|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-06-2015, 10:11 | #1481 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 12-12-2010
Skąd: wrocław
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 33
|
Chodzi o to że kody wtryskiwaczy masz zapisane w pcm w kolejności zapłonów
|
03-06-2015, 19:54 | #1482 | |
ford::amateur
Imię: LEO
Zarejestrowany: 25-04-2013
Model: Mondeo Giha
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 7
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Cytat:
|
|
03-06-2015, 20:55 | #1483 | ||
ford::average
Imię: Darek
Zarejestrowany: 04-07-2008
Skąd: Kraków / Tarnobrzeg
Model: Ford Focus MK2FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2009
Postów: 75
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Cytat:
Ja podczas składania, aby sie upewnic że na elementach składanych nie ma włosków, paproszków, drobinek kurzu unoszącego sie w powietrzu dodatkowo każdy element czyściłem strumieniem WD40 tuż przed włożeniem. Jeżeli oprócz czyszczenia wymieniałes zaworki to one powinny być chwile moczone w ropie aby ropa dotarła do wnętrza kanalików przed złozeniem. ODPOWIETRZANIE: Tak poskładany wtrysk wkręcasz kluczem dynamometrycznym (odpowiednią siłą) w głowice silnika, przykręcasz wszystkie sztywne przewody paliwowe WC, następnie wszystkie luzujesz je po stronie wtrysku (po stronie szyny maja być dokręcone): - odpinasz z pompy WC brązową wtyczkę (regulator wydatku paliwa - przy wypiętej wtyczce idzie maks ciśnienie paliwa) - kręcisz kilka sekund(aż poleci spod nakrętki paliwo - ten wtrysk lekko dokręcasz, powtarzasz czynność az będziesz pewien że do każdego wtrysku już doszło paliwo). Na tym można by już skonczyć odpowietrzanie, ale ja zazwyczaj robię drugą turę odpowietrzania: - tym razem delikatnie luzuje tylko na jednym wtrysku śrubę i kręce ~2sekundy, dokręcam mocniej przewód paliwowy - tą czynność powtarzam dla każdego wtrysku - wpinamy spowrotem brązową wtyczkę, podpinamy wtyczki do cewek wtrysków, auto powinno zapalić od strzała. Bump: Cytat:
Może przycina sie regulator wysokiego ciśnienia lub wtyczka nie styka? http://img189.imageshack.us/img189/1429/pompadelphi.png (7)
__________________
Był: Ford Escort 1.8 16v Zetec 115KM , 1997r, 3d hatchback Był: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI 130KM , 2004r, 5d liftback Posiadam interfejs Ford Mini IDS VCM oraz VAG KKL (VIAKEN'a). |
||
04-06-2015, 13:31 | #1484 |
ford::amateur
Imię: LEO
Zarejestrowany: 25-04-2013
Model: Mondeo Giha
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 7
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
A czy w myjące ultradźwiękowej używać ropę , czy jakiś plyn
|
05-06-2015, 20:40 | #1485 |
ford::amateur
Imię: LEO
Zarejestrowany: 25-04-2013
Model: Mondeo Giha
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 7
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Panowie jestem po wymianie zaworka w wtrysku, wszystko poszlo sprawnie do pewnego momentu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. po poskladaniu i wkreceniu juz wtryskiwacza na miejsce , podlaczylem przewody odpalil za pierwszym razem, pochodzil jakies 15 min, pracowal ok , wiec silnik zgasilem, podlaczylem sie by zrobic probe przelewowa, kiedy po 40 sekundach silnik gasnie i nie odpala, i nie pali nadal, czyzby sie zapowietrzyl??
|
06-06-2015, 14:22 | #1486 |
ford::amateur
Imię: LEO
Zarejestrowany: 25-04-2013
Model: Mondeo Giha
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 7
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Poradzilem sobie, układ się zapowietrzyl, odpowietrzenie strasznie ciężkie. Ale wszystko gra.
