|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
06-10-2015, 16:44 | #61 | |
ford::advanced
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 18-06-2014
Skąd: Okolice KRK
Model: Galaxy
Silnik: 1.9TDI & 2.0 163 KM 1.8TDCi - było
Rocznik: 1999 & 2011 2006-było
Postów: 319
|
Odp: Samodzielna wymiana filtra paliwa w 1.8 TDCI - poradnik krok po kroku
Cytat:
__________________
"Człowiek wydaje pieniądze, których nie ma, na rzeczy, których nie potrzebuje, by imponować ludziom, których nie lubi " Danny Kaye |
|
27-11-2015, 16:29 | #62 |
ford::amateur
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 20-09-2015
Skąd: Krk
Model: Focus MK2
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 5
|
Odp: Samodzielna wymiana filtra paliwa w 1.8 TDCI - poradnik krok po kroku
Witam, mam do Was pytanie.
Sytuacja wygląda tak: 13/11 wymieniałem w focusie II 1.8 Tdci filtry oraz olej (u mechanika), oraz kupiłem nowy aku. Wróciłem od mechanika i samochód stał tydzień. Po powrocie z delegacji elegancko odpalał , jeździłem tak kilka dni, jednak od dwóch dni samochód mam uziemiony pod firmą, gdzie pracuje. Focus nie odpala, aku nowe, rozrusznik kręci, przez kilak sekund silnik łapie a potem pada i nic. Otworzyłem maskę zdjąłem pokrywę i widzę coś takiego - (załącznik). Do przewodu prowadzącego do filtra paliwa mam zamontowaną pompkę ręczną i to jeszcze uszkodzoną po prawej stronie - wcześniej jej nie było. Po "dopompowaniu" gruszka robi się twarda po ponownej próbie odpalenia nic a gruszką można znowu pompować.... Co może być przyczyną że samochód nie odpala i co mam zrobić z kreatywnością mechanika odnośnie pompki - nie było jej i samochód normalnie odpalał. |
28-11-2015, 10:18 | #63 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 13-12-2009
Model: c-max
Silnik: spalinowy
Rocznik: 1410
Postów: 325
|
Odp: Samodzielna wymiana filtra paliwa w 1.8 TDCI - poradnik krok po kroku
No, jakby się zapowietrzał.
Może właśnie przez tę pompkę. Gdyby ona nie była uszkodzona to coś by z tego było. Takie gruszki to na przykład citroeny mają w standardzie. Jeśli nie zlecałeś do mechanika montażu tego czegoś to nie wiem po grzyba to zakładał. To potencjalne źródło nieszczelności. Tam jest aż 4 opaski, które mogą przepuszczać - zamiast jednej rurki w całości fabrycznej. Nie wiem co ci poradzić z tym, ale w mojej ocenie to fachowiec powinien się z tobą rozmówić przed montażem tego czegoś. Ja bym się nie zgodził przyznam szczerze. Fabryka nie dała, więc nie. Jakoś sobie ludzie radzą bez takiej pompki. Wymieniałem 2 razy filter a nie jestem fachowcem. Chyba na lince trzeba zaprowadzić auta do gościa i niech coś z tym zrobi. Powodzenia! PS. Może owiń to miejsce pęknięte na pompce jakąś taśmą klejącą (może taką srebrną naprawczą), podpompuj i zapal. Może nie zgaśnie. Cholera wie - może przez tę nieszczelność powietrze łapie zamiast ciągnąć paliwo z baku. To takie doraźne rozwiązanie - gdyby nikt ze znajomych nie mógł podholować na warsztat.
__________________
pozdro! Ostatnio edytowane przez exoryna ; 28-11-2015 o 10:21 |
28-11-2015, 10:25 | #64 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
|
Odp: Samodzielna wymiana filtra paliwa w 1.8 TDCI - poradnik krok po kroku
No i co to za rozwiązanie żeby zimą przed odpaleniem auta maskę otwierać, ściągać dekiel (o ile nie masz go wcale) i pompować? To jakaś technika regresywna jest...
|
30-11-2015, 22:37 | #65 |
ford::specialist
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 17-02-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus Mk2 FL kombi
Silnik: 1.8 TDCI 115km
Rocznik: 2009
Postów: 687
|
Odp: Samodzielna wymiana filtra paliwa w 1.8 TDCI - poradnik krok po kroku
W naszych samochodach jest automatyczny układ odpowietrzania czy jak to się nazywa, dlatego w mojej wersji nie ma pompki jak i w twojej. Tyle w temacie. A to, że autko nie odpala to pewnie zapowietrzony układ. Układ musi się odpowietrzyć sam, niestety to wymaga kręcenia, a już na pewno od kilku, do kilku krotnego przekręcenia kluczykiem. Wymieniałem filtr paliwa 2 razy i za każdym razem chwile musiałem kręcić. Za drugim razem przy ok 10-14 przekręceniach kluczykiem i 4-5 kręceń rozrusznikiem ruszył. Także wystartuje.
