Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Ogólnie o motoryzacji
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 23-05-2015, 11:02   #1951
Bobini
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-02-2015
Model: Mondeo mk5
Silnik: 1.5 EcoBoost
Rocznik: 2015
Postów: 20
Domyślnie

Cytat:
Napisał Kuba Gdynia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Biner, racja... Ale mimo wszystko największy wypas w mazdzie jest SPORO tańszy od topu MK5. Moim zdaniem m fajna, ale.. Spowszedniala Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. wygląda na to, że więcej jej będzie niż Mk 5. Na masową flotowke przewiduje Focusa dla przedstawicieli a superba dla managerów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zgadzam się. Już teraz Mazdy jest pełno na ulicach, więcej nawet niż mk4. Rzeczywiście focus chyba będzie teraz głównym autem flotowym, kolega chciał żeby firma kupiła mu mondeo na 5 lat ale dostanie Focusa na 3 bo ford daje na niego lepszą ofertę.

Bobini jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-05-2015, 01:03   #1952
Rothmans
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 31-01-2015
Skąd: Centralna Polska
Model: MK5
Silnik: TDCI 180KM PowerShift
Rocznik: 1/2 2015
Postów: 641
Domyślnie Odp: Mondeo MK5 vs konkurencyjne auta

Cytat:
Napisał kruger Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Aby nie zaśmiecać wątków, które są wyłącznie o Mondeo MK5, proponuję tu wpisywać swoje uwagi dotyczące porównań MK5 z innymi autami.
Sorki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. last time


Jest śliczny a w nocy po prostu poważnie wszystko świeci.
W piątek odebrałem o 18-tej - dziś do 18-tej zrobiłem 550 km i zostało jeszcze w/ kompa na 320 km paliwa - 430 km autostrady bursztyn reszta miasto i ... Postoju w sumie z godzina i majdrowanie przy guzikach.
Mega wygodny - cichy, w trybie sport żwawy.
Przesiadka z MK 3 na MK5 jak z nokii na smartfona od iphona w górę
Światła ledowe są w kolorze buskupim działają rewelacyjnie i sie wyróżniają.
Dach panorama- cukiereczek a w aucie naprawdę radośniej i weselej.
Wydyp mazdy aż niesmaczny choć rzucają sie w oczy pozytywnie na tle pastuchów i renówek oraz innych wynalazków w guście żelazek z lat 90-tych.
Asystent pasa ruchu i znaki drogowe to nie tylko zbytek.
Klimatyzacja i nawiew to zdecydowanie najsłabszy punkt programu/ 21,5 stopnia - krótkie portki, koszulka i raz marzłem raz dyszałem- naprawdę w Mk 3 było mi termicznie przyjemniej ale może byłem niewyspany.
Wszystkim polecam to auto w dobrej 150 -160 tys cennikowej konfiguracji.
I tylko automat - auto w tym komforcie z manualem to naprawde coś w rodzaju onanizmu prosze pojeździć kilka dni i napisać na Priv - że miałem racje a na forum demokracja.

Ostatnio edytowane przez Rothmans ; 24-05-2015 o 01:05
Rothmans jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-05-2015, 22:05   #1953
kruger
ford::advanced
 
Avatar kruger
 
Zarejestrowany: 27-04-2010
Model: Mondeo MK5 → Mondeo MK4
Silnik: EB 240KM, PowerShift
Rocznik: 2013
Postów: 426
Domyślnie Odp: Mondeo MK5 vs konkurencyjne auta

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

taka ciekawostka
kruger jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-05-2015, 22:52   #1954
kocur
ford::average
 
Avatar kocur
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 04-10-2013
Skąd: Kraków
Model: RAV4 Hybrid
Silnik: 2.5
Rocznik: 2023
Postów: 151
Domyślnie Odp: Mondeo MK5 vs konkurencyjne auta

Takie tam prasówki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Cytat:
Nowa Skoda Superb - drżyj konkurencjo


Nowa era w designie

Ciężar zaprojektowania nowego Superba wziął na siebie słowacki designer, Jozef Kabaň, który w przeszłości odpowiedzialny był chociażby za wygląd Bugatti Veyrona. Efekt jego prac jest imponujący i wprowadza stylistykę marki Skoda na nowy, nieosiągalny wcześniej poziom. Aparycja Superba zyskała przede wszystkim na dojrzałości i dynamice, której brakowało poprzedniej generacji auta.

