Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Galaxy
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 22-01-2015, 20:12   #31
szaranek
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 19-10-2011
Skąd: W-wa
Model: VW Sharan
Silnik: ASZ
Rocznik: 2005
Postów: 36
Domyślnie Odp: Katalizator czy strumienica?

Cytat:
Napisał kubabike Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
wstaw rure bo znowu ci ukradna
porada trochę za późno, juz wstawiłem katalizator Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Mam nadzieję, że nie ukradną. W USA jest podobno taka plaga, że montuje się tam specjalne zabezpieczenia kataliozatorów, wytrzymujące kilka minut. Swoją drogą jak zadzwoniłem do aso VW i usłyszałem, że koszt katalizatora bez zdania starego to 7200 PLN, do tego rura kolektorowa za chyba 1500 PLN i robocizna ok 1000 PLN to nogi mi się ugięły. Bo w sumie to prawie 10000 PLN. I myslę, że gdybym w tym momencie spotkał tych złodziei to bym ich pozabijał, no prawie... Ale całe szczęście są zamienniki, podobno całkiem niezłe, pan od tłumików