|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
01-06-2015, 11:16 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 20-02-2010
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2.0 145KM
Rocznik: 2008
Postów: 5
|
ciężko pali duratec 2.0 16v
Witam.
Mam problem z moim autkiem a mianowicie jak wspomniałem w temacie ciężko odpala. Auto jest na gazie ale bez względu na to czy gaz jest włączony czy nie auto cięzko odpala. Zanim załapie musze chwilę pokręcić silnikiem. Czasami zdarza się że załapie szybciej ale po sekundzie gaśnie i musze pokręcicć żeby odpalił. Nie ma różnicy czy stacyjką przekręcam kilka razy żeby pompa paliwa nabiła. Nie wiem jaka może być przyczyna takiego zachowania bo miałem wcześniej benzynę i paliła od strzała. Zastanawiałem się czy nie jest to może wina czujnika położenia wałka rozrządu (jest to silnik 16V) ale takowego nie ma - jest tylko fabrycznie zaślepione miejsce w pokrywie zaworów. Zastanawiam się w jaki sposób synchroizuje sobie wał z wałkiem bo musi w jakiś sposób rozpoznać pierwszy cylinder w GMP żeby dać w odpowiednim momencie iskrę. Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie. Pozdrawiam. Ostatnio edytowane przez swiety1982 ; 01-06-2015 o 15:53 |
01-06-2015, 15:56 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 22-07-2011
Skąd: ostrowiec św
Model: mondeo
Silnik: 2.0 145 km benzyna/lpg
Rocznik: 2009
Postów: 57
|
Odp: Mondeo MK4 2.0 duratec ciężko pali...
cześć.
miałem kiedyś podobną przypadłość,musiałem z 10-15 razy "zakręcić" , żeby odpalił,czasami gubił też obroty i nie miało znaczenia czy na gzie, czy benzynie , czy zimny ,czy ciepły. winowajcą okazały się wtryskiwacze gazu, to one powodowały łapanie błędów przez komputer samochodu i błędy podczas odpalania. diagnoza przebiegała następująco, u mechanika kasowanie i "reset" ustawień fabrycznych komputera samochodu (po tym od razu zaczął działać poprawnie) , dwa dni jeżdżenia tylko! na benzynie, potem przełączenie na gaz. okazało się że po przejechaniu się na gazie problemy wróciły, po wymianie(dwukrotnej Hana Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) wtrysków gazu mam spokój. moja rada zacznij od takiego podejścia ,proste i szybkie , na początku też kombinowałem ze wszystkim innym tylko nie z tym( byłem bliski kupienia nowego komputera i kupy innych kosztownych gratów). pzdr. |
01-06-2015, 21:10 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 20-02-2010
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2.0 145KM
Rocznik: 2008
Postów: 5
|
Odp: ciężko pali duratec 2.0 16v
U mnie komp nie ma źadnych błędów ,chyba ze program zczytujacy do bani.
Nie wiem dlaczego ale nadal nurtuje mnie pytanie jak komp rozpoznaje GMP pierwszego tłoka. Kiedyś w innym aucie miałem podoba bny problem z paleniem i winny był czujnik połoźenia wałka, ale tu tego czujnika nie ma?! Moźe ktoś wie jak jest synchronizowany zapłon z wałem w takim silnika? |
01-06-2015, 21:23 | #4 |
ford::average
Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 14-11-2013
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo IV
Silnik: Duratec 2.0 16V + Landi Renzo Omegas
Rocznik: 2008
Postów: 91
|
Odp: ciężko pali duratec 2.0 16v
Silnik wyposażony jest w czujnik położenia wału korbowego. Nie jestem pewien na 100% (nie miałem z nim problemów), ale powinien być w okolicach koła pasowego.
Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 02-06-2015 o 07:29 |
02-06-2015, 09:07 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 22-07-2011
Skąd: ostrowiec św
Model: mondeo
Silnik: 2.0 145 km benzyna/lpg
Rocznik: 2009
Postów: 57
|
Odp: ciężko pali duratec 2.0 16v
Święty, u mnie też komp nie pokazywał błędów , a mimo to nie odpalał, czujnik położenia wału jest w naszych autach ,cena nowego to ok 40 pln (jak dobrze pamiętam)
Spróbuj mojego sposobu (nie twierdze że to taki sam przypadek na 100%), zanim zaczniesz brnąć w wydatki, ja miotałem się między cewkami,świecami,komputerem, sondą lambda itd. Całe szczęście że mam dobrego kumpla mechanika , któremu chce się myśleć i nie uznaje metody wymiany każdej podejrzanej części na nową, w nadziei ,że za którymś razem trafi na właściwą przyczynę awarii. |
02-06-2015, 12:23 | #6 |
ford::beginner
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 29-09-2012
Model: Ford Cougar
Silnik: 2.5 V6 duratec
Rocznik: 1999
Postów: 12
|
Odp: ciężko pali duratec 2.0 16v
a czy czujnik położenia wału może mieć wpływ na szarpanie?
|
02-06-2015, 21:44 | #7 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 20-02-2010
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2.0 145KM
Rocznik: 2008
Postów: 5
|
Odp: ciężko pali duratec 2.0 16v
Postaram się sprawdzić sprawę z tymi wtryskami.
Jeśli chodzi o czujnik to połoźenia wału i czujnik połoźenia wałka rozrządu to dwie róźne sprawy. Czujnik połoźenia wału jest w kaźdym aucie w takiej lub innej postaci bo jest jakby zegarem taktującym dla kompa, natomiast położenia wałka rozrządu jest dodatkowym czujnikiem i nie zawsze występuje a jest odpowiedzialny m.in. za synchronizację iskry. Krótko mówiąc komp musi mieć informację kiedy podać iskrę na pierwszy cylinder, a kolejne są juź odliczane. U mnie nie ma tego czujnika i ciekawi mnie skąd brana jest informacja kiedy podać iskrę na pierwszy cylinder. Bump: Ellandisan jeśli chodzi o szarpanie to w ekstremalnej sytuacji moźe ale wtedy jak połączenie czujnika wału jest przerwane i wtedy czasami moźe tracić sygnał. Bardziej obstawiłbym sprawdzenie wszelkich węźyków podciśnieniowych, zaworu egr i nieszczęsnych klapek w kolektorze ssacym które jak są wyrobione to potrafią robić róźne cuda. |
03-06-2015, 07:32 | #8 |
ford::average
Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 14-11-2013
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo IV
Silnik: Duratec 2.0 16V + Landi Renzo Omegas
Rocznik: 2008
Postów: 91
|
Odp: ciężko pali duratec 2.0 16v
Tarcza magnetyczna czujnika położenia wału posiada znacznik wykrywany przez czujnik. Pozwala to na ustalenie położenia bezwględnego wału raz na obrót, dalsze wyliczanie położenia jest wykonywane przyrostowo.
|
03-06-2015, 09:21 | #9 |
ford::average
Imię: Adam
Zarejestrowany: 30-03-2015
Skąd: Sieradz
Model: był mondeo mk2, jest mk3 :D
Silnik: 1.8 zetec, 2.0 duratec + Stag 4
Rocznik: 1998, 2002
Postów: 130
|
Odp: ciężko pali duratec 2.0 16v
A ja poddam Wam inną sugestię ;d kolego, jaki przebieg ma Twoja instalacja, głównie reduktor? Może jest nieszczelny i przepuszcza gaz, co powoduje jego zalewanie i dlatego z trudem zapala. Próbowałeś zakręcić butlę, wypalić wszystko i powtórzyć próby odpalania? Przerabiałem ten temat kiedyś i po wymianie reduktora jak ręką odjął. Pozdro ;d
|
03-06-2015, 09:58 | #10 |
ford::beginner
Imię: Małgorzata
Zarejestrowany: 02-12-2014
Skąd: Gdynia
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 32
|
Odp: ciężko pali duratec 2.0 16v
Jeżeli był by to czujnik położenia wału korbowego na zimnym odpali by od razu , na ciepłym będzie chwilę kręcił lub nie odpali wcale. Dwa miesiące temu to przerabiałam doszło do tego że jak się rozgrzał musiałam otworzyc maskę i czekac aż ostygnie wówczas odpalił. Jestem po wymianie czujnika i jest dobrze . Koszt czujnika 100 .
Ostatnio edytowane przez delfinek ; 03-06-2015 o 10:23 |