Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 20-04-2015, 19:29   #1
martixxx
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 24-05-2012
Model: *
Silnik: *
Rocznik: *
Postów: 13
Domyślnie 1.8TD wtyczka 8pin przy silniku

Witam
Mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.

Dostałem essiego z silnikiem 1.8td 99r. Problem w tym, że "fachowiec" porozcinał przewody przy silniku pomiędzy wtyczką ES88A a pompą, potencjometrem.
Efekt jest taki, że autko nie kręci. Dioda immo wskazuje błąd 32.

Czy szanowni koledzy posiadają może rozpiskę który przewód do czego jest podłączony??

Z uciętego wtyku wystaje 8 przewodów:

żółty, zielony, czerwony - wiadomo potencjometr
trzy czarne - i tu jest problem który do czego (tyle co wyczytałem to właśnie immo)
dwa białe - i tu już całkiem kaplica, bo nie mogę namierzyć ich przy silniku

martixxx jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-04-2015, 08:55   #2
boszax
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-12-2005
Model: Escort MkVII
Silnik: 1.8 TD Endura-De 70KM
Rocznik: 1998
Postów: 380
Domyślnie Odp: 1.8TD wtyczka 8pin przy silniku

Mógłbyś trochę jaśniej opisać, w którym miejscu masz przecięte te przewody. Za wtyczka gdzie są już oznaczenie fordowskie kabli czy bliżej pompy przed wtyczką gdzie właśnie 3 przewody są od immo?
boszax jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-04-2015, 18:45   #3
martixxx
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 24-05-2012
Model: *
Silnik: *
Rocznik: *
Postów: 13
Domyślnie Odp: 1.8TD wtyczka 8pin przy silniku

ok, to w punktach (nie uwzględniam przewodów żółtego, czerwonego i zielonego bo stprawa jasta - potencjometr)

1. Przewody przecięte są po stronie wtyku (od strony pompy)

http://zapodaj.net/c94e59ff95d77.jpg.html

2. Ten czerwony przewód biegnie do zaworu "kąta wyprzedzenia wtrysku" (z tego co wyczytałem) i po doprowadzeniu napięcia słychać "cyknięcie" cewki

http://zapodaj.net/12bf0915202c4.jpg.html

3. Ten przewód czarny biegnie pod "panzer osłone" i po przyłożeniu napięcia słychać "cyknięcie" czyli wydaje mi się że do zaworu "stop"

http://zapodaj.net/5edcbd64ecf12.jpg.html

4. Pozostają 3 czarne przewody również biegną pod pancer osłone

http://zapodaj.net/c8441d041fa0a.jpg.html
wychodzą one z pinów 5, 7,8 wtyczki

Po stronie gniazda (wiącha od strony instalacji) poza wiadomymi przewodami do potencjometra mam powdójny przewód (dwa białe) oraz trzy czarne.

Problem jest taki (w/g mnie) immo odcina zasilanie rozrusznika oraz otwarcie elektrozaworu "stop" i za żadne skarby nie mogę dojść gdzie leży problem. Kombinacje tych 3 czarnych kabelków nic nie dały. Dioda pod zegarkiem szybko pulsuje co chyba oznacza błąd immo.

Proszę o jakieś sugestie. Chętnie wywale nawet immo żeby tylko zakręcić silnikiem. Dodam, że po przekręceniu kluczyka działa w autku wszystko , działa centralny, alarm. Jedyne co to przy próbie odpalenia wszystko na desce zanika, autko nie kręci.
martixxx jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-04-2015, 00:24   #4
boszax
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-12-2005
Model: Escort MkVII
Silnik: 1.8 TD Endura-De 70KM
Rocznik: 1998
Postów: 380
Domyślnie Odp: 1.8TD wtyczka 8pin przy silniku

Ok napisze Ci który przewód za co odpowiada od strony instalacji – tzn podaje kolory przed wtyczką.
1. Brązowy –PCM silnika potencjometr
2. Biały –PCM silnika potencjometr
3. Żółty – PCM silnika potencjometr
4. Fioletowy z niebieskim paskiem - +12V z bezpiecznika F16 (sprawdź czy już go nie przepaliłeś) do zasilania korektora kąta wyprzedzenia wtrysku
5. Fioletowy z czarnym paskiem – PCM silnika(zawór Stop)
6. Czarny z niebieskim paskiem – PCM silnika – sterowanie korektorem wtrysku
7. Biały z czerwonym paskiem – moduł immo (zawór Stop)
8. Czarny z czerwonym paskiem- masa (zawór Stop)


Prawdopodobnie masz wymienioną pompę wtryskową. Oryginalnie na pompie jest zawór STOP do którego idą trzy czarne kabelki – jednym z nim zawór komunikuje się z modułem immo . Oznacza to że tylko zawór przypisany do modułu fabrycznie otworzy się i da paliwo na wtryskiwacze – jeśli zawór jest inny immo się nie odblokuje.
Masz rację immo blokuje zawór stop i rozrusznik . Kiedy zawór stop jest zamknięty nic Ci nie da kręcenie rozrusznikiem. Także musisz go prawidłowo podłączyć albo wymienić na jedno kabelkowy gdzie po zapłonie podajesz plus i wtedy wywalasz przekaźnik rozrusznika dajesz zworę i masz immo ominięte – Panc blacha na pompie to nie łatwy orzech do zgryzienia ale się da to zrobić.

