Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 06-08-2015, 18:30   #1
kozek
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 06-08-2015
Model: Transit
Silnik: 2.2
Rocznik: 2008
Postów: 4
Domyślnie Falujace obroty oraz gasniecie

Witam , mam pytanie czy jest ktos w stanie opisac mi gdzie znajduje sie takowy czujnik jak w temacie ?
Silnik 2.2l tdci
mam problem z tym transitem , zapalona kontrolka check
Przebieg 210tys
wymienione turbo , przeplywka , egr.
Auto na autostradzie dobrze sobie radzi , dobrze przyściesza.
Ale na wolnych obrotach, falowanie , czasem do zgaśniecia.
Brak często reakcji na pedał gazu , wręcz odwrotnie i go zamula do zgaśnięcia.
Strach już tym autem jeździć i zwracam się do was o pomoc , dla czego ten czujnik ? słyszałem ze przy tych przebiegach dwumasa już zaczyna kończyć swój żywot i sypie się z nią opyłkami i zaczynają przylegać do czujnika przez co go szlag trafia. Myślę ze warto będzie do niego zaglądnąć , ale ja go osobiście nie znalazlem.
Z góry dziękuje za odpowiedź.

Jeszcze dodam że pod komputerem pierw sypało błędami z przepływki dla tego została wymieniona , po wymianie wyskoczył błąd czujnika przy pedale sprzęgła. ale to wina tego ze pedał nie wracał , bo wysprzęglik szlag trafił. po skasowaniu błędów Check znika i za każdym razem po 150km znów się zapala , ale po skasowaniu błędów auto i tak wariuje.
Wymienione czujniki , egr wszystko na ori.


Ostatnio edytowane przez kozek ; 07-08-2015 o 10:04 Powód: Zapomniałem czegoś dodać ;)
kozek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-08-2015, 19:58   #2
Cinekkk
ford::average
 
Avatar Cinekkk
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 20-02-2012
Skąd: Białystok
Model: Transit
Silnik: 2,2 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 127
Domyślnie Odp: Czujnik położenia wałka rozrządu

Wymieniałeś czujnik ciśnienia na pompie wysokiego ciśnienia?
Cinekkk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-08-2015, 20:13   #3
Adept
Junior Moderator
 
Avatar Adept
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 16-03-2013
Skąd: Nowy Sącz
Model: Ford Mondeo Ghia
Silnik: 2,0 TDDI 115 Kucy
Rocznik: 2001
Postów: 719
Domyślnie Odp: Czujnik położenia wałka rozrządu

Kolego zmień tytuł tematu
przeczytaj to
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
potem to
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
to dobra rada inaczej Twój temat pójdzie do poczekalni
Czujnik położenia wałka rozrządu CO?
Adept jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-08-2015, 20:54   #4
1985matti
ford::average
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 23-11-2012
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Model: Transit 2003
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2003
Postów: 72
Domyślnie Odp: Czujnik położenia wałka rozrządu

Czujnik wałka rozrządu jest na wałku rozrzadu z prawej albo lewej u góry silnika. Ale tam żadnych opiłków nie znajdziesz.

Opiłki mogą być na czujniku wału korbowego. Znajduje się on w większości aut z tyłu za silnikiem na łączeniu skrzyni biegów z silnikiem.

W nocie serwisowej piszą tak (to może warto zacząć od tego czujnika sprzegła):

Przełącznik CPP (czujnik pedału sprzegła)
Działanie
E47851
Moduł PCM rozpoznaje na podstawie informacji
od przełącznika CPP, czy sprzęgło jest włączane
lub wyłączane.
Krótkotrwała redukcja dawki paliwa w czasie
wciskania pedału sprzęgła zapobiega szarpaniu
silnika przy zmianie biegów.
Przełącznik CPP znajduje się przy wsporniku
pedałów.
W pojazdach z układem sterowania prędkością
przy rozłączaniu sprzęgła przełącznik CPP wyłącza
układ sterowania prędkością.
Objawy w razie usterki
Podczas zmiany biegów pojawia się szarpanie
silnika.
1985matti jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-08-2015, 21:20   #5
Cinekkk
ford::average
 
Avatar Cinekkk
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 20-02-2012
Skąd: Białystok
Model: Transit
Silnik: 2,2 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 127
Domyślnie Odp: Czujnik położenia wałka rozrządu

Podłącz pod kompa i sprawdź ciśnienie paliwa w układzie. Do tego wystarczy nawet zwykły kabel np. ELM327
Miałem podobne objawy jak Ty w takim samym silniku i winowajcą był czujnik ciśnienia na pompie.
Moje objawy:
-brak reakcji na pedał przyspieszenia
-falowanie i szarpanie czasem prowadzące do zgaszenia silnika
-głośniejsza praca i mniejsza moc
Wymiana dosłownie 5 min. (2 śrubki) i po problemie.
Cinekkk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-08-2015, 21:22   #6
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Czujnik położenia wałka rozrządu

Cytat:
Napisał kozek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam , mam pytanie czy jest ktos w stanie opisac mi gdzie znajduje sie takowy czujnik jak w temacie ?
Silnik 2.2l tdci
Pytasz w tytule o czujnik wałka rozrządu, a potem przy wątpliwościach z opiłkami z dwumasy piszesz o czujniku wału korbowego silnika.

