|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
29-11-2015, 08:10 | #81 |
Postów: n/a
|
Odp: Motor defect- stanął i już nie odpalił
Dokładnie czytałem, a koszty pomiaru kompresji nawet w dojczlandii, maja sie nijak do kosztów jakie poniesiesz za niepotrzebne wozenia pojazdu po róznych pozal się Boze mechanikach, co kazdy stawia inną diagnozę.
Pomiar kompresji przy usterkach silnika diesla to podstawa. Ale o tym nie wiedza, lub nie chcą wiedzieć mechanicy doby komputerów. Od czasu wymyślenia silnika diesla od ponad stu lat, kompresja to podstawa. |
29-11-2015, 10:24 | #82 | |
FORD|AUTHORIZED
Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,187
|
Odp: Motor defect- stanął i już nie odpalił
Cytat:
inna sprawa, że zazwyczaj obecnie kompresja znika do 0 w wyniku uszkodzenia zaworów czy tłoka, a to idzie wyczuć bez pomiaru Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu |
|
29-11-2015, 16:55 | #83 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-10-2015
Model: C-max
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Postów: 29
|
Odp: Motor defect- stanął i już nie odpalił
Cytat:
Skoro ktoś za rozebranie auta i nie stwierdzenie niczego w autoryzowanym serwisie Forda bierze grubo ponad kilka stówek, to można się mniej więcej domyślać, że kompresja silnika jest "nieco" droższa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
04-12-2015, 11:54 | #84 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-10-2015
Model: C-max
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Postów: 29
|
Odp: Motor defect- stanął i już nie odpalił
A więc mamy diagnozę, co mnie bardzo cieszy, bo coś ruszyło się do przodu.
Mechanik upatruje przyczynę w paliwie. Niekoniecznie teraz, odkąd mam auto, bo jak już wspomniałam jest tankowane tylko na markowych stacjach, nie żadne Auchany czy Carrefoury. Nie wiadomo, co działo się z autem wcześniej, kto nim jeździł i co tankował. Najbardziej zastanawiającą kwestią jest brak jakichkolwiek objawów wcześniej. Samochód cały czas jeździł, był w codziennej eksploatacji, nic się nie działo...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Okazało się, że najwięcej szkód jest w samym silniku. Niby ten wypalony wtrysk zrobił takie zamieszanie. DPF i turbina są sprawne, były już sprawdzane. Pisałam już o wtryskach, a więc dwa zostały zmienione na całkowicie nowe, z czego jeden był w stanie agonalnym, bo się aż stopił. Ponadto do wymiany są: - tłoki (dwa całkowicie, z czego jeden wypalony, ale zmieni się wszystkie od razu) - cylindry - panewki są podtarte - wał korbowy jest porysowany - czujnik paliwa cieknie + wiadomo uszczelka pod głowicą, filtry + olej Przy okazji zmienię rozrząd, bo i tak musiałby być zmieniany na początku roku. I podejrzewam, że pierwszy "pożal się boże" mechanik, by w życiu tego nie ogarnął, bo prócz wtrysków i padniętej turbiny niczego się nie doszukał. Reasumując: części zamówione, a więc powoli do przodu...i oby już tak do końca Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
05-12-2015, 22:47 | #85 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 11-12-2013
Skąd: Białystok
Model: C-MAX SILVER X
Silnik: 1.6 TDCI 109 CVT
Rocznik: 2006
Postów: 540
|
Odp: Motor defect- stanął i już nie odpalił
Uszkodzenia jakie opisujesz wskazują bardziej na przegrzanie silnika - pisząc o paliwie i wtryskach opcji jest kilka
- nieudany chiptiuning silnika o którym możesz nie mieć wiedzy - wizyta w serwisie gdzie zostanie przywrócony oryginalny soft ( bez tego naprawa może być tylko następną reanimacją "serca" przed agonią ) - zły montaż czujnika paliwa ( choć tutaj stawiam na brak fachowości ASO w którym byłaś gdzie grzebali coś ) ale może i wcześniej leciało - problem z dozowaniem paliwa ( uszkodzone czujniki, zawieszone wtryski ) - nadtopiony jeden - panewki tutaj jest wielu przeciwników teorii zmielenia panewki i uszkodzenia wału - ja widziałem takie osobiście, koleżanka ma uszkodzone panewki i uszkodzenia wału - powodem może być niedostateczne smarowanie, przegrzanie silnika, awaria układu pompy oleju co do paliwa to słyszałem tylko jedną teorię - potwierdzaną juz w kilku opracowaniach a tyczy się biopaliwa i silników diesla - biopaliwo ma wyższą temperaturę wrzenia niż ropa i nie odparowuje przy wielowtrysku oraz dodatkowego wtrysku z DPF jeśli dostanie się do oleju nie odparuje nawet w części - biopaliwo ma właściwości rozpuszczalne i mniejszy współczynnik osiąganej mocy ze spalenia tej samej dawki paliwa od ropy przy biopaliwie zaleca się drastycznie skrócić wymiany oleju w silniku, jeśli producent pisze że silnik nie powinien być zasilany biopaliwem lub o dopuszczalnej domieszce należy się do tych wytycznych stosować kategorycznie możliwe że tankowałaś bioiesla niewiadomego pochodzenia - z tego co mi wiadomo to wszystkie stacje na zachodzie mają już zgodnie z norma europejską domieszkę 5% ( w Polsce jest 7% np na orlenie ) tu info dot. silników HDI PSA ( czyli 1.6 TDCI również z filtrem ) "Dopuszczenie do wszystkich modeli Diesla z wyjątkiem silników HDi zbudowanych od 2000Ograniczenia:maksymalna domieszka do oleju napędowego z normą DIN EN 590 30% estru metylowego rzepakowego (RME) jest dozwolony dla wszystkich serii z wyjątkiem silnika HDi z filtrem cząstek stałych system / FAP systemu, jeśli następujące środki ostrożności należy przestrzegać:- Po wstępnym wymieszaniu, filtr oleju napędowego wymienić po 1.000 do 2.000 km- Każda wizyta sklepie jest cały układ paliwowy (w tym wtrysku), aby sprawdzić czy nie ma wycieków i ich naprawy w razie potrzeby- Przynajmniej co 5000 km, poziom oleju w silniku i uzupełnić w razie potrzeby- Co 10.000 km zmiana oleju silnikowego (w tym filtr oleju) do wykonywania" |
20-12-2015, 13:34 | #86 |
ford::beginner
Imię: JAN
Zarejestrowany: 26-05-2012
Model: FORD C-max
Silnik: 1,6TDCi 109 KM
Rocznik: 2007
Postów: 35
|
Odp: Motor defect- stanął i już nie odpalił
Czy auto już odpaliło? A może już śmiga po "autobanie".
|
20-12-2015, 18:25 | #87 |
Postów: n/a
|
Odp: Motor defect- stanął i już nie odpalił
Pewnie zrobili remont, i kombinują jak odpalić.
|
20-12-2015, 22:24 | #88 | ||
ford::beginner
Zarejestrowany: 25-10-2015
Model: C-max
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Postów: 29
|
Odp: Motor defect- stanął i już nie odpalił
Cytat:
Auto już od niedawna jest w eksploatacji, jeździ i ma się dobrze, aczkolwiek na "autobanie" pojeździ po świętach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. W międzyczasie był jeszcze mały problem z DPF, ale sytuacja została opanowana... Reasumując cały temat, ogólnie po prawie 2 m-cach zawirowań i innych perypetiach auto zostało naprawione, co mnie bardzo cieszy. Teraz po takim gruntownym remoncie, niech się tylko kula- oby jak najdłużej. Cytat:
I jeszcze chciałam podziękować tym, którzy wirtualnie starali się pomóc- w różny sposób, wysyłali PW, pytali, podawali namiary na mechaników (co prawda z innych stron kraju, ale nie ważne- liczy się sam fakt), śledzili ten temat itd. DziękujęGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Niestety byli też i tacy, którzy zaglądali mi do portfela, bardziej martwili się o stan moich finansów niż ja sama, a także negowali moje decyzje i wytykali błędy, nie mówiąc już o tym, iż czekali aż auto zostanie wystawione na otomoto... Niestety Panowie- nie tym razemGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
||
21-12-2015, 06:23 | #89 |
ford::beginner
Imię: JAN
Zarejestrowany: 26-05-2012
Model: FORD C-max
Silnik: 1,6TDCi 109 KM
Rocznik: 2007
Postów: 35
|
Odp: Motor defect- stanął i już nie odpalił
No to życzę szerokości!
|
21-12-2015, 15:28 | #90 |
ford::specialist
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 14-09-2014
Skąd: Podlasie
Model: C-max Energi '16
Silnik: 2.0 Benzyna + EV/190KM
Rocznik: 2016
Postów: 561
|
Odp: Motor defect- stanął i już nie odpalił
Szerokości i chyba trzeba podziękować za podzielenie się rozwiązaniem problemu.
|