Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-05-2015, 11:43   #1
demcio17
ford::beginner
 
Avatar demcio17
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 23-03-2013
Skąd: Miedzylesie
Model: Ford Escort Mk5 CLX
Silnik: 1.8 D
Rocznik: 1992
Postów: 17
Domyślnie Jak ustawić rozrząd od początku w 1.8 D wie ktoś?

Witajcie, to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jeśli napiszę coś źle to proszę powiedzieć, a poprawię .Przeczytałem już chyba wszystkie tematy odnośnie mojego problemu, ale żaden z nich mi nie pomógł.Sprawa dotyczy samochodu Ford Escort (1992) 1.8 D, 44 kW, 60 km. A, dokładnie rozrząd. Była wymieniana uszczelka pod głowicą, problem w tym , że znajomy nie zaznaczył rozrządu przed demontażem. Po założeniu głowicy próbował ustawić mi ten rozrząd, i przy próbie kręcenia wałem ''na sucho'' w pewnym momencie zawory spotykały się z tłokiem. Po tym próbował dalej ustawiać. Teraz co prawda nie ma już kolizji zaworów z tłokiem , ale silnik nie odpala,nawet dymku nie puszcza z rury przy odpalaniu . Paliwo dochodzi , był odpowietrzany , świeczki wszystko ok ,nowy aku. Podczas odpalania nawet nie łapie nic . Tutaj moje pytanie. Czy pompa, i wałek rozrządu mogą być obrócone o 180º ? Wydaje mi się , że wtedy pompa podawała by paliwo na niewłaściwy tłok w niewłaściwym momencie. A, co do wałka rozrządu myślę , że zawory otwierały by się w odwrotnej kolejności czyli najpierw wylotowy , a po tym wlotowy . Czy może być tak? Że, są odwrócone o 180º ? Jeśli tak , to jak ustawić pompę właściwie? Wiem , że trzeba Zablokować wał w GMP , posiadam taką blokadę . Do pompy i wałku rozrządu też. Wszystkie blokady wstawione na równo , wszystko się niby zgadza , ale nie pali nawet nie łapie nic ;/ . Więc moim zdaniem wygląda to na obróconą pompę lub wałek rozrządu o 180º. Ale mogę się mylić. Ustawiając to wszystko na nowo skąd będę wiedział , czy pompa jest we właściwym miejscu (nie obrócona o 180) ?Przeglądałem tą książkę od tego modelu ale tam nic nie opisali odnośnie ustawienia pompy w przypadku obrócenia o 180º Chcę go ustawić od zera tak żeby wszystko się zgadzało. Jakieś rady ? Jak to zacząć? Zablokować wał zdjąć paski po tym wałek rozrządu , a po tym pompę? Prosiłbym o opisanie tej operacji od początku do końca. Wiem , że wiele osób już się z tym bawiło , i może miało by kilka ciekawych rad. Będę bardzo wdzięczny za każdą podpowiedź. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.


Ostatnio edytowane przez wojtekn ; 28-05-2015 o 12:10 Powód: Tytuł
demcio17 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-05-2015, 12:36   #2
ministerq
ford::professional
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
Domyślnie Odp: Escort 1.8 D ustawienie rozrządu przestawionego o 180 stopni od ''zera''

Nie rozumiem - po jaką cholerę robić jakieś cuda, obracać rozrząd o 180 stopni, itp - jeśli masz blokady? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Zdejmij pokrywę zaworów. Jeśli masz założony pasek rozrządu - obróć wał i wałek rozrządu zgodnie ze wskazówkami zegara tak, byś był w stanie włożyć liniał blokujący wałek (ostatecznie klucz płaski 10) w wycięcie w wałku rozrządu po zdjęciu pokrywy zaworów. Wyjmij liniał, cofnij lekko wał w przeciwnym kierunku. Wkręć blokadę wału w blok. Znów obróć wał zgodnie ze wskazówkami zegara, w pewnym momencie poczujesz że wał opiera się o blokadę. Ustaw wał tak, by znów liniał blokujący wałek rozrządu dało się włożyć w wycięcie w wałku. Jeśli coś się nie zgrywa, zdejmujesz pasek rozrządu i ustawiasz wał względem wałka rozrządu tak, by się zgrywało wedle opisu powyżej - wał musi się opierać o blokadę, a w wycięcie w wałku musi się dać włożyć liniał blokujący.
W tym położeniu masz ustawiony poprawnie rozrząd w GMP.

