Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 16-07-2015, 10:29   #471
przemyp
ford::beginner
 
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 03-06-2015
Skąd: Elbląg
Model: Edge
Silnik: 2.0 EcoBlue
Rocznik: 2018
Postów: 29
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

Cytat:
Napisał Hipos Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
zakładam, że dłużej chcesz pojeździć Smaxem, którego właśnie kupiłeś i do tej pory nie jeździłeś z DPFem.
Na Twoim miejscu zainwestowałbym, bo zwróci się to Tobie w przyszłości.
1. zacząłbym od czujnika ciśnień
2. wypaliłbym filtr programowo (tzn podpiąłbym komputer serwisowy forda i przez niego wymusił rozpoczęcie procedury wypalania filtra)

Nie ma w Smax'ie lampki pokazującej rozpoczęcie/zakończenie procesu wypalania są tylko objawy inny pracy silnika.
Dla uniknięcia problemów w przyszłości ważne jest jak go używasz tzn. miasto na krótkich odcinkach, czy też od co jakiś czas dalsze wyjazdy (ważne abyś sprawdzał silnik dw10c, bo dw10 ma inne (gorsze) rozwiązanie DPF).
Jest też wątek o odpowiednich olejach do silnika z DPF'em.


Jeżeli jeździsz do Gdańska (mm32) lub Bydgoszczy (leszcz) to tam są klubowicze dobrze znający oprogramowanie serwisowe forda (pewnie lepiej niż ASO i niejeden warsztat). Na twoim miejscu podjechałbym do nich.


Przy okazji rozważ aktualizację oprogramowania modułów Smaxa (wątek o aktualizacji Convers+) i "fabryczny" tuning silnika na 163km (wątek czy się da przerobić 140km na 163km w ASO)


Wszystko o czym piszę jest na forum i po chwili z wyszukiwarką będziesz miał trochę lektury do czytania.



Szerokości
Michał
Michał, dzięki wielkie. Skontaktuje się z chłopakami. Do Gdańska bliżej, ale przez Bydzie też często przejeżdżam. Czytałem wątki, które podrzuciłeś. Zmiany raczej kosmetyczne. Czterech liter nie urywa. Na razie skupię się na tym DPF. a jeśli cena będzie atrakcyjna to skuszę się na dodatkowe opcje.
Jeszcze raz dzięki za info i pozdrawiam.
Przemek

przemyp jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-07-2015, 08:01   #472
Yakac
ford::specialist
 
Avatar Yakac
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 25-02-2012
Skąd: Łomża
Model: Jest: Kuga Vignale PHEV 2022, S-Max Vignale 2019, Escape 2014, był S-Max Tianium 2011
Silnik: 2,5 PHEV 225KM; 2,0 Ecoblue 190KM A8 AWD; 2,0 Ecoboost 240KM AWD 6F35, był 2,0 TDCi DW10C 163km
Rocznik: 2022, 2019, 2014, był 2011
Postów: 827
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

Heko, tedi_k, mayak - mam pytanie - czy w silniku DW10C można wyłączać silnik w trakcie wypalania filtra DPF? Wiem, że w poprzednim rozwiązaniu czyli bez dodatkowego wtryskiwacza było to nie zalecane.
Pytam, bo ostatnio miałem 2x taką sytuację, że dojeżdżam gdzieć, zatrzymuję samochód, chcę gasić a tu wypalanie (widze po spalaniu chwilowym). A że naprawde musiałem lecieć to zgasiłem. Bardzo źle zrobiłem?
__________________
"Dobry żeglarz ustawia żagle do wiatru - kiepski narzeka, że wieje nie z tej strony co trzeba..."
Yakac jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-07-2015, 12:02   #473
heko
FCP TUNER
 
Avatar heko
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

jak musisz, to gaś, byle nie zawsze jak się dopala Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
WWW.GCS Tuning.pl

https://www.facebook.com/GCSTuning
FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM
Edge 2.0tdci 235KM 500Nm
Stinger 3.3 500KM 750N
https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
heko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2015, 11:01   #474
DannyDG
ford::beginner
 
Imię: Daniel
Zarejestrowany: 16-11-2014
Skąd: Podkarpackie
Model: S-Max FL
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: Pazdziernik 2010
Postów: 19
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

Cytat:
Napisał Yakac Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Heko, tedi_k, mayak - mam pytanie - czy w silniku DW10C można wyłączać silnik w trakcie wypalania filtra DPF? Wiem, że w poprzednim rozwiązaniu czyli bez dodatkowego wtryskiwacza było to nie zalecane.
Pytam, bo ostatnio miałem 2x taką sytuację, że dojeżdżam gdzieć, zatrzymuję samochód, chcę gasić a tu wypalanie (widze po spalaniu chwilowym). A że naprawde musiałem lecieć to zgasiłem. Bardzo źle zrobiłem?
Wow, ja to nawet nie wiem kiedy sie u mnie wypala. Czasami jak jade po miescie to silnik jakby jakos bardziej buczal (bas) niz zwykle, a potem smierdzi jakby troche mocniej jak zaparkuje w podziemnym parkingu. Moze wtedy sie dopala ??? Gasze silnik zawsze jak mi trzeba (no chyba ze po autostradzie smigam to wystudze zanim zgasze na postoju) i powiem szczerze ze nigdy sie nad tym dopalaniem filtra nie zastanawialem. Problemow nigdy nie bylo....jak dotad :-) Silnik PSA 2.0 TDCI z konca 2010 roku.

