|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
08-03-2015, 18:49 | #31 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 30-01-2012
Model: c-max
Silnik: 1,6 benz 115km + lpg
Rocznik: 2005
Postów: 161
|
Odp: bicie kierownicy podczas hamowania.
Czyli jednak krzywa. To , że nierówno ściera to pewne zasługa starego klocka bo zapewne nie zakładałeś po toczeniu nowego? Jakie ma bicie po toczeniu? Toczone obie strony bez wykręcania z tokarki? Sprawdziłeś pozostałe tarcze ile mają bicia? Trzeba szukać w hamulcach , bo wskazuje na to pulsujący pedał.
|
08-03-2015, 19:15 | #32 |
ford::average
Zarejestrowany: 30-05-2014
Model: c-max
Silnik: tdci 1,6
Rocznik: 2010
Postów: 159
|
Odp: bicie kierownicy podczas hamowania.
na tokarce było jedną setkę.
klocki były troszkę dotarte papierkiem. drugą stronę zostawiłem bo ładnie ściera na całej powierzchni i czepiłem się najpierw tej drugiej. tłoczek się cofną po mocnym naciśnięciu trzonkiem młotka, może jest zapieczony i on powoduje nierówne ścieranie tarczy. dodam że nie ściąga przy hamowaniu tylko telepie kierą. Przed wymianą hamulców było to sami i z tego powodu zmieniłem na nowe które było mocno zjechane. |
08-03-2015, 20:19 | #33 |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 30-01-2012
Model: c-max
Silnik: 1,6 benz 115km + lpg
Rocznik: 2005
Postów: 161
|
Odp: bicie kierownicy podczas hamowania.
Tłoczek tak ma wchodzić. Upierał bym się przy krzywiznach tarczy. U mnie też scierało równo a przy toczeniu wyszły krzywizny. Tarcza powinna być toczona z dwóch stron bez wykręcania z wrzeciona. Ewentualnie toczone obie powierzchnie na raz.
|
08-03-2015, 20:36 | #34 |
ford::advanced
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 19-03-2014
Skąd: Warszawa - Białołęka
Model: Ford Focus C-Max
Silnik: 1.8 benzyna 125KM
Rocznik: 2005
Postów: 365
|
Odp: bicie kierownicy podczas hamowania.
a ja bym się przyjżał tym tłoczkom i to w obu stronach, klocki i tarcze i uch bicie moze zależeć od tloczka, jak jest zapieczony, skorodowany wewnatrz, lub gumki sa kiepskie to moze tak byc zebije, nie ściskajà klocki tatczy dobrze i taki efekt
__________________
Pozdrawiam Tomek/ FORD Focus C-MAX 1,8b 125KM |
09-03-2015, 05:42 | #35 | |
ford::average
Zarejestrowany: 30-05-2014
Model: c-max
Silnik: tdci 1,6
Rocznik: 2010
Postów: 159
|
Odp: bicie kierownicy podczas hamowania.
Cytat:
tak była toczona, obie strony przy jednym mocowaniu, podparta koniem. |
|
13-03-2015, 19:25 | #36 |
ford::average
Zarejestrowany: 30-05-2014
Model: c-max
Silnik: tdci 1,6
Rocznik: 2010
Postów: 159
|
Odp: bicie kierownicy podczas hamowania.
z desperacji i braku pomysłów jutro rozbieram i czyszczę tłoczek w zacisku.
|
13-03-2015, 20:17 | #37 |
ford::professional
Imię: Stan
Zarejestrowany: 29-12-2013
Skąd: Johannesburg/RPA
Model: Ford E-150 Conversion
Silnik: 4.6
Rocznik: 2006
Postów: 1,756
|
Odp: bicie kierownicy podczas hamowania.
Witam
Piters33, zrób pomiar bicia tarczy zamocowanej na piaście koła.Max. bicie to 0,05mm.Zacznij od tego pomiaru. pozdrawiam |
14-03-2015, 20:46 | #38 |
ford::average
Zarejestrowany: 30-05-2014
Model: c-max
Silnik: tdci 1,6
Rocznik: 2010
Postów: 159
|
Odp: bicie kierownicy podczas hamowania.
obecnie mam czym pomierzyć.
rozebrałem tłoczek i wymieniłem gumki, nic złego w nim nie wyglądało, był czysty. problem tkwi w tym że tarcza jest ścierana po skosie jej szerokości. jak by była piasta krzywa to powinno być widać że ściera więcej w jednym miejscu a w drugim mniej, a tutaj ściera równo po obwodzie tylko po skosie. Jest możliwe że by było jarzmo ugięte lub zwrotnica i zacisk kantuje w stosunku do tarczy??. Po przetoczeniu tarczy dokładnie to samo co przy założeniu nowej, jak na foto wyżej. |
15-03-2015, 21:49 | #39 |
ford::average
Zarejestrowany: 26-02-2012
Skąd: Warszawa
Model: c-max
Silnik: 1.6 B
Rocznik: 2007
Postów: 64
|
Odp: bicie kierownicy podczas hamowania.
Sorry chłopaki, ale tylu bzdur w jednym temacie to jeszcze nie widziałem. Jak jest bicie na kierownicy tylko przy hamowaniu, to MUSI to być wina bicia na PRZEDNICH tarczach. Skąd to bicie może się brać?:
-krzywe tarcze PRZEDNIE; -źle oczyszczona powierzchnia styku miedzy tarczami a piastami PRZEDNIMI; -bicie na piastach (najmniej prawdopodobne, bo wcześniej zaczęły by pewnie ostro wyć). Zacząć należy od pomiaru bicia tarcz zamontowanych na piastach i dokręconych śrubami. OBU tarcz PRZEDNICH od strony wewnętrznej i zewnętrznej. |
16-03-2015, 05:14 | #40 |
ford::average
Zarejestrowany: 30-05-2014
Model: c-max
Silnik: tdci 1,6
Rocznik: 2010
Postów: 159
|
Odp: bicie kierownicy podczas hamowania.
kolego komar18 masz jakiś pomysł czemu nierówno ściera jedną tarczę, widoczne na foto wcześniej.
bicie było przed wymianą i zaraz po wymianie całego kpl. |