Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 18-08-2012, 20:40   #1
bluebob
ford::specialist
 
Avatar bluebob
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 01-01-2009
Skąd: Przedbórz
Model: Mondeo
Silnik: 1.8Pb (125KM)
Rocznik: 2002
Postów: 661
Domyślnie Miganie kieruknowskazów przy podwójnym ryglowaniu - rozwiązanie

Witam,

Parę osób na forum, włącznie ze mną, ma problem z niemigającymi kierunkami podczas podwójnego ryglowania. Spowodowane to było tym, że wymieniłem u siebie moduł GEM na poliftowy, który miał alarm i zaprogramowane wszystkie krańcówki w samochodzie. W moim Mondku fabrycznie nie ma alarmu, a do tego wszystkiego okazało się, że nie ma fizycznie krańcówki maski. Na początku pomyślałem, że może kabelek jest ucięty, ale nie. Po obejrzeniu gniazda maski tam gdzie powinna być podpięta wtyczka zamiast pinów była zaślepka z miejscem, w którym te piny powinny być. Problem z kierunkami udało mi się jednak rozwiązać u mnie w samochodzie.
Przed rozpoczęciem prac zalecam odpięcie akumulatora tak na wszelki wypadek, a potem robimy to co poniżej:

1. Dobieramy się do naszego modułu GEM, za schowkiem pasożyta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Jak go wyciągnąć to już chyba większość z Was wie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.,
2. Wypinamy z niego wtyczkę, która jest w samym środku (C246). Nie trzeba do tego wypinać modułu. Jeśli wtyczka nie chce się odpiąć to delikatnie podważany płaskim śrubokrętem ten żółty plastikowy zaczep. Jak puści to wtyczka łatwo wychodzi,
3. Teraz małym płaskim śrubokrętem wydłubujemy tą czerwoną zaślepkę we wtyczce. Nie trzeba jej całkiem wyciągać, wystarczy poluzować,
4. Następnie od drugiej strony też płaskim śrubokrętem wypinamy z zaczepów tą czarną zaślepkę opinającą kable,
5. Odwracamy sobie wtyczkę tak, aby kable były w naszym kierunku i lokalizujemy pin nr 21 (trzeci od prawej na samym dole). Wpinamy się w niego, a następnie składamy całą wtyczkę do kupy i podpinamy z powrotem do modułu GEM. Dobrze jest mieć już jakiś gotowy pin z innej wtyczki, np. z wiązek ze szrotu. Ja na szczęście miałem takowy i idealnie pasował do wtyczki GEM-a,
6. Drugi koniec naszego kabelka podpinamy po prostu do masy. Ja wpiąłem się do śruby, która jest za zaślepką progu. Według mnie to idealne miejsce,
7. Podpinamy aku, zamykamy drzwi i obserwując kierunki ryglujemy podwójnie samochód. Jak dwa razy zamrugają to dobrze, jak nie to albo coś źle zrobiliśmy, albo nasz moduł GEM nie ma zaprogramowanego potwierdzenia świetlnego przy zamykaniu.

To tyle. Mam nadzieję, ze u Was też to zadziała tak jak u mnie. Poniżej zapodaje zdjęcia pomocnicze i schemat. Na schemacie widać połączenie, ale tylko do pinu 2 we wtyczce pod maską. Pin 1 nie jest zaznaczony, ale to jest masa. Dlatego ja podłączyłem bezpośrednio pin 21 z wtyczki GEM-a do masy i… działa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..

PS. Wiem, że to tylko obejście problemu, bo maska nadal niezabezpieczona, ale to też jest kwestia do rozwiązania.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

__________________
Ford Mondeo III '02r., wersja: liftback. Silnik: 1.8Pb (125KM), kolor: Oyster Silver Sahara. Wystrój wnętrza: Mars (już wyprane ). Midland Alan 78 Multi Plus B + Sirio AS-100 MAG. Ford jest jak pudełko czekoladek. Nigdy nie wiesz na co trafisz!!!