Następnie obróć kołem pasowym pompy tak, by otwór blokujący pompę wtryskową znalazł się w górnym położeniu (godzina 12), wkładasz weń w tym momencie blokadę pompy, i masz ustawioną wstępnie pompę wtryskową. Możesz próbować odpalić. Pomaga w tym obrót trzpieniem pompy (klucz 22) po poluzowaniu fasolek (trzy śruby na klucz 13) zgodnie z ruchem wskazówek zegara - w ten sposób przyśpieszasz kąt wtrysku. Oczywiście po obrocie trzpieniem pompy przykręcasz śruby fasolek, i dopiero próbujesz palić.
Jeśli silnik ma kompresję i nie jest uszkodzony, oraz jeśli pompa wtryskowa jest odpowietrzona poprawnie - musi odpalić na takim ustawieniu.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "

Ostatnio edytowane przez ministerq ; 25-05-2015 o 12:44
ministerq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-05-2015, 11:11   #3
demcio17
ford::beginner
 
Avatar demcio17
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 23-03-2013
Skąd: Miedzylesie
Model: Ford Escort Mk5 CLX
Silnik: 1.8 D
Rocznik: 1992
Postów: 17
Domyślnie Odp: Escort 1.8 D ustawienie rozrządu przestawionego o 180 stopni od ''zera''

Cytat:
Napisał ministerq Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie rozumiem - po jaką cholerę robić jakieś cuda, obracać rozrząd o 180 stopni, itp - jeśli masz blokady? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Zdejmij pokrywę zaworów. Jeśli masz założony pasek rozrządu - obróć wał i wałek rozrządu zgodnie ze wskazówkami zegara tak, byś był w stanie włożyć liniał blokujący wałek (ostatecznie klucz płaski 10) w wycięcie w wałku rozrządu po zdjęciu pokrywy zaworów. Wyjmij liniał, cofnij lekko wał w przeciwnym kierunku. Wkręć blokadę wału w blok. Znów obróć wał zgodnie ze wskazówkami zegara, w pewnym momencie poczujesz że wał opiera się o blokadę. Ustaw wał tak, by znów liniał blokujący wałek rozrządu dało się włożyć w wycięcie w wałku. Jeśli coś się nie zgrywa, zdejmujesz pasek rozrządu i ustawiasz wał względem wałka rozrządu tak, by się zgrywało wedle opisu powyżej - wał musi się opierać o blokadę, a w wycięcie w wałku musi się dać włożyć liniał blokujący.
W tym położeniu masz ustawiony poprawnie rozrząd w GMP.

Następnie obróć kołem pasowym pompy tak, by otwór blokujący pompę wtryskową znalazł się w górnym położeniu (godzina 12), wkładasz weń w tym momencie blokadę pompy, i masz ustawioną wstępnie pompę wtryskową. Możesz próbować odpalić. Pomaga w tym obrót trzpieniem pompy (klucz 22) po poluzowaniu fasolek (trzy śruby na klucz 13) zgodnie z ruchem wskazówek zegara - w ten sposób przyśpieszasz kąt wtrysku. Oczywiście po obrocie trzpieniem pompy przykręcasz śruby fasolek, i dopiero próbujesz palić.
Jeśli silnik ma kompresję i nie jest uszkodzony, oraz jeśli pompa wtryskowa jest odpowietrzona poprawnie - musi odpalić na takim ustawieniu.
Tak ale chodzi mi o to czy nie jest to namieszane na tyle ,że wałek rozrządu jest obrócony tak, że najpierw wysuwa zawór wylotowy , a po tym dolotowy? Bo jeśli tak to nie odpali... Co do ustawiania .. Ja robiłem tak , że ustawiłem wał korbowy w GMP , po tym zdjąłem pasek z wałka rozrządu który ustawiłem na znaki (klucz 10) założyłem pasek parę obrotów, i znów GMP. Po tym zdjąłem pasek z pompy , ustawiłem na znak , i założyłem. Tak robiłem i nie palił. Co robiłem źle?
demcio17 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-05-2015, 13:32   #4
ministerq
ford::professional
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
Domyślnie Odp: Escort 1.8 D ustawienie rozrządu przestawionego o 180 stopni od ''zera''

Cytat:
Napisał demcio17 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tak ale chodzi mi o to czy nie jest to namieszane na tyle ,że wałek rozrządu jest obrócony tak, że najpierw wysuwa zawór wylotowy , a po tym dolotowy?
Jeśli blokady pasują, masz wkręconą blokadę wału o którą opiera się wał, i w tym momencie jesteś w stanie wsunąć liniał w wycięcie w wałku rozrządu w wałek, to z pewnością nie jest nic zamieszane. Obrócony wałek rozrządu względem wału to brak możliwości wsunięcia liniału blokującego.
To jest prosty silnik - tu nie ma nawet czujników wałka czy wału które można by "oszukać" nieprawidłowym położeniem wału względem wałka.

