFoto
ford::average
 
Zarejestrowany: 29-06-2012
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 1,8
Rocznik: 2001
Postów: 63
Domyślnie Odp: opóźniony zapłon i spalanie stukowe

Wszystkie części są dobrane odpowiednio i z najwyższej półki , pracuję w sklepie motoryzacyjnym i dzięki temu jeszcze mnie to moje autko nie zrujnowało,w przyszłym tygodniu jadę do speca co ma niby wiedzę na temat sprawdzenia sterownika głównego pod kątem usterek wewnętrznych , bo pod zwyczajne komputery był podłączany w 5 różnych warsztatach i stacjach diagnostycznych ... za każdym razem to samo, zbyt uboga mieszanka ..... jednak nikt nie potrafi zdiagnozować czego to przyczyna bo wszystko zostało już wymienione i 5 razy sprawdzone.
Moim zdaniem przyczyna jest albo w sterowniku głównym albo w układzie rozrządu .... tyle że muszę sam do tego dojść z Waszą pomocą koledzy , bo mechanikowi jak się nie da usterki na talerzu a temat będzie trochę trudniejszy tak jak mój to mogę tak sobie jeździć od sasa do lasa ....tam stówka, tam dwie .....na części ile wydałem to już nie wspomnę.
MrFoto jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-01-2016, 18:03   #10
salom
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: opóźniony zapłon i spalanie stukowe

Sam znalazłeś przyczynę takiego zachowania silnika, tylko nie możesz w to uwierzyć, jak chodzi silnik na prawidłowym momencie zapłonu, a jak chodzi u Ciebie , sam wiesz.
Sam tego nie naprawisz, musisz znależć mechanika, co nie będzie sie bał dotknąć do rozrządu, i ustawić prawidłowo rozrząd, co jest związane z momentem zapłonu.
A ciśnienie, to pewnie żle odczytane na mierniku, bo jeżeli na nim są trzy wartości, to pewnie odczytana była PSA, a to odpowiada prawidłowemu ciśnieniu benzynowca, ca, 14 atm.
  Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:49.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.