Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 19-12-2015, 17:56   #1
brazil23
ford::beginner
 
Imię: Patryk
Zarejestrowany: 15-08-2013
Skąd: Bury st edmunds
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 46
Domyślnie Dwumas Do wymiany i sprzeglo? (drgania i chrobotanie na sprzegle)

Witam,mam powazne obawy ze to dwumas sie konczy ...

1 drgania na karoseri od odpalenia caly czas

2 po wcisnieciu sprzegla czuc na pedale stukanie juz na samym poczatku im glebiej tym mniej wyczuwalne to stukanie...ale dalej czuc.

3 stukanie metaliczne tak mniej wiecej w okolicach z tylu silnika w dolnej czesci (bardziej na lewo tak mi sie wydaje ) jak stoimy frontem do silnika...

wiele juz podobnych tematow tu dzis przeczytalem i przejawialo sie duzo rozych diagnoz auto ma przejachne ok 250 tys km wszystkie poduszki lewa prawa i dolna nowe... wczesniej byl problem tylko z drganiami wiec wymienilem poduszki (prawa i dolna byly zerwane) ale problem drgan nie ustapil...moze troszke sie zmniejszyly ale dalej byly...do tego doszlo teraz to stukanie w silniku i te drgania na sprzegle....


Ostatnio edytowane przez brazil23 ; 19-12-2015 o 18:21
brazil23 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-12-2015, 18:04   #2
aprox99
ford::expert
 
Avatar aprox99
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 30-10-2007
Skąd: Bytom/Lünen
Model: Audi A4 TDI,Fiesta
Silnik: 2L 150 KM,1,25-82 KM
Rocznik: 2014,2014
Postów: 2,076
Domyślnie Odp: Dwumas Do wymiany i sprzeglo? (drgania i chrobotanie na sprzegle)

Trzeba wymienić komplet sprzęgła i będzie ok
aprox99 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-12-2015, 18:18   #3
brazil23
ford::beginner
 
Imię: Patryk
Zarejestrowany: 15-08-2013
Skąd: Bury st edmunds
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 46
Domyślnie Odp: Dwumas Do wymiany i sprzeglo? (drgania i chrobotanie na sprzegle)

Cytat:
Napisał aprox99 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Trzeba wymienić komplet sprzęgła i będzie ok
ale jak juz wymienie sprzeglo to dwumas moge tez chyba ...bo po co placic dwa razy za to samo ... i czy sprzeglo moze wprowadzac w wibracje cala karoserie? zaznaczam ze wibracje pojawily sie juz przed tym problemem podczas wciskania sprzegla
brazil23 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-12-2015, 19:07   #4
aprox99
ford::expert
 
Avatar aprox99
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 30-10-2007
Skąd: Bytom/Lünen
Model: Audi A4 TDI,Fiesta
Silnik: 2L 150 KM,1,25-82 KM
Rocznik: 2014,2014
Postów: 2,076
Domyślnie Odp: Dwumas Do wymiany i sprzeglo? (drgania i chrobotanie na sprzegle)

Komplet sprzęgła znaczy wszystko razem z dwumasą bo to ona powoduje te drgania
aprox99 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-12-2015, 19:29   #5
GTB20
ford::advanced
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 27-10-2015
Skąd: Z domu
Model: sharan
Silnik: auy
Rocznik: 2000
Postów: 247
Domyślnie Odp: Dwumas Do wymiany i sprzeglo? (drgania i chrobotanie na sprzegle)

Ja bym wpierw obadal wszystkie poduszki silnika i inne rzeczy zanim zaczniesz wydawac konkret kase ale to twoja sprawa. Komplet sprzegla to komplet sprzegla czyli docisk i tarcza. Dwumas to co innego. Wymieniac mozna pojedynczo. kiedys wymieniano sama tarcze sprzeglowa i wiele razy wymienialem osobiscie w aso i jakoś nie bylo problemu. Poza tym w bemo wymienialismy na gwarancji w wielu mondkach sam dwumas bo tylko on podlegal gwarancji. Jesli klient chcial doplacic to sie zakladalo nowa tarcze i docisk z wysprzeglikiem ale jesli nie to tylko sam dwumas szedl nowy i nikt nie robil problemu. Szkoda ze fotek nie robilem ale gdzies chyba mam pare fotkow z dwumas z kugi czy innych tdci . Jesli mnie nie myli pamieć to dwumas GAT'a. Znajde na kompie to wkleje.

Jesli ktos chce to niech wymieni przy okazji pol auta i osprzetu. Ja nie wiem czy od poniedzialku nie zaczne wymiany na jednomas w golfie bo wolne mam to czyms musze sie zajać i z nudów cos porobic.

Spokojnie same tarcze sprzeglowe regeneruje sporo firm i sam kozystalem z Radzika i powiem wam ze rewelacja.

