|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-03-2015, 07:55 | #1 |
ford::beginner
Imię: michal
Zarejestrowany: 02-12-2012
Skąd: gdansk
Model: s-max
Silnik: 1.6 Ecoboost
Rocznik: 2014
Postów: 24
|
Jazda na polsprzegle i luzie
Witam
Szukaminformacji nt technik jazdy, które najlepiej wplywaja na żywotność elementów (sprzeglo, kolo dwumasowe) 1. Czy jazda na polsprzegle np podczas korkow przyspiesza zuzycie sprzegla, czy wręcz przeciwnie, nie gazujemy go i w zwiazku z tym dodatkowo obciazamy. 2. Jak to jest z jazda na luzie? Ma to jakis wplywa na sprzeglo i skrzynie biegow czy tylko na bezpieczenstwo? Staralem się hamowac silnikiem, ale wg mnie jak jade np na 5-tce i dojezdzam do korka to juz od ok 40km/h musze mu redukowac, potem znowu i wydaje mi się ze takie zmiany biegow to bardziej zuzywaja sprzeglo niż wcisniecie raz i wlaczenie biegu jalowego |
22-03-2015, 08:13 | #2 |
ford::average
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 07-10-2012
Skąd: Kłobuck
Model: FOCUS II FL
Silnik: 1.6 TDCI 110@133KM, 285@313 Nm (by HEKO)
Rocznik: 2009
Postów: 75
|
Odp: Jazda na polsprzegle i luzie
Cześć. Jazda na pół sprzęgle powoduje szybsze zużycie. Jak nie gazujesz to jeszcze pół biedy. Zresztą w korkach czasami inaczej się nie da. Ja bym sie nie przejmował za bardzo tylko uważał żeby nie zwiększać niepotrzebnie obrotów na pół sprzęgle.
Co do jazdy na luzie. Można jeździć na luzie tylko w razie zagrożenia na drodze jak masz załączony bieg to teoretycznie szybciej dojedziesz, jak jesteś na 5 i jedziesz 50 kmh to i tak musisz zredukować. Tak że wszystko zależy od warunków na drodze. Jak jest spokojnie dawaj na luz i się toczysz. Jazda na luzie nie ma wpływu na sprzęgło. Sprzęgło nie ma wtedy oporów ze strony skrzyni biegów.
__________________
Good Bye DPF. 110@133KM, 285@313Nm (HEKO) Ostatnio edytowane przez kinomysz ; 22-03-2015 o 08:15 |
22-03-2015, 09:12 | #3 |
ford::specialist
Imię: MRO
Zarejestrowany: 09-12-2012
Model: S MAX
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 582
|
Dawanie na luz zmniejsza obroty vacu pompy co ma bezpośredni wpływ na siłę i czas długości działania wspomagania. Naciśnij na luzie z 10x mocno heble i skończy ci się wspomaganie. Redukuje zawsze z lekkim miedzygazem co pozwala łatwiej pokonać inercje silnika i oszczędza dwumas
|
22-03-2015, 10:12 | #4 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Odp: Jazda na polsprzegle i luzie
jazda na półsprzęgle pali tarcze, powinno się tego unikać
poprostu tarcza jest między dociskiem a kołem zamachowym a tu sobie go upalasz ładnie |