|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
13-12-2015, 12:15 | #51 | |
ford::average
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 29-01-2009
Skąd: Katowice
Model: Lexus ES. Był Mondeo MKIV 1.8TDCI oraz Mondeo MKV Hybrid
Silnik: hybrid
Rocznik: 2021
Postów: 54
|
Odp: Mondeo HEV, czyli hybryda
Widzę, że tu też się coś dziejeGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. moja hybryda przybędzie luty/marzec. Już się nie mogę doczekać.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Bump: Cytat:
Bump: KARWOS Piszesz że będzie montował podgrzewacz płynu. Mnie sprzedawca powiedział, że mondeo hybryda ma coś takiego i nie trzeba czekać w zimie aż silnik spalinowy się rozgrzeje abyw kabinie było ciepło. Prawda to? |
|
13-12-2015, 12:48 | #52 |
ford::specialist
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 14-09-2014
Skąd: Podlasie
Model: C-max Energi '16
Silnik: 2.0 Benzyna + EV/190KM
Rocznik: 2016
Postów: 561
|
Odp: Mondeo HEV, czyli hybryda
Nie wiem jak jest w wersji europejskiej. W usa jest tak:
Hybryda - ma podgrzewanie płynu chłodzącego przez kolektor wydechowy - ale niestety działa tylko jak jest uruchomiony silnik. W przypadku dojazdu do pracy ok 3km silnik pracuje ok 1000m. Oczywiście jeżeli włączamy temp wyższą na panelu to silnik pracuje cały czas - niezależnie od tego czy bateria jest naładowana 100% - gdzieś to ciepło musi się wytworzyć. Jak wyłączymy ogrzewanie to silnik się wyłącza Wersja Energy - ma dodatkowo ogrzewacze elektryczne przed nagrzewnicą (za kolektorem wydechowym (w którym też jest płyn dogrzewany). Ja zamontowałem podgrzewacz za nagrzewnicą (model 1500W elektrowarm 8002A). I spełnia swoją funkcję. Ogrzany płyn przepływa przez termostat górą, wpada do rozdzielacza - część kierowana jest na silnik, część na nagrzewnicę - wyjścia się łączą i trafiają ponownie do podgrzewacza. Zamontowałem to ze względu na bardzo małe przebiegi (czasami przez 2-3 tyg samochód nie przejeżdza więcej niż 10km dziennie) co sprawia że z oleju silnikowego robi się budyń. Początkowo bałem się, że uszczelka pod głowicą poszła jednak mechanicy od razu stwierdzili , że jeżeli pto benzyna to pewnie jeżdżę tylko do pracy a że to hybryda i silnik gaśnie i odpala i w 99% czasu jest niedogrzany to benzyna miesza się z olejem i nie mogąc odparować robi budyń. Po przejechaniu ok 20km olej robi się czysty, wręcz prawie jak nowy (a ma już ok 12000km po 11 miesiącach) Podgrzewacz podgrzewa głowicę do ok 40st może 50 (co na pewno przyspiesza ogrzanie oleju) i w pewnym stopniu zmniejsza obciążenie silnika ciągle pracującego w zimnych warunkach. Przy dojazdach np 10km nie byłoby z tym problemu bo silnik na prawdę szybo się rozgrzewa (o ile pracuje). Dodatkowo trzeba wspomnieć że jeżeli silnik się włączy to nie wyłączy się dopóki układ EV nie osiągnie także prawidłowej temperatury (termometr obok wskaźnika temperatury zmieni kolor z niebieskiego na biały - co ciekawe - jeżeli ta temperatura jest na granicy i zrobi się biały - włączymy ogrzewanie - to kolor zmieni się znowu na niebieski i silnik się włączy. Z tego co zauważyłem jeżeli na zewnątrz jest poniżej 2st to silnik uruchamia się od razu po uruchomieniu pojazdu (niezależnie od stopnia naładowania Baterii). powyżej 2st można ruszyć na EV ale po włączeniu silnika jego wyłączenie warunkowane jest temperatura EV - zakładając wyłączone ogrzewanie. Jeżeli w mondeo w polsce jest dodatkowy ogrzewacz elektryczny to nie byłoby sensu tego montować ( w USA na pewno nie ma - zamiast tego w zimniejszych stanach montowane są fabrycznie grzałki między 3 a 4 cylindrem (szwagier w fusionie hybrid ma taką fabrycznie). Ostatnio edytowane przez Karwos00 ; 13-12-2015 o 12:52 |
13-12-2015, 13:34 | #53 |
ford::average
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 29-01-2009
Skąd: Katowice
Model: Lexus ES. Był Mondeo MKIV 1.8TDCI oraz Mondeo MKV Hybrid
Silnik: hybrid
Rocznik: 2021
Postów: 54
|
Odp: Mondeo HEV, czyli hybryda
ICKLOP - rozumiem, że nie potwierdzasz tematu z ogrzewaniem? Mam na myśli to że przy włączonym ogrzewaniu kabiny trzeba czekać az silnik spalinowy się rozgrzeje tak jak w zwykłym benzyniaku?
