Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 13-07-2015, 19:10   #461
mm32
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar mm32
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 21-07-2006
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2,0TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 7,506
Domyślnie Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego

Masz IVDC ?

mm32 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-07-2015, 19:12   #462
mszymcz
ford::beginner
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 10-08-2010
Model: Mondeo Titanium X
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2007.12
Postów: 45
Domyślnie Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego

Tak-Maila pisałem na gorąco po odpięciu komputera od auta. ACC działa poprawnie - testowane podczas jazdy-hamuje pięknie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
mszymcz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-07-2015, 13:39   #463
mszymcz
ford::beginner
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 10-08-2010
Model: Mondeo Titanium X
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2007.12
Postów: 45
Domyślnie Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego

Przejrzałem instrukcje Mondeo z lat 2007-2008. W 2008 roku Ford zrezygnował z klawiszy z trójkątem a na ich miejsce wprowadził symbol OFF (lub ogranicznik). Być może soft mojego auta nie obsługuje już "wczesnego ostrzegania". W sobotę (na razie ze względu na planowaną podróż nie chcę grzebać) odłączę ta funkcję i zobaczę czy alarmy wrócą. Samo ACC działa perfekcyjne, tylko z tym ostrzeganiem jest totalna klapa-nie da się go włączyć i alarmy po odpaleniu silnika kłują w oczy.
Najlepiej byłoby porównać oprogramowanie modułów podobnego auta i mojego-pewnie tu leży problem. BTW.Dokładałem tylko tempomat - HLA, IVDC już miałem.

Pozd.Marek


Cytat:
Napisał mszymcz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Z wrażenia mogłem pomylić osoby - sorryGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przyciski zamontowałem. Wykasowałem błędy. ACC działa. Ale mimo wszystko po uruchomieniu silnika witają mnie dwa błędy z układu wczesnego ostrzegania ;(
Błędy to:

===PAM DTC U0140:00-28===
Kod: U0140 - Utrata łączności z modułem sterującym układami nadwozia
===PAM DTC U0422:00-28===
Kod: U0422 - Nieprawidłowe dane odebrane z modułu sterującego układami nadwozia
===VDM DTC U0300:00-2C===
Kod: U0300 - Niekompatybilność oprogramowania wewnętrznego modułu sterującego
===VDM DTC U0300:00-2C===
Kod: U0300 - Niekompatybilność oprogramowania wewnętrznego modułu sterującego

Czuję że bez IDS i analizy oprogramowania będzie klops. Ewentualnie może coś źle odkliknąłem w ELMConfigu. Ustawiłem:
Cruise control - With adaptive cruise control
Collision mitigration by braking - CMbB-system
Forward collision warning - With Forward Collision Warning

Próbowałem z różnymi ustawieniami "Adjustable speed limiter" bez zmian. Wiecie do czego służą opcje CMbd level 2"? Załączam mój CCC...
mszymcz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-07-2015, 15:57   #464
mm32
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar mm32
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 21-07-2006
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2,0TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 7,506
Domyślnie Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego

Ford na stronie z instrukcjami coś poknocił.
Instrukcje HTML różnią się od PDF.W mojej instrukcji(mondeo 2008 październik) papierowej jest symbol samochodzika z trójkącikiem,tak samo jak w instrukcji PDFna stronie forda.
mm32 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-07-2015, 19:44   #465
mszymcz
ford::beginner
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 10-08-2010
Model: Mondeo Titanium X
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2007.12
Postów: 45
Domyślnie Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego

Chyba każdy inżynier ma coś takiego że dopóki nie rozwiąże jakiegoś problemu to go coś w środku dusi by kombinować. Kombinowałem i zadziałało. Teraz dusi mnie jeszcze bardziej bo nie wiem dlaczego. Na bank błędy związane z VDM wpłynęło złe ustawienie "Adjustable Speed Limiter". Dziś zacząłem od wywalenia tego i testowania wszystkich kombinacji CMbB i Forward Collision Warning. Skutki były takie same. Po każdym ELMConfigu, FORSCan, kasowanie błędów, odpalenie silnika (bo dopiero po uruchimieniu były alarmy) i znów 2x"Wczesne ostrzeganie usterka " (WOC). W pewnym momencie doszedłem do sytuacji kiedy miałem zero błędów w ForScan i 2x WOC. Ki diabeł? Wyłączenie auta, rundka kilka kilometrów. Wyłączenia auta-zero alarmów, włączenie 2xWOC. Forscan-czysto. Wyłączenie auta. Włączenie silnika...znowu to samo. Kolejny raz. i magia.. wszystko działa. kilka rundek dookoła osiedla, kilka sekwencji ON/OFF. Działa. Radar był wcześniej już po procedurze align. Wygląda na to że jeszcze coś gdzieś musiało się odblokować/dostroić.
W każdym razie jest sukces. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pozd.Marek
mszymcz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-07-2015, 19:48   #466
MaXyM
ford::expert
 
