|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
28-08-2015, 17:55 | #21 |
ford::specialist
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 23-05-2014
Skąd: Białystok
Model: Focus MK2 FX Gold
Silnik: 1.6VTi-VCT 115KM
Rocznik: 2005
Postów: 515
|
Odp: P0402 - czyżby katalizator do wymiany?
To może być wina sondy lambda. Świecić może w zależności od temperatury-jak jest zimno na podwórku i np jest niedogrzana-wywala błąd. Za to jak jest gorąco, a i silnik rozgrzany-nie wywala. To ona w końcu sprawdza mieszankę paliwo/powietrze. Jeśli są błędne odczyty-podawana jest zła mieszanka-spalanie jest gorsze-zapycha się kat/wywala błądGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mam podobny problem, i raz wywala mi błąd sondy lambda razem z błędem kata, a czasami sama lambda. W każdym ądź razie-błąd kata tylko, ajk lambda się pojawia. |
28-08-2015, 21:38 | #22 |
FORD|AUTHORIZED
Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,187
|
Odp: P0402 - czyżby katalizator do wymiany?
w 1.6 mozna zajzec od tyłu do kata i zobaczyć czy nie jest wytopiony.
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu |
06-09-2015, 10:46 | #23 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 06-09-2015
Skąd: Warszawa
Model: Ford Focus mk2 kombi
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2009
Postów: 3
|
Odp: P0402 - czyżby katalizator do wymiany?
Cytat:
|
|
06-09-2015, 17:48 | #24 |
ford::expert
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,376
|
Odp: P0402 - czyżby katalizator do wymiany?
hej. Sorry. byłem offline przez kilka dni. odkąd wymieniłem świece, problem ustąpił. błąd nie wyskoczył ponownie a zrobiłem około 2000km w mieszanym cyklu (autostrady, miasto) i w różnych warunkach pogodowych (zarówno jazda jak i odpalenie auta). Na razie nic tylko się cieszyć.
do miedzianek. no właśnie błąd nie wyskajuje w zależności od temperatury. jedziesz dzień za dniem i w słoneczny dzień potrafił na niskich obrotach nagle zaświeci przy prędkości 60km/h po godzinnej jeździe. stąd wykluczalem warunki zewnętrzne. Ostatnio edytowane przez edmun ; 06-09-2015 o 17:50 |
12-09-2015, 16:50 | #25 |
ford::amateur
Imię: luki
Zarejestrowany: 24-03-2013
Skąd: bolec
Model: MONDEO
Silnik: 2.0 BENZYNA
Rocznik: 2008
Postów: 8
|
Re: P0402 - czyżby katalizator do wymiany?
Witam drogich forumowiczow, a w szczególności tych, którym udało się wygrać walkę z błędnem P0420. Moja przygoda z tym problem zaczeła się pod koniec zeszłego roku i do tego momentu sądziłem, że jestem jednym z tych szczęśliwców, którzy tę walkę wygrali. Przez blisko 12 miesiecy od zamonotowania nowego zamiennika katalizatora (BosaL z kolektorem) problem ten się nie pojawił. Niestety, po przejechaniu ok.10 T km w trybie miejskim, na desce rodzielczej po raz kolejny zaświecił się "check engine". Powiem szczerze, zaczyna mnie to nieźle frustrować i zastanawiam się nad sprzedażą auta, chyba, że zw porę znajdzie się jakis "złoty środek".
Wyczytałem, że niektórzy wymieniają świece i montuja emulatory sondy lambda. Czy warto spróbować sprawdzic takie rozwiązania ? Czekam na podpowiedzi, a najlepiej konkretne rozwiązania..;-) Moje auto to Mondeo MK4, Duratec, 2.0 145 KM. |
13-09-2015, 17:39 | #26 | |
ford::beginner
Imię: Ryszard
Zarejestrowany: 16-01-2005
Skąd: Włodawa
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6
Rocznik: 2008
Postów: 41
|
Odp: Re: P0402 - czyżby katalizator do wymiany?
