|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
13-07-2015, 19:10 | #461 |
FORD|ZAWODOWIEC
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 21-07-2006
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2,0TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 7,506
|
Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego
Masz IVDC ?
|
13-07-2015, 19:12 | #462 |
ford::beginner
Imię: Marek
Zarejestrowany: 10-08-2010
Model: Mondeo Titanium X
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2007.12
Postów: 45
|
Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego
Tak-Maila pisałem na gorąco po odpięciu komputera od auta. ACC działa poprawnie - testowane podczas jazdy-hamuje pięknie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
14-07-2015, 13:39 | #463 | |
ford::beginner
Imię: Marek
Zarejestrowany: 10-08-2010
Model: Mondeo Titanium X
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2007.12
Postów: 45
|
Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego
Przejrzałem instrukcje Mondeo z lat 2007-2008. W 2008 roku Ford zrezygnował z klawiszy z trójkątem a na ich miejsce wprowadził symbol OFF (lub ogranicznik). Być może soft mojego auta nie obsługuje już "wczesnego ostrzegania". W sobotę (na razie ze względu na planowaną podróż nie chcę grzebać) odłączę ta funkcję i zobaczę czy alarmy wrócą. Samo ACC działa perfekcyjne, tylko z tym ostrzeganiem jest totalna klapa-nie da się go włączyć i alarmy po odpaleniu silnika kłują w oczy.
Najlepiej byłoby porównać oprogramowanie modułów podobnego auta i mojego-pewnie tu leży problem. BTW.Dokładałem tylko tempomat - HLA, IVDC już miałem. Pozd.Marek Cytat:
|
|
14-07-2015, 15:57 | #464 |
FORD|ZAWODOWIEC
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 21-07-2006
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2,0TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 7,506
|
Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego
Ford na stronie z instrukcjami coś poknocił.
Instrukcje HTML różnią się od PDF.W mojej instrukcji(mondeo 2008 październik) papierowej jest symbol samochodzika z trójkącikiem,tak samo jak w instrukcji PDFna stronie forda. |
14-07-2015, 19:44 | #465 |
ford::beginner
Imię: Marek
Zarejestrowany: 10-08-2010
Model: Mondeo Titanium X
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2007.12
Postów: 45
|
Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego
Chyba każdy inżynier ma coś takiego że dopóki nie rozwiąże jakiegoś problemu to go coś w środku dusi by kombinować. Kombinowałem i zadziałało. Teraz dusi mnie jeszcze bardziej bo nie wiem dlaczego. Na bank błędy związane z VDM wpłynęło złe ustawienie "Adjustable Speed Limiter". Dziś zacząłem od wywalenia tego i testowania wszystkich kombinacji CMbB i Forward Collision Warning. Skutki były takie same. Po każdym ELMConfigu, FORSCan, kasowanie błędów, odpalenie silnika (bo dopiero po uruchimieniu były alarmy) i znów 2x"Wczesne ostrzeganie usterka " (WOC). W pewnym momencie doszedłem do sytuacji kiedy miałem zero błędów w ForScan i 2x WOC. Ki diabeł? Wyłączenie auta, rundka kilka kilometrów. Wyłączenia auta-zero alarmów, włączenie 2xWOC. Forscan-czysto. Wyłączenie auta. Włączenie silnika...znowu to samo. Kolejny raz. i magia.. wszystko działa. kilka rundek dookoła osiedla, kilka sekwencji ON/OFF. Działa. Radar był wcześniej już po procedurze align. Wygląda na to że jeszcze coś gdzieś musiało się odblokować/dostroić.
W każdym razie jest sukces. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozd.Marek |
14-07-2015, 19:48 | #466 |
ford::expert
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
|
Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego
Moge zapytac czym robicie procedure align? Do tej pory myslalem ze trzeba przejechac X km. A tu mam wrazenie ze to jakas soft procedura.
Pytam bo juz za pare dni mnie to czeka
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020 |
14-07-2015, 19:55 | #467 | |
ford::beginner
Imię: Marek
Zarejestrowany: 10-08-2010
Model: Mondeo Titanium X
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2007.12
Postów: 45
|
Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego
Cytat:
Pozd.Marek |
|
14-07-2015, 19:58 | #468 |
ford::expert
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
|
Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego
Aha... no nie mam IDS. Musi starczyc elmConfig i FORscan Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Na razie z ludzi co zakladali to ruszalo wszystko od razu.
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020 |
17-07-2015, 11:19 | #469 |
ford::expert
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
|
Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego
Niniejszy post zawiera mylne informacje powstale na skutek bledu pomiaru. Sytuacja zostala wyjasniona tu: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Kufa.. czy to nie pech... a ja mam w aucie ina wtyczke C21-AB. Miala byc z niebieskim klipsem, a jest z bialym. I troche inaczej wyglada rozklad pinow. Jest to mozliwe? Ale chyba nie ma innej mozliwosci, bo ta wtyczka jest umieszczona na wiazce ktora sie rozgalezia od tej wiodacej do tej duzej niebieskiej na GEMie (C1BP02-C). Musze sprawdzic czy doprowadzone sa tam wszystkie potrzebne sygnaly. Dobra wiadomosc jest jedna, jak przypuszczalem pin 63 we wtyczce C1BP02-C jest nieoblozony - czeka na wpiecie wiazki. Ale jak znam moje szczescie to na GEMie tam nie bedzie napiecia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. (chociaz bezpiecznik F5 jest wlozony) Bump: nastepna dobra wiadomosc: wszystkie piny z radaru sa na tej wtyczce. Jak sie mozna bylo spodziewac numeracja jest zupelnie inna niz na schematach (przecz czy po fl). DOdaje dwa obrazki z gniazdem dla C21-AB oraz pogladowym obrazkiem polaczen z radarem. Rozmieszczenie na tym ostatnim odpowiada poprzedniej fotografii.
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020 Ostatnio edytowane przez MaXyM ; 24-07-2015 o 06:36 |
17-07-2015, 12:38 | #470 |
ford::expert
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
|
Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego
Niniejszy post zawiera mylne informacje powstale na skutek bledu pomiaru. Sytuacja zostala wyjasniona tu: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Kufa... Okazuje sie ze pin BATT w tej mojej wtyczce (ta z bialym klipsem) jest oblozony i nie wiem dokad prowadzi. Natomiast u jego odpowiednika z klipsem niebieskim, BATT prowadzi do pinu 63 wtyczki C1BP02-C i stamtad do modulu ACC (wyzej pisalem ze w mym aucie pin 63 jest pusty). Moze ktos obeznany looknac na schematy i mi podpowiedziec co z tym zrobic? Mam podlaczyc pin 63 C1BP02-C i zarowen BATT modulu ACC do tego BATT prowadzacego do radaru? Czy olac pin 63 i tylko podpiac modul ACC do BATT radaru? Jak juz wspominalem nie bardzo rozumiem ze schematow czemu sa jakby 2 zrodla zasilania na tym pinie BATT (z BattSaver i z VQM). Plz, @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] do tablicy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020 Ostatnio edytowane przez MaXyM ; 24-07-2015 o 06:37 |