Na pierwszy plan wysuwa się pokaźnych rozmiarów grill, który podkreśla aspiracje flagowego modelu Skody do bycia największym w klasie. Uwagę zwraca również nieregularny kształt reflektorów i nadzwyczaj wyraziste przetłoczenia, dodające świeżości i oryginalności. Linia auta opada łagodnie zrywając z klasycznym wyglądem sedanów na rzecz nadwozia typu coupé. Zwieńczeniem bryły Superba jest wygląd tylnej części auta, który z powodzeniem wpisuje się w nowy charakter designu Skody.

Przeprojektowane zostało także wnętrze, które jednak nie zaskakuje tak bardzo, jak wygląd zewnętrzny nowego Superba. Wyróżnia się ergonomią i funkcjonalnością, głównie za sprawą dobrze zorganizowanej i łatwej w obsłudze konsoli środkowej.

Od strony stylistycznej, skupiono się na optycznym poszerzeniu wnętrza, co znalazło wyraz w nasyceniu go liniami poziomymi. Zastosowane materiały wykończeniowe wykazują się dobrą jakością. Tworzywa sztuczne są miękkie w dotyku, a przyciski i pokrętła pracują płynnie i precyzyjnie.

Rozmiar ma znaczenie

Największą zaletą Superba począwszy od pierwszej generacji tego modelu, były wymiary, które zdecydowanie wykraczały poza ramy klasy średniej aut, pozwalając zasmakować przestrzeni znanej z największych limuzyn. W przypadku nowej jego generacji jest nie inaczej.

Co więcej, rozstaw osi wydłużono o 80 mm w porównaniu do poprzednika, a długość nadwozia zwiększyła się o 28 mm. O efektach tych modyfikacji przekonać się można wsiadając do wnętrza nowej Skody. Przestrzeni jest jeszcze więcej, zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów siedzących na tylnej kanapie.

Absolutne rekordy bije ilość miejsca na nogi z tyłu, która pozwoli rozsiąść się wygodnie nawet najbardziej rosłym osobom. Dylemat związany z wyborem miejsca do siedzenia nabiera zatem w Superbie zupełnie nowego wymiaru. Nie zawodzi również bagażnik, który legitymuje się pojemnością 625 l, co stanowi wynik lepszy o 30 l w porównaniu do poprzedniej generacji modelu.

Technologia bez granic


Nowy Superb, jako pierwszy w gamie modelowej Skody, pozwala na wyposażenie auta w adaptacyjne zawieszenie, które daje możliwość indywidualnego ustawienia jego charakterystyki pracy z poziomu ekranu umieszczonego na konsoli środkowej we wnętrzu auta. Do wyboru pozostaje jeden z trzech trybów: comfort, normal i sport.

W nowym Superbie zastosowano także elektroniczny hamulec postojowy z niezwykle przydatną funkcją Auto Hold, która samoczynnie zapobiega staczaniu się pojazdu. Co najważniejsze, funkcja ta jest dostępna w standardzie, nawet w przypadku najtańszej wersji wyposażenia. W zakresie bezpieczeństwa aktywnego, wszystkie egzemplarze Superba będą posiadały system ESP z funkcją hamowania antykolizyjnego, która z pewnością zapobiegnie wielu niepotrzebnym stłuczkom drogowym.

Szczególną jednak wagę przywiązano do nowych rozwiązań w zakresie komunikacji. Po raz pierwszy Superb pozwala na wyposażenie w hot-spot oparty o szybki internet LTE i łączność Wi-Fi. Nie zapomniano także o integracji z urządzeniami mobilnymi. W nowej Skodzie będzie można z powodzeniem wykorzystywać 8-calowy, dotykowy ekran do obsługi interfejsu i aplikacji w smartfonie lub tablecie.