|
13-12-2015, 13:46 | #54 |
ford::specialist
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 14-09-2014
Skąd: Podlasie
Model: C-max Energi '16
Silnik: 2.0 Benzyna + EV/190KM
Rocznik: 2016
Postów: 561
|
Odp: Mondeo HEV, czyli hybryda
Może nie do końca aż silnik się rozgrzeje - dość szybko rozgrzewa się kolektor i płyn w nim - trafia do nagrzewnicy i tam się chłodzi - wraca zimny. Czyli mimo zimnego silnika dość szybko leci ciepłe powietrze (ale nie jest to natychmiast - ta cała masa metalu też musi się rozgrzać zanim zacznie ogrzewać płyn).
Gorący płyn chłodzący z kolektora wydechowego trafia tylko do nagrzewnicy - nie rozgrzewa dodatkowo silnika (może to błąd i powinien być tam też zawór kierunkowy). |
14-12-2015, 12:25 | #55 |
Postów: n/a
|
Odp: Mondeo HEV, czyli hybryda
Ciężko powiedzieć czy coś jest czy nie ma - nie jeździłem zwykłym benzyniakiem (zbyt wiele) więc nie mam porównania, jeśli jest to pełni funkcją pomocniczą bo generalnie to silnik musi trochę pochodzić żeby było ciepło (parę minut?). Dodatkowo jak za długo stoi na EV a na zewnątrz jest zimno i mamy włączone ogrzewanie to po pewnym czasie silnik się sam załączy (na chwilę). Natomiast jesli wylaczymy ogrzewanie to nie kojarze aby sie wlaczal. Z tym że to że włącza się silnik nie jest aż tak złe - on nagrzewa i ładuje baterię.
Zazwyczaj to wygląda tak, że nie naładuje jej do pełna zanim się wyłączy, a potem już jeździ się na baterii. Silnik musi mieć odpowiednią temperaturę aby dobrze funkcjonować i nie generować szkodliwych spalin. |
14-12-2015, 18:23 | #56 |
ford::specialist
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 14-09-2014
Skąd: Podlasie
Model: C-max Energi '16
Silnik: 2.0 Benzyna + EV/190KM
Rocznik: 2016
Postów: 561
|
Odp: Mondeo HEV, czyli hybryda
Tu wycinek z instrukcji USA - po włączeniu My View - wskaźnik temperatury silnika i układu EV:
• Coolant Temp – Indicates engine coolant temperature. At normal operating temperature, the level indicator will be white and will be in the normal range (between H and C). If the engine coolant temperature exceeds the normal range, the level indicator will change to red to indicate that the engine is overheating. Stop the vehicle as soon as safely possible, turn off the vehicle and let the engine cool. The thermometer indicator next to the gauge will illuminate in blue or white to indicate the following (not available for Energi vehicles): • Blue thermometer - This indicates that the hybrid system is not warm enough to allow EV operation. The gasoline engine will typically run continuously when the indicator is blue. Note: During silent key start mode, the thermometer indicator will be blue, but the gasoline engine will not run. This is the result of the vehicle computer allowing the engine to be cooler during the silent key start period. This is normal operation and does not indicate a problem with your vehicle. After the first engine start the indicator will turn white when the gasoline engine is warm enough to turn off. • White thermometer - This indicates that the hybrid system is warm enough to allow EV operation. If the vehicle operates on battery power long enough, it is possible that the gasoline engine may need to run to keep the system warm. In this case, the thermometer indicator will revert back to blue. Wydaje mi się że sprzedawca mówiąc o dodatkowym ogrzewaniu miał na myśli najprawdopodobniej dogrzewanie z kolektora. Raczej wątpię by wersje USA i Europa różniły się mechanicznie - wręcz podejrzewam że są dokładnie identyczne poza oprogramowaniem i dostępnymi opcjami wyposażenia. |
14-12-2015, 21:32 | #57 |
ford::average
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 29-01-2009
Skąd: Katowice
Model: Lexus ES. Był Mondeo MKIV 1.8TDCI oraz Mondeo MKV Hybrid
Silnik: hybrid
Rocznik: 2021
Postów: 54
|
Odp: Mondeo HEV, czyli hybryda
w jakimś teście czytałem że mondeo w odróżnieniu od toyoty ma ogrzewanie, wspomaganie kierownicy i klime napędzane elektrycznie i nie jest uzależnione (tak bezpośrednio) od pracy silnika spalinowego. Dlatego posiadacze hybryd toyoty jeśli chcą oszczędzać to marzną a posiadacze mondeo nie koniecznie. Czyli tak jakby był jakiś podgrzewacz płynu (jak w dieslu), który energię bierze ze zwykłego akumulatora. Jednak to co pisze ICYKLOP zaprzecza tej teorii więc już nie wiem. Sprawdzę na swoim za 3 miesiące. Akurat jeszcze bedzie zimaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Bump: http://carsattest.blogspot.com/2015/02/the-first-test-drive-new-ford-mondeo-in.html kuźwa czemu u nas nie ma takiego wnętrza? |
15-12-2015, 15:19 | #58 |
ford::specialist
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 14-09-2014
Skąd: Podlasie
Model: C-max Energi '16
Silnik: 2.0 Benzyna + EV/190KM
Rocznik: 2016
Postów: 561
|
Odp: Mondeo HEV, czyli hybryda
Tak to prawda - hybrydy forda mają wszystko praktycznie elektryczne - wszystkie pompy itp są elektryczne. Możliwe że w polsce mondeo hybryda ma dogrzewacz elektryczny jak to ma miejsce w wersjach ENERGY w USA. Gdyby tak było - za silnikiem na wyjściu z dogrzewacza z kolektora byłoby ustrojstwo między tym wyjściem a wejściem do nagrzewnicy.
