|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-06-2012, 17:40 | #71 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 19-10-2011
Skąd: Kwidzyn
Model: Mondeo MKIV
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2013
Postów: 43
|
Odp: Mondeo Mk3 2.0 Wymiana/naprawa turbiny P132A
Jakby ktoś był zainteresowany:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] To jest ten silniczek który steruje wychyleniem dźwigni, 1 juan za sztukę minimalna ilość zamówienia 1000 sztuk = około 550 zł |
01-12-2015, 08:27 | #72 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 04-05-2011
Skąd: Wrocław
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 4
|
Odp: Mondeo Mk3 2.0 Wymiana/naprawa turbiny P132A
witam. czy ktoś po przeczyszczeniu ślimaka i białej z nim współpracującej zębatki nasmarował to czymś ?
|
02-12-2015, 19:03 | #73 |
ford::beginner
Imię: Michał
Zarejestrowany: 11-04-2013
Skąd: Toruń
Model: Mondeo
Silnik: 2.2 tdci
Rocznik: 2007
Postów: 29
|
Odp: 2.0 Wymiana/naprawa turbiny P132A
te nastawniki różnią się czymś w 2.0 i w 2.2 tdci?? bo turbiny chyba są inne... a na alledrogo wszędzie tylko 2.0.... chyba to jednak rozbiorę i się też pogapię....
|
25-10-2016, 11:21 | #74 |
ford::amateur
Imię: jacek
Zarejestrowany: 15-04-2013
Skąd: łęczna
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2006
Postów: 7
|
Odp: 2.0 Wymiana/naprawa turbiny P132A
Witam. Odświeżę trochę temat, prześledziłem nie tylko ten temat i potrzebuję waszej opini. Mam Mondka mk3 2.0 TDCI z 2006r, odkąd go kupiłem w 2013r tak z dwa razy do roku podczas jazdy potrafiła zapalić mi się owa sprężynka (podczas gazu wciśniętego do dechy samochód utrzymywał obroty i prędkość rozpędzoną natomiast więcej już nie chciał wtedy iść [brak mocy], po zwolnieniu pedału gazu tracił prędkość i obroty. Dopiero po wyłączeniu zapłonu i ponownym uruchomieniu wszystko wracało do normy. Zdarzało się to średnio 2x do roku także nie przywiązywałem do tego wagi. Od początku tego roku do czerwca działo się tak częściej, pojechałem do warsztatu. Okazało się iż, wąż od intercoolera był pęknięty na długości ok.4cm (ponoć typowa usterka pękające węże intercoolera) . Zapłaciłem ok. 40 zł i zadowolony wróciłem do domu że w końcu problem z głowy. Czytając forum na bieżąca, w lipcu wyczyściłem zawór EGR (nie był bardzo brudny, wręcz przykurzony tylko) oraz kolektor dolotowy (ten troszkę bardziej w nagarze). Wszystko czyściutkie nowe uszczelki. Od tego czasu wraz pojawiła się sprężynka (niby raz mi się zapaliła od lipca, aczkolwiek się zapaliła). Pomyślałem że póki 3 razy na rok się zapala to może sie nie przejmować, aczkolwiek gdy zapali się odpukać podczas wyprzedzania może się to zle skonczyc. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
kupiłem niedawno interfejs diagnostyczny, (nie jakiś nie wiadomo co - za ok. 90zł) i w programie Forscan nie pokazuje mi błędów. Być może muszę z nim jeździć wyłapać moment jak pojawi się sprężynka. Międzyczasie co byście podejrzewali ? Czytając forum obstawiałem jeszcze sprawdzić sterownik turbo moze sie wiesza bądź samo turbo (wieszające się łopatki) ?? tylko bawić się samemu czy dać do regeneracji. (Jeszcze nawracając do wymiany węza intercoolera, mechanicy powiedzieli że wtryski kuleją i turbina smarka olejem bo dymi mocno. Tylko sprawdzając kompem ciśnienie paliwa na zapłonie 4-10 bar, rozruch 300 bar +-50, i na biegu jałowym 250 bar +-40 to mieszczę się w normach. Odchylenia na wtryskach na ciepłym silniku, A 1.430 B -0,787 C 0,541 D -1,191 chociaż nie wiem na ile wiarygodny moze byc ten program. (rozważam jeszcze próbę przelewową) Podsumowując co może być przyczyną włączania się trybu awaryjnego czyli zapalania sprężynki u mnie ? |
25-10-2016, 21:31 | #75 |
ford::professional
Imię: Robert
Zarejestrowany: 25-04-2008
Skąd: Scyzorykowo
Model: Mdo Mk3 i MK4 HB; Fiesta Mk7
Silnik: 2.0TDCi; 1,4Pb
Rocznik: 2006; 2009
Postów: 1,664
|
Odp: 2.0 Wymiana/naprawa turbiny P132A
|
27-10-2016, 10:33 | #76 |
ford::amateur
Imię: jacek
Zarejestrowany: 15-04-2013
Skąd: łęczna
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2006
Postów: 7
|
Odp: 2.0 Wymiana/naprawa turbiny P132A
Ok, sprawdze i sie odezwe. Tylko mozliwe ze dopiero po niedzieli napisze.
Wracalem dzis o 23 z lublina i podczas wyprzedzania ciezarowki na 5 biegu, okolo110 km/h zapala sie sprezynka. Udalo mi sie zjechac przed nia na prawy pas i szybkie wylaczenie zaplonu i odpalenie ponownie auta wszystko wraca do normy, jade dalej. Nie bylo czasu na odczytanie bledu, na szczescie komputer mialem podpiety i wszystko zostalo zapamietane. Mianowicie pokazal sie kod bledu P132B. Problem z turbosprezarka. Czyli teraz tylko sterownik czy mechanizm turbo. Jak sprawdze to napisze Ostatnio edytowane przez jack_byk ; 27-10-2016 o 23:09 |
28-10-2016, 20:04 | #77 |
ford::professional
Imię: Robert
Zarejestrowany: 25-04-2008
Skąd: Scyzorykowo
Model: Mdo Mk3 i MK4 HB; Fiesta Mk7
Silnik: 2.0TDCi; 1,4Pb
Rocznik: 2006; 2009
Postów: 1,664
|
Odp: 2.0 Wymiana/naprawa turbiny P132A
|
|
|
|