|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-05-2015, 14:34 | #11 |
ford::specialist
Imię: Wiktor
Zarejestrowany: 07-04-2015
Skąd: Lubin
Model: Kolejny S-max -- Dark Micastone
Silnik: 2.0 tdci PS 200KM by totek2 :-)
Rocznik: 2011
Postów: 516
|
Odp: Spalanie Automat kontra Manual
Witam! Nie wiem hak koledzy to robia, ale z przyjemnosciapowiem co mi pokazuje komputer. Autostrada z Niemie do Polski 6,4 litra. Miasto 6,8 litra. Tak pokazuje komputer, z dystrybutora nie wiem, nie zazaprzatam sobie tym glowy, moze liedys sprawdze. Natomiast wiem jedno, tak jak kolega napisal nigdy nie wroce do manuala. Jest to moj 4 automat i tak zostanie. Ludzie dalej maja w glowach jakis mit, ze jak automat tito sie psuje. Swiat poszedl do przodu, a myslenie z lat 80 tych, skoro tak to yrzeba chodzic w sandalach wiazanych rzemieniem, bo jak kupisz najnowsze adidasy to sie rozkleja i rozleca. Pozdrawiam.
|
02-05-2015, 15:37 | #12 |
ford::amateur
Imię: Marta
Zarejestrowany: 01-05-2015
Skąd: Koluszki
Model: s-max
Silnik: 2.0 140KM
Rocznik: 2011
Postów: 2
|
Odp: Spalanie Automat kontra Manual
Słuchajcie znalazłam na forum opis jak działa skrzynia powershift i jeśli miałabym wybierać to esia właśnie z taka skrzynia. Podobno nie jest awaryjna i nie ma dużego opóźnienia a bynajmniej nie odczuwalnego.
Pozwolę sobie zacytować kawałek artykułu ze stronki: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Fakty i mity: przekładnie automatyczne Auto z automatem więcej pali PRAWDA! Poza najnowocześniejszymi skrzyniami (zwłaszcza typu DSG), konwencjonalne skrzynie z przekładnią hydrokinetyczną z zasady działania (brak mechanicznego połączenia) generują większe straty, które powodują większe zużycie paliwa. Automaty są bezobsługowe FAŁSZ! Przekładnie automatyczne uważane są za długowieczne, jednak ich bezawaryjna eksploatacja związana jest z koniecznością regularnej wymiany oleju i filtrów. Większość poważnych awarii jest spowodowana właśnie takim zaniedbaniem. Automatem nie wolno jechać na luzie PRAWDA! Poważnym błędem jest wybieranie neutralnego przełożenia w czasie jazdy samochodem ze skrzynią automatyczną. Jest to szczególnie szkodliwe z uwagi na drastyczny spadek ciśnienia w układzie smarowania i ryzyko zatarcia. Ręczna skrzynia jest tańsza w eksploatacji FAŁSZ! O ile nie trafi się na przekładnie fabrycznie wadliwe, na dystansie 300 tys. km w przeciętnym automacie wymieni się 5 razy olej (w sumie za 2000 zł), a w ręcznej dwa razy sprzęgło i raz koło dwu-masowe, co w popularnym modelu będzie kosztować w sumie 4500. Powershift to właśnie skrzynia typu DSG czyli nie powinna palić więcej niż manual....Czy mam racje??? Ostatnio edytowane przez Martiniqka ; 04-05-2015 o 08:19 |
02-05-2015, 15:58 | #13 |
ford::beginner
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 15-06-2014
Skąd: Warszawa
Model: S-Max
Silnik: 2.0L Duratorq DOHC(150/163PS)-DW10C
Rocznik: 2010
Postów: 14
|
Odp: Spalanie Automat kontra Manual
ja mam 2.0 tdci 163 wierzchowce i PS rok 2010/2011. jezdze po wawie głównie krótkie dystanse i od czasu do czasu w trase. klima all time. w listopadzie 2014 był upgrade softu od skrzyni. komputer pokazuje spalanie 8,7. Jazda mieszana (pół kapelusz pół speeder). dla rodziny polecam automat. oczywiscie sa opoznienia przy wyprzedzaniu ale to jest kwestia przyzwyczajenia i techniki.
