Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 12-07-2015, 17:12   #451
MaXyM
ford::expert
 
Avatar MaXyM
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
Domyślnie Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego

Na pytanie #3 odpowiem sobie czesciowo sam. Udalo mi sie otworzyc te niebieska wtyczke a tym wypiac i piny. Co trzeba zrobic:
1. wyciagnac bialy element z wytczki. Mozna to zrobic podwazajac malym, cienkim srubokretem w okolicy pinu 17 i po przeciwleglej stronie. Rownoczesnie trzeba odchylic na zewnatrz jezyczek z dziurka, wystepujacy na srodku nad gornym rzedem pinow. Chwile mi zajelo niz doszedlem do tego co trzyma ten plastik - a to byl ten niepozorny jezyczek.
2. aby wyjac pin, nalezy podwazyc do gory (kierunek odpowiadajacy temu co na obrazku) plastikowy jezyczek po czym (rownoczesnie) wyciskac pin do tylu. Tu tez glowkowalem dlugo, moze dluzej. Probowalem te jezyczki podwazac od tylu ale bezskutecznie. Potem rozebralem inna, mniejsza wtyczke i tak doszedlem do sposobu.

Do obu tych rzeczy trzeba pewnej minimalnej zrecznosci ale da sie bez niszczenia czegokolwiek po drodze. Na obrazku otworzona wtyczka oraz wyjety pin 17 (IGNition)

Do auta dostane sie dopiero za tydzien (w tym momencie jest odstawiony do Gusiaka na politure Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ). Mam nadzieje ze piny we wtyczce C21AB beda nieoblozone, ale te same piny w gniezdzie beda polaczone z radarem i zasilaniem. Wtedy by to bylo wlasciwie P&P.

Edit: dotyczy zasilania BATT. Powyzej pisalem ze kabel BATT z modulu ma polaczenie elektryczne z wtyczka C21AB (pin 25). Jest to prawda jednak po rozwinieciu wiazki okazuje sie, ze fabrycznie kabel z zoltej wtyczki biegnie do wtyczki C1BP02-C (pin 63) - co nawet ukazuje schemat. Do tego pinu jest tez wpiety drugi przewod, prowadzacy wlasnie do C21AB-25. Teraz wszystko zalezy jak to jest w moim aucie. Szczegolnie ze kluczowe jest nie tyle to zasilanie (BATT) jak do drugie (IGN), ktore powinno byc doprowadzone z bezpiecznika F37 z ktorego czerpie zasilanie i radar.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg wtyczka-otworzona.jpg (44.9 KB, 159 wyświetleń)

__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020

Ostatnio edytowane przez MaXyM ; 12-07-2015 o 18:33
MaXyM jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-07-2015, 18:15   #452
BARNEY
ford::specialist
 
Avatar BARNEY
 
Imię: Grzegorz/Barney
Zarejestrowany: 10-07-2012
Skąd: W-WA
Model: Ford S-Max Titanium (prawie S) /Platinium X/7os/ Suzuki Swift
Silnik: 2,0 TDCI/1,3
Rocznik: 2012/2007
Postów: 546
Domyślnie Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego

a z jakiego schematu korzystasz ???
BARNEY jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-07-2015, 18:31   #453
MaXyM
ford::expert
 
Avatar MaXyM
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
Domyślnie Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego

na stronie 24 (post 235) zamiescilem schematy instalacji ACC dla MK4 przed i po lifcie
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020
MaXyM jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-07-2015, 19:48   #454
pgrob
ford::professional
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 06-11-2013
Skąd: Poznań
Model: Mondeo MK4 kombi ghia
Silnik: 2.0 Pb + LPG
Rocznik: 2008
Postów: 1,103
Domyślnie Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego

Cytat:
Napisał MaXyM Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W zwiazku z tym mam pare pytan.
1. Zakladajac ze mam wiazke radaru w komorze silnika, moge liczyc na to ze Radar-CAN jest podprowadzony do pinow 13-14 gniazda C21AB?
2. wlasciwie to samo pytanie dotyczy IGN i BAT. Dziwi mnie ze do tych pinow podpiety jest tyko modul ACC i zaden inny (chyba ze lacza kable gdzies w srodku wiazki)
W przedlifcie radar-CAN jest na pinach 13 i 14 gniazda C21-A/B. Ja miałem odwrotną sytuację z wiązkami tzn. miałem wiązkę modułu, a nie miałem wiązki radaru. Odzyskałem wiązkę radaru z wiązki komory silnika dawcy. 3 przewody z radaru podpięte były do gniazda C21-A/B na piny 13,14,17.
Skoro przemierzyłeś wiązkę z polifta i doszedłeś do tych samych pinów to zakładam, że pod tym względem wiązki się nie różnią.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg 20150704_214724.jpg (89.6 KB, 130 wyświetleń)
pgrob jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-07-2015, 20:35   #455
MaXyM
ford::expert
 