Bump: Poradzilem sobie, układ się zapowietrzyl, odpowietrzenie strasznie ciężkie. Ale wszystko gra. |
06-06-2015, 14:32 | #1487 | |
Postów: n/a
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Cytat:
|
|
06-06-2015, 19:08 | #1488 |
Postów: n/a
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Na początek witam wszystkich HEYO Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mam nadzieję że dobry temat .Do znawców Forda .Sprawa wyglada tak Auto Focus 1,8 tdci 100km 2002r autostrada 140 na liczniku i auto kaput .Kręci nie odpala. Zwiozłem do domku i do mechanika ,diagnoza wtryski i pompa.Podpiety pod kompa pokazało że słabe ciśnienie na pompie i kilka błędów na listwie itp.Dałem 2 wtryski do regeneracji ,wymiana zaworków .bo się zatarły ,Po montażu i niby odpowietrzeniu dalej kaput odpala na plaka ale chodzi koślawie jakby na 2 gary.Jestem w czarnej dd....Teraz mam 2 nastepne robić i może to nie koniec ......Nie wiem czy mechanik mnie troszkę nie na ciąga,z 2 strony wszędzie auto na sznurku holować troszkę lipa.Przed zawiezieniem do mechanika pod domem tez próbowałem auto odpalić na plaka ale po 1 próbie nowy akumulator w 5 sec rozładowało a klemy gorące się zrobiły ,,,,,mówiłem to mechanikowi a on nic na to,teraz jak czytam forum mam dziwne skojarzenia,u mnie w aucie jakby prąd gdzieś spieprzał .Jeśli ma ktoś jakiś pomysł proszę o radę ..Auto ma najechane 270tyś uczciwie bardzo zadbane i teraz taki ZONK .Mam możliwość go sprzedać za drobne ale jakoś mam do niego cholerny sentyment.......Pozdrawiam Tomek jeśli nie trafiłem w temat z góry przepraszam |
10-06-2015, 12:24 | #1489 |
Postów: n/a
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
witam wszystkich wie ktos moze gdzie szybko i w miare tanio zregeneruje wtryskiwacze i pompe w mondeo mk3 2003 r w okolicach katowic
Bump: dla pewnosci podaje jeszcze vin WF0WXXGBBW3M34126 |
01-07-2015, 16:37 | #1490 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 18-07-2012
Model: Mondeo MK3 ST
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 1
|
Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa
Witam ponownie, może moja informacja się komuś przyda, kilkanaście postów wcześniej pisałem o problemie, że mimo dobrego ciśnienia na pompie i wtrysków zregenerowanych samodzielnie na oryginalnych częściach ciągle wyrzuca sprężynkę w losowych momentach.
Działo się*coraz gorzej, w końcu kiedyś na postoju na biegu jałowym mi zgasł, podejrzewałem powietrze w układzie, i rzeczywiście: w wężyku bąbelki. Odpowietrzałem ale bez skutku, pojechałem do serwisu Łukawski, i tam w końcu okazało się, że filtr paliwa jest gdzieś nieszczelny i łapie powietrze, po wymianie autko śmiga jak nowe, filtr był firmy bosch, przebieg 8tys km. Zarzucano mi, że moje myślenie: "jest ciśnienie na pompie, czyli jest w dobrym stanie" jest błędne, a tymczasem pompa nie puszcza opiłków, ma ciśnienie, wtryski miały zaworki z 2005 roku, czyli samochód trochę*na nich pojeździł, jakbym pojechał do jakiegoś*mechanika to pewnie byłoby do roboty pół samochodu, a tak to koszty łączne ok. 1400zł za naprawę układu wtryskowego we własnym garażu + diagnostyka u mechanika, który wiedział o mondeo praktycznie wszystko. Jeśli pompa daje ciśnienie i nie puszcza opiłków, to jak niby ma powodować*problemy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Może paść pytanie, czy w ogóle wtryski były do roboty, skoro filtr robił ten problem - nie wiem, ale samochód na jałowym strasznie się*trząsł, i dźwięk przy ruszaniu jakbym startował ursusem C330, teraz jest piękna praca. Pozdrawiam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez Gosu ; 01-07-2015 o 16:38 Powód: zdublowało - nie wiem czemu :) |