przebieg 213 tys automat nie bedzie palil mniej niz manual chociazby z tego powodu, ze w automacie nie masz hamowania silnikiem (sekwencyjna szybsza redukcja biegow), co w przypadku manuala znaczaco wplywa na spalanie. w PS co prawda hamowanie silnikiem jest troche obecne w trybie S ale za to obroty trzyma na wysokich pozycjach i wtedy robi sie wir w baku. co do typu to obie szkrzynie są dwusprzęgłowe i na tym polega ich podobienstwo. DSG jest konstrukcja VW. Ostatnio edytowane przez blaki1000 ; 02-05-2015 o 16:11 |
02-05-2015, 21:37 | #14 |
ford::beginner
Imię: Stefan
Zarejestrowany: 06-09-2014
Skąd: Opole
Model: S-MAX
Silnik: 2000 cm³ 140 KM
Rocznik: 12 2008
Postów: 26
|
Odp: Spalanie Automat kontra Manual
2 litry 140 koni automat.
Średnie wg kompa to 7,4 średnio z kalkulatora jest o 1,8 do 2,0 litra wyższa. Jazda powiedziałbym normalna cykl mieszany. |
02-05-2015, 23:10 | #15 |
ford::average
Imię: Luk
Zarejestrowany: 12-01-2014
Skąd: Będzin
Model: Ford S-Max Titanium S Lunar Sky (7 Osob.)
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2011
Postów: 157
|
Odp: Spalanie Automat kontra Manual
Rozmawiałem dzisiaj a własciwie wczoraj z kolegą i twierdzi,ze komp pokazuje mu spalanie 8L a faktycznie pali 10L. Znając go to jazda jest raczej o wiele wolniejsza od mojej a mi nie udało sie przekroczyc 8.5 litra w manualu nawet przy zapakowanych 7 osobach. Rozumiem,ze każdy jezdzi inaczej ale co jest z tymi automatami ze jednemu pali podobno 6.5-7L a drugiemu wpierdziela nawet 11 lub 12?? Czy ktoś z manualem może sie wypowiedziec jak wygląda spalanie u niego?
|
02-05-2015, 23:22 | #16 | |||
FCP member
Zarejestrowany: 29-04-2009
Skąd: jeleniogórskie
Model: S-Max TitS
Silnik: 2.2 230KM by heko
Rocznik: 2011
Postów: 2,158
|
Odp: Spalanie Automat kontra Manual
Cytat:
Cytat:
2000 za wymiany oleju to kwota dosłownie z czapy bo to mocno zależy od modelu skrzyni. Wymiana oleju w PowerShift kosztuje ~800 zeta i robi się ją co 60kkm. Do 300kkm trzeba będzie zrobić 5 takich wymian na łączną kwotę 4.000 pln. To trochę więcej niż wymiana dwumasy ze sprzęgłęm. Po drodze może się jeszcze trafić wymana zespołu sprzęgieł no a potem remont skrzyni. Kiedy? Nikt nie wie. Zacofani hamerykanie jeżdżą prostackimi klasycznymi automatami z całymi 5 biegami bo pół miliona kilometrów do remontu. Niech mi ktoś pokaże superoszczędną europejską skrzynię która tyle dotrzyma. Czy te 0.2l/100km oszczędności jest to warte? Te całe DSG, PS i ich oszczędności na paliwie to fakt. Ale niestety oszczędności w portfelu to mżonka. Tak jak cały ecodriving. Oszczędność nie bierze się z tego, że skrzynia potrafi wrzucić bieg o 200ms szybciej bo to bzdura. 'Oszczędność' tych skrzyń bierze się z tego, że są wstanie popychac pojazd na super niskich obrotach. Tak jak w idei ecodrivingu. Pod dytrybutorem taniej aaaaallllle? Zawsze jest jakieś ale. Praca układu przeniesienia napędu w częstotliwościach rezonansowych dla niego, poniżej 25Hz czyli poniżej 1500rpm. Niedostateczna temperatura spalin wracanych przez EGR przez co słabe dopalanie substancji smolistych i zatykanie DPFa. To samo ze spalaniem świeżego paliwa. Z powodu zbyt niskiej temperatury nie dopalanie się wszystkiego po drodze i zapuchanie DPFa i usyfienie EGRa, w