Ja na Twoim miejscu bym sprawdził czy pompa w ogóle podaje paliwo na wtryski - w tym celu najlepiej poluzować nakrętki na wtryskach, kręcić silnikiem, i obserwować - w GMP paliwo powinno pojawić się na pierwszym wtrysku od strony rozrządu. A potem przy kręceniu silnikiem zgodnie ze wskazówkami zegara pojawi się na wtryskach zgodnie z kolejnością wtrysku: 3-4-2.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
ministerq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-05-2015, 15:44   #5
demcio17
ford::beginner
 
Avatar demcio17
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 23-03-2013
Skąd: Miedzylesie
Model: Ford Escort Mk5 CLX
Silnik: 1.8 D
Rocznik: 1992
Postów: 17
Domyślnie Odp: Jak ustawić rozrząd od początku escort 1.8 D

Ok, dzięki za podpowiedź, sprawdzę to jak pogoda się poprawi, bo niestety auto robione pod chmurką. Jak uda mi się zrobić to opiszę tu wszystko co i jak robiłem dla potomnych :-) Pozdrawiam

Witajcie, niestety nie mogłem napisać kolejnego postu . Nie wiem dlaczego , więc piszę edytując ten post . Więc ogromne podziękowania dla ministerq , który bardzo mi pomógł. Zrobiłem dokładnie jak radził . Winna była przestawiona pompa wtryskowa (w GMP podawała paliwo na niewłaściwy tłok) cofałem pompę sprawdzając przy tym na który wtrysk na początku idzie paliwo w gmp . W momencie kiedy przy ustawieniu 1 tłoka gmp paliwo zostało podane na 1 wtrysk po tym na 3-4-2 skręciłem wszystko odpalił. Bardzo ''kulał'' lecz była to wina kątu wtrysku, który wyregulowałem na fasolkach (3 śruby na kole pompy wtryskowej). Teraz autko odpala od strzała , mniej kopci. Silnik pracuje bardziej kulturalnie .Do zablokowania wału użyłem blokady własnej roboty odwzorowany na pierwotnym schemacie z książki sam naprawiam ford escort. Do zablokowania wałka rozrządu użyłem klucz 10 ,Do zablokowania pompy wtryskowej trzpień również własnej roboty. Jak pisał ministerq jest to bardzo prosty silnik, więc jeśli ma się choć troszkę pojęcia o mechanice to śmiało można próbować. Jeszcze raz wielkie dzięki ministerq. Pozdrawiam wszystkich fanów forda. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

(Temat można zamknąć)

Ostatnio edytowane przez demcio17 ; 27-05-2015 o 10:26 Powód: Odpowiedź
demcio17 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-05-2015, 14:12   #6
demcio17
ford::beginner
 
Avatar demcio17
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 23-03-2013
Skąd: Miedzylesie
Model: Ford Escort Mk5 CLX
Silnik: 1.8 D
Rocznik: 1992
Postów: 17
Domyślnie Odp: Jak ustawić rozrząd od początku w 1.8 D wie ktoś?

Witajcie, niestety nie nacieszyłem się długo ;/ Przestał palić.. Ani na plaka ani na pych ;/ Oddałem autko do znajomego ''mechanika'' który zadzwonił do mnie dziś i powiedział , że ma problem z ustawieniem rozrządu.. Tak nakombinował , że teraz kiedy wał jest zablokowany w gmp to otwór w kole pompy wtryskowej jest na godzinie 6 . Co do wałka rozrządu liniał pokrywa sięGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. z korpusem głowicy z tym , że chyba jest odwrócony o 360 stopni. Piszę ''chyba'' dlatego że wyczytałem , że ten liniał który jest wycięty na tym kole przedziela je na dwie części. I wyczytałem , że ta większa część powinna być w górze, a jest na dole. czy to ma znaczenie? Załączam zdjęcie z włożonym liniałem gdzie właśnie dzieli on to koło na 2 części ''księżyce'' Czy ten większy półksiężyc ma być na górze czy na dole? Dzięki wszystkim za cierpliwość, i pozdrawiam.
__________________
Nie wszyscy rozumieją , że dla mnie mój Escort to nie tylko zwykły samochód... Dla mnie to coś więcej... Zawsze chciałem mieć właśnie to auto .Dlatego będę w niego inwestował bez względu na głupie uwagi ''oplowców'' ''volkswagenowców'' i innych zacofanych ludzi...
demcio17 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-05-2015, 14:45   #7
ministerq
ford::professional
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
Domyślnie Odp: Jak ustawić rozrząd od początku w 1.8 D wie ktoś?