Efektywniejsze silniki i nowe zawieszenie

Nowa Skoda Superb to także osiem nowych jednostek napędowych: pięć silników benzynowych TSI o mocy od 125 do 280 KM i trzy silniki wysokoprężne TDI o mocy od 120 do 190 KM. Co ważne, każdy z nich wyposażony jest w system Start & Stop z funkcją odzyskiwania energii hamowania. Za przeniesienie napędu odpowiadać może 6-biegowa skrzynia manualna lub przekładnia automatyczna DSG.

Na szczególną uwagę zasługuje jednak silnik 1.4 TSI (150KM), który wyróżnia się spalaniem mniejszym o ok. 30% w porównaniu do swojego starszego odpowiednika o niższej mocy. Jak to możliwe? Otóż jednostka ta współpracuje z systemem wyłączania cylindrów (ACT), który pozwala przejść w oszczędny tryb dwucylindrowy dający możliwość zmniejszenia zużycia paliwa nawet o 0,5 l/100km.

W ostatecznym rozrachunku silnik ten potrafi spalić poniżej 5 l/100km w trybie mieszanym. Tak niskie zużycie paliwa związane jest także z masą własną auta, która została obniżona o 75 kg, w dużej mierze, dzięki modyfikacjom zawieszenia.

Udoskonalono bowiem zarówno przednią, jak i tylną część układu jezdnego, co w połączeniu ze zwiększonym rozstawem osi i kół korzystnie wpłynęło na pewność prowadzenia. Sprawdziliśmy to! Kręte drogi i szykany zupełnie nie przeszkadzają Skodzie Superb w dynamicznym, a przede wszystkim bezpiecznym pokonywaniu kolejnych kilometrów. Miłośnicy jazdy pełnej werwy będą więc usatysfakcjonowani.

A na dodatek cena…

Pomimo wszystkich cech natury estetycznej i technicznej, które skłaniałyby ku decyzji związanej z zakupem nowej Skody Superb, najważniejszą rolę wciąż odgrywa cena. Za 125-konny silnik benzynowy w podstawowej wersji wyposażeniowej Active należy zapłacić 79 500 zł. W standardzie otrzymamy, m.in. automatyczną klimatyzację, czujniki parkowania, czy tempomat. Chcąc zakupić egzemplarz z silnikiem diesla w dobrze wyposażonej wersji, trzeba liczyć się z wydatkiem ok. 120 000 zł.

Jak się więc okazuje, nowy Superb wykonał znaczący krok naprzód zarówno pod kątem stylistycznym, jak i technicznym, a pomimo tego ceny pozostały praktycznie bez zmian. Konkurencjo, drżyj, nadchodzi nowa Skoda Superb!
kocur jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-05-2015, 10:47   #1955
Atlis
ford::professional
 
Avatar Atlis
 
Imię: Marian
Zarejestrowany: 19-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Focke-Wulf
Silnik: 1.6EB 207KM/333Nm
Rocznik: 2011
Postów: 1,389
Domyślnie Odp: Mondeo MK5 vs konkurencyjne auta

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - po wyłączeniu zapłonu naciśnij na dźwignię ustawienia wycieraczek w dół, same ustawią się pionowo... Od kilku jak robi tak też Focus...
Atlis jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-05-2015, 11:53   #1956
qlszef
ford::average
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 29-01-2009
Skąd: Katowice
Model: Lexus ES. Był Mondeo MKIV 1.8TDCI oraz Mondeo MKV Hybrid
Silnik: hybrid
Rocznik: 2021
Postów: 54
Domyślnie Odp: Mondeo MK5 vs konkurencyjne auta

