|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
23-11-2015, 11:34 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-01-2015
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2000
Postów: 14
|
Pomiar Mapsensora 1.8 TDDI
Znalazłem temat o pomiarze tego czujnika niestety po 5 stronach nic o jego pomiarze. Więc udzielę się w nowym temacie bo tamten za stary na dopiski.
Wiecie przy jakim ciśnieniu jakie napięcie podaje ? Mam nadzieje ze liniowo. Problem w moim jest takie że przy ciśnieniu atmosferycznym (czyt. Leży na stole luzem) Po podpięciu 5V na wyjściu mam 1,44V. Po podaniu mu 1bar (odczyt z manometru 10 barowego wiec nie jest precyzyjny) 3,56V następnie 1,5bar - 4,4V i 2bar - 4,8V. Ma ktoś w domu leżącego Map i może to sprawdzić ? |
23-11-2015, 14:08 | #2 |
ford::expert
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: VW Passat/Mercedes-Benz
Silnik: 1.9 TDI/2.7CDI
Rocznik: 1998/2005
Postów: 2,097
|
Odp: Pomiar Mapsensora 1.8 TDDI
- napięcie zasilania (między stykami „1” i „2” złącza
czujnika) 5 V - rezystancja (przy nie pracującym silniku i podciśnieniu wytworzonym za pomocą ręcznej pompy podciśnienia) - między stykami „1” i „3” przy podciśnieniu 0 kPa 4035 W 20 kPa 4080 W 40 kPa 2230 W 60 kPa 1495 W 80 kPa 1570 W - między stykami „2” i „3” przy podciśnieniu 0 kPa 1850 W 20 kPa 1890 W 40 kPa 3630 W 60 kPa 4420 W 80 kPa 4480 W moze to cos Ci pomoze. |
23-11-2015, 14:47 | #3 |
ford::average
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 14-08-2014
Skąd: Płońsk
Model: Mondeo MK4 FL
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 178
|
Odp: Pomiar Mapsensora 1.8 TDDI
Jeden pisze o czujniku ciśnienia doładowania, który mierzy nadciśnienie, drugi podaje wartości dla czujnika podciśnienia, komedia normalnie.
Producenci czujników podają zwykle dwie wartości 0,2 bar - 0,34V i 2,0 bar - 4,5V. Ostatnio edytowane przez rostex ; 23-11-2015 o 14:53 |
23-11-2015, 15:19 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-01-2015
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2000
Postów: 14
|
Odp: Pomiar Mapsensora 1.8 TDDI
Dziwne zasilanie 1, 2 ? chyba 1,3 a w środku to odczyt i co to jest jednostka "W" Wat ?
Wiem jak podaje producent co widać na zdjęciu http://avtodata.by/data/big/550152_2.jpg ale wiecie jak to jest. I rozumiem ze to jest ciśnienie nominalne a nie jak np manometr pokazuje różnicowe w stosunku do atmosferycznego. Czyli leżący na stole powinien mieć odczyt 1bara ? I podciśnienie mnie nie interesuje bo ja mam problem ze silnik chodzi jak stary mercedes z takim klangiem beczki. A po 2k obrotów robi się mulasty. Tak jak by nie dawał odpowiedniej dawki paliwa. |
23-11-2015, 15:56 | #5 |
ford::advanced
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 27-10-2015
Skąd: Z domu
Model: sharan
Silnik: auy
Rocznik: 2000
Postów: 247
|
Odp: Pomiar Mapsensora 1.8 TDDI
"W" ot ohmy ale niewazne.
Powinien byc liniowy. MAp sensor nie musi byc wcale oryginalny. Wazne tylko jakie ma wskazania maksymalne czyli czy jest to map 2 barowy 2.5 barowy 3 barowy itd. Czyli mozna nawet wstawic i od innej marki ale sa tez takie mapy uniwersalne do wlutowania w plytke tez czy z wyjsciem na wezyk. |
23-11-2015, 16:10 | #6 |
ford::expert
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: VW Passat/Mercedes-Benz
Silnik: 1.9 TDI/2.7CDI
Rocznik: 1998/2005
Postów: 2,097
|
Odp: Pomiar Mapsensora 1.8 TDDI
moze czujniki mi sie pomylily, ale skoro nie ma mocy i chodzi slangiem jak beczka to raczej nie jest wina mapa, odlacz od niego wezyk i jak bedzie chodzil tak samo, to prawdopodobnie uklad wtryskowy a szczegolnie pompa mowi pa pa. Map w tddi odpowiata tylko i wylacznie za moc, ale nie za kulture pracy.
|
23-11-2015, 16:28 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-01-2015
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2000
Postów: 14
|
Odp: Pomiar Mapsensora 1.8 TDDI
Właśnie brak mocy a turbina napina balwanki na Maxa. Jutro mogę zrobić film to zobaczycie jak laduje
|
23-11-2015, 17:39 | #8 |
ford::advanced
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 27-10-2015
Skąd: Z domu
Model: sharan
Silnik: auy
Rocznik: 2000
Postów: 247
|
Odp: Pomiar Mapsensora 1.8 TDDI
Tak ale jesli MAP sensor nei bedzie wskazywal jakie jest dolaodwanie to ECM obetnie dawke paliwa do minimum wiec mocy nie bedzie nie tylko z powodu braku doladowania. Pamietajcie ze moc bierze sie z paliwa nie powietrza. Mozna ladowac powietrza wiecje od serii np o 0.3 bara a przybedzie tylko z 5 czy 8 koni a mozna nie ruszac powietrza a dowalic paliwa wiecej o 10 mg i powera przybedzie znacznie.
|
23-11-2015, 17:47 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-01-2015
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDi
Rocznik: 2000
Postów: 14
|
Odp: Pomiar Mapsensora 1.8 TDDI
Jutro komputer będzie chyba podpinany pożądany bo elm ani inne tanie nie działają . a jak coś z pompa to komp pokaże ? Sterownik miałem robiony bo jak zajzalem na pompę to izolacja jest na kablach do cewki pompy.
Bump: |
23-11-2015, 19:30 | #10 |
ford::expert
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: VW Passat/Mercedes-Benz
Silnik: 1.9 TDI/2.7CDI
Rocznik: 1998/2005
Postów: 2,097
|
Odp: Pomiar Mapsensora 1.8 TDDI
masz racje, nie bierze sie z powietrza, ale jak map jest uszkodzony lub wezyk wypiety to komp nie widzi jakiee jest cisnienie doladowania i automatycznie ucina dawke co skutkuje brakiem mocy, ale kultura pracy silnika jest identyczna jak ze sprawnym. Wszelkie klekoty, przerywania na cieplym silniku to przewaznie uklad wtrykowy, pomijajac uszkodzenie mechaniczne ukladu korbowo tlokowego lub rozrzadu.
|