Avatar MaXyM
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
Domyślnie Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego

Moge zapytac czym robicie procedure align? Do tej pory myslalem ze trzeba przejechac X km. A tu mam wrazenie ze to jakas soft procedura.
Pytam bo juz za pare dni mnie to czeka
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020
MaXyM jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-07-2015, 19:55   #467
mszymcz
ford::beginner
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 10-08-2010
Model: Mondeo Titanium X
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2007.12
Postów: 45
Domyślnie Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego

Cytat:
Napisał MaXyM Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Moge zapytac czym robicie procedure align? Do tej pory myslalem ze trzeba przejechac X km. A tu mam wrazenie ze to jakas soft procedura.
Pytam bo juz za pare dni mnie to czeka
Jak obydwa klocki (radar i elektronika) zobaczą się po raz pierwszy (czyli w naszym przypadku będą od różnych aut) to moduł sam wejdzie w tą procedurę (tak głosi ETIS). Jak nie to wyzwolenie "align" jest z poziomu IDS.
Pozd.Marek
mszymcz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-07-2015, 19:58   #468
MaXyM
ford::expert
 
Avatar MaXyM
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
Domyślnie Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego

Aha... no nie mam IDS. Musi starczyc elmConfig i FORscan Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Na razie z ludzi co zakladali to ruszalo wszystko od razu.
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020
MaXyM jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-07-2015, 11:19   #469
MaXyM
ford::expert
 
Avatar MaXyM
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
Domyślnie Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego

Niniejszy post zawiera mylne informacje powstale na skutek bledu pomiaru. Sytuacja zostala wyjasniona tu: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Kufa.. czy to nie pech... a ja mam w aucie ina wtyczke C21-AB.
Miala byc z niebieskim klipsem, a jest z bialym. I troche inaczej wyglada rozklad pinow. Jest to mozliwe?
Ale chyba nie ma innej mozliwosci, bo ta wtyczka jest umieszczona na wiazce ktora sie rozgalezia od tej wiodacej do tej duzej niebieskiej na GEMie (C1BP02-C).

Musze sprawdzic czy doprowadzone sa tam wszystkie potrzebne sygnaly.

Dobra wiadomosc jest jedna, jak przypuszczalem pin 63 we wtyczce C1BP02-C jest nieoblozony - czeka na wpiecie wiazki. Ale jak znam moje szczescie to na GEMie tam nie bedzie napiecia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. (chociaz bezpiecznik F5 jest wlozony)

Bump: nastepna dobra wiadomosc: wszystkie piny z radaru sa na tej wtyczce.
Jak sie mozna bylo spodziewac numeracja jest zupelnie inna niz na schematach (przecz czy po fl). DOdaje dwa obrazki z gniazdem dla C21-AB oraz pogladowym obrazkiem polaczen z radarem. Rozmieszczenie na tym ostatnim odpowiada poprzedniej fotografii.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg IMG_0994.jpg (83.7 KB, 142 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg IMG_0995.jpg (88.4 KB, 129 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg IMG_1001.jpg (94.2 KB, 123 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg IMG_1002.jpg (89.9 KB, 113 wyświetleń)
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020

Ostatnio edytowane przez MaXyM ; 24-07-2015 o 06:36
MaXyM jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-07-2015, 12:38   #470
MaXyM
ford::expert
 
Avatar MaXyM
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
Domyślnie Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego

Niniejszy post zawiera mylne informacje powstale na skutek bledu pomiaru. Sytuacja zostala wyjasniona tu: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Kufa... Okazuje sie ze pin BATT w tej mojej wtyczce (ta z bialym klipsem) jest oblozony i nie wiem dokad prowadzi.
Natomiast u jego odpowiednika z klipsem niebieskim, BATT prowadzi do pinu 63 wtyczki C1BP02-C i stamtad do modulu ACC (wyzej pisalem ze w mym aucie pin 63 jest pusty). Moze ktos obeznany looknac na schematy i mi podpowiedziec co z tym zrobic? Mam podlaczyc pin 63 C1BP02-C i zarowen BATT modulu ACC do tego BATT prowadzacego do radaru? Czy olac pin 63 i tylko podpiac modul ACC do BATT radaru? Jak juz wspominalem nie bardzo rozumiem ze schematow czemu sa jakby 2 zrodla zasilania na tym pinie BATT (z BattSaver i z VQM).
Plz, @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] do tablicy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020

Ostatnio edytowane przez MaXyM ; 24-07-2015 o 06:37
MaXyM jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:25.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.