|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
06-08-2015, 18:30 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 06-08-2015
Model: Transit
Silnik: 2.2
Rocznik: 2008
Postów: 4
|
Falujace obroty oraz gasniecie
Witam , mam pytanie czy jest ktos w stanie opisac mi gdzie znajduje sie takowy czujnik jak w temacie ?
Silnik 2.2l tdci mam problem z tym transitem , zapalona kontrolka check Przebieg 210tys wymienione turbo , przeplywka , egr. Auto na autostradzie dobrze sobie radzi , dobrze przyściesza. Ale na wolnych obrotach, falowanie , czasem do zgaśniecia. Brak często reakcji na pedał gazu , wręcz odwrotnie i go zamula do zgaśnięcia. Strach już tym autem jeździć i zwracam się do was o pomoc , dla czego ten czujnik ? słyszałem ze przy tych przebiegach dwumasa już zaczyna kończyć swój żywot i sypie się z nią opyłkami i zaczynają przylegać do czujnika przez co go szlag trafia. Myślę ze warto będzie do niego zaglądnąć , ale ja go osobiście nie znalazlem. Z góry dziękuje za odpowiedź. Jeszcze dodam że pod komputerem pierw sypało błędami z przepływki dla tego została wymieniona , po wymianie wyskoczył błąd czujnika przy pedale sprzęgła. ale to wina tego ze pedał nie wracał , bo wysprzęglik szlag trafił. po skasowaniu błędów Check znika i za każdym razem po 150km znów się zapala , ale po skasowaniu błędów auto i tak wariuje. Wymienione czujniki , egr wszystko na ori. Ostatnio edytowane przez kozek ; 07-08-2015 o 10:04 Powód: Zapomniałem czegoś dodać ;) |
06-08-2015, 19:58 | #2 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 20-02-2012
Skąd: Białystok
Model: Transit
Silnik: 2,2 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 127
|
Odp: Czujnik położenia wałka rozrządu
Wymieniałeś czujnik ciśnienia na pompie wysokiego ciśnienia?
|
06-08-2015, 20:13 | #3 |
Junior Moderator
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 16-03-2013
Skąd: Nowy Sącz
Model: Ford Mondeo Ghia
Silnik: 2,0 TDDI 115 Kucy
Rocznik: 2001
Postów: 719
|
Odp: Czujnik położenia wałka rozrządu
|
06-08-2015, 20:54 | #4 |
ford::average
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 23-11-2012
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Model: Transit 2003
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2003
Postów: 72
|
Odp: Czujnik położenia wałka rozrządu
Czujnik wałka rozrządu jest na wałku rozrzadu z prawej albo lewej u góry silnika. Ale tam żadnych opiłków nie znajdziesz.
Opiłki mogą być na czujniku wału korbowego. Znajduje się on w większości aut z tyłu za silnikiem na łączeniu skrzyni biegów z silnikiem. W nocie serwisowej piszą tak (to może warto zacząć od tego czujnika sprzegła): Przełącznik CPP (czujnik pedału sprzegła) Działanie E47851 Moduł PCM rozpoznaje na podstawie informacji od przełącznika CPP, czy sprzęgło jest włączane lub wyłączane. Krótkotrwała redukcja dawki paliwa w czasie wciskania pedału sprzęgła zapobiega szarpaniu silnika przy zmianie biegów. Przełącznik CPP znajduje się przy wsporniku pedałów. W pojazdach z układem sterowania prędkością przy rozłączaniu sprzęgła przełącznik CPP wyłącza układ sterowania prędkością. Objawy w razie usterki Podczas zmiany biegów pojawia się szarpanie silnika. |
06-08-2015, 21:20 | #5 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 20-02-2012
Skąd: Białystok
Model: Transit
Silnik: 2,2 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 127
|
Odp: Czujnik położenia wałka rozrządu
Podłącz pod kompa i sprawdź ciśnienie paliwa w układzie. Do tego wystarczy nawet zwykły kabel np. ELM327
Miałem podobne objawy jak Ty w takim samym silniku i winowajcą był czujnik ciśnienia na pompie. Moje objawy: -brak reakcji na pedał przyspieszenia -falowanie i szarpanie czasem prowadzące do zgaszenia silnika -głośniejsza praca i mniejsza moc Wymiana dosłownie 5 min. (2 śrubki) i po problemie. |
06-08-2015, 21:22 | #6 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Czujnik położenia wałka rozrządu
Cytat:
Czujnik wałka rozrządu to czujnik Halla (zasilany napięciem), zlokalizowany jest w głowicy, od strony kolektora dolotowego. Czujnik położenia wału jest zwykłym czujnikiem elektromagnetycznym i czyta sygnał z korony koła zamachowego. Zlokalizowany jest więc na kielichu sprzęgła, tuż przy silniku, patrząc na koło zamachowe od strony sprzęgła - mniej więcej na godzinie 2. Ale moim zdaniem potrzebujesz podłączenia dobrego testera z kumatym diagnostą i sprawdzenie układu w trybie rzeczywistym. Myślę, że najbardziej podejrzane są wtryskiwacze.