Witam. Ostatnio pisałem na forum w roku 2009 jak obierałem mojego MKIV. Lada chwila odbieram MKV. Ma być około 12 czerwca. Nie wiem czy dobrze robię bo mój MKIV nadal mi się podobaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Kilka stron wcześniej czytałem o Waszym sporze na temat siedzeń z masażem. Z tego co ja wiem, to włącza się to z poziomu SYNC ale......na chwilę obecną jest to niedostępne. Chyba VIGNALE będzie to miał......za dopłatąGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Co ciekawe, powód dla którego nie jest ta opcja dostępna jest mega śmiesznyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. pozdrawiam
qlszef jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-05-2015, 18:31   #1957
Kuba Gdynia
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 15-04-2015
Model: Mondeo MK5
Silnik: Ecoboost 2,0 240 AT
Rocznik: 2015
Postów: 1
Domyślnie

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] czyli jaki to powód?
Kuba Gdynia jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-05-2015, 19:17   #1958
pedroso
ford::advanced
 
Avatar pedroso
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-04-2015
Skąd: Jaworze
Model: MkV
Silnik: 2.0 203KM ecoboost
Rocznik: 2015
Postów: 302
Domyślnie Odp: Mondeo MK5 vs konkurencyjne auta

Czekali na to kto wygra wybory i teraz juz ta opcja moze być dostępna
pedroso jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-05-2015, 21:17   #1959
mrowa_82
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 03-10-2004
Model: mk5
Silnik: 1.5 eco
Rocznik: 2015
Postów: 3
Domyślnie Odp: Mondeo MK5 vs konkurencyjne auta

a na pytanie czy mazda jest głośna Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. to jest Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. szału nie ma nie ma też tragedii jak się slucha muzy no problem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. jak się lubi głos silnik no problem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ale no w i40 było ciszej....
mrowa_82 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-05-2015, 22:44   #1960
qlszef
ford::average
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 29-01-2009
Skąd: Katowice
Model: Lexus ES. Był Mondeo MKIV 1.8TDCI oraz Mondeo MKV Hybrid
Silnik: hybrid
Rocznik: 2021
Postów: 54
Domyślnie Odp: Mondeo MK5 vs konkurencyjne auta

Cytat:
Napisał Kuba Gdynia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] czyli jaki to powód?
Witam. Ogólnie pakiet Luxury Seat jest niedostępny. Jeden ze sprzedawców powiedział, że popełniono błąd w produkcji foteli. Tzn wyprodukowano je zbyt małe - jakkolwiek to brzmi. Pewnie chodzi o jakąś ogólną ramę tych foteli. W efekcie to urządzenie do masażu się nie mieści. Oczywiście mówię bardzo ogólnikowo. Tak zresztą zrozumiałem sprzedawcę, który miał to info z jakieś "fordowskiego" źródła. Inna sprawa, że masaż jest dostępny tylko ze skórą, która była szyta na miarę. Skoro fotele okazały się za małe to teraz trzeba czekać aż fabryka dostanie partie skór. No w każdym razie, nawet jeśli ten powód ze zbyt małymi fotelami nie jest prawdziwy to na dzień dzisiejszy nie można zamówić pakietu Luxury Seat. Pytałem o to dziś w salonie. Zastanawiam się jednak nad tym, czy te modele, które były wożone po Polsce w październiku 2014 na prezentacji miały tą funkcje masażu? Wydaje mi się, że ten w którym siedziałem (liftback ruby red), na panelu SONY obok guziczków do podgrzewania siedzeń miał także guziczki do wentylowania siedzeń. Ale pewny nie jestem. Wczoraj natomiast widziałem film z wersją VIGNALE i tam już te guziczki do wentylowania siedzeń są. Mam wrażenie, że ten masaż w fotelach postanowili zarezerwować do VIGNALE. Co myślicie?

Bump: właśnie spojrzałem na stronę FORDa i są nowe galerie dla mondeo vignale. Okazuje się, że nawet VIGNALE może mieć wnętrze w sensie zegary i panel środkowy takie jak ma obecnie AMBIENTE PLUS oraz GOLD. Moim zdaniem słabe to na maksa. Czyli nawet w tym reklamowanym jako luksosowy VIGNALE masaż będzie za dopłata i pewnie niemała.

Bump: https://vignale.ford.pl/pl-PL/gallery/
qlszef jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:24.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.