|
20-12-2015, 22:18 | #59 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 04-09-2015
Model: Mondeo MKV
Silnik: 2.0 Hybrid
Rocznik: 2015
Postów: 3
|
Odp: Mondeo HEV, czyli hybryda
W temacie ogrzewania wnętrza w hybrydzie:
Układ ogrzewania wnętrza zasilany jest przez ciepło z układu chłodzenia silnika spalinowego. Układ ten ma dwa obwody, pierwszy związany z chłodzeniem silnika, połączony z chłodnicą, wentylatorem, zbiornikiem wyrównawczym, itd. oraz drugi związany z dogrzewaniem zimnego płynu chłodzącego, w celu szybkiego nagrzania wnętrza. Ten drugi obwód układu chłodzenia przechodzi przez wymiennik ciepła zamontowany w kolektorze wydechowym. Pompa płynu chłodzącego jest elektryczna i ma sterowaną prędkość przepływu. Gdy silnik spalinowy jest zimny i płyn chłodzący jest zimny, termostat steruje przepływem płynu chłodzącego przez wymiennik ciepła w kolektorze wydechowym, pomijając obwód pierwszy. Gorące spaliny nagrzewają płyn chłodzący, który następnie trafia do wymiennika ciepła ogrzewania kabiny. W układzie chłodzącym nie ma dodatkowej nagrzewnicy elektrycznej zasilanej z instalacji elektrycznej samochodu, bo pewnie nie miałaby sensu ekonomicznego. Włączając silnik spalinowy uruchamia się ładowanie akumulatora wysokonapięciowego oraz dogrzewany jest płyn w układzie chłodzenia. W praktyce wygląda to tak, że przy temperaturze otoczenia ok. 5 st. a samochodzie stojącym w garażu o temperaturze ok. 14 st. po uruchomieniu auta po pierwszym manewrze włącza się silnik spalinowy i pracuje ok. 1 minutę. Po tym czasie wentylator wkręca się na obroty, a w kabinie zaczyna robić się ciepło (ustawienie 17,5 - 18,5 st.). Kolejne uruchomienia następują po sobie w różnych odstępach. Dodatkowo na ekranie poglądowym stanu pojazdu wyświetla się powód włączenia silnika spalinowego: układ ogrzewania. Przy innych temperaturach jeszcze nie testowałem, bo dopiero 2 tygodnie, jak nim jeżdżę, stukną w środę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jak na razie jestem MEGA zadowolony! Bump: Cytat:
|
|
21-12-2015, 15:19 | #60 |
ford::specialist
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 14-09-2014
Skąd: Podlasie
Model: C-max Energi '16
Silnik: 2.0 Benzyna + EV/190KM
Rocznik: 2016
Postów: 561
|
Odp: Mondeo HEV, czyli hybryda
Załączam budowę układu chłodzenia w C-max hybrid.
Nie wiem czy jest tu coś takiego jak termostat puszczający płyn na kolektor - chyba że jest to część nr 9 - ale nie znalazłem nigdzie że jest tam jakikolwiek termostat - ale to nie znaczy że go tam nie ma - ew. cała ta część działa jako zawór kierujący w odpowiednie ilości płynu na kolektor i silnik. Wskaźnik termometru - jak na zdjęciu (nie moim - znalazłem w necie (oczywiście wszystko km można ustawić)). Temperatura dotyczy układu - czyli czujnik musi raczej mierzyć temp urządzenia które ten płyn chłodzi a nie temp. samego płynu. Podgrzewacz zamontowany u mnie podgrzewa płyn POZA tym w częściach: 6,7,16,17. Ostatnio edytowane przez Karwos00 ; 21-12-2015 o 15:22 |
|
|
|