Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 06-04-2015, 13:53   #1
ingenieur28
ford::average
 
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 20-11-2013
Skąd: Deutschland - Stuttgart
Model: Ford Focus 2 Sport
Silnik: 2.0 TDCI 136PS
Rocznik: 2007
Postów: 69
Question Objawy zuzytego alternatora?

Witam,
Panowie sprawa jest dosyc pilna, poniewaz jutro mam wyjazd swoim focusem za granice, a chyba cos jest nie tak z alternatorem. Za wszelkie uwagi i pomysly z gory wielkie dzieki.
Problem wyglada nastepujaco: kilka dni temu zauwazylem ze przy dodawaniu gazu na postoju i w czasie jazdy w granicach od 1000 do 1500 rpm pojawia sie nieznany dotad gwizd slyszalny w kabinie. Po przekroczeniu 1500 obrotow owy gwizd zanika lub moze jest poprostu zagluszany. Dodatkowo zauwazylem ze jest on bardziej slyszalny jak auto jest zimne, a po nagrzaniu tego nie ma. Dzwine jest tez to ze po pierwszym dniu tego gwizdania na kilka dni byl spokoj i teraz gwizdy powrocily. Przeczytalem na forum ze podobne gwizdy moga pochodzic od alternatora wiec pomierzylem napiecie ladowania i tak:
-> napiecie na akumulatorze przed wlaczeniem silnika 12.4V po 3 dniach od osataniego uruchomienia auta wiec jest ok
-> po zapaleniu silnika ladowanie akumulatora tylko 12.8V prze pierwsze 2 minuty ale kontrolka ladowania sie nie swieci (a chyba powinna przy tak niskim napieciu ladowania)
-> po przegazowaniu na postoju napiecie ladowania wzrasta do 14.4V i utrzymuje sie na stalym poziomie
-> wlaczenie ogrzewania, swiatel i ogrzewania tylnej szyby nie powoduje spadku napiecia
-> wlaczenie ogrzewania przedniej szyby powoduje spadek napiecia ladowania do 13V...

Mozna jakos sprawdzic cos jeszcze lub na podstawie powyzszych danych stwierdzic co jest pupsute? Moze ktos wie jakie sa tego ewentualne koszty? Sam nie bardzo orientuje sie w temacie.
Przy jakim napieciu ladowania powinna swiecic sie kotrolka akumulatora ze cos jest nie tak?
Auto to focus II kombi 2007, 2.0 tdci, 136 PS, przebieg 190 tys


Slawek

ingenieur28 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-04-2015, 14:33   #2
przemas10m
ford::average
 
Avatar przemas10m
 
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 29-04-2010
Skąd: Łask
Model: Subaru Forester
Silnik: 2.0
Rocznik: 2011
Postów: 51
Domyślnie Odp: Objawy zuzytego alternatora?

Bardziej bym stawiał na turbo
alternator gdyby sie konczyl to albo by sie zapalalo ladowanie, ewentualnie by byl pisk lozyska gdyby sie zacierało
przemas10m jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-04-2015, 15:17   #3
krzych_40
ford::beginner
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 21-04-2014
Skąd: Poznań
Model: focus
Silnik: 1.8 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 19
Domyślnie Odp: Objawy zuzytego alternatora?

Może się zaciera łożysko sprzęgła alternatora i z tond gorsze ładowanie bo ma duży opór toczenia , a pisk powoduje pasek klinowy, lub pasek klinowy jest za luźny, trzeba posprawdzać
krzych_40 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-04-2015, 15:46   #4
przemas10m
ford::average
 
Avatar przemas10m
 
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 29-04-2010
Skąd: Łask
Model: Subaru Forester
Silnik: 2.0
Rocznik: 2011
Postów: 51
Domyślnie Odp: Objawy zuzytego alternatora?

watpie, jesli sie zaciera lozysko to stawia taki opor ze pasek sie az pali, zapala sie tez kontrolka ladowania i obroty spadaja, czasem auto potrafi zgasnac
w razie co proponuje zdjac pasek alternatora i odpalic auto
jesli objaw bedzie nadal taki sam to alternator mamy wyeliminowany
zdajc rure od turbo i zobaczyc w jakim stanie jest wirnik
przemas10m jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-04-2015, 17:58   #5
milus
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 10-03-2013
Model: ford focus mk2, Mondeo MK5
Silnik: 1,8 tdci , 1.6 tdci
Rocznik: 2008 , 2015
Postów: 12
Domyślnie Odp: Objawy zuzytego alternatora?

