|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
06-12-2013, 19:50 | #11 |
Postów: n/a
|
Odp: Czy potrzebna wymiana katalizatora? Błąd P0420
Ja chciałbym zapytać o emulator: czy w sklepach samochodowych można go kupić, tak po prostu?
|
08-01-2014, 10:26 | #12 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 13-07-2012
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2006
Postów: 1
|
Odp: Czy potrzebna wymiana katalizatora? Błąd P0420
hejka mam focusa z 2006 i ten sam problem co jakis czas pojawia się ten bład, zauważyłem ze w momencie jak jade z duza szybkoscia i nagle przyhamuję np silnikiem to się pojawia. ostatnio nawet kontrolka sama zgasła po jakims czasie i jest ok.
pytanie moje czy to przez LPG? (silnik 1.6) i co z tym fantem robic czy nie przejmowac sie faktem pojawiania sie tego błędu? |
02-04-2014, 22:02 | #13 |
ford::amateur
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 08-09-2013
Skąd: WLKP.
Model: Mondeo MK IV
Silnik: 2.0 Duratec HE 145KM
Rocznik: 2009
Postów: 3
|
Odp: Czy potrzebna wymiana katalizatora? Błąd P0420
Witam, chciałem odgrzać temat. Mam ten sam problem, co wszyscy tutaj, czyli P0420, samochód Mondeo mkIV 2.0duratec HE bez LPG. Kontrolka "check engine" zapala się w momencie, jak jadę ok. 80-90 km/h na piątym biegu (silnik ma wtedy ok. 2500 RPM). Dodam, że mam założoną tulejkę dystansową polecaną gdzieś powyżej. Błąd wyskakuje na blacie co ok. 800km, a ostatnio regularnie co 100km. Podgląd parametrów Forscanem i... raz utrzymując obroty ok. 2500 na postoju pokazały się wartości w polach: "czas pracy silnika w czasie wypadania zapłonów- 255min.", "RPM silnika w czasie wypadania zapłonów- 2537obr/min", "czas wyłączenia silnika przed wystąpieniem wypadania zapłonów- 13110min.", "położenie przepustnicy w czasie wypadania zapłonów- 0.86V". Nie ma natomiast błędu odnośnie wypadania zapłonu na konkretnym cylindrze...
Jeszcze jedna ciekawostka: czasami wartość kąta wyprzedzenia zapłonu dochodzi do 46.25° przy 2600RPM, czy to normalne? EGR jest wtedy na 13-tym kroku. Czy ktoś wie, w jaki sposób można sprawdzić cewki? Mierzyłem oporność na pinach, gdzie podłącza się wtyczki i wszędzie jest tak samo. Co do sond lambda, przebieg pracy pierwszej wydaje się prawidłowy (0.1÷0.8V), druga wiadomo, ze względu na niską skuteczność kata pracuje podobnie do pierwszej. Na wolnych obrotach druga sonda pracuje prawidłowo (jest stabilna, minimalnie oscyluje). Namieszałem w temacie, ale chciałem umieścić jak najwięcej szczegółów. Tylko nie piszcie wymień katalizator... Zanim to zrobię, chcę znać przyczynę ewentualnego jego uszkodzenia, a wszystkich cewek i sond lambda nie uśmiecha mi się wymieniać. Pozdrawiam wszystkich. |
07-06-2015, 21:24 | #14 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 13-09-2013
Model: C-MAX
Silnik: 1,8 B+G 120KM
Rocznik: 2003
Postów: 8
|
usunięty katalizator
witam,
usunąłem katalizator, (wstawiona rura ponawiercana w bańce katalizatora) ponieważ bardzo osłabł. Teraz jest zdecydowanie lepiej jednak jest wyczuwalny smród spalin podczas jazdy. |
07-06-2015, 22:14 | #15 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 30-12-2009
Skąd: Warszawa
Model: C-max
Silnik: 1,6 EcoBoost 182
Rocznik: 11
Postów: 269
|
Odp: usunięty katalizator
a jakie miałeś objawy przed usunięciem? ja mam często błąd P0420 i też się nad tym zastanawiałem, ale obawiam się dodatkowych błędów...
jak koszt takiego tuningu? |
07-06-2015, 22:18 | #16 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,065
|
Odp: usunięty katalizator
Cytat:
Nie maiłbyś żadnego smrodu, tylko rześki pęd powietrza smagający z zadowolenia uśmiechniętą twarz...Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Czasem to już nie mam siły do kolegów na siłę przerabiających Forda na Syrenkę... Może lepiej jednak coś po prostu naprawić, zamiast psuć nieodwracalnie?
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM |
|
07-06-2015, 22:38 | #17 | |
ford::amateur
Zarejestrowany: 13-09-2013
Model: C-MAX
Silnik: 1,8 B+G 120KM
Rocznik: 2003
Postów: 8
|
Odp: usunięty katalizator
tak, tylko nie swędzi mnie wydanie 1000zł. Zawsze jest możliwość założenia katalizatora, a tu mamy cały element kolektor-katalizator-tłumik drgań.
Wydaje mi się, że niemoc jaka była odeszła a konsekwencje jakies tam są Bump: Cytat:
Auto po prostu nie miało mocy. Ostatnio edytowane przez rejus ; 07-06-2015 o 22:46 |
|
07-06-2015, 22:51 | #18 |
ford::professional
Zarejestrowany: 21-09-2009
Skąd: Krak
Model: Focus C-Max , Fusion
Silnik: 2.0 16v 145KM , 1.6 Tdci 90KM
Rocznik: 2006 Silver Polar, 2006 Jeans Metalik
Postów: 1,790
|
Odp: usunięty katalizator
no widzisz a ja w dziale sprzedam/częsci mam do sprzedania za 300zł sprawny nie zatkany katalizator + kolektor+ dwie sobny lamba do 1.8.
|
07-06-2015, 23:00 | #19 | |
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,065
|
Odp: usunięty katalizator
Cytat:
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM |
|
08-06-2015, 09:01 | #20 |
Postów: n/a
|
Odp: usunięty katalizator
Proszę o poprawienie tytułu tematu, na bardziej konkretny, zgodnie z regulaminem Forum .
|