|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
30-03-2015, 18:51 | #1 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 10-04-2004
Skąd: LUBLIN
Model: Focus IIFL
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 427
|
Konwersja 1.6 TDCI 90km do 109km w FF2FL
To, że silniki MK3 95km i 115km różnią się to już ogólnie wiadomo. Ja posiadam silnik 90km z dpf'em (suchym) z 2011 w FF2FL. Po sprawdzeniu okazało się również, że mam turbinę ze zmienną geometrią. I teraz mam pytanie: czy jest możliwy upgrade mocy do poziomu 109 kkm bez szkody dla DPFu (tak jak w mk3)?
|
30-03-2015, 19:21 | #2 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 30-06-2013
Model: Focus II
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2007
Postów: 524
|
Odp: Konwersja 1.6 TDCI 90km do 109km w FF2FL
Jeżeli śledziłeś wątek o silniku w mk3 to przejdź jeszcze raz do tego tematu i przeczytaj ostatnie zdanie co napisał kolega mayak a znajdziesz odpowiedź na pytanie.
|
30-03-2015, 19:29 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 10-04-2004
Skąd: LUBLIN
Model: Focus IIFL
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 427
|
Odp: Konwersja 1.6 TDCI 90km do 109km w FF2FL
Hehe, dopiero po twoim poście zobaczyłem ostatnią stronę wątku (dzięki za zwrócenie uwagi). No to teraz aktualizacja zapytania:
Lepiej zrobić upgrade do 109 czy pełny tuning ? |
30-03-2015, 19:36 | #4 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 30-06-2013
Model: Focus II
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2007
Postów: 524
|
Odp: Konwersja 1.6 TDCI 90km do 109km w FF2FL
Zadaj pytanie kolegom którzy się tym zajmują o cenę takiej aktualizacji a się przekonasz czy warto aktualizować i wystarczy Ci te 109KM czy wolisz dołożyć do chipa i mieć jakieś 130KM.
|
30-03-2015, 19:45 | #5 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 10-04-2004
Skąd: LUBLIN
Model: Focus IIFL
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 427
|
Odp: Konwersja 1.6 TDCI 90km do 109km w FF2FL
Tylko 130KM = wycięcie DPF a co do tego na chwilę obecną mam jeszcze wątpliwości
|
30-03-2015, 21:21 | #6 | |
ford::beginner
Imię: HKS
Zarejestrowany: 24-02-2011
Skąd: Bochnia
Model: Escort MK6 i Foka II FL
Silnik: 1.4 + LPG, 1.6 TDCI 90 KM
Rocznik: 1994, 2011
Postów: 38
|
Odp: Konwersja 1.6 TDCI 90km do 109km w FF2FL
Cytat:
|
|
30-03-2015, 22:05 | #7 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 10-04-2004
Skąd: LUBLIN
Model: Focus IIFL
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 427
|
Odp: Konwersja 1.6 TDCI 90km do 109km w FF2FL
Sprawdzałem trzema sposobami:
- optycznie przez 2 niezależnych mechaników - po numerze katalogowym turbiny wg VINu - znajdując fotki turbin i porównując je własnoocznie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
30-03-2015, 22:37 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 18-12-2011
Skąd: Krk
Model: mk4
Silnik: 2,0 195@405 , Heko power :)
Rocznik: 2011
Postów: 165
|
Odp: Konwersja 1.6 TDCI 90km do 109km w FF2FL
Były dwie 90siątki, jedne ze stałą turbiną , a drugie kastrowane programowo ze 109 , ze zmienną
M |
31-03-2015, 04:20 | #9 |
ford::beginner
Imię: Karol
Zarejestrowany: 28-07-2014
Skąd: B-stok
Model: ford focus 2 fl
Silnik: DV6 66kW/80kw
Rocznik: 2010
Postów: 20
|
Odp: Konwersja 1.6 TDCI 90km do 109km w FF2FL
Jeśli masz vnt w 90 to możesz zrobić up do 109 to sprawdzone przez fabryke działa i nie psuje się albo 130 sprawdzone przez ....? Gdzie korzystasz z rezerwy szmocy i nie masz żadnej gwarancji na to co się stanie jak auto trafi pod but katorżnika - już to przerobiłem w swoim poprzednim autku. Pożyczyłem ze względu na okoliczności dla matoła auto.
IMHO Co byś nie wybrał życze powodzenia i szerokiej drogi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
31-03-2015, 06:12 | #10 |
ford::average
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 07-10-2012
Skąd: Kłobuck
Model: FOCUS II FL
Silnik: 1.6 TDCI 110@133KM, 285@313 Nm (by HEKO)
Rocznik: 2009
Postów: 75
|
Odp: Konwersja 1.6 TDCI 90km do 109km w FF2FL
Moim zdaniem chiptuning. Też miałem obawy przed tą operacją ale: jeżdżę z chipem już 40000km i nawet dwumasa która od roku jest nie w humorze daje rade. Zresztą wyższy moment obrotowy sprawia że paradoksalnie nie musisz auta żyłować. Jak już wspomniałem moim zdaniem chip tuning. polecam HEKO i jego GSC TUNING widać że na fordach się zna jak mało kto.
__________________
Good Bye DPF. 110@133KM, 285@313Nm (HEKO) |