Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-08-2015, 11:21   #11
Mir_009
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 02-07-2011
Skąd: Bydgoszcz
Model: Focus MK2
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 4
Domyślnie Odp: Pierwszy bieg wchodzi z oporem - czasami

Mam to samo - jedynka czasami wchodzi gladko a czasami z oporami. Porblem właśiwie istniał jak tylko kupiłem auto (4 lata) i jest tak samo cały czas - nie gorzej i nie lepiej. Oczywiście nic nie zgrzyta i pozostałe biegi działają idealnie.

Mir_009 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-08-2015, 11:31   #12
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Pierwszy bieg wchodzi z oporem - czasami

jeszcze kwestia oleju, być może poprawiłoby się po wymianie na jakiś dobry prawdziwy syntetyk
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-08-2015, 12:27   #13
Uziu
ford::expert
 
Avatar Uziu
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 14-10-2011
Model: VW Passat/Mercedes-Benz
Silnik: 1.9 TDI/2.7CDI
Rocznik: 1998/2005
Postów: 2,097
Domyślnie Odp: Pierwszy bieg wchodzi z oporem - czasami

w fordach z 1 i 2 jest problem, w moim focusie 1 i 2 tez czasem haczy, czasem jak w maslo, w robocie mialem transity i tez bylo podobnie, jeden mial skrzynie juz 6 tke i tez 1 i 2 ciezkawo wochodzily a byly to nowe auta, w pozostalych byly 5 tki skrzynie i to samo, szczegolnie jak zimny. U siebie wymienialem olej i nic za bardzo nie pomoglo i czy mial 10 lat temu 60 tys przebiegu czy teraz co ma 150 to jest tak samo z tymi biegami, tez odpowietrzalem, zmienialem plyn itp. Te skrzynie chyba po prostu tak maja.
Uziu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-08-2015, 19:02   #14
Luttek
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 20-02-2015
Skąd: Wrocław
Model: Focus mk1 kombi
Silnik: 1.6 PB 100KM
Rocznik: 2004
Postów: 248
Domyślnie Odp: Pierwszy bieg wchodzi z oporem - czasami

Zaobserwowałem jeszcze coś takiego: wrzucana jedynka najczęściej "haczy" ale za drugim razem (wrzucam luz, potem znów jedynkę, ciągle wciśnięte sprzęgło) już wchodzi mięciutko. Gdy puszczę sprzęgło i znów próbuję wrzucić jedynkę znów haczy. Ewidentnie i za każdym razem.
Luttek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-08-2015, 19:19   #15
Fulara
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar Fulara
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
Domyślnie Odp: Pierwszy bieg wchodzi z oporem - czasami

bardzo normalne, gdyż jak już wbijesz pierwszy raz jedynkę wałki się zazębiają i wbicie przy tym samym sprzęgle nie stanowi problemu

puszczenie sprzęgła i kolejny opór to znowu praca ( pewnie niesprawnego synchro ) i tak w kółko macieju
Fulara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-09-2015, 16:23   #16
Luttek
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 20-02-2015
Skąd: Wrocław
Model: Focus mk1 kombi
Silnik: 1.6 PB 100KM
Rocznik: 2004
Postów: 248
Domyślnie Odp: Pierwszy bieg wchodzi z oporem - czasami

Dałem sobie spokój, słuchając powyższych opinii. Siłować się z wajchą nie muszę, po prostu jest lekki opór.
Najlepsze, że ostatnio jechałem prawie nowym hyundaiem i30 i patrzę...jest dokładnie tak samo.
Nie szukam wobec tego problemów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Luttek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-09-2015, 19:04   #17
Andrzej K.
ford::specialist
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 17-05-2008
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2002
Postów: 833
Domyślnie Odp: Pierwszy bieg wchodzi z oporem - czasami

Troszkę już "nadwyrężony" synchronizator jak wspominacie powyżej.
Powodem tego jest sposób używania w czasie całej eksploatacji "jedynki", zapinania jej, redukcji na nią (wrzucanie jej w czasie toczenia się auta znaczenie ma prędkość np. z dwójki na jedynkę. Czym wolniej auto się toczy tym lepiej dla synchronizatora).
Oczywiście jezdzić się z tym da - to kwestia przyzwyczajenia, jedyne co mogę zasugerować to jak masz możliwość i chęć to staraj się włączać 1 bieg przez drugi jak wspominałeś, to dobry sposób,ale może się znudzić na dłuższą metę....
Andrzej K. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:46.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.