Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 07-02-2015, 21:36   #441
Chomiczek
ford::average
 
Avatar Chomiczek
 
Imię: Luk
Zarejestrowany: 12-01-2014
Skąd: Będzin
Model: Ford S-Max Titanium S Lunar Sky (7 Osob.)
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2011
Postów: 157
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

Cytat:
Napisał latar Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
To mniej więcej objawy wypalania dpfa. Spalaniem chwilowym to bardzo cięzko to określić ale już spalaniem chwilowym na postoju to tak. Powinno być 0.7-0.8l/h a przy wypalaniu DPFa jest 1.6-1.7l/h.

Wypalanie DPFa można sobie sprawdzić mająć interfejs OBDII na bluetooth lub wifi i w telefonie odpalając sobie TorquePro podglądać cyferki od DPFa.
Tak jak piszesz mam 0.7-0.8l. Co do tego interfejsu to nie ogarniam takich rzeczy ale brzmi to ciekawie i widze, ze cenowo nie jest strasznie pomysle nad tym i poczytam coś o tym Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Chomiczek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2015, 22:23   #442
MaXyM
ford::expert
 
Avatar MaXyM
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

Cytat:
Napisał latar Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
To mniej więcej objawy wypalania dpfa. Spalaniem chwilowym to bardzo cięzko to określić ale już spalaniem chwilowym na postoju to tak. Powinno być 0.7-0.8l/h a przy wypalaniu DPFa jest 1.6-1.7l/h.

Wypalanie DPFa można sobie sprawdzić mająć interfejs OBDII na bluetooth lub wifi i w telefonie odpalając sobie TorquePro podglądać cyferki od DPFa.
na pewno?
FORscan nie pokazuje danych PDF dla aut z osprzetem Delphi. Przypuszczam ze w SMaxach tez sa takie silniki. Podobno nie ma PIDow dla tych danych. Wiec przypuszczam ze i inne programy nie pokaza.
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020
MaXyM jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-02-2015, 11:04   #443
Toma
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 29-06-2009
Skąd: Kraków
Model: S-Max
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 15
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

Cytat:
Napisał MaXyM Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
na pewno?
FORscan nie pokazuje danych PDF dla aut z osprzetem Delphi. Przypuszczam ze w SMaxach tez sa takie silniki. Podobno nie ma PIDow dla tych danych. Wiec przypuszczam ze i inne programy nie pokaza.
W poście #410 z tego wątku są zdefiniowane PIDy dla SMAXa które odpowiadają za DPF, a przynajmniej jeżeli chodzi o przejechany dystans od ostatniego wypalenia i od ostatniej próby wypalenia.

Mogę potwierdzić, że wrzuciłem to do Torque Pro i wszystko działa jak należy - można dokładnie potwierdzić kiedy zaczyna się wypalanie (bądź próba wypalania). Potwierdziłem swoje obserwacje odnośnie momentu wypalania DPFa (basowy dźwięk, pracujące wiatraki itp.).

Nie ma natomiast informacji o tym na ile filtr jest zapchany, bądź kiedy dokładnie nastąpi następne wypalanie. Można to mniej więcej przewidzieć po średniej wartości km pomiędzy wypaleniami. Zależy to jednak od profilu trasy.
Z moich dotychczasowych obserwacji wynika jak na razie że DPF wypala się co 450km (100% miasto) bądź co 1000km (100% trasa). Obserwuję te dane od niedawna, więc pewnie potrzebuję jeszcze kilkanaście cykli więcej do dokładniejszej statystyki...
Toma jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-02-2015, 11:26   #444
marcink719
ford::average
 
Avatar marcink719
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 15-03-2007
Skąd: małopolska
Model: Galaxy mk3, Focus mk1
Silnik: 2.0 TDCi 140 KM, 2.0 SPI
Rocznik: 2007,2003
Postów: 171
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

do tych odczytów wymagany jest torque pro?
__________________
Ramka radia i kieszeń, półka S-max, Galaxy do sprzedania
Opony 225/50ZR17 2 sztuki
marcink719 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-02-2015, 11:35   #445
MaXyM
ford::expert
 
Avatar MaXyM
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 06-12-2008
Skąd: Praga / CZ
Model: Mondeo MK5 FL Vignale
Silnik: 2.0EcoBlue
Rocznik: 2020
Postów: 3,376
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