Ostatnio edytowane przez GTB20 ; 21-12-2015 o 07:09
GTB20 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-12-2015, 19:42   #6
aprox99
ford::expert
 
Avatar aprox99
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 30-10-2007
Skąd: Bytom/Lünen
Model: Audi A4 TDI,Fiesta
Silnik: 2L 150 KM,1,25-82 KM
Rocznik: 2014,2014
Postów: 2,076
Domyślnie Odp: Dwumas Do wymiany i sprzeglo? (drgania i chrobotanie na sprzegle)

Miałem ostatnio takie objawy w 2,2 Tdci 175 KM,po wymianie dwumasy i sprzęgła auto jak nowe
aprox99 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-12-2015, 22:07   #7
maniunio
ford::advanced
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 10-06-2014
Skąd: Gdańsk
Model: Kuga MK3 Vignale/ Puma MK2 ST-Line
Silnik: 2.0 EcoBlue 190KM A8/ 1.0 EcoBoost 155KM DCT7
Rocznik: 2021/ 2022
Postów: 476
Domyślnie Odp: Dwumas Do wymiany i sprzeglo? (drgania i chrobotanie na sprzegle)

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] , tak, nikt nie zrobi problemu z wymiany jednego elementu ale jeśli wymienisz przykładowo samo sprzęgło (tarcza + docisk), zapłacisz za robociznę a następnie za 10-20 tysięcy poleci dwumasa to masz dwie robocizny, które małe nie są.

PS. naprawdę ciężko się czyta to co piszesz.
maniunio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-12-2015, 07:22   #8
GTB20
ford::advanced
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 27-10-2015
Skąd: Z domu
Model: sharan
Silnik: auy
Rocznik: 2000
Postów: 247
Domyślnie Odp: Dwumas Do wymiany i sprzeglo? (drgania i chrobotanie na sprzegle)

podchodzac tak do sprawy to mozna i wykonac regeneracje skrzyni przy okazji. Nie mozna popadac w paranoje. To sa elementy do oceny pryz demontażu ale jesli ktos sie nei zna to owszem lepiej wymienic. Mi sie tylko wydaje ze jak ktos wymienia dwumas przy 150 tys km przebiegu to albo dupa nie kierowca byl albo to auto ma nakulane 350 tys km tak naprawde. Ja mam w golfie aktualnie 220 tys km, auto ma ori hak przy zakupie auta w salonie byl montowany czyli jest jakas tam szansa ze tez cos tam wozil i nadal mam dwumas wzorowy.

Te wymiany czasami w autach pryzpominaja mi te akcje z turbinami. Mowie nieraz ze geometria w tubinie ci sie klinuje- rozbierz i wyczyść i bedzie laleczka. Po paru tygodniach slysze ze wyciagnal turbo i poszlo do regeneracji. No nie normalnie cycki opadaja w tym momencie. A najlepsze pozniej jest ze auto z dolu nie jedzie, nie ma buta, póżno wstaje i takie tam. I co jest grane?? Ano bo turbo majstrowane. Mowilem zeby tylko rozebrac czesc goraca i wyczyscic to nie chcial byc nadgorliwy.
Na forum SGA kolega kaskader tez mial feler w aucie. Mowilem ze UPG mu siadla no i przy wymienie i zwalaniu glowicy komplet robil. Czyli wyciaganie pompek z gniazd. planowanie glowicy- prosta byla ale prostowal ja nie wiemjeszcze bardziej. I co pozniej tak znienawidzil to auto ze na mazde sie przesiadl. Sciagali pompe tandemowa i ja uszczlenili silikonem i rozwalil tym pompowtryski. Normlanie zamiast go ta robota kosztowac ze 600-700 zl to go wynioslo 2500 i co lepiej ma niż ja??
GTB20 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-12-2015, 15:08   #9
brazil23
ford::beginner
 
Imię: Patryk
Zarejestrowany: 15-08-2013
Skąd: Bury st edmunds
Model: Ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 46
Domyślnie Odp: Dwumas Do wymiany i sprzeglo? (drgania i chrobotanie na sprzegle)

Cytat:
Napisał GTB20 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja bym wpierw obadal wszystkie poduszki silnika i inne rzeczy zanim zaczniesz wydawac konkret kase ale to twoja sprawa. Komplet sprzegla to komplet sprzegla czyli docisk i tarcza. Dwumas to co innego. Wymieniac mozna pojedynczo. kiedys wymieniano sama tarcze sprzeglowa i wiele razy wymienialem osobiscie w aso i jakoś nie bylo problemu. Poza tym w bemo wymienialismy na gwarancji w wielu mondkach sam dwumas bo tylko on podlegal gwarancji. Jesli klient chcial doplacic to sie zakladalo nowa tarcze i docisk z wysprzeglikiem ale jesli nie to tylko sam dwumas szedl nowy i nikt nie robil problemu. Szkoda ze fotek nie robilem ale gdzies chyba mam pare fotkow z dwumas z kugi czy innych tdci . Jesli mnie nie myli pamieć to dwumas GAT'a. Znajde na kompie to wkleje.

Jesli ktos chce to niech wymieni przy okazji pol auta i osprzetu. Ja nie wiem czy od poniedzialku nie zaczne wymiany na jednomas w golfie bo wolne mam to czyms musze sie zajać i z nudów cos porobic.

Spokojnie same tarcze sprzeglowe regeneruje sporo firm i sam kozystalem z Radzika i powiem wam ze rewelacja.


poduszki wszystkie wymienione bo to w pierwszej kolejnosci zrobilem,prawa byla zerwana praktycznie do zera i dolna.wymienilem wszystkie 3 na nowe i drgania dalej sa moze ciut lzejsze.
brazil23 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-12-2015, 15:16   #10
Dawdes
ford::beginner
 
Imię: Dawid
Zarejestrowany: 26-02-2014
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0Tdci
Rocznik: 2008
Postów: 36
Domyślnie Odp: Dwumas Do wymiany i sprzeglo? (drgania i chrobotanie na sprzegle)

co masz na mysli mowiac prawa?? Jest poducha olejowa silnika, poduszka skrzyni ta pod aku i trzecia jako podpora tylna...
Dawdes jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:13.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.