Czujnik wałka rozrządu to czujnik Halla (zasilany napięciem), zlokalizowany jest w głowicy, od strony kolektora dolotowego.
Czujnik położenia wału jest zwykłym czujnikiem elektromagnetycznym i czyta sygnał z korony koła zamachowego. Zlokalizowany jest więc na kielichu sprzęgła, tuż przy silniku, patrząc na koło zamachowe od strony sprzęgła - mniej więcej na godzinie 2.

Ale moim zdaniem potrzebujesz podłączenia dobrego testera z kumatym diagnostą i sprawdzenie układu w trybie rzeczywistym. Myślę, że najbardziej podejrzane są wtryskiwacze.
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-08-2015, 08:31   #7
kozek
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 06-08-2015
Model: Transit
Silnik: 2.2
Rocznik: 2008
Postów: 4
Domyślnie Odp: Czujnik położenia wału

Przepraszam , troche pomieszalem z tymi czujnikami. Nazwa tematu zmieniona.
Dzieki za sprostowanie.
W sumie 2 odpowiedzi , 2 calkiem inne , mysle ze z poczatku bedzie latwiej o sprawdzenie cisnienie paliwa , aktualnie i ja i auto nie znajduje sie w Polsce , wiec mam tylko jednego mechanika do dyspozycji. Co do wtryskiwaczy , tu jest ten problem ze przy zakupie samochodu z autem nie bylo najmiejszych problemow , zero bledow , szarpania , nic.
A na drugi dzien zaczela sie jazda a dokladnie po 150km od zakupu samochodu.
Pojade jak dojade .. dzis do mechanika i sprawdzimy to cisnienie paliwa , moze uda sie zerknac przyokazji na ten czujnik polozenia walu i dam wam znac czy sa rezultaty, dzieki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Z gory tez przepraszam za brak Polskich znakow.
kozek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-08-2015, 08:44   #8
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Czujnik położenia wału

Cytat:
Napisał kozek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przepraszam , troche pomieszalem z tymi czujnikami. Nazwa tematu zmieniona.
Nie o taka zmianę chodzi. Tytuł ma odzwierciedlać na czym polega problem. Same określenie nazwy części nic nie mówi...
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-08-2015, 10:08   #9
kozek
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 06-08-2015
Model: Transit
Silnik: 2.2
Rocznik: 2008
Postów: 4
Domyślnie Odp: Falujace obroty oraz gasniecie

Wrocilem wlasnie od mechanika, sprawdzony czujnik polozenia walu , byl lekko zapylony w opylkach , zostal wyczyszczony ale problem pozostal.
Wiec sprawdzone na komputerze cisnienie paliwa , komputer pokazal ze na luznych obrotach powinna byc wartosc 25MPA , a cisnienie wariowalo miedzy 16 do 38mpa stale sie zmieniajac.
I teraz kwestia czy to bedzie na 100% czujnik cisnienia paliwa ?
Nie mieli na stanie takowego czujnika ale w Fordzie krzykneli 100e
Mechanik tez mowi ze moze byc listwa wtryskowa , za ktora juz krzyknal 500 do 600e
Warto pchac w ciemno czujnik cisnienia paliwa ?
kozek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-08-2015, 10:43   #10
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Falujace obroty oraz gasniecie

Cytat:
Napisał kozek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
I teraz kwestia czy to bedzie na 100% czujnik cisnienia paliwa ?
W zasadzie mogą być dwie główne przyczyny skoków ciśnienia: albo zawór SCV pompy wariuje, albo wtryskiwacze mają bardzo duże przelewy. Ale też może być uszkodzona wiązka lub styki na niej, uszkodzony PCM, błąd softu itd.
Jeżeli nie chcesz iść na ślepo w koszty kupując zawór SCV, zrób próbę przelewową wtryskiwaczy. W Polsce to koszt rzędu 100 zł, u ciebie za granicą nie wiem...
Jeżeli okaże się, że przelewy są za duże - masz do robienia wtryskiwacze, a to są już spore koszty - w Polsce rzędu 2.000 zł.
Jeżeli przelewy będą w normie - można ryzykować wymianę zaworu SCV.

W Polsce zawór SCV do Transita w dobrej firmie kosztuje 364 zł netto, można poszukać taniej na Allegro, ale można wtedy... źle trafić. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 07-08-2015 o 11:16
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:58.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.