Co do pompki, no cóż ja uważam, że jest zbędna, ale z drugiej strony jej obecność (o ile była by sprawna), nie jest dramatem. Sporo ludzi sobie montuje takie pompki, żeby tylko podpompować trochę paliwa do układu. Mechanik możliwe, że chciał Ci zrobić dobrze, choć Cię o tym nie poinformował. Uznał może, że masz to w gratisie i już. Innej przyczyny nie widzę. Nie wyczuwam złych intencji, raczej dobre. A to, że nie odpala, to w Twoim wypadku może być wszystko. Ale jest prawdopodobne, że to właśnie nieszczelność układu = zapowietrzenie. Tak to niestety działa. Pompkę wywalić, układ uszczelnić, zalać paliwem i kręcić aż ruszy. Brak wycieku paliwa, nie oznacza szczelności układu. Jak bym podpiął jeszcze kompa i sprawdził, czy nie sypie błędami.
__________________
Lista poradników by DjLeo (kliknij tu) |
01-12-2015, 21:00 | #66 | |
ford::professional
Imię: gregor
Zarejestrowany: 02-06-2012
Skąd: Oława
Model: focus mk3/fiesta mk6
Silnik: 2.0 tdci 140km/1.3 70km
Rocznik: 2014/2008
Postów: 1,535
|
Odp: Samodzielna wymiana filtra paliwa w 1.8 TDCI - poradnik krok po kroku
Cytat:
__________________
pozdrowionka |
|
02-12-2015, 07:26 | #67 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 13-12-2009
Model: c-max
Silnik: spalinowy
Rocznik: 1410
Postów: 325
|
Odp: Samodzielna wymiana filtra paliwa w 1.8 TDCI - poradnik krok po kroku
Cytat:
Jest taka napędzana paskiem/łańcuchem, ale to silnik musi się kręcić aby ona działała.
__________________
pozdro! |
|
02-12-2015, 09:20 | #68 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-03-2013
Model: FOCUS MK 2 LIFT
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 56
|
Nie ma pompy w baku, cały układ napędza pompa wtryskowa... Polecam metr węża paliwowego i dwa cybanty, montujemy od pompy do filtra...
Wysłane z mojego HTC Desire 620
__________________
Strony internetowe, grafika, reklama w sieci - Zapraszam! |
22-02-2016, 17:07 | #69 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 17-10-2014
Model: nie ford, rzecz jasna
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2023
Postów: 5,928
|
Odp: Samodzielna wymiana filtra paliwa w 1.8 TDCI - poradnik krok po kroku
Czy ktoś ma sprawdzony jakiś konkretny filtr paliwa do 1.8 tdci. Bo ford, knecht, mann kosztują w okolicach stówki (co jest kosmosem jak za sam mały wkład!), a jedyną sensowną opcją wydaje się być bosch za około 50 zł. Taki ostatnio kupiłem, ale chętnie poznam czyjeś opinie o filtrze paliwa do 1.8 tdci innego producenta.
Przy okazji, zauważyłem, że filtron i purflux maja kołnierz kształtu niezgodnego z oryginałem, więc tych dwóch opcji nie chcę. A wie ktoś może od jakiego producenta jest zamawiany oryginał? |
22-02-2016, 17:18 | #70 | |
ford::advanced
Imię: Radek
Zarejestrowany: 26-05-2008
Skąd: Elblag
Model: Mk4 SW Titanium Lunar Sky / Mk3 Ghia 130 Tdci 2004
Silnik: 2.0 Tdci 140 DFP/130 Tdci
Rocznik: 2011/2004
Postów: 446
|
Odp: Samodzielna wymiana filtra paliwa w 1.8 TDCI - poradnik krok po kroku
Cytat:
|
|
|
|
|