__________________
Zgredzik |
|
07-08-2015, 08:31 | #7 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 06-08-2015
Model: Transit
Silnik: 2.2
Rocznik: 2008
Postów: 4
|
Odp: Czujnik położenia wału
Przepraszam , troche pomieszalem z tymi czujnikami. Nazwa tematu zmieniona.
Dzieki za sprostowanie. W sumie 2 odpowiedzi , 2 calkiem inne , mysle ze z poczatku bedzie latwiej o sprawdzenie cisnienie paliwa , aktualnie i ja i auto nie znajduje sie w Polsce , wiec mam tylko jednego mechanika do dyspozycji. Co do wtryskiwaczy , tu jest ten problem ze przy zakupie samochodu z autem nie bylo najmiejszych problemow , zero bledow , szarpania , nic. A na drugi dzien zaczela sie jazda a dokladnie po 150km od zakupu samochodu. Pojade jak dojade .. dzis do mechanika i sprawdzimy to cisnienie paliwa , moze uda sie zerknac przyokazji na ten czujnik polozenia walu i dam wam znac czy sa rezultaty, dzieki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Z gory tez przepraszam za brak Polskich znakow. |
07-08-2015, 08:44 | #8 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Czujnik położenia wału
Cytat:
__________________
Zgredzik |
|
07-08-2015, 10:08 | #9 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 06-08-2015
Model: Transit
Silnik: 2.2
Rocznik: 2008
Postów: 4
|
Odp: Falujace obroty oraz gasniecie
Wrocilem wlasnie od mechanika, sprawdzony czujnik polozenia walu , byl lekko zapylony w opylkach , zostal wyczyszczony ale problem pozostal.
Wiec sprawdzone na komputerze cisnienie paliwa , komputer pokazal ze na luznych obrotach powinna byc wartosc 25MPA , a cisnienie wariowalo miedzy 16 do 38mpa stale sie zmieniajac. I teraz kwestia czy to bedzie na 100% czujnik cisnienia paliwa ? Nie mieli na stanie takowego czujnika ale w Fordzie krzykneli 100e Mechanik tez mowi ze moze byc listwa wtryskowa , za ktora juz krzyknal 500 do 600e Warto pchac w ciemno czujnik cisnienia paliwa ? |
07-08-2015, 10:43 | #10 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Falujace obroty oraz gasniecie
Cytat:
Jeżeli nie chcesz iść na ślepo w koszty kupując zawór SCV, zrób próbę przelewową wtryskiwaczy. W Polsce to koszt rzędu 100 zł, u ciebie za granicą nie wiem... Jeżeli okaże się, że przelewy są za duże - masz do robienia wtryskiwacze, a to są już spore koszty - w Polsce rzędu 2.000 zł. Jeżeli przelewy będą w normie - można ryzykować wymianę zaworu SCV. W Polsce zawór SCV do Transita w dobrej firmie kosztuje 364 zł netto, można poszukać taniej na Allegro, ale można wtedy... źle trafić. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 07-08-2015 o 11:16 |
|