Ostatnio edytowane przez bluebob ; 19-08-2012 o 10:41
bluebob jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-08-2012, 08:27   #2
rednaxelA
ford::specialist
 
Avatar rednaxelA
 
Zarejestrowany: 18-04-2010
Skąd: Łódź
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 743
Domyślnie Odp: Miganie kieruknowskazów przy podwójnym ryglowaniu - rozwiązanie

Ja tez to przerabialem po założeniu GEMa poliftowego z tym ze mialem krancowke w zamku maski ale zepsutą.

Lepiej załóż jakąś krańcówke na maskę bo teraz masz niezabezpieczoną.

Z tym ze krancowka w masce dziala odwrotnie niz normalne krancowki, zwiera obwód jak maska jest zamknieta. Ja u siebie zrobilem z kontaktronu przełączajacego (takiego z 3 końcówkami) i magnesu.
rednaxelA jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-08-2012, 10:37   #3
bluebob
ford::specialist
 
Avatar bluebob
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 01-01-2009
Skąd: Przedbórz
Model: Mondeo
Silnik: 1.8Pb (125KM)
Rocznik: 2002
Postów: 661
Domyślnie Odp: Miganie kieruknowskazów przy podwójnym ryglowaniu - rozwiązanie

U mnie maska już fabrycznie nie była zabezpieczona jak się okazało. Samochód na rynek Polski to i tu trzeba było zaoszczędzić. Kiedyś pomyślę i założę krańcówkę to dobry pomysł.
__________________
Ford Mondeo III '02r., wersja: liftback. Silnik: 1.8Pb (125KM), kolor: Oyster Silver Sahara. Wystrój wnętrza: Mars (już wyprane ). Midland Alan 78 Multi Plus B + Sirio AS-100 MAG. Ford jest jak pudełko czekoladek. Nigdy nie wiesz na co trafisz!!!
bluebob jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-08-2012, 10:42   #4
Snajper_881
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Miganie kieruknowskazów przy podwójnym ryglowaniu - rozwiązanie

Też mam na półce moduł po II FL ale ostatecznie zostałem przy module fabrycznym po I FL. Denerwowało mnie właśnie brak migania kierunków przy zamykaniu auta oraz ikonka nie zapiętych pasów na wskaźnikach. Mianowicie w GEM po II FL działa tak, że mruga tylko wtedy, gdy pojawia się sygnał. W module przed II FL, gdy odepniemy pasy, kontrolka świeci światłem ciągłym, gdy pojawia się wyjek, kontrolka mruga.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-08-2012, 17:54   #5
stecus
ford::specialist
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO KOMBI TITANIUM RUBY RED
Silnik: 2.0 TDCi 180 Km manual
Rocznik: 2017
Postów: 733
Domyślnie Odp: Miganie kieruknowskazów przy podwójnym ryglowaniu - rozwiązanie

Może kolega bluebob orientuje się co zrobić jeżeli w tej kostce o której pisałeś do pinu 21 fabrycznie doprowadzony jest czarno zielony przewód, czujnik przy masce też jest. Po odpięciu bądź zmostkowaniu krańcówki maski także nie miga po zamknięciu na 2 razy. Możliwe że trzeba to zaprogramować Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zapomniałem dodać, pomimo tego że jest krańcówka, ani na oryginalnym ani na poliftowym nie świeciła się kontrolka przy otwartej masce.

Ostatnio edytowane przez stecus ; 21-08-2012 o 17:57
stecus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-08-2012, 19:23   #6
bluebob
ford::specialist
 
Avatar bluebob
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 01-01-2009
Skąd: Przedbórz
Model: Mondeo
Silnik: 1.8Pb (125KM)
Rocznik: 2002
Postów: 661
Domyślnie Odp: Miganie kieruknowskazów przy podwójnym ryglowaniu - rozwiązanie

Kontrolka na zegarach się nigdy nie będzie świecić nawet jak jest krańcówka maski sprawna. Ot, taki dziwny marketing Forda. Wszystkie inne są sygnalizowane na zegarach, a ta nie i tego się nie da zaprogramować ani w zegarach, ani w module GEM.

