|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
12-07-2015, 17:12 | #451 |
ford::expert
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
|
Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego
Na pytanie #3 odpowiem sobie czesciowo sam. Udalo mi sie otworzyc te niebieska wtyczke a tym wypiac i piny. Co trzeba zrobic:
1. wyciagnac bialy element z wytczki. Mozna to zrobic podwazajac malym, cienkim srubokretem w okolicy pinu 17 i po przeciwleglej stronie. Rownoczesnie trzeba odchylic na zewnatrz jezyczek z dziurka, wystepujacy na srodku nad gornym rzedem pinow. Chwile mi zajelo niz doszedlem do tego co trzyma ten plastik - a to byl ten niepozorny jezyczek. 2. aby wyjac pin, nalezy podwazyc do gory (kierunek odpowiadajacy temu co na obrazku) plastikowy jezyczek po czym (rownoczesnie) wyciskac pin do tylu. Tu tez glowkowalem dlugo, moze dluzej. Probowalem te jezyczki podwazac od tylu ale bezskutecznie. Potem rozebralem inna, mniejsza wtyczke i tak doszedlem do sposobu. Do obu tych rzeczy trzeba pewnej minimalnej zrecznosci ale da sie bez niszczenia czegokolwiek po drodze. Na obrazku otworzona wtyczka oraz wyjety pin 17 (IGNition) Do auta dostane sie dopiero za tydzien (w tym momencie jest odstawiony do Gusiaka na politure Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ). Mam nadzieje ze piny we wtyczce C21AB beda nieoblozone, ale te same piny w gniezdzie beda polaczone z radarem i zasilaniem. Wtedy by to bylo wlasciwie P&P. Edit: dotyczy zasilania BATT. Powyzej pisalem ze kabel BATT z modulu ma polaczenie elektryczne z wtyczka C21AB (pin 25). Jest to prawda jednak po rozwinieciu wiazki okazuje sie, ze fabrycznie kabel z zoltej wtyczki biegnie do wtyczki C1BP02-C (pin 63) - co nawet ukazuje schemat. Do tego pinu jest tez wpiety drugi przewod, prowadzacy wlasnie do C21AB-25. Teraz wszystko zalezy jak to jest w moim aucie. Szczegolnie ze kluczowe jest nie tyle to zasilanie (BATT) jak do drugie (IGN), ktore powinno byc doprowadzone z bezpiecznika F37 z ktorego czerpie zasilanie i radar.
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020 Ostatnio edytowane przez MaXyM ; 12-07-2015 o 18:33 |
12-07-2015, 18:15 | #452 |
ford::specialist
Imię: Grzegorz/Barney
Zarejestrowany: 10-07-2012
Skąd: W-WA
Model: Ford S-Max Titanium (prawie S) /Platinium X/7os/ Suzuki Swift
Silnik: 2,0 TDCI/1,3
Rocznik: 2012/2007
Postów: 546
|
Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego
a z jakiego schematu korzystasz ???
|
12-07-2015, 18:31 | #453 |
ford::expert
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
|
Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego
na stronie 24 (post 235) zamiescilem schematy instalacji ACC dla MK4 przed i po lifcie
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020 |
12-07-2015, 19:48 | #454 | |
ford::professional
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 06-11-2013
Skąd: Poznań
Model: Mondeo MK4 kombi ghia
Silnik: 2.0 Pb + LPG
Rocznik: 2008
Postów: 1,103
|
Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego
Cytat:
Skoro przemierzyłeś wiązkę z polifta i doszedłeś do tych samych pinów to zakładam, że pod tym względem wiązki się nie różnią. |
|
12-07-2015, 20:35 | #455 |
ford::expert
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
|
Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego
czyli rozumiem z tego co piszesz, ze wiazka silnika siegala az do gniazda C21AB?
