Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 15-10-2015, 11:23   #11
bleekm
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 31-03-2015
Skąd: Warszawa
Model: MONDEO MK4
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2012
Postów: 273
Domyślnie Odp: Spadek temperatury przy hamowaniu

Tylko dlaczego sytuacja ma miejsce dopiero po otwarciu termostatu a nie przed jego otwarciem? Jeżeli byłoby tak jak opisujecie to temperatura spadała by także przed pierwszym otwarciem termostatu w momencie puszczenia pedału przyspieszenia a tak nie jest. Ja rozumiem jak działa termostat, wiem że ma zakres tolerancji jednak opisywana przeze mnie jest raczej nienormalna. Tym bardziej że raz temperatura oscyluje przy ok 80 st C a raz w 90 st C.

bleekm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-10-2015, 12:10   #12
mookie
ford::beginner
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 07-02-2015
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus MK2 HB
Silnik: 1.6 Ti-VCT 115KM
Rocznik: 2007
Postów: 48
Domyślnie Odp: Spadek temperatury przy hamowaniu

Cytat:
Napisał bleekm Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tylko dlaczego sytuacja ma miejsce dopiero po otwarciu termostatu a nie przed jego otwarciem? Jeżeli byłoby tak jak opisujecie to temperatura spadała by także przed pierwszym otwarciem termostatu w momencie puszczenia pedału przyspieszenia a tak nie jest. Ja rozumiem jak działa termostat, wiem że ma zakres tolerancji jednak opisywana przeze mnie jest raczej nienormalna. Tym bardziej że raz temperatura oscyluje przy ok 80 st C a raz w 90 st C.
Z logicznego punktu widzenia to termostat się otwiera ale ma problem z zamknięciem, gdy temperatura spadnie. Może być tak, że się zacina.

Jakiekolwiek problemy z przewodami czy obiegiem powodowałyby przegrzewanie.
mookie jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-10-2015, 19:03   #13
aerostar
ford::advanced
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Łódź
Model: Focus III kombi
Silnik: 1.6 Ecoboost 150KM
Rocznik: 2014
Postów: 329
Domyślnie Odp: Spadek temperatury przy hamowaniu

Cytat:
Napisał bleekm Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tylko dlaczego sytuacja ma miejsce dopiero po otwarciu termostatu a nie przed jego otwarciem? Jeżeli byłoby tak jak opisujecie to temperatura spadała by także przed pierwszym otwarciem termostatu w momencie puszczenia pedału przyspieszenia a tak nie jest. Ja rozumiem jak działa termostat, wiem że ma zakres tolerancji jednak opisywana przeze mnie jest raczej nienormalna. Tym bardziej że raz temperatura oscyluje przy ok 80 st C a raz w 90 st C.
A sprawdzałeś chwilowe zużycie paliwa podczas hamowania w początkowej fazie nagrzewania? Czy na pewno jest 0.0 ? Może w Twoim dieslu nie odcina dopływu paliwa żeby silnik szybciej się rozgrzał? Ja mam benzynę i zawsze odcina mi dopływ paliwa podczas hamowania. Po zatrzymaniu na światłach też temperatura powoli spada, a jeszcze szybciej spada podczas hamowania silnikiem. Kiedyś zjeżdżałem przez dłuższą chwilę ze wzniesienia i temperatura silnika (w trybie TEST) spadła do ok 80 stopni (w benzynie i wcale nie zimą). W sumie nic dziwnego - przecież wtedy silnik nie wytwarzał ciepła.
aerostar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-10-2015, 07:20   #14
bleekm
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 31-03-2015
Skąd: Warszawa
Model: MONDEO MK4
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2012
Postów: 273
Domyślnie Odp: Spadek temperatury przy hamowaniu

Wczoraj i dzisiaj jeszcze zrobiłem testy.
Jednak wydaje mi się że termostat jest sprawny. Cały ten cyrk z temperaturą spowodowany jest moim zdaniem żaluzją chłodnicy.

