Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Ogólnie o motoryzacji
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 03-06-2015, 10:11   #1481
dirk79
ford::beginner
 
Avatar dirk79
 
Zarejestrowany: 12-12-2010
Skąd: wrocław
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 33
Domyślnie

Chodzi o to że kody wtryskiwaczy masz zapisane w pcm w kolejności zapłonów

dirk79 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-06-2015, 19:54   #1482
leonsiem
ford::amateur
 
Imię: LEO
Zarejestrowany: 25-04-2013
Model: Mondeo Giha
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 7
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Cytat:
Napisał Madhard Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Podjąłem się owej naprawy. Panowie jak wkładać wtryski? Bo kolejność cylindrów od rozrządu to 1,2,3,4 a zapłonu 1,3,4,2. Nie rozumiem o co chodzi z tym zapłonem. Może mi to ktoś wytłumaczyć jak krowie na rowie ? I jak owy układ odpowietrzyć
A mozesz napisac cos na temat mojego pytania wyzej, jak skrecales wtrysk to czesci byly suche czy namaczane w ropie?
leonsiem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-06-2015, 20:55   #1483
tomosky
ford::average
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 04-07-2008
Skąd: Kraków / Tarnobrzeg
Model: Ford Focus MK2FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2009
Postów: 75
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Cytat:
Napisał leonsiem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A mozesz napisac cos na temat mojego pytania wyzej, jak skrecales wtrysk to czesci byly suche czy namaczane w ropie?
podczas skręcania wszystko MUSI być mokre.

Ja podczas składania, aby sie upewnic że na elementach składanych nie ma włosków, paproszków, drobinek kurzu unoszącego sie w powietrzu dodatkowo każdy element czyściłem strumieniem WD40 tuż przed włożeniem.

Jeżeli oprócz czyszczenia wymieniałes zaworki to one powinny być chwile moczone w ropie aby ropa dotarła do wnętrza kanalików przed złozeniem.

ODPOWIETRZANIE:
Tak poskładany wtrysk wkręcasz kluczem dynamometrycznym (odpowiednią siłą) w głowice silnika, przykręcasz wszystkie sztywne przewody paliwowe WC, następnie wszystkie luzujesz je po stronie wtrysku (po stronie szyny maja być dokręcone):
- odpinasz z pompy WC brązową wtyczkę (regulator wydatku paliwa - przy wypiętej wtyczce idzie maks ciśnienie paliwa)
- kręcisz kilka sekund(aż poleci spod nakrętki paliwo - ten wtrysk lekko dokręcasz, powtarzasz czynność az będziesz pewien że do każdego wtrysku już doszło paliwo).

Na tym można by już skonczyć odpowietrzanie, ale ja zazwyczaj robię drugą turę odpowietrzania:
- tym razem delikatnie luzuje tylko na jednym wtrysku śrubę i kręce ~2sekundy, dokręcam mocniej przewód paliwowy
- tą czynność powtarzam dla każdego wtrysku
- wpinamy spowrotem brązową wtyczkę, podpinamy wtyczki do cewek wtrysków, auto powinno zapalić od strzała.

Bump:
Cytat:
Napisał marekp750 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Panowie, mam teraz taki problem z Mondkiem (2.0 TDCI 2005 rok).

W większości przypadków odpala mi z ciśnieniem na listwie CR około 320 bar.
Powoduje to, że korekty idą na minus na max.
Lekkie wciśnięcie pedału gazu (zwiększenie obrotów z 800 do 900) powoduje,
wzrost ciśnienia na listwie CR do 1000 bar. Paliwa leci do cylindrów za dużo. Z wydechu kłęby dymu (na samych wolnych obrotach przy 320 barach jest ok, nie dymi).
Po lekkim wciśnięciu pedału gazu.

Najważniejsze, że parametr FRP_DSD właśnie takie żądanie pokazuje a pompa
steruje do tego ciśnienia.

Dlaczego FRP_DSD jest wysokie?

Na 10 odpaleń jedno jest OK. Czyli FRP_DSD na poziomie 230 barów.
Wciskanie pedału gazu powoduje liniowe (ze wzrostem obrotów) przyrastanie ciśnienia.
Jest OK.

