|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-02-2015, 08:49 | #1 |
ford::amateur
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 19-02-2015
Skąd: Lwówek Śląski
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2000
Postów: 2
|
Zmiana silnika mk1 kombi
Witam. Mój Focus wymaga troszkę wkładu finansowego, chciałbym go od nowa pomalować itp, ale jak już iść w koszty myślę również nad zmianą silnika, ze względu że mój 1.6 v16 zetec sporo pali, a mocny to on nie jest, i z tego co wiem silnik ten nie lubi instalacji LPG, tak więc myślałem nad zmianą na silnik 2.0 16V ST170 172KM. Ze względów że za bardzo się na tym nie znam chciałbym zasięgnąć waszej opinii czy taka inwestycja jest opłacalna jak na forda, co będę potrzebował oprócz silnika i komputera, czy dużo przerabiania itp. Posiadam Focusa mk1 kombi z 2000R. Z góry dziękuje i pozdrawiam.
|
20-02-2015, 09:14 | #2 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 22-10-2013
Skąd: Katowice
Model: Focus Kombi MK1
Silnik: 1.6 ZEtec SE
Rocznik: 2004
Postów: 8,558
|
Odp: Zmiana silnika mk1 kombi
zdajesz sobie sprawę, że przekroczysz koszty pojazdu
|
20-02-2015, 09:33 | #3 |
ford::amateur
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 19-02-2015
Skąd: Lwówek Śląski
Model: Ford Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2000
Postów: 2
|
Odp: Zmiana silnika mk1 kombi
Oczywiście, ale mam taki sobie plan nad nim i chciałbym to zrobić.
|
20-02-2015, 14:03 | #4 |
ford::average
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 23-11-2007
Skąd: Kłobuck
Model: Focus mk1
Silnik: 1,8 Benzin
Rocznik: 2004
Postów: 161
|
Odp: Zmiana silnika mk1 kombi
Malina, musisz przełożyć praktycznie wszystko, silnik, skrzynia, półosie, zwrotnice i kupe kupe innych rzeczy, włożysz 10tys i nigdy nie odzyskasz
|
20-02-2015, 15:28 | #5 |
ford::expert
Zarejestrowany: 17-09-2006
Skąd: Hajnówka
Model: C-MAX
Silnik: 1.8 DURATEC-HE
Rocznik: 2007
Postów: 2,010
|
Odp: Zmiana silnika mk1 kombi
chcesz go odrestaurować i postawić jak laleczkę w salonie czy zrobić i jeździć codziennie do pracy?
Jak pierwsze to masz oczywiście ze dwa duże worki pieniędzy, porządne malowanie całego auta to pewnie 7 - 8 tyś, do tego jakiś anglik na podmiankę, pewnie drugie tyle, no i robocizna bo jak sami piszesz nie kumasz czaczy i będzie Ci musiał ktoś to wszystko zrobić. Ale masz laleczkę Jak interesuje Ciebie ta druga opcja to sprzedaj te kup drugie i po sprawie. Pozdrawiam |
20-02-2015, 16:26 | #6 | |
Moderator
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 08-07-2010
Skąd: Poznań
Model: Galaxy MK2
Silnik: 2,3 Benzyna z LPG
Rocznik: 2000
Postów: 804
|
Odp: Zmiana silnika mk1 kombi
Cytat:
Poradnik, czyli jak pisać zgodnie z zasadami panującymi na tym forum http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=145988 |
|
23-02-2015, 15:44 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-08-2014
Skąd: SBE
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2009
Postów: 61
|
Odp: Zmiana silnika mk1 kombi
Jak moons, nie warte świeczki, tymbardziej jeśli auta używasz na codzień - przy takich 'modach' auto będzie stalo u mechanika sporo czasu, a kupno jakiegoś truchła do jazdy na ten czas to nastepne koszty.
Miałem podobne plany. Ojciec ma w210 2l benz z kompressorem. Coś tam padło i chciał kupić jakieś tam graty do tego auta, trafił się anglik w niskiej cenie i doszliśmy do porozumienia, że mogę wyłożyć cześć kosztów, a ja bym sobię wziął owy kompresor. Po zorientowaniu się jakie to są koszty żeby to zrobić porządnie od razu odszedłem od tego pomysłu, tymbardziej że auto mi jest potrzebne do egzystencji i nie mogę sobię pozwolić na nieposiadanie auta. Chyba że j/w - masz worek pieniędzy, mnóstwo czasu i możesz sobie na to pozwolić. |
23-02-2015, 18:38 | #8 |
ford::professional
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 22-06-2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Ford fiesta mk4, mondeo mk4
Silnik: 1.8MTDI/170KM 2.0TDCI/140KM
Rocznik: 1998/2010
Postów: 1,771
|
Odp: Zmiana silnika mk1 kombi
Kolega ma plan, chęci, więc zapewne nie oczekuje przede wszystkim rad typu "się nie opłaca", tylko czy da się to zrobić.
To że się "nie opłaca" wie każdy średnio rozgarnięty człowiek, większość takich planów się "nie opłaca", a jednak ludzie to robią - bo to ich pieniądze, i ich sprawa. Generalnie jest to możliwe - ST170 to taki lepszy "zetec". A ST170 występowało seryjnie w tym modelu, więc nie potrzeba tu wielkiej rzeźby. Potrzebny będzie kompletny słupek z osprzętem, wiązka silnikowa z kompem. Na upartego nie musisz zmieniać skrzyni - wystarczy mocniejsze sprzęgło spiekowe 6-listkowe na seryjnym docisku. Ja jednakże proponowałbym pójść inną drogą - znaleźć zdrowy słupek mondeo 2.0, który będzie pasował 1:1 zamiast tego co masz, i pobawić się w tunning tego silnika. Możliwości jest sporo, i przy odrobinie samozaparcia, a na pewno za mniejszą kasę można zyskać >=150 koni. Inna sprawa że niewielu gazowników wie jak zagazować ST170 poprawnie, tak by nie było ubytków mocy.
__________________
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. " |
Tagi |
focus , silnik , wymiana |
|
|