Wąż od termostatu (wlot do chłodnicy) jest po prawej stronie pod filtrem powietrza w połowie wysokości chłodnicy. Ten po lewej stronie to wylot z chłodnicy. Do 83 st C wąż jest zimny. Po otwarciu termostatu wąż jest gorący - dystans ok 5 km. Chwilę później jak temperatura spadła do 78 st C i zaczęła rosnąć wąż jest już letni i coraz mniej ciepły. W tym czasie do otwarcia termostatu żaluzja na chłodnicy jest zamknięta. Po otwarciu termostatu żaluzja jest w tak na oko na pół otwarta (kąt ok 45 stopni). Chwilę tak się pojeździ że dobija do 80 i spada do 78 st. C. Ale w tym czasie rura od termostatu jest już prawie zimna - czyli termostat jest zamknięty, natomiast roleta jest na pół otwarta. Kilka kilometrów dalej auto zaczyna łapać znowu 83 st C i termostat znowu się otwiera rura robi się gorąca ale żaluzja chłodnicy zamyka się całkowicie. Temperatura już nie spada niżej tylko cały czas rośnie do 89-90 st. C. Dopiero jak osiągnie ok 89 st. C roleta na chłodnicy znowu się trochę otwiera.

Tak więc może tak ma być. Termostat jest raczej sprawny, nic nie wskazuje na jego awarię. Dzisiaj jeszcze sprawdzę błędy pod obd2 czy nie ma czegoś z roletą chłodnicy może ma jakąś awarię. Jeżeli nic nie znajdę to chyba dam sobie spokój bo być może szykam na siłę problemu który może nie istnieje.

Jako ciekawostę dodam że nie wszystkie mk3 diesel mają tą aktywną żaluzję na chłodnicy. Podobno tylko pierwsze egzemplarze ją miały w standardzie.
bleekm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-10-2015, 14:55   #15
mookie
ford::beginner
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 07-02-2015
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus MK2 HB
Silnik: 1.6 Ti-VCT 115KM
Rocznik: 2007
Postów: 48
Domyślnie Odp: Spadek temperatury przy hamowaniu

Jedna uwaga: termostat powinien się otwierać/zamykać stopniowo. To, że się otwiera/zamyka nie oznacza, że nie jest uszkodzony.
mookie jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-10-2015, 17:05   #16
aerostar
ford::advanced
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Łódź
Model: Focus III kombi
Silnik: 1.6 Ecoboost 150KM
Rocznik: 2014
Postów: 329
Domyślnie Odp: Spadek temperatury przy hamowaniu

Rzeczywiście na początku produkcji wszystkie mk3 miały żaluzję, a potem wycofali ją z bezyniaków Ti-VCT oraz najsłabszych diesli.
aerostar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-10-2015, 19:50   #17
bleekm
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 31-03-2015
Skąd: Warszawa
Model: MONDEO MK4
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2012
Postów: 273
Domyślnie Odp: Spadek temperatury przy hamowaniu

Cytat:
Napisał mookie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jedna uwaga: termostat powinien się otwierać/zamykać stopniowo. To, że się otwiera/zamyka nie oznacza, że nie jest uszkodzony.
Zgadzam sie, jednak dokladniej chyba nie da sie sprawdzic. Ujemne temperatury szybko pewnie zweryfikuja termostat tym bardziej ze nowy forda tani nie jest a o zamiennikach gates facet febi itp nie kraza dobre opinie.
bleekm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-01-2016, 10:29   #18
drom00
ford::beginner
 
Imię: Lukasz
Zarejestrowany: 04-01-2016
Skąd: Gdynia
Model: Focus mk3
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 18
Domyślnie Odp: Spadek temperatury przy hamowaniu

Hmmm...wracam do tematu...mrozy -10 daje mu buta nagrzewa sie odpuszczam gaz temperatura spada nawet do okolo 65 stopni...auto z 2012 econetic..termostat czy tak ma
drom00 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-01-2016, 11:39   #19
krzys1968
ford::expert
 
Avatar krzys1968
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 13-10-2010
Skąd: Gliwice-Berlin
Model: fokus Mk2 FL byl i milo wspominam ; focus Mk3
Silnik: 1.6tdci 109Ps ; 1.6 tdci 115Ps
Rocznik: 2008 ; 2014
Postów: 2,979
Domyślnie Odp: Spadek temperatury przy hamowaniu

Przy wlaczonej nagrzewnicy dzala ona tez jak chlodzonca zasysane zimne powietrze ochladza ja czesciowo dlatego tak sie dzieje , latem napewno tego nie masz
krzys1968 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-01-2016, 22:01   #20
drom00
ford::beginner
 
Imię: Lukasz
Zarejestrowany: 04-01-2016
Skąd: Gdynia
Model: Focus mk3
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 18
Domyślnie Odp: Spadek temperatury przy hamowaniu

Dziwi mnie todosc mocno bo mondku tego nie maa tez diesel tylko 2 litry...temperatura caly czas stala a plyn chlodniczy w zbiorniczku goracy...w foce ta sama trasa dzsiaj zrobiona i plyn ledwo letni
drom00 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:28.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.