Cytat:
Napisał Toma Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W poście #410 z tego wątku są zdefiniowane PIDy dla SMAXa które odpowiadają za DPF, a przynajmniej jeżeli chodzi o przejechany dystans od ostatniego wypalenia i od ostatniej próby wypalenia.
Co jest prawda dla silnika z osprzetem Siemensa.
W przypadku osprzetu Dephi tych PIDow nie ma (przynajmniej tak jest w MDO)
__________________
Focus 1.6 2000 | Focus MK2 1.8tdci 2007 | Mondeo MK4 Kombi FL 2.0tdci 2010 | Mondeo MK5 Kombi FL 2.0 EcoBlue Vignale 2020
MaXyM jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-02-2015, 09:24   #446
Toma
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 29-06-2009
Skąd: Kraków
Model: S-Max
Silnik: 2.0TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 15
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

Cytat:
Napisał marcink719 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
do tych odczytów wymagany jest torque pro?
Nie jestem pewien czy jest potrzebna wersja PRO (ja taką mam).
Zawsze możesz spróbować z wersją podstawową (darmowa) i sprawdzić czy możesz w niej zdefiniować dodatkowe PIDy.
Toma jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-02-2015, 09:59   #447
Chomiczek
ford::average
 
Avatar Chomiczek
 
Imię: Luk
Zarejestrowany: 12-01-2014
Skąd: Będzin
Model: Ford S-Max Titanium S Lunar Sky (7 Osob.)
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2011
Postów: 157
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

Toma Mam właśnie to samo (basowy dźwięk, pracujące wiatraki itp.). Jak mam się zachować przy 'wypalaniu' bądz próbie 'wypalenia' ? wcisnać gaz w podłoge, popuscic? Co jezeli podjeżdzam pod garaz i wtedy właśnie słysze, ze dudni mi wydech nie gasić auta bo sie wypala? gasić? polatać nim jeszcze troche zeby się 'wypaliło' ? pozdro.
Chomiczek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-02-2015, 10:23   #448
heko
FCP TUNER
 
Avatar heko
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 22-12-2007
Skąd: Kraków
Model: Edge
Silnik: 2.0tdci 235KM 500Nm
Rocznik: 2018
Postów: 7,805
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

...pojeździć normalnie, aż skończy procedurę regeneracji
__________________
WWW.GCS Tuning.pl

https://www.facebook.com/GCSTuning
FF3 RS 2.3EB 440+KM 600NM
Edge 2.0tdci 235KM 500Nm
Stinger 3.3 500KM 750N
https://www.facebook.com/GCSCARSKRAKOW
heko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-02-2015, 10:40   #449
Jerry6
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 05-07-2013
Model: VW Golf & S-max
Silnik: TSI & TDCI
Rocznik: 2017 & 2011
Postów: 17
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

Cytat:
Napisał Chomiczek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Toma Mam właśnie to samo (basowy dźwięk, pracujące wiatraki itp.). Jak mam się zachować przy 'wypalaniu' bądz próbie 'wypalenia' ? wcisnać gaz w podłoge, popuscic? Co jezeli podjeżdzam pod garaz i wtedy właśnie słysze, ze dudni mi wydech nie gasić auta bo sie wypala? gasić? polatać nim jeszcze troche zeby się 'wypaliło' ? pozdro.

Utrzymywanie w miarę równych obrotów silnika na pewno pomaga. Wtedy wypala się najefektywniej, bo komp "wymusza" wtedy możliwie najwyższą temperaturę spalin.

Przyspieszanie/zwalnianie trochę zakłóca ten proces, stąd m.in. jest to wyczuwalne opóźnienie w reakcji na gaz.

Dlatego, np.: dojeżdżając do czerwonych świateł lepiej jest zrobić to na biegu jałowym, niż hamując silnikiem.

Przy równej jeździe wypali się na szybciej, ale na postoju też da radę w miarę szybko.

Generalnie lepiej jest nie przerywać procesu wypalania, ale jeżeli nie ma wyjścia, to też nie ma co panikować...
Tym bardziej gdyby jazda miała być wznowiona w ciągu kilku-kilkunastu minut, to wypalanie powinno być kontynuowane.
Jerry6 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-02-2015, 16:44   #450
Chomiczek
ford::average
 
Avatar Chomiczek
 
Imię: Luk
Zarejestrowany: 12-01-2014
Skąd: Będzin
Model: Ford S-Max Titanium S Lunar Sky (7 Osob.)
Silnik: 2.0 TDCI 163KM
Rocznik: 2011
Postów: 157
Domyślnie Odp: Czy macie kłopoty z filtrem DPF?

Dzieki panowie za informacje bardzo mi to pomoze. Mam ziomka pracuje w ASO on i inni mechanicy patrzyli na mnie jak na debila jak im mówiłem o inaczej mruczacym wydechu i wlączających sie wentylatorach i o spoznionej reakcji na gaz twierdzili ze mam paranoje a tu się okazuje, ze jednak nie mam paranoji... Co za ZnaFFcy... pozdro ludziska!
Chomiczek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:15.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.