|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
24-06-2015, 10:55 | #121 |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,064
|
Odp: Awaria hamulca EPB!
Sygnał z pedału sprzęgła idzie do modułu hamulca po CAN raczej niż drutem... Tak przynajmniej wynika ze schematów.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM |
24-06-2015, 12:09 | #122 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 03-05-2013
Model: C-max GHIA
Silnik: 1.6
Rocznik: 2006
Postów: 40
|
Odp: Awaria hamulca EPB!
nic juz z tego nie rozumiem...
|
24-06-2015, 17:12 | #123 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 03-05-2013
Model: C-max GHIA
Silnik: 1.6
Rocznik: 2006
Postów: 40
|
Odp: Awaria hamulca EPB!
Panowie zaglądnijcie jeszcze jakiego koloru sa u Was te kabelki od czujnika i którędy ida. Zagladalem dzisiaj kolejny raz i zauważyłem ze z wiązki która idzie w dół za zegarem (zdj1) sa takie 3 kabelki które zakręcają z powrotem gdzieś pod obudowę (zdj2) i sa to kabelki chyba w kolorze jakie ja mam przy czujniku który juz tam gdzieś wcześniej kupiłem (zdj3) pomarańczowo-niebieski, szaro czarny i biało-niebieski (tzn tego biało niebieskiego nie mam przy czujniku). Mozę ktos tez tak ma?
I jeszcze jedno znalazłem zdjęcie (zdj4) na którym widać ze do tego czujnika tez sa wpiete trzy kabelki... |
24-06-2015, 20:26 | #124 |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,064
|
Odp: Awaria hamulca EPB!
Standardowo czujnik pedału sprzęgła na 100% podpięty jest do zegarów i zegary wysyłają sygnał o naciśnięciu sprzęgła po CAN. W FF2 czujnik sprzęgła ma 2 przewody. Wystarczy poszukać na standardowych schematach ff2 "CLUTCH PEDAL"...
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM |
26-06-2015, 11:47 | #125 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 03-05-2013
Model: C-max GHIA
Silnik: 1.6
Rocznik: 2006
Postów: 40
|
Odp: Awaria hamulca EPB!
Pomarańczowo-czarne kabelki? wiec skoro z zegarów kabelki idą w dół gdzieś za tapicerkę (zdj1 z wcześniejszego postu) tzn ze do tej pory powinno być wszystko ok i tam gdzieś powinna być ta kostka?
|
29-11-2015, 21:52 | #126 |
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 12-07-2005
Skąd: Zielona Góra
Model: Fusion USA
Silnik: 2.5 benzyna
Rocznik: 2013
Postów: 144
|
Odp: Awaria hamulca EPB!
Witam.
To ja trochę z innej beczki. U mnie EPB działa poprawnie zaciąga się be problemu zwalnia po naciśnięci sprzęgła luba hamulca (dwa czujniki na sprzęgle). Problem polega na tym że nie zaciąga się automatycznie po wyjęciu kluczyka oraz nie zwalnia przy probie ruszenia. Z tego co czytałem dużo ludzi narzeka że się to samo zaciąga i niby jest to denerwujące. Więc powinienem być zadowolony Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. I ogólnie by mi to nie przeszkadzało bo nie mam w nawyku zaciągania ręcznego jeśli sytuacja tego nie wymaga, gdyby nie fakt że to ustrojstwo drze "ryja" za każdym razem jak otworze drzwi jak bym był jakiś ułomny i nie wiedział że nie włączyłem ręcznego. Dla tych którym przeszkadza zaciągający się samoczynnie ręczny bardziej niż natrętny komunikat napiszę że funkcję samoczynnego uruchamiania i zwalniania przy ruszaniu można wyłączyć/włączyć IDS-em. I to obie funkcje oddzielnie. U mnie oczywiście obie są włączone a mimo to ręczny "milczy" do puki nie włącze/wyłącz go ręcznie. I teraz pytanie czy spotkał się ktoś z takim przypadkiem i co może być przyczyną. Posprawdzane wg schematu wszystkie napięcia, masy, napięcia po zapłonie i niby wszystko jest ok. IDS nie pokazuje żadnych błędów. W parametrach widać czujnik sprzęgła. Ostatnio edytowane przez Anjko ; 29-11-2015 o 21:56 |
30-11-2015, 05:41 | #127 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-04-2011
Model: Ford c-max s-max
Silnik: 1,8 2,2 tdci
Rocznik: 2006, 2013
Postów: 592
|
Odp: Awaria hamulca EPB!
Wydaje mi się że nie da się włączyć aby ręczny się sam zwalniał. Powtarzam, wydaje mi się
|
30-11-2015, 09:02 | #128 |
ford::average
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 28-07-2015
Skąd: Śląsk
Model: Ford Focus C-Max
Silnik: 2.0 Duratec HE
Rocznik: 2006
Postów: 151
|
Odp: Awaria hamulca EPB!
EPB sam się zaciąga PO wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki, z początku też miałem odruch, pasy, drzwi, kluczyk ale się oduczyłem i najpierw, pasy, kluczyk a potem drzwi. Da się*wyłączyć hamulec przyciskając go w momencie wyciągania kluczyka. Jak dla mnie funkcja ok, wiem, że mi auto nie odjedzie z parkingu gdyby mi wypadł bieg.
__________________
feel the difference |
30-11-2015, 20:19 | #129 | ||
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 12-07-2005
Skąd: Zielona Góra
Model: Fusion USA
Silnik: 2.5 benzyna
Rocznik: 2013
Postów: 144
|
Odp: Awaria hamulca EPB!
Cytat:
Bump: Cytat:
|
||
11-06-2016, 23:54 | #130 |
ford::amateur
Imię: Adrian
Zarejestrowany: 11-06-2016
Skąd: Oława
Model: c-max
Silnik: 1.8 duratec
Rocznik: 2005
Postów: 4
|
awaria hamulca recznego epb
witam
Po przejechaniu kilkunastu kilometrow wyswietla blad calkowitej awarii ale tylko gdy jest powyzej 20 stopni. Na krotkich odcinkach i chlodniejszej pogodzie bledu nie ma. Czy ktos z was mial taki przypadek? Od czego zaczac?Czy przy ewentualnej wymianie numer musi byc taki sam(moj numer 3M51-2598-EA) |