|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-04-2015, 21:50 | #1611 |
ford::amateur
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 31-03-2015
Skąd: Jelenia Góra
Model: Mondeo MK5
Silnik: 1,5 EB 160KM
Rocznik: 2015
Postów: 6
|
Odp: Mondeo MK5 vs konkurencyjne auta
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
nie wiem ile w tym prawdy ale gdzies czytalem, ze turbina ma plaszcz wodny, ktory ja chroni i chyba nawet jakas pompke, ktora pompuje chlodziwo, zeby turbina wystygla. Cos takiego przeczytalem, tylko nie moge przypomniec sobie gdzie, moze nawet tutaj na forum. ponoc nawet po zgaszeniu silnika i wyjsciu z auta ten system potrafi wychladzac turbine przez kilka minut. Przeczytalem przed chwila ogolny artykul o systemie start-stop w roznych markach i ponoc jest on w jakis sposob yntelygentny i nie pozwala wylaczyc silnika, gdy jest spory pobor energii (np. klima) a energia zgromadzona w akumulatorze zbyt mala zeby to dzwignac (pewnie moj jest ciagle niedoladowany, tylko jazda po miescie ostatnio). Jesli to by tez dzialalo w MK5 to nic dziwnego, ze przy wylaczeniu klimy guzikiem na swiatlach silnik gasl a przy wlaczeniu znow sie zapalal (oczywiscie przy zastosowaniu calej procedury korzystania z tego cuda, czyli noga ze sprzegla i galka na luz, a w sumie kolejnosc odwrotnaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.). Ostatnio edytowane przez Misiekskrzypek ; 20-04-2015 o 22:01 |
20-04-2015, 22:16 | #1612 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 31-01-2015
Skąd: Centralna Polska
Model: MK5
Silnik: TDCI 180KM PowerShift
Rocznik: 1/2 2015
Postów: 641
|
Odp: Mondeo MK5 vs konkurencyjne auta
Musi wejść w krew - wył. start/stop przed każdą przejażdżką .
|
20-04-2015, 22:32 | #1613 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 27-04-2010
Model: Mondeo MK5 → Mondeo MK4
Silnik: EB 240KM, PowerShift
Rocznik: 2013
Postów: 426
|
Odp: Mondeo MK5 vs konkurencyjne auta
Też teraz poczytałem o zabezpieczeniach typu płaszcze wodne, elektryczny, wymuszony obieg oleju itd. Będę jeździł w trybie S i po sprawie bo wtedy ACS nie włącza sięGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..
|
20-04-2015, 22:58 | #1614 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 31-01-2015
Skąd: Centralna Polska
Model: MK5
Silnik: TDCI 180KM PowerShift
Rocznik: 1/2 2015
Postów: 641
|
Odp: Mondeo MK5 vs konkurencyjne auta
@ kruger
Dokładnie albo S albo off A/S. Jeżdżenie z tym ustrojstwem jest nieprzyjemne, dziwne i szkodliwe. |
21-04-2015, 05:07 | #1615 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 05-02-2006
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MKIV Ghia
Silnik: 2.0 (145KM)
Rocznik: 11.2008
Postów: 561
|
Odp: Mondeo MK5 vs konkurencyjne auta
Cytat:
|
|
21-04-2015, 05:31 | #1616 |
ford::professional
Imię: slawek
Zarejestrowany: 18-01-2015
Skąd: gdansk
Model: MK5
Silnik: był 2,0 EB 203 AT=> 240 by mm32
Rocznik: 2015
Postów: 1,035
|
Odp: Mondeo MK5 vs konkurencyjne auta
Tak mialem na jeździe B8 dostał w kość na obwodnicy i jak podjechałem pod salon i cofałem na miejsce parkingowe i przez moment zagadałem z handlowcem i nagle zgasl.napewno przez 10 s turbina się nie wychlodzila
|
21-04-2015, 07:08 | #1617 |
ford::expert
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
|
Odp: Mondeo MK5 vs konkurencyjne auta
Ale moze sie wychlodzila po zjechaniu z obwodnicy zanim podjechales pod salon.
Druga sprawa ze silnik sie wylacza dopiero po puszczeniu sprzegla chyba. W zwiazku z tym kierowca ma mozliwosc zabronienia wylaczenia jesli wie ze turbo jest gorace (nie wiem jak to dziala w przypadku automatow).
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020 Ostatnio edytowane przez MaXyM ; 21-04-2015 o 07:19 |
21-04-2015, 09:24 | #1618 |
ford::average
Zarejestrowany: 16-06-2010
Skąd: Szczecin
Model: Passat B7
Silnik: 1.4 TSI 160KM
Rocznik: 2014
Postów: 84
|
Odp: Mondeo MK5 vs konkurencyjne auta
W EcoBoost czy TSI system CHŁODZENIA turbiny jest - dodatkowy obieg cieczy chłodzącej z elektryczną pompą, która pracuje do kilku minut po wyłączeniu silnika. Nie ma natomiast systemu SMAROWANIA turbiny po zgaszeniu silnika i to jest ból, bo o ile chłodzenie zawsze pomoże, o tyle nagłe pozbawienie turbiny przepływu oleju jest znacznie gorsze, niż sama temperatura.
__________________
THE WORLD IS MINE |
21-04-2015, 12:03 | #1619 |
ford::amateur
Imię: Maciej
Zarejestrowany: 31-03-2015
Skąd: Jelenia Góra
Model: Mondeo MK5
Silnik: 1,5 EB 160KM
Rocznik: 2015
Postów: 6
|
Odp: Mondeo MK5 vs konkurencyjne auta
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Jesli dobrze rozumiem to turbina nie lubi: a)byc wylaczona bez ostudzenia b)pracowac bez smarowania olejem Wiec jesli wylaczymy silnik na postoju to turbina nie ma smarowania, ale tez juz nie pracuje-system chlodzenia z pompka ja studzi, wiec powinno byc wszystko ok. Czy mozna to tak uproscic, czy sprawa jest bardziej skomplikowana? |
21-04-2015, 17:09 | #1620 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 03-11-2009
Skąd: Łódź
Model: Audi Q3 Sportback/Mazda CX-3
Silnik: 1.4e 245KM/2.0 121KM
Rocznik: 2022/2019
Postów: 3,725
|
Odp: Mondeo MK5 vs konkurencyjne auta
Cytat:
|
|