Pozdrawiam

Daniel
DannyDG jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-07-2015, 20:19   #475
B75
ford::beginner
 
Imię: Bogusław
Zarejestrowany: 09-06-2014
Skąd: Gdańsk
Model: S-Max
Silnik: 2,0 TDCI 180 KM
Rocznik: 2016
Postów: 34
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

Cytat:
Napisał przemyp Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dzięki za info. Zastanawia mnie tylko to, że komunikat po "wypaleniu" już się nie pojawia, i kontrolka przestała się świecić. Od tygodnia spokój.
Czy to jest normalne, że ten komunikat pojawia się co jakiś czas. Może wynika z niedostatecznego wypalenia, lub przerwania procesu wypalania DPF?
Czy miałeś jakieś objawy oprócz świecącej się kontrolki, nierówna praca silnika itp?
Ja właśnie jestem po komputerze. Też wyszedł błąd dpf-a. Zaczęło się od dziwnie pracującego silnika, tak jakby miał za niskie obroty (choć obrotomierz pokazywał trochę poniżej 1k) i chciał zgasnąć. Silnik wpadał w rezonans i cały samochód delikatnie wibrował.
Dziś po przejechaniu dłuższego odcinka wszystko wróciło do normy. Objawy ustąpiły
B75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-09-2015, 19:43   #476
jACA80
ford::average
 
Avatar jACA80
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 19-02-2008
Skąd: Dębno
Model: Kuga
Silnik: 1.5
Rocznik: 2018 Lift
Postów: 89
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

Witam.
Na wstępie dodam tylko że dużo poczytałem na ten temat zanim napisałem tego posta by uniknąć problemów.

Wielka prośba do osób znających temat dpf-a i przybywającego oleju.
Niedawno kupiłem S-maxa z 2010r. lift 2.0 115KM wymieniając olej zauważyłem że jest go trochę za dużo ale pomyślałem że poprzedni właściciel poprostu go lekko przelał. Teraz po wymianie na castrol edge 5w 30 i przejechaniu około 400 kilometrów widzę że na miarce przybyło oleju (było 3/4 miarki a jest 4/4).

Teraz pytanie czy w moim silniku 2,0 l Duratorq DOHC DSL 115 KM
(vin WF0SXXGBWSAJ12485) podczas wypalania dpf dodatkowa dawka paliwa jest dotryskiwana do cylindra czy do filtra??Pytam bo chciałbym poznać przyczynę rosnącego stanu oleju.
jACA80 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-09-2015, 19:53   #477
heko
FCP TUNER
 
Avatar heko
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

...jest dotryskiwana do dpf, ale jest także dotrysk, albo opóźnienie konta wtrysku, w celu podgrzania katalizatora, więc przy permanentnych próbach regenarcji, paliwo może dostawać się do oleju
__________________
WWW.GCS Tuning.pl

https://www.facebook.com/GCSTuning
FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM
Edge 2.0tdci 235KM 500Nm
Stinger 3.3 500KM 750N
https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
heko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-09-2015, 20:07   #478
jACA80
ford::average
 
Avatar jACA80
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 19-02-2008
Skąd: Dębno
Model: Kuga
Silnik: 1.5
Rocznik: 2018 Lift
Postów: 89
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

Ale czy to możliwe że około 0,5l ropy dostało się do oleju po przejechaniu 400 km, przyczyny szukać w dpf-ie??(jutro podjadę na kompa ale pytam dziś bo nie daje mi to spokoju)..
jACA80 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-09-2015, 20:10   #479
heko
FCP TUNER
 
Avatar heko
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

no dość sporo
solidna diagnostyka wyjaśni wiele
__________________
WWW.GCS Tuning.pl

https://www.facebook.com/GCSTuning
FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM
Edge 2.0tdci 235KM 500Nm
Stinger 3.3 500KM 750N
https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
heko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-09-2015, 20:16   #480
jACA80
ford::average
 
Avatar jACA80
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 19-02-2008
Skąd: Dębno
Model: Kuga
Silnik: 1.5
Rocznik: 2018 Lift
Postów: 89
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

Mam nadzieję że wyjaśni. Choć szukając na forum i czytając chyba wszystkie wątki wszystko sprowadza się do jednego -> dpf-a.
Jeszcze jedno pytanie czy po wymianie lub usunięciu dpf-a te silniki piją olej bądź nadal mieszają ropę z olejem?
jACA80 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:33.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.