Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 27-01-2015, 21:20   #51
wrzoch
ford::expert
 
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,680
Domyślnie Odp: Wyciszenie silnika 1,6

A poroso ma jedną wadę - nie powinno mieć styku z blachą, bo chłonie wilgoć. Poroso można sobie okleić boczki plastikowe od środka, chociaż na to też są lepsze materiały, ale na pewno droższe.

__________________
Jak mogę, to pomogę

Kontakt: wrzoch(at)gmail.com
wrzoch jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-11-2015, 11:34   #52
lookmal
ford::beginner
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 03-12-2011
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Model: Focus Mk4
Silnik: 1.0 125KM (zmierzone 130KM i 210 Nm)
Rocznik: 2018
Postów: 18
Domyślnie Odp: Wyciszenie silnika 1,6

Cześć,
zrobię kolejny odkop tego tematu - chciałbym podzielić się z Wami moimi doświadczeniami z wyciszania Foki Ti-VCT.
Focusa mam od 4 lat ale na co dzień jeździła nim żona - ja mam C-klasę.
Ponieważ każda przesiadka do Forda była dla mnie pod względem hałasu mecząca starałem się jak tylko można obniżyć poziom głośności Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
Najbardziej uciążliwe dla mnie były szumy powietrza.
Zidentyfikowałem dwa problemy: 1. świst/szum powietrza w okolicy szyb bocznych już od ok. 90-100 km/h, intensywniejszy przy silnym wietrze - przyczyna tkwi w nieszczelności obudowy lusterek (przedlift) oraz słabym doleganiu uszczelek drzwi. Pomogło podklejenie uszczelek otworów drzwiowych uszczelką typu D i bardzo dokładne wyklejenie przestrzeni pod trójkątem z głośnikiem wysokotonowym pianką akustyczną 6mm (kilka warstw).
2. Szum (raczej huk) powietrza powyżej 110 km/h na wysokości górnej krawędzi szyby - tu nieoceniona była lektura forum dacii sandero Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - pomogło dokładne wyklejenie dachu warstwą maty polimerowej a na nią pianka akustyczna 6mm oraz wypełnienie przestrzeni ramy szyby tą pianką. Dodatkowo plastiki słupków przednich wykleiłem warstwą filcu poroso.
Efekt jest taki, że dość przyjemną akustycznie prędkość podróżną udało się podnieść z 100 km/h do około 130 km/h - powyżej teraz hałasuje już silnik (krótkie przełożenia).
Dodatkowo auto dostało "standardowy" zestaw - wyklejenie polimerem i pianką akustyczną wszystkich nadkoli, pianka na tapicerkę drzwi od wewnątrz + trochę polimeru (bez wygłuszania środka drzwi), częściowo bagażnik nad tłumikiem. Ponieważ moja wersja to sedan wykleiłem poroso całą tylna półkę pod tapicerką.
Pomiary sonometrem ST-100 (takim jak ma Zachar na autocentrum) - przy 100 km/h - 66,5 dbA, przy 130 km/h 71,6 dbA.
Czekam na matę pod maskę - bardziej z ciekawości, jak dojdzie sprawdzę czy coś zmieni się w pomiarach.
Przepraszam za przydługi opis. Pozdrawiam Lookmal
lookmal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-11-2015, 15:56   #53
axel83
ford::average
 
Zarejestrowany: 27-11-2011
Model: Focus mk3
Silnik: 1.6 TDCI 115
Rocznik: 2011
Postów: 139
Domyślnie Odp: Wyciszenie silnika 1,6

Cytat:
Napisał lookmal Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cześć,
zrobię kolejny odkop tego tematu - chciałbym podzielić się z Wami moimi doświadczeniami z wyciszania Foki Ti-VCT.
Focusa mam od 4 lat ale na co dzień jeździła nim żona - ja mam C-klasę.
Ponieważ każda przesiadka do Forda była dla mnie pod względem hałasu mecząca starałem się jak tylko można obniżyć poziom głośności Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
Najbardziej uciążliwe dla mnie były szumy powietrza.
Zidentyfikowałem dwa problemy: 1. świst/szum powietrza w okolicy szyb bocznych już od ok. 90-100 km/h, intensywniejszy przy silnym wietrze - przyczyna tkwi w nieszczelności obudowy lusterek (przedlift) oraz słabym doleganiu uszczelek drzwi. Pomogło podklejenie uszczelek otworów drzwiowych uszczelką typu D i bardzo dokładne wyklejenie przestrzeni pod trójkątem z głośnikiem wysokotonowym pianką akustyczną 6mm (kilka warstw).
2. Szum (raczej huk) powietrza powyżej 110 km/h na wysokości górnej krawędzi szyby - tu nieoceniona była lektura forum dacii sandero Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - pomogło dokładne wyklejenie dachu warstwą maty polimerowej a na nią pianka akustyczna 6mm oraz wypełnienie przestrzeni ramy szyby tą pianką. Dodatkowo plastiki słupków przednich wykleiłem warstwą filcu poroso.
Efekt jest taki, że dość przyjemną akustycznie prędkość podróżną udało się podnieść z 100 km/h do około 130 km/h - powyżej teraz hałasuje już silnik (krótkie przełożenia).
Dodatkowo auto dostało "standardowy" zestaw - wyklejenie polimerem i pianką akustyczną wszystkich nadkoli, pianka na tapicerkę drzwi od wewnątrz + trochę polimeru (bez wygłuszania środka drzwi), częściowo bagażnik nad tłumikiem. Ponieważ moja wersja to sedan wykleiłem poroso całą tylna półkę pod tapicerką.
Pomiary sonometrem ST-100 (takim jak ma Zachar na autocentrum) - przy 100 km/h - 66,5 dbA, przy 130 km/h 71,6 dbA.
Czekam na matę pod maskę - bardziej z ciekawości, jak dojdzie sprawdzę czy coś zmieni się w pomiarach.
Przepraszam za przydługi opis. Pozdrawiam Lookmal