Mi to wygląda na padający alternator, miałem podobnie w moim. Pojawiły się gwizdy-buczenia przy małych obrotach,ładowanie było ok - po zdjęciu paska osprzętu ustały. Wydedukowałem wtedy że pewnie któraś z rolek, no i okazało się że dwie rolki w napinaczu były słabe - zostały wymienione. Ucieszyłem się bo pisk-buczenie ustało. Nie pocieszyłem się jednak długo, za jakiś czas pisk-buczenie wróciło z tym, że trwało kilka minut i zapaliła się lampka ładowania. Alternator padł. Uszkodził się mostek prostowniczy przy przebiegu 65k. Koszt wymiany mostka prostowniczego to ok 180zł.
milus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-04-2015, 18:12   #6
przemas10m
ford::average
 
Avatar przemas10m
 
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 29-04-2010
Skąd: Łask
Model: Subaru Forester
Silnik: 2.0
Rocznik: 2011
Postów: 51
Domyślnie Odp: Objawy zuzytego alternatora?

calkiem mozliwe, ale u mnie alterantor dawal inne objawy, jednak jesli kolega zdejmie pasek to odrazu bedzie wiedzial czy to alternator czy turbo, w kazdym badz razie nie polecam tak jechac w trase, nawet jesli masz wykupione ADAC to naprawa w DE bedzie kosztowna
przemas10m jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-04-2015, 18:54   #7
ingenieur28
ford::average
 
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 20-11-2013
Skąd: Deutschland - Stuttgart
Model: Ford Focus 2 Sport
Silnik: 2.0 TDCI 136PS
Rocznik: 2007
Postów: 69
Domyślnie Odp: Objawy zuzytego alternatora?

jutro podjade do mechanika jak ktorys znajdzie czas. Teraz jechalem kilka km w trybie serwisowym z opcja pokazywania napiecia ladowania i podczas jazdy bylo ok - caly czas 14.1-14.5V. Mam natomiast jeszcze 3 pytania tzn. czy na postoju przy sprawnym altku normalny jest spadek napiecia do 13V po wlaczeniu ogrzewania przedniej szyby? Jedynie ten odbiornik powoduje az taki spadek napiecia. Przy wlaczeniu innych odbiornikow napiecie jest bez zmian. Druga sprawa to czy po zapaleniu auta napiecie ladowania nie powinno momentalnie skoczyc na 14.4V, bo u mnie jest na poczatku 12.8V i potrzebuje okolo minuty + jakies przegazowanie niewielkie zeby osiagnac 14.4V.
3 sprawa to czy ten halas w zakresie niskich obrotow powodowany moze byc tylko i wylacznie przez ten pasek czy moze byc to cos wewnatrz alternatora? odrazu mowie ze raczej jestem laikiem jesli chodzi o elektrryke w aucie.
ingenieur28 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-04-2015, 19:21   #8
przemas10m
ford::average
 
Avatar przemas10m
 
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 29-04-2010
Skąd: Łask
Model: Subaru Forester
Silnik: 2.0
Rocznik: 2011
Postów: 51
Domyślnie Odp: Objawy zuzytego alternatora?

obajwy opisane z ładowaniem spadkami napiecia po wlaczeniu ogrzewania szyby przedniej to normalne, podgrzewanie szyby przedniej pobiera duzo pradu,
caly czas uwazam ze alterantor masz dobry, ewentualnie mozesz miec uszkodzone jakies lozysko w alternatorze a moze sprzeglo alternatora?
przemas10m jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-04-2015, 11:10   #9
arturfom
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 11-12-2013
Skąd: Białystok
Model: C-MAX SILVER X
Silnik: 1.6 TDCI 109 CVT
Rocznik: 2006
Postów: 540
Domyślnie Odp: Objawy zuzytego alternatora?

napięcie do obserwacji nawet na postoju ( w trakcie pracy powinno być w okolicach 13,5 - 14,6 ) bez włączonego obciążenia
po około minucie kiedy ustabilizuje się napięcie zwiększ obroty na ok 1750 - 2000 i zmierz wartości ( pytałeś o czas w jakim napięcie wzrasta - auto potrzebuje około minuty nawet więcej - jeśli odpalasz zimą z klimą itp itd na szybie kończąc nie mówiąc o dieslu gdzie świece jeszcze dogrzewają spadek jest duży ale powinien się ustabilizować już po około minucie )
poniżej 13,5 - kończy się alternator
powyżej 14,5 - kończy się regulator
do sprawdzenia również napęd alternatora
arturfom jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-04-2015, 12:57   #10
ingenieur28
ford::average
 
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 20-11-2013
Skąd: Deutschland - Stuttgart
Model: Ford Focus 2 Sport
Silnik: 2.0 TDCI 136PS
Rocznik: 2007
Postów: 69
Domyślnie Odp: Objawy zuzytego alternatora?

dzieki koledzy za wszystkie uwagi. mechanik stwierdzil ze do wymiany jest regulator napiecia, a ze nie mozna go podobno dostac osobno wiec trzeba kupic nowy alternator, na co ze wzgledu na bark czasu sie zgodzilem. Cena w intercarsie 600zl. Do tego jakas rolka tez jest popsuta choc tu podobno cena juz jest przystepna.
Co myslicie o wymianie calego alternatora? Rzeczywiscie nie ma tych regulatorow napiec tak osobno do kupienia? Moznabylo to jakos inaczej zalatwic?
ingenieur28 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
alternator



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:20.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.