O, jak miło że zdjęcie mojego escorta wklejasz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Cytat:
Napisał demcio17 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
I wyczytałem , że ta większa część powinna być w górze, a jest na dole. czy to ma znaczenie?
Nie da się włożyć tego liniału w wycięcie w wałku, jeśli wałek jest źle ustawiony.
Powiedz temu mechanikowi, że jeśli faktycznie ma ustawiony rozrząd poprawnie (przeczytaj to co było powyżej pisane o blokowaniu wału i wałka i ustawieniem względem siebie), to wystarczy że ustawi pompę na godzinę 12 i będzie palić.

W ogóle jaka tam jest pompa? lucas? bosch? Może tam coś jest namieszane na wałku pompy, np. ścięty klin blokujący piastę na wałku pompy?
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
ministerq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-05-2015, 15:51   #8
demcio17
ford::beginner
 
Avatar demcio17
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 23-03-2013
Skąd: Miedzylesie
Model: Ford Escort Mk5 CLX
Silnik: 1.8 D
Rocznik: 1992
Postów: 17
Domyślnie Odp: Jak ustawić rozrząd od początku w 1.8 D wie ktoś?

Jest to pompa bosch. Nie da się wsunąć liniału ;/ jest równo z płaszczyzną głowicy ten wałek, ale obrócony o 360 stopni ;/ mniejszym ''półksiężycem'' do góry ;/
__________________
Nie wszyscy rozumieją , że dla mnie mój Escort to nie tylko zwykły samochód... Dla mnie to coś więcej... Zawsze chciałem mieć właśnie to auto .Dlatego będę w niego inwestował bez względu na głupie uwagi ''oplowców'' ''volkswagenowców'' i innych zacofanych ludzi...
demcio17 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-05-2015, 15:58   #9
ministerq
ford::professional
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
Domyślnie Odp: Jak ustawić rozrząd od początku w 1.8 D wie ktoś?

Instrukcję co zrobić masz powyżej. Nic więcej powiedzieć się w tym temacie nie ta.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
ministerq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 31-05-2015, 11:47   #10
demcio17
ford::beginner
 
Avatar demcio17
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 23-03-2013
Skąd: Miedzylesie
Model: Ford Escort Mk5 CLX
Silnik: 1.8 D
Rocznik: 1992
Postów: 17
Domyślnie Odp: Jak ustawić rozrząd od początku w 1.8 D wie ktoś?

Ta, ale problem w tym , że kiedy wał jest w gmp to nie da się wsunąć tego klucza 10 w liniał , bo wałek jest mniejszym półksiężycem do góry . Gdy próbuje przestawić wałek rozrządy na zdjętym pasku i wałku w korbowym w gmp to zawory spotykają się z tłokiem ;/ Nie da się zgrać wszystkich znaków , bo tłok spotyka się z zaworami, a znów wał blokuje mi się w 2 punktach. Blokada wału jest dorabiana (wszystkie wymiary zgadzają się z rysunkiem technicznym) i nie ma ona gwintu który się wkręca w blok i trzeba tą blokadę mocno tam dociskając, i podczas kręcenia wypycha mi jakby tą blokadę po tym ona wraca do środka i po obrocie ok 60 stopni już się blokuje. Po tym wnioskuje , że wał jest w gmp. Wtedy wałek rozrządu, patrząc na te elementy wałka rozrządu które popychają zawory widzę , że zawór wlotowy 1 tłoka jest tuż przed wciśnięciem , a zawór wylotowy tuż po. Z mojego rozumowania wynika , że jest gmp wtedy. Rozkładam ręce ;/



Słuchaj , udało się go odpalić . Odpalił , ale puścił spora chmurę czarną za sobą. Kąt wtrysku? Jak to wygląda z przyspieszeniem, i opóźnianiem?
__________________
Nie wszyscy rozumieją , że dla mnie mój Escort to nie tylko zwykły samochód... Dla mnie to coś więcej... Zawsze chciałem mieć właśnie to auto .Dlatego będę w niego inwestował bez względu na głupie uwagi ''oplowców'' ''volkswagenowców'' i innych zacofanych ludzi...

Ostatnio edytowane przez demcio17 ; 31-05-2015 o 14:55 Powód: Dopisałem
demcio17 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:30.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.