Avatar MaXyM
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
Domyślnie Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego

czyli rozumiem z tego co piszesz, ze wiazka silnika siegala az do gniazda C21AB?
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020
MaXyM jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-07-2015, 20:55   #456
mm32
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar mm32
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 21-07-2006
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2,0TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 7,506
Domyślnie Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego

Cytat:
Napisał MaXyM Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
czyli rozumiem z tego co piszesz, ze wiazka silnika siegala az do gniazda C21AB?
Tak jest,możesz sobie przecież to sprawdzić wyszukując na alle... wiązki silnika do mk4 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
mm32 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-07-2015, 21:03   #457
MaXyM
ford::expert
 
Avatar MaXyM
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
Domyślnie Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego

nie zawsze na nich wszystko widac Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale dzieki za potwierdzenie. Czyli C21AB to plug&play. Dolozyc piny i gitara.

Zostaje kwestia BATT. Mozliwe ze otworze C21AB i C1PB02 po czym wstawie tam kabel od dawcy. czyli polaczenie BATT modul ACC -> C1PB02 -> C21AB. Czyli obejde sie bez wpinania w kable (oprocz HSCAN).

Natomiast patrzac na schemat instalacji ACC w polifcie zastanawia mnie jedna rzecz.
MIanowicie BATT modulu ACC jest zasilane przez Battery Saver ale rownoczesnie podlaczone do VQM (VQM i BATT sie lacza na pinie BATT radaru). Cos przeoczylem? No bo jaki ma to sens? No chyba, ze to VQM jest zasilany z BatterySavera, tyle ze wtedy jaki ma sens bezpiecznik F45. No i ten pin na VQM jest podpisany E_OUT.
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020

Ostatnio edytowane przez MaXyM ; 13-07-2015 o 13:11
MaXyM jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-07-2015, 12:02   #458
mszymcz
ford::beginner
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 10-08-2010
Model: Mondeo Titanium X
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2007.12
Postów: 45
Domyślnie Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego

Otrzymałem przesyłkę. Przy poprzednich pomiarach nie było podanych symboli przycisków, tu je dodaję:

6M2T-14K147-EJ
NIC: 1081
Górny przycisk (ikonka tempomatu): 0
CAN: 100
Trójkąt: 669
<-> 408
<----> 230


6M2T-14K147-DG
NIC:704
SET+: 147
SET-: 0
RES: 364

Rezystancje paneli w omach.

Same klawisze z końcówką EJ to chyba nowsza wersja tych z końcówką EH (data produkcji na moich to 04/11/09). W weekend zamontowałem wszystkie komponenty za wyjątkiem tych przycisków (póki co przez to mam zestaw alarmów)- radar aligning trwał bardzo krótko - dystans jaki musiałem przejechać to max 5km. Oczywiście plastiki przyciąłem według zaleceń pgrob.

BTW. Koleś który wymyślił tą lokalizację modułu tempomatu powinien dostać pokojowego Nobla (za "przyjazność dla mechaników").
mszymcz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-07-2015, 16:07   #459
mm32
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar mm32
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 21-07-2006
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2,0TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 7,506
Domyślnie Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego

A co stoi na przeszkodzie by dokończyć dzieła ?

Bump:
Cytat:
Napisał mszymcz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Oczywiście plastiki przyciąłem według zaleceń pgrob.
To akurat były moje zalecenia (do kolegi pgrob) Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Post nr #468

Ostatnio edytowane przez mm32 ; 13-07-2015 o 16:10
mm32 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-07-2015, 18:54   #460
mszymcz
ford::beginner
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 10-08-2010
Model: Mondeo Titanium X
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2007.12
Postów: 45
Domyślnie Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego

Z wrażenia mogłem pomylić osoby - sorryGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przyciski zamontowałem. Wykasowałem błędy. ACC działa. Ale mimo wszystko po uruchomieniu silnika witają mnie dwa błędy z układu wczesnego ostrzegania ;(
Błędy to:

===PAM DTC U0140:00-28===
Kod: U0140 - Utrata łączności z modułem sterującym układami nadwozia
===PAM DTC U0422:00-28===
Kod: U0422 - Nieprawidłowe dane odebrane z modułu sterującego układami nadwozia
===VDM DTC U0300:00-2C===
Kod: U0300 - Niekompatybilność oprogramowania wewnętrznego modułu sterującego
===VDM DTC U0300:00-2C===
Kod: U0300 - Niekompatybilność oprogramowania wewnętrznego modułu sterującego

Czuję że bez IDS i analizy oprogramowania będzie klops. Ewentualnie może coś źle odkliknąłem w ELMConfigu. Ustawiłem:
Cruise control - With adaptive cruise control
Collision mitigration by braking - CMbB-system
Forward collision warning - With Forward Collision Warning

Próbowałem z różnymi ustawieniami "Adjustable speed limiter" bez zmian. Wiecie do czego służą opcje CMbd level 2"? Załączam mój CCC...
Załączone Pliki
Typ Pliku: zip СentralConfig_1307.zip (321 Bajtów, 27 wyświetleń)
mszymcz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:10.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.