Cytat:
U mnie się sprawdził . Wydatek kilkunastu złotych i 15 minut pracy na wyminę ( potrzebny kanał) . |
|
13-09-2015, 19:01 | #27 |
ford::amateur
Imię: luki
Zarejestrowany: 24-03-2013
Skąd: bolec
Model: MONDEO
Silnik: 2.0 BENZYNA
Rocznik: 2008
Postów: 8
|
Re: P0402 - czyżby katalizator do wymiany?
Dzięki. Na pewno będę probowal zainstalowac emulator. Wydaje mi się jednak, ze sama instalacja emulatora nie rozwiązuje samej przyczyny problemu...Ostatnio bawiłem sie troche Forscanem i sprawadzalem odczyty roznych parametrow, w szczegolnosci zastanowila mnie temperatura spalil ktora na biegu jałowym dochodziła do 1.000 Stopni.
Nie wiem czy to jest jakas anomalia...znajomy wspominal, ze przy taka temperatura moze miec negatywny wpływ na podzespoły pojazdu, ale ile w tym prawdy... |
15-09-2015, 19:34 | #28 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 06-10-2010
Skąd: Lublin
Model: Mondeo MkIV
Silnik: 2,0 Duratec
Rocznik: 2010
Postów: 41
|
Odp: Re: P0402 - czyżby katalizator do wymiany?
Miałem w Mondeo mk4 2,0 duratec uszkodzony katalizator (błąd po420) wymieniłem na jakiś zamiennik po przejechaniu paru tysiącach znów ten sam błąd.
Próbowałem emulatorów i nic nie dają prawdopodobnie norma Euro 5 i tak prosto się oszukać nie da. Jedynie rzadziej zapala sie check. Błąd wyskakiwał tylko przy stałej prędkości w okolicach 80km/h na 5 biegu. Po wielu awanturach wymieniono mi wkład na wyższą normę (EURO5) i przejeździłem jakieś 70k km i znów chceck. PO wymianie katalizatora mniej pali, brak innych objawów. |
02-10-2015, 06:56 | #29 |
ford::amateur
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 10-09-2015
Skąd: Syców
Model: Mondeo mk5, wcześniej Focus mk2
Silnik: 2.0 diesel, wcześniej 1.6 benzyna 100KM
Rocznik: 2016, 2007
Postów: 4
|
Odp: P0402 - czyżby katalizator do wymiany?
Witam. Tez mam problem z błędem p0420. Od miesiąca posiadam FF MKII 1.6 benzyna i co trochę, średnio co dwa dni wyskakuje check z tym właśnie błędem. Poczytalem na forach co to może być i znalazłem wzmianki o emulatorze. Zakupiłem go i wczoraj został założony do drugiej sondy. Teraz czekam i zobaczę co się będzie działo. Nie pomagało "przepalanie" foki na trasach. Mechanik mi sprawdzał cały układ, wkręcil w miejsce sond jakieś zegary czy mierniki i wszystko sprawne. Katalizator cały, oryginalny. Technicznie wszystko sprawne, tylko ten błąd. Błąd wyskakują przy spokojnej jeździe w granicach 70-100km/h i przy 2000-2800 obr/min.
Po wyskakiwaniu błędów zrobiłem fotki przy jakich parametrach to się dzialo: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
02-10-2015, 09:06 | #30 |
ford::expert
Imię: Ponury żniwiarz
Zarejestrowany: 08-02-2014
Skąd: Birmingham UK
Model: MK3 Estate Titanium X EcoBoost 182KM
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Postów: 4,376
|
Odp: P0402 - czyżby katalizator do wymiany?
To ja tylko dodam że odkąd wymieniłem świece, problem ustąpił. Czyli już ponad miesiąc mam problem z głowy. Musiałbym rzucić okiem ile kilometrów przejechałem ale było również kilka dłuższych wyjazdów (Birmingham <> Londyn <> Birmingham) i także żadnych problemów. Na razie jestem zadowolony na maksa.
|