Ostatnio edytowane przez boszax ; 22-04-2015 o 00:47
boszax jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-04-2015, 05:46   #5
martixxx
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 24-05-2012
Model: *
Silnik: *
Rocznik: *
Postów: 13
Domyślnie Odp: 1.8TD wtyczka 8pin przy silniku

Dziękuję Ci bardzo, teraz już coś konkretnie wiem.

Jeszcze jedno pytanie: Gdzie namierzyć ten przekaźnik rozrusznika. Do tej pory znalazłem tylko dwa przekaźniki - jeden po prawej stronie na nadkolu oznaczenie 93AG 14N089 F1B, drugi za akumulatorem (gdzieś mi uciekło zdjęcie więc nie mogę podać w tej chwili oznaczenia).

I czy wiesz może, które piny zmostkować w tym przekaźniku aby normalnie zakręcić rozrusznikiem (jak silnik zakręci to zajmę się podłączeniem pompy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Małymi kroczkami może coś z tego będzie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez martixxx ; 22-04-2015 o 07:03
martixxx jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-04-2015, 09:14   #6
boszax
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-12-2005
Model: Escort MkVII
Silnik: 1.8 TD Endura-De 70KM
Rocznik: 1998
Postów: 380
Domyślnie Odp: 1.8TD wtyczka 8pin przy silniku

Przekaźnik na nadkolu 93AG 14N089 F1B jest od świec żarowych. Za akumulatorem jest duży zielony i często też spory szary - jeden jest od dwubiegowej pracy wentylatora chłodnicy - drugi to przekaźnik ogrzewania przedniej szyby. Czyli te na razie zostaw w spokoju.
Musisz zajrzeć do skrzynki bezpieczników pod kierownicą nieco z lewej strony - odchyl zaczep niech skrzynka się opuści i zlokalizuj zielony przekaźnik który zaznaczyłem Ci na fotce. Jest to zwykły przekaźniknik - nóżki 1 i 2 to cewka a 3 i 5 załączający się styk. Wyjmij go i połącz porządni miejsce odpowiadające 3 i 5 stykowi w skrzynce najlepiej specjalną zworą do tego przeznaczoną. Rozrusznik powinien zakręcić Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg ziel prze.JPG (24.6 KB, 11 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg przekaznik esc.JPG (4.7 KB, 4 wyświetleń)
boszax jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-04-2015, 07:53   #7
martixxx
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 24-05-2012
Model: *
Silnik: *
Rocznik: *
Postów: 13
Domyślnie Odp: 1.8TD wtyczka 8pin przy silniku

A czy posiadasz może jakieś informacje na temat "programowania" czy jakiegoś "resety" immo?

Już wyjaśniam..
Po zwarciu na tym zielonym przekaźniku rozrusznik kręci - połowa sukcesu. Dzisiaj będę walczył z panz osłoną (zawór już mam).

Pojawił się dziwny objaw gdy przekręcam kluczyk na zapłon. Na liczniku wszystkie wskazówki podnoszą sie do końca po czym opadają (wygląda to jak test licznika w vw, audi, skodach wywołany z komputera poprzez kabel vag - nie wiem jak to inaczej opisać).
Samoczynnie również zaczynają migać lampki kierunków. Obawiam się, że cos jest namieszane w instalacji (domontowany alarm) lub skopany jest komputer.

I jeszcze jedna sprawa.. Kiedy wymienię zawór stop zostanie mi jeszcze do podłączenia drugi zawór (kąt wyprzedzenia) - czy jego podłączenie jest potrzebne do odpalenia auta?
martixxx jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-04-2015, 13:53   #8
ministerq
ford::professional
 
Avatar ministerq
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
Domyślnie Odp: 1.8TD wtyczka 8pin przy silniku

Cytat:
Napisał martixxx Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
czy jego podłączenie jest potrzebne do odpalenia auta?
Generalnie nie, ale może bez niego słabiej odpalać. W tych silnikach odpowiednie ustawienie kąta wtrysku to podstawa prawidłowego odpalania, a bez działającego obwodu korekcji wtrysku w pompie będzie to utrudnione. No i późniejsza praca silnika po odpaleniu może być znacznie gorsza (dymienie, zmniejszenie mocy, wibracje + głośna praca).
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
ministerq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:45.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.