benzyniakach odkładanie się nagaru na gładziach cylindrów. W dziale skrzynie jest wątek o zachowaniu się skrzyni po kolejnych eco upgradach TCMa i jak to każdorazowo nowy soft wprowadza coraz niższe obroty. @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ile wy w ogóle zamierzacie jeździć tym samochodem? Jakie przebiegi planujecie? Jaką kwotę chcecie przeznaczyć? Jeżeli kupujecie 2-3 latka czy nawet 5 ale z względnie niskim przebiegiem a przede wszystkim udokumentowanym i nie planujecie robić 50kkm rocznie to nie ma co sobie zaprzątam takimi głupotami głowy. Jeszcze raz: różnica w komforcie prowadzenia takiego samochodu jest warta wiele więcej! Zwłaszcza w mieście! Bump: Cytat:
I jak widzisz, żadnej tu odpowiedzi na ten temat nie uzyskasz. Bo się zwyczajnie nie da! Jeden ma trenda 2.0 TDCi w manualu a drugi Titanium S w automacie i różnica ciężaru między tymi samochodami przekracza 100kg. I żadna opinia nie będzie miarodajna. Jeden mówi, że jeździ ostro a według drugiego to ostro tego pierwszego to jest stylem jazdy babci drugiego. Nie da się porównać spalania na podstawie 10 czy nawet 100 opinii bo ciągle nie złapie się przeciętnej.
__________________
Było Mondeo MK3, był Focus MK2, jest pekaes - pierwszy po wizycie u Heko reszta się nie doczekała |
|||
03-05-2015, 00:26 | #17 |
ford::average
Imię: Luk
Zarejestrowany: 12-01-2014
Skąd: Będzin
Model: Ford S-Max Titanium S Lunar Sky (7 Osob.)
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2011
Postów: 157
|
Odp: Spalanie Automat kontra Manual
Latar zaczynam troche współczuć koleżance wyboru... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dobrze,że mam to już za sobą,ale powiem jedno chyba wolałbym automat ale jak to się mówi strach opanował moją głowe przed zakupem. W czasie gdy kupowalem eSia kolega pracowal w ASO Forda i jakos czesto nie pojawiały sie u niego eSie z PS na serwisie,ale jak juz taki przyjechał to naprawa była droooga i klient raczej płakał ale wszystko zależy jak ktoś sie z tą skrzynią obchodzi, mając auto od nowości i serwisujac, dbajac o nią pewnie wiekszych problemów nie ma, ale problem sie pojawia kupując zapewne auto kilku letnie,bo nie wiesz jak poprzedni właściciel ja użytkował. Wiem jedno następne autko bedzie z automatem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
03-05-2015, 00:40 | #18 |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 26-12-2014
Skąd: Siedlce
Model: S-MAX
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 40
|
Odp: Spalanie Automat kontra Manual
2.0 tdci ze skrzynią PS w mieście przy normalcniej jeździe 8-10L, trasa 6-7L. Tak jest u mnie.
|
04-05-2015, 07:06 | #19 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-02-2015
Model: S-Max TitS
Silnik: 2.0
Rocznik: 2013
Postów: 29
|
Odp: Spalanie Automat kontra Manual
Cytat:
W dzisiejszych czasach to już tylko kwestia budżetu powinna decydować, czy brać automat czy nie, bo pozostałe wady automatów zostały raczej wyeliminowane, albo bardzo zminimalizowane i nie wpływają negatywnie na komfort jazdy. |
|
04-05-2015, 08:16 | #20 | |
ford::amateur
Imię: Marta
Zarejestrowany: 01-05-2015
Skąd: Koluszki
Model: s-max
Silnik: 2.0 140KM
Rocznik: 2011
Postów: 2
|
Odp: Spalanie Automat kontra Manual
Cytat:
|
|