Jaką dokładnie piankę użyłeś?
Jak najlepiej ściągnąć plastiki słupków przednich?
axel83 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-11-2015, 16:06   #54
kikun
ford::average
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 22-09-2008
Skąd: CGD
Model: P. 308SW / Focus Combi
Silnik: 1.6 HDI / 1.6 TDCI
Rocznik: 2017 / 2006
Postów: 60
Domyślnie Odp: Wyciszenie silnika 1,6

I jak najłatwiej dobrać się do obudowy lusterek?
kikun jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-11-2015, 16:52   #55
lookmal
ford::beginner
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 03-12-2011
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Model: Focus Mk4
Silnik: 1.0 125KM (zmierzone 130KM i 210 Nm)
Rocznik: 2018
Postów: 18
Domyślnie Odp: Wyciszenie silnika 1,6

Pianka:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Słupek trzyma się na trzech spinkach. Wychodzi po pociągnięciu (ewentualnie wysuwają się spinki z uchwytów w plastiku) - w każdym razie udało mi się nic nie połamać.
Plastiki na lusterkach mają maskownicę którą wyciąga się łapiąc za tą zaokrągloną część i ciągnąc w kierunku do siebie i lekko do przodu auta. Reszta trzyma się na wkręcie który jest od dołu pod głośnikiem. Widać go po zdjęciu maskownicy.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] (czas 1:20)

EDIT:
W nawiązaniu do wcześniejszego posta. Założyłem matę na maskę. W jeździe miejskiej różnica niezauważalna. W trasie poprawa przy obrotach silnika powyżej 3500 /min.
Pomiary sonometrem ST-100 - przy 100 km/h przed założeniem maty 66,5 dBA, po założeniu.... 66,5 dBA Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
- przy 130 km/h - przed założeniem 71,6 dBA, po założeniu 70,4 dBA.
- przy 140 km/h - przed założeniem 72,8 dBA, po założeniu 71,5 dBA.....
Nie wiem na ile mogły różnić się warunki - trasa ta sama ale wiatr mógł być inny (kierunek i siła) - ogólnie efekt "na ucho" jest zauważalny od około 120 km/h.
Pozdrawiam

Ostatnio edytowane przez lookmal ; 07-11-2015 o 16:47 Powód: Uzupełnienie
lookmal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-09-2016, 19:46   #56
4r3ck1
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 10-03-2014
Model: Focus II
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 2005
Postów: 1
Domyślnie Odp: Wyciszenie silnika 1,6

Czy ktoś sprawdził czy wymiana układu wydechowego i katalizatora coś daje?
Jeżdżę tym autem od 5 lat i raczej kat jest wypalony, a czytałem ostatnio na aś, że wymiana katalizatora wyciszyła starego mietka.
4r3ck1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-05-2017, 00:12   #57
wklima
ford::amateur
 
Imię: Mikołaj
Zarejestrowany: 09-02-2016
Skąd: Wrocław
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2006
Postów: 1
Domyślnie Odp: Wyciszenie silnika 1,6

Ja wygłuszałem drzwi, podłogę, bagażnik i ostatnio kawałek silnika w mk2 1.6 benzyna 3-drzwiowy. Na blachę drzwi i całą podłogę dałem maty alubutylowe i piankę pochłaniającą samoprzylepną na tapicerkę plastikową. Zakup w caraudio nie w budowlanym. Efekt - lepszy dźwięk z badziewnych fordowskich głośnikòw trochę ciszej jak mnie mijają samochody i mniej dudniące zawieszenie. Tak więc boki tak sobie, podłoga i "cichsze" dziury super efekt. Ròżnicy w bagażniku a co za tym idzie tłumiku, większej nie widzę. Jeśli chodzi o silnik, zrobiłem przegrodę pod plastkiem wycieraczek jak kolega wcześniej opisujący temat, czyli alubutyl i dodatkowo gąbka niepalna odbijająca dźwięk 15 mm. Prawdę mòwiąc nie widzę ròżnicy. Na allegro znalazłem matę na silnik za 120 zł więc za miesiąc się skuszę, to dopiszę. Teraz najciekawszy punkt programu. W zeszłym roku założyłem dolną osłonę silnika, polskiej produkcji i to dało bardzo dużo, szczegòlnie na autostradzie. Zrobiło się wyraźnie ciszej. Samochòd jest zdecydowanie bardziej aerodynamiczny, więc cichszy przy wyższych prędkościach. Potem szukałem kolejnych możliwości uzyskania ciszy i kupiłem najcichsze z dostępnych opon, tym bardziej że nadszedł już czas na stare i znowu radość. Facet ze sklepu z wyciszeniami miał rację. Ciche opony bardzo zmieniają hałas w samochodzie.
Dachu ruszał nie będę, bo to chyba nie ma sensu, zrobię jeszce silnik do końca i słupki przy szybach. Przekonał mnie lookmal. Zresztą co do lusterek i tròjkącikòw też się z nim zgadzam. Pròby na szybko były i ma rację. Ja odnośnie wiatru zwalczyłem trochę gwizdu wycieraczkami aerodynamicznymi. Niby nic a jednak zmianę odczułem.
wklima jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:35.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.