Hmmm wg schematu powinien tam być kabel czarno-żółty, ale może kolor się odbarwił i dlatego wygląda jak zielony. Według mnie jeśli jest już tam kabelek to albo gdzieś po drodze się przerwał, albo moduł GEM wymaga zaprogramowania sygnalizacji kierunkami. Musisz wziąć miernik w ręce i sprawdzić czy jest przejście między pinem 21 z modułu GEM, a pinem 2 wtyczki oraz czy jest przejście z pinu 1 wtyczki zamka maski do masy pojazdu.
__________________
Ford Mondeo III '02r., wersja: liftback. Silnik: 1.8Pb (125KM), kolor: Oyster Silver Sahara. Wystrój wnętrza: Mars (już wyprane ). Midland Alan 78 Multi Plus B + Sirio AS-100 MAG. Ford jest jak pudełko czekoladek. Nigdy nie wiesz na co trafisz!!!

Ostatnio edytowane przez bluebob ; 21-08-2012 o 20:47
bluebob jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-08-2012, 19:44   #7
stecus
ford::specialist
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-01-2010
Skąd: Biała Podlaska
Model: MONDEO KOMBI TITANIUM RUBY RED
Silnik: 2.0 TDCi 180 Km manual
Rocznik: 2017
Postów: 733
Domyślnie Odp: Miganie kieruknowskazów przy podwójnym ryglowaniu - rozwiązanie

Dzięki za szybką odpowiedź, sprawdzę wolnym czasem, a ten kabelek to może i czarno żółty, nie miałem latarki. Myślę, że te kable będą ok. na starym GEMie migał normalnie, jak sprawdzę to napiszę co i jak.
stecus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-09-2012, 20:10   #8
bluebob
ford::specialist
 
Avatar bluebob
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 01-01-2009
Skąd: Przedbórz
Model: Mondeo
Silnik: 1.8Pb (125KM)
Rocznik: 2002
Postów: 661
Domyślnie Odp: Miganie kieruknowskazów przy podwójnym ryglowaniu - rozwiązanie

Maska już zabezpieczona. GEM ją widzi.
__________________
Ford Mondeo III '02r., wersja: liftback. Silnik: 1.8Pb (125KM), kolor: Oyster Silver Sahara. Wystrój wnętrza: Mars (już wyprane ). Midland Alan 78 Multi Plus B + Sirio AS-100 MAG. Ford jest jak pudełko czekoladek. Nigdy nie wiesz na co trafisz!!!
bluebob jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-06-2015, 18:45   #9
midams
ford::beginner
 
Imię: Miko
Zarejestrowany: 25-12-2012
Skąd: Nowa Wieś Wielka
Model: FF MK3
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 33
Domyślnie Odp: Miganie kieruknowskazów przy podwójnym ryglowaniu - rozwiązanie

W tym miejscu mam już przewód podłączony. Dodam że mam GEM z wersji drugiego liftu. Jaka jest inna opcja?
midams jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-06-2015, 19:46   #10
bluebob
ford::specialist
 
Avatar bluebob
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 01-01-2009
Skąd: Przedbórz
Model: Mondeo
Silnik: 1.8Pb (125KM)
Rocznik: 2002
Postów: 661
Domyślnie Odp: Miganie kieruknowskazów przy podwójnym ryglowaniu - rozwiązanie

Inna opcja może być taka, że moduł GEM nie ma zaprogramowanej krańcówki maski i dlatego nie działa. Opcja druga to czy przewód jest ok? Jest przejście? Nic nie urwane/ukruszone? Masa dobrze podłączona?
__________________
Ford Mondeo III '02r., wersja: liftback. Silnik: 1.8Pb (125KM), kolor: Oyster Silver Sahara. Wystrój wnętrza: Mars (już wyprane ). Midland Alan 78 Multi Plus B + Sirio AS-100 MAG. Ford jest jak pudełko czekoladek. Nigdy nie wiesz na co trafisz!!!
bluebob jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:58.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.