Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 23-11-2015, 11:34   #1
Burakko
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-01-2015
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2000
Postów: 14
Question Pomiar Mapsensora 1.8 TDDI

Znalazłem temat o pomiarze tego czujnika niestety po 5 stronach nic o jego pomiarze. Więc udzielę się w nowym temacie bo tamten za stary na dopiski.

Wiecie przy jakim ciśnieniu jakie napięcie podaje ? Mam nadzieje ze liniowo. Problem w moim jest takie że przy ciśnieniu atmosferycznym (czyt. Leży na stole luzem) Po podpięciu 5V na wyjściu mam 1,44V. Po podaniu mu 1bar (odczyt z manometru 10 barowego wiec nie jest precyzyjny) 3,56V następnie 1,5bar - 4,4V i 2bar - 4,8V. Ma ktoś w domu leżącego Map i może to sprawdzić ?

Burakko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2015, 14:08   #2
Uziu
ford::expert
 
Avatar Uziu
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: VW Passat/Mercedes-Benz
Silnik: 1.9 TDI/2.7CDI
Rocznik: 1998/2005
Postów: 2,097
Domyślnie Odp: Pomiar Mapsensora 1.8 TDDI

- napięcie zasilania (między stykami „1” i „2” złącza
czujnika) 5 V
- rezystancja (przy nie pracującym silniku i podciśnieniu wytworzonym za pomocą ręcznej pompy podciśnienia)
- między stykami „1” i „3” przy podciśnieniu
0 kPa 4035 W
20 kPa 4080 W
40 kPa 2230 W
60 kPa 1495 W
80 kPa 1570 W
- między stykami „2” i „3” przy podciśnieniu
0 kPa 1850 W
20 kPa 1890 W
40 kPa 3630 W
60 kPa 4420 W
80 kPa 4480 W

moze to cos Ci pomoze.
Uziu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2015, 14:47   #3
rostex
ford::average
 
Avatar rostex
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 14-08-2014
Skąd: Płońsk
Model: Mondeo MK4 FL
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 178
Domyślnie Odp: Pomiar Mapsensora 1.8 TDDI

Jeden pisze o czujniku ciśnienia doładowania, który mierzy nadciśnienie, drugi podaje wartości dla czujnika podciśnienia, komedia normalnie.
Producenci czujników podają zwykle dwie wartości 0,2 bar - 0,34V i 2,0 bar - 4,5V.

Ostatnio edytowane przez rostex ; 23-11-2015 o 14:53
rostex jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2015, 15:19   #4
Burakko
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-01-2015
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2000
Postów: 14
Domyślnie Odp: Pomiar Mapsensora 1.8 TDDI

Dziwne zasilanie 1, 2 ? chyba 1,3 a w środku to odczyt i co to jest jednostka "W" Wat ?

Wiem jak podaje producent co widać na zdjęciu http://avtodata.by/data/big/550152_2.jpg
ale wiecie jak to jest. I rozumiem ze to jest ciśnienie nominalne a nie jak np manometr pokazuje różnicowe w stosunku do atmosferycznego.
Czyli leżący na stole powinien mieć odczyt 1bara ?

I podciśnienie mnie nie interesuje bo ja mam problem ze silnik chodzi jak stary mercedes z takim klangiem beczki. A po 2k obrotów robi się mulasty. Tak jak by nie dawał odpowiedniej dawki paliwa.
Burakko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2015, 15:56   #5
GTB20
ford::advanced
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 27-10-2015
Skąd: Z domu
Model: sharan
Silnik: auy
Rocznik: 2000
Postów: 247
Domyślnie Odp: Pomiar Mapsensora 1.8 TDDI

"W" ot ohmy ale niewazne.
Powinien byc liniowy. MAp sensor nie musi byc wcale oryginalny. Wazne tylko jakie ma wskazania maksymalne czyli czy jest to map 2 barowy 2.5 barowy 3 barowy itd. Czyli mozna nawet wstawic i od innej marki ale sa tez takie mapy uniwersalne do wlutowania w plytke tez czy z wyjsciem na wezyk.
GTB20 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2015, 16:10   #6
Uziu
ford::expert
 
Avatar Uziu
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: VW Passat/Mercedes-Benz
Silnik: 1.9 TDI/2.7CDI
Rocznik: 1998/2005
Postów: 2,097
Domyślnie Odp: Pomiar Mapsensora 1.8 TDDI

moze czujniki mi sie pomylily, ale skoro nie ma mocy i chodzi slangiem jak beczka to raczej nie jest wina mapa, odlacz od niego wezyk i jak bedzie chodzil tak samo, to prawdopodobnie uklad wtryskowy a szczegolnie pompa mowi pa pa. Map w tddi odpowiata tylko i wylacznie za moc, ale nie za kulture pracy.
Uziu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2015, 16:28   #7
Burakko
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-01-2015
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2000
Postów: 14
Domyślnie Odp: Pomiar Mapsensora 1.8 TDDI

Właśnie brak mocy a turbina napina balwanki na Maxa. Jutro mogę zrobić film to zobaczycie jak laduje
Burakko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2015, 17:39   #8
GTB20
ford::advanced
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 27-10-2015
Skąd: Z domu
Model: sharan
Silnik: auy
Rocznik: 2000
Postów: 247
Domyślnie Odp: Pomiar Mapsensora 1.8 TDDI

Tak ale jesli MAP sensor nei bedzie wskazywal jakie jest dolaodwanie to ECM obetnie dawke paliwa do minimum wiec mocy nie bedzie nie tylko z powodu braku doladowania. Pamietajcie ze moc bierze sie z paliwa nie powietrza. Mozna ladowac powietrza wiecje od serii np o 0.3 bara a przybedzie tylko z 5 czy 8 koni a mozna nie ruszac powietrza a dowalic paliwa wiecej o 10 mg i powera przybedzie znacznie.
GTB20 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2015, 17:47   #9
Burakko
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 30-01-2015
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2000
Postów: 14
Domyślnie Odp: Pomiar Mapsensora 1.8 TDDI

Jutro komputer będzie chyba podpinany pożądany bo elm ani inne tanie nie działają . a jak coś z pompa to komp pokaże ? Sterownik miałem robiony bo jak zajzalem na pompę to izolacja jest na kablach do cewki pompy.

Bump:
Burakko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-11-2015, 19:30   #10
Uziu
ford::expert
 
Avatar Uziu
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: VW Passat/Mercedes-Benz
Silnik: 1.9 TDI/2.7CDI
Rocznik: 1998/2005
Postów: 2,097
Domyślnie Odp: Pomiar Mapsensora 1.8 TDDI

masz racje, nie bierze sie z powietrza, ale jak map jest uszkodzony lub wezyk wypiety to komp nie widzi jakiee jest cisnienie doladowania i automatycznie ucina dawke co skutkuje brakiem mocy, ale kultura pracy silnika jest identyczna jak ze sprawnym. Wszelkie klekoty, przerywania na cieplym silniku to przewaznie uklad wtrykowy, pomijajac uszkodzenie mechaniczne ukladu korbowo tlokowego lub rozrzadu.
Uziu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:30.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.