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020 |
12-07-2015, 20:55 | #456 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 21-07-2006
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2,0TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 7,506
|
Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego
Cytat:
|
|
12-07-2015, 21:03 | #457 |
ford::expert
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
|
Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego
nie zawsze na nich wszystko widac Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ale dzieki za potwierdzenie. Czyli C21AB to plug&play. Dolozyc piny i gitara. Zostaje kwestia BATT. Mozliwe ze otworze C21AB i C1PB02 po czym wstawie tam kabel od dawcy. czyli polaczenie BATT modul ACC -> C1PB02 -> C21AB. Czyli obejde sie bez wpinania w kable (oprocz HSCAN). Natomiast patrzac na schemat instalacji ACC w polifcie zastanawia mnie jedna rzecz. MIanowicie BATT modulu ACC jest zasilane przez Battery Saver ale rownoczesnie podlaczone do VQM (VQM i BATT sie lacza na pinie BATT radaru). Cos przeoczylem? No bo jaki ma to sens? No chyba, ze to VQM jest zasilany z BatterySavera, tyle ze wtedy jaki ma sens bezpiecznik F45. No i ten pin na VQM jest podpisany E_OUT.
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020 Ostatnio edytowane przez MaXyM ; 13-07-2015 o 13:11 |
13-07-2015, 12:02 | #458 |
ford::beginner
Imię: Marek
Zarejestrowany: 10-08-2010
Model: Mondeo Titanium X
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2007.12
Postów: 45
|
Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego
Otrzymałem przesyłkę. Przy poprzednich pomiarach nie było podanych symboli przycisków, tu je dodaję:
6M2T-14K147-EJ NIC: 1081 Górny przycisk (ikonka tempomatu): 0 CAN: 100 Trójkąt: 669 <-> 408 <----> 230 6M2T-14K147-DG NIC:704 SET+: 147 SET-: 0 RES: 364 Rezystancje paneli w omach. Same klawisze z końcówką EJ to chyba nowsza wersja tych z końcówką EH (data produkcji na moich to 04/11/09). W weekend zamontowałem wszystkie komponenty za wyjątkiem tych przycisków (póki co przez to mam zestaw alarmów)- radar aligning trwał bardzo krótko - dystans jaki musiałem przejechać to max 5km. Oczywiście plastiki przyciąłem według zaleceń pgrob. BTW. Koleś który wymyślił tą lokalizację modułu tempomatu powinien dostać pokojowego Nobla (za "przyjazność dla mechaników"). |
13-07-2015, 16:07 | #459 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 21-07-2006
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2,0TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 7,506
|
Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego
A co stoi na przeszkodzie by dokończyć dzieła ?
Bump: Cytat:
Ostatnio edytowane przez mm32 ; 13-07-2015 o 16:10 |
|
13-07-2015, 18:54 | #460 |
ford::beginner
Imię: Marek
Zarejestrowany: 10-08-2010
Model: Mondeo Titanium X
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2007.12
Postów: 45
|
Odp: Aktywny tempomat - upgrade z normalnego
Z wrażenia mogłem pomylić osoby - sorryGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przyciski zamontowałem. Wykasowałem błędy. ACC działa. Ale mimo wszystko po uruchomieniu silnika witają mnie dwa błędy z układu wczesnego ostrzegania ;( Błędy to: ===PAM DTC U0140:00-28=== Kod: U0140 - Utrata łączności z modułem sterującym układami nadwozia ===PAM DTC U0422:00-28=== Kod: U0422 - Nieprawidłowe dane odebrane z modułu sterującego układami nadwozia ===VDM DTC U0300:00-2C=== Kod: U0300 - Niekompatybilność oprogramowania wewnętrznego modułu sterującego ===VDM DTC U0300:00-2C=== Kod: U0300 - Niekompatybilność oprogramowania wewnętrznego modułu sterującego Czuję że bez IDS i analizy oprogramowania będzie klops. Ewentualnie może coś źle odkliknąłem w ELMConfigu. Ustawiłem: Cruise control - With adaptive cruise control Collision mitigration by braking - CMbB-system Forward collision warning - With Forward Collision Warning Próbowałem z różnymi ustawieniami "Adjustable speed limiter" bez zmian. Wiecie do czego służą opcje CMbd level 2"? Załączam mój CCC... |