Czemu ECU silnika może chcieć tak wysokiego ciśnienia na szynie?
Czujniki temp. cieczy, głowicy pokazują wszystkie parametry OK.
Obroty silnika wskazuje prawidłowo (ForSCAN).

Może przycina sie regulator wysokiego ciśnienia lub wtyczka nie styka?
http://img189.imageshack.us/img189/1429/pompadelphi.png (7)
__________________
Był: Ford Escort 1.8 16v Zetec 115KM , 1997r, 3d hatchback
Był: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI 130KM , 2004r, 5d liftback
Posiadam interfejs Ford Mini IDS VCM oraz VAG KKL (VIAKEN'a).
tomosky jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-06-2015, 13:31   #1484
leonsiem
ford::amateur
 
Imię: LEO
Zarejestrowany: 25-04-2013
Model: Mondeo Giha
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 7
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

A czy w myjące ultradźwiękowej używać ropę , czy jakiś plyn
leonsiem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-06-2015, 20:40   #1485
leonsiem
ford::amateur
 
Imię: LEO
Zarejestrowany: 25-04-2013
Model: Mondeo Giha
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 7
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Panowie jestem po wymianie zaworka w wtrysku, wszystko poszlo sprawnie do pewnego momentu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. po poskladaniu i wkreceniu juz wtryskiwacza na miejsce , podlaczylem przewody odpalil za pierwszym razem, pochodzil jakies 15 min, pracowal ok , wiec silnik zgasilem, podlaczylem sie by zrobic probe przelewowa, kiedy po 40 sekundach silnik gasnie i nie odpala, i nie pali nadal, czyzby sie zapowietrzyl??
leonsiem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-06-2015, 14:22   #1486
leonsiem
ford::amateur
 
Imię: LEO
Zarejestrowany: 25-04-2013
Model: Mondeo Giha
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 7
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Poradzilem sobie, układ się zapowietrzyl, odpowietrzenie strasznie ciężkie. Ale wszystko gra.

Bump: Poradzilem sobie, układ się zapowietrzyl, odpowietrzenie strasznie ciężkie. Ale wszystko gra.
leonsiem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-06-2015, 14:32   #1487
zbyniu145
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Cytat:
Napisał zbyszek620 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zacznę od tego, że nasze forum zawiera zarówno dużo śmieci jak i dużo bezcennej wiedzy o naszych fordach. Dzięki niemu zrobiłem to, co zrobiłem i jest ok.
Moje objawy:
1. 5-6bieg przy mocniejszym depnięciu - sprężynka
2. Poranne zapalanie auta biały dym (tak mi się wydaje, że biały, ale na pewno jasny)
3. Głośna praca
Wyczytałem na forum odnośnie próby przelewowej – zrobiłem ją sam
Krótki opis aparatury i kosztów:
- 4 rurki półmetrowe z castoramy o ile pamiętam 3mm
- 4 butelki po kroplówkach moje pochodziły z oddziału noworodkowego mają tam małe
wystarczy pójść i poprosić (oni to wyrzucają)
- strzykawka najlepiej duża (ja miałem 60 ml) do pomiaru ilości przelanego paliwa też dają za uśmiech
- Rurki do przelewów kupiłem w sklepie z częściami do forda 86zeta (wymieniłem moje
stare na nowe (trudność mi nieco sprawiło odpięcie w/w rurki od kolanka przy pompie, ale spoko powoli i na luzie) zaś ze starych wziąłem tylko końcówki, które wchodzą do wtryskiwaczy)
- próba już opisywana podłączam mój zestaw zaś zaślepkami z nowych przelewów zaślepiam
rurki od przelewów w aucie a do wtrysków podłączam zestawik (mała uwaga do próby przelewowej nie odkręca się nic tylko zmienia odpływ nadmiaru paliwa to dla tych, którzy piszą głupoty, że po próbie przelewowej nie dokręcili im wtryskiwaczy)
- 4 minuty na wolnych obrotach i pomiar ilości paliwa przelanego (strzykawką bez problemu zmierzyłem ile się przelało) w moim przypadku szok 52/64/52/95ml a powinno być poniżej 30ml (tak mówią)
Z pomiaru wynikło 4 do wymiany.!!
Na zacnym tym forum wyczytałem, że najczęściej padają zaworki i że wystarczy je wymienić. Mam żyłkę majsterkowicza a zatem jak to mówią jak pan Czesio z garaży wziąłem się do roboty i wymieniłem sam zaworek we wtryskiwaczu w warunkach powiedzmy drewnianego garażu. Oczywiście na forum dużo piszą o kodowaniu wtryskiwaczy, że każda interwencja we wtryskiwacz to nowe kody itd. Ja zmieniłem zaworek i auto jeździ ok. brak białego dymu brak mrugającej sprężynki zdecydowanie ciszej pracuje a żadnych kodów nie wklepywałem może ten typ silnika tak ma nie wiem opisuję jak wygląda to w moim przypadku po wymianie zaworka próba przelewowa 52/64/52/14 a było 52/64/52/95ml Oczywiście zamówiłem jeszcze trzy zaworki, które w najbliższym czasie wymię. Ciekawe zaś jest to, że przy pozostałych lejącym wtryskach auto jeździ ok.
A teraz opis wymiany zaworka.
1. Trzeba zakupić klucz do wtrysków (najtaniej i najszybciej) ja zakupiłem na allegro http://www.allegro.pl/item710427607_...aser_ford.html z dostawą 73 zeta (koniecznie)
2. Zaworek ja kupiłem tutaj http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=670262130 + podkładka za 1 zł ( oryginalny)
3. Klucz Dynamometryczny ja zakupiłem taki tani w makro za 25 zeta (można bez niego, ale warto to zrobić porządnie)
Warto mieć takie klucze płaskie jak 15 16 18 i standardowo francuza ( i imadełko, ale nie koniecznie)
Opis wymiany:
Odłączyłem akumulator (nie wiem poco, ale odłączyłem) przelew zaślepiając go, rurkę wysokiego ciśnienia jest mocno dokręcona, (ale tylko od strony wtryskiwacza następnie ją odgiąłem) złącze elektryczne (przyciska się z dwóch stroni prosto wychodzi) następnie uszczelniacz śrubokrętem delikatnie do góry i na końcu w/w kluczem do wtryskiwaczy spokojnie odkręciłem wtryskiwacz (jest w miarę lekko przykręcony ok. 45Nm.)
Wtryskiwacz wyczyściłem na zewnątrz wd następnie warto rozkręcić go na czystym stole i szmacie, jest mocno skręcony!. Po rozkręceniu wyciągamy po kolei elementy wtryskiwacza i spokojnie przecieramy naszym wd i czystą szmatką wymieniamy zaworek i skręcamy ważne, aby nie pogubić sprężynek i innych elementów, dlatego też ten czysty stół i czysta szmata.
Wkładamy do silnika i wkręcamy kluczem do wtryskiwaczy on ma specjalne wycięcie tak, aby można było kluczem go trzymać, (aby przód był przodem) dokręcamy siłą 45Nm i przyczepiamy pozostałości.
Odpalamy i zostawiamy na wolnych obrotach (gdzieś tutaj wyczytałem, że ok. godzinki, ja zaś zostawiłem go na ok. 15 min)
I jeszcze uwagi.
1. Opisałem jak zrobiłem i jest ok.
2. Nie kodowałem ponownie niczego może to ten typ silnika (luty 2003 130koników podniesionych za pomocą chipa do 155)
3.Warto samemu sprawić sobie aparaturę do próby przelewowej mnie kosztowała z przelewami nowymi 90zeta a wykonałem już 2 próby a wykonam, co najmniej jeszcze jedną, Laik wykona ją w ciągu 20-30 min pierwszy raz
4 Warto kupić klucz dynamometryczny porządny (żałuję, że kupiłem za 25 zeta a nie za 93)
5. Piwo konieczne, ale należy pamiętać, że po piwie ma się promile!!!!
6. W moim przypadku czas wykonania ok. 25 minut w trakcie popijania piwa!!
Powodzenia


Dodane przez KAREX:
Pozwoliłem sobie połączyć dwa tematy.
W tym poście: http://forum.fordclubpolska.org/show...&postcount=316 zawartym w tym temacie jest opis próby przelewowej wg dokumentacji ASO.
Uznałem, że ten temat opisuje obie rzeczy i nie ma sensu latać między tematami, jeżeli można mieć to w jednym.
jak napełniać klimatyzacje w mondeo mk3
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-06-2015, 19:08   #1488
Noneskill
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Na początek witam wszystkich HEYO Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mam nadzieję że dobry temat .Do znawców Forda .Sprawa wyglada tak Auto Focus 1,8 tdci 100km 2002r autostrada 140 na liczniku i auto kaput .Kręci nie odpala.
Zwiozłem do domku i do mechanika ,diagnoza wtryski i pompa.Podpiety pod kompa pokazało że słabe ciśnienie na pompie i kilka błędów na listwie itp.Dałem 2 wtryski do regeneracji ,wymiana zaworków .bo się zatarły ,Po montażu i niby odpowietrzeniu dalej kaput odpala na plaka ale chodzi koślawie jakby na 2 gary.Jestem w czarnej dd....Teraz mam 2 nastepne robić i może to nie koniec ......Nie wiem czy mechanik mnie troszkę nie na ciąga,z 2 strony wszędzie auto na sznurku holować troszkę lipa.Przed zawiezieniem do mechanika pod domem tez próbowałem auto odpalić na plaka ale po 1 próbie nowy akumulator w 5 sec rozładowało a klemy gorące się zrobiły ,,,,,mówiłem to mechanikowi a on nic na to,teraz jak czytam forum mam dziwne skojarzenia,u mnie w aucie jakby prąd gdzieś spieprzał .Jeśli ma ktoś jakiś pomysł proszę o radę ..Auto ma najechane 270tyś uczciwie bardzo zadbane i teraz taki ZONK .Mam możliwość go sprzedać za drobne ale jakoś mam do niego cholerny sentyment.......Pozdrawiam Tomek jeśli nie trafiłem w temat z góry przepraszam
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-06-2015, 12:24   #1489
szymoniasty4567
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

witam wszystkich wie ktos moze gdzie szybko i w miare tanio zregeneruje wtryskiwacze i pompe w mondeo mk3 2003 r w okolicach katowic

Bump: dla pewnosci podaje jeszcze vin
WF0WXXGBBW3M34126
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-07-2015, 16:37   #1490
Gosu
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 18-07-2012
Model: Mondeo MK3 ST
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 1
Domyślnie Odp: TDCi wtryskiwacze - samodzielna naprawa i próba przelewowa

Witam ponownie, może moja informacja się komuś przyda, kilkanaście postów wcześniej pisałem o problemie, że mimo dobrego ciśnienia na pompie i wtrysków zregenerowanych samodzielnie na oryginalnych częściach ciągle wyrzuca sprężynkę w losowych momentach.

Działo się*coraz gorzej, w końcu kiedyś na postoju na biegu jałowym mi zgasł, podejrzewałem powietrze w układzie, i rzeczywiście: w wężyku bąbelki.
Odpowietrzałem ale bez skutku, pojechałem do serwisu Łukawski, i tam w końcu okazało się, że filtr paliwa jest gdzieś nieszczelny i łapie powietrze, po wymianie autko śmiga jak nowe, filtr był firmy bosch, przebieg 8tys km.

Zarzucano mi, że moje myślenie: "jest ciśnienie na pompie, czyli jest w dobrym stanie" jest błędne, a tymczasem pompa nie puszcza opiłków, ma ciśnienie, wtryski miały zaworki z 2005 roku, czyli samochód trochę*na nich pojeździł, jakbym pojechał do jakiegoś*mechanika to pewnie byłoby do roboty pół samochodu, a tak to koszty łączne ok. 1400zł za naprawę układu wtryskowego we własnym garażu + diagnostyka u mechanika, który wiedział o mondeo praktycznie wszystko.

Jeśli pompa daje ciśnienie i nie puszcza opiłków, to jak niby ma powodować*problemy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Może paść pytanie, czy w ogóle wtryski były do roboty, skoro filtr robił ten problem - nie wiem, ale samochód na jałowym strasznie się*trząsł, i dźwięk przy ruszaniu jakbym startował ursusem C330, teraz jest piękna praca.

Pozdrawiam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez Gosu ; 01-07-2015 o 16:38 Powód: zdublowało - nie wiem czemu :)
Gosu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:43.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.