|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
17-06-2015, 05:55 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-10-2009
Model: Mondeo MK4 Titanum X
Silnik: 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 28
|
Kopci na biało po wymianie UPG.
Witam,
Mój problem zaczął się dość dawno, samochód gdy był zimny przy odpaleniu do około 1,5 minuty dymił na biało. Dymiło się zarówno spod silnika jak i z rury wydechowej. Działo się tak tylko rano oraz po pracy (po około 9 godzinach od pierwszego odpalenia). Wiadomo, że gdy było cieplej na dworzu dymiło się krócej, a gdy zimnej dłużej. Wymieniłem u zaufanego mechanika uszczelkę pod głowicą, była planowana głowica i poddana próbie szczelności (podobno jest dobrze). Wcześniej przed tym wszystkim (około 5 miesięcy) były wymieniane zawory, uszczelka pod zaworami i pod pokrywą zaworów. Auto odebrałem w sobotę, i codziennie rano jest ten sam problem. Mechanik mówi, że musi to się przepalić, ale czy to powinno trwać tak długo? Od soboty zrobiłem 140 km (po mieście) i codziennie rano i po pracy efekt się powtarza, a nawet jest gorzej. Teraz ten dym śmierdzi jakby spalanym olejem. Olej był wymieniany (z syntetyka na półsyntetyk), nie ubywa go oraz nie ubywa płynu do chłodnicy (obecnie jest woda, żeby sprawdzić czy głowica i uszczelka jest szczelna - wychodzi na to, że tak). Jaki może być inny problem skoro UPG jest szczelna (nie ubywa płynu), ani oleju. Pamiętam, że przed pierwszą naprawą gazownik mi niby coś tam zmieniał i miało nie kopci - nie pomogło, myślicie ze jakby do niego podjechać i on coś przestawi tam to może pomóc? Silnik - 2.0 z gazem. Dziękuje za jakieś rady z góry, już po prostu nie mam siły. Wydałem dużo pieniędzy jak na inwestycję w ten rocznik samochodu, a zanosi się że to nie koniec. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
17-06-2015, 06:26 | #2 |
Postów: n/a
|
Odp: Kopci na biało po wymianie UPG.
Takie objawy są wtedy, jak jest niska kompresja w cylindrach. Nastepuje słabe spalanie,i objawja się dymieniem na szaro.
Zmierz kompresję w cylindrach, na zimnym silniku. |
17-06-2015, 07:23 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-10-2009
Model: Mondeo MK4 Titanum X
Silnik: 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 28
|
Odp: Kopci na biało po wymianie UPG.
Jeśli chodzi o ciśnienie, to ma 13 barów na każdym cylindrze. Świece i cewka zapłonowa została wymieniona. Było przebicie między cylindrami na świecach, dlatego głowica została splanowana i przeciek między chyba 3 a 4 został usunięty.
|
17-06-2015, 09:02 | #4 | |
ford::advanced
Imię: Henryk
Zarejestrowany: 26-03-2014
Skąd: Żory
Model: inny
Silnik: 3,6
Rocznik: 61
Postów: 492
|
Odp: Kopci na biało po wymianie UPG.
Cytat:
__________________
§23 |
|
17-06-2015, 09:03 | #5 |
Postów: n/a
|
Odp: Kopci na biało po wymianie UPG.
Jak ma takie cisnienie, i reszta w porządku, to daj sobie spokój, nie szukaj sobie problemów, ciesz sie jazdą, a dymek zostanie z tyłu .
|
17-06-2015, 11:27 | #6 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Kopci na biało po wymianie UPG.
jak silnik jest zimny to moze dymic na bialo. Jak sie rozgzreje to przestaje dymic?
to trwa tylko kilka minut po odpaleniu? jak tak to wszystko z twojego opisu wynika ze jest dobrze. |
17-06-2015, 20:49 | #7 |
ford::specialist
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 14-07-2012
Skąd: Strzegom
Model: focus
Silnik: 1,4
Rocznik: 2000
Postów: 636
|
Odp: Kopci na biało po wymianie UPG.
Pojeźdź tylko na benzynie i zobacz co będzie.
Przy lpg zawsze powstaje więcej wilgoci i musi odparować. Tym bardziej jeśli jeździsz tylko po mieście, wydech nie ma okazji dobrze sie przepalić. Ten dymek śmierdzi, czy jest bezwonny? |
18-06-2015, 05:46 | #8 | |||
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-10-2009
Model: Mondeo MK4 Titanum X
Silnik: 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 28
|
Odp: Kopci na biało po wymianie UPG.
Cytat:
Cytat:
Cytat:
|
|||
18-06-2015, 08:29 | #9 |
ford::expert
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
|
Odp: Kopci na biało po wymianie UPG.
No widzisz..poki co nic nie wskazuje na to by bylo cos zle.
To ze jeden silnik benzynowy kopci bardziej lub mniej po odpaleniu jak jest zimny to zalezy tak samo od ilosci nadmiaru paliwa jak i sprawnosci katalizatora-ukladu wydechowego. Ale jak ty uruchamiasz silnik przy niskich temperaturach-5'C-mieskzasz wgorach-to to jest normalne ze silnik benzynowy kopci na bialo. Inna sprawa-on ma nie dymic jak sie rozgrzeje po kilku minutach-choc jak jest zimno w zimie to ma zawsze dymic na bialo. No tak poprostu chodzą silniki benzynowe. ten biały dym to jest miedzy innymi woda ze spalin powstała na wskutek spalania paliwa z powietrzem. Jak bedziesz kiedyś stał za jakimś silnikiem benzynowym który co dopiero rusza z garazu-to popatrz ile wody potrafi sie wylewać z rury wydechowej po odpaleniu benzyniaka. To jest normalne zjawisko!!! i to nie oznacza ze cos jest nie tak. Jak bedzie ci plyn albo lej ubywał to wtedy sie martw. |
18-06-2015, 08:31 | #10 |
ford::expert
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 31-10-2007
Skąd: Legnica
Model: Mondeo Mk4 Kombi Tit S, Fiesta Mk7
Silnik: 2.5T, 1.4
Rocznik: 2009, 2009
Postów: 3,727
|
Dokładnie. Woda zbiera się w puszkach końcowych i paruje. Normalne zjawisko.
Tapnięte z Szajsunga MkIV
__________________
126p --> MkI 1.8TD --> ST220 STach --> ST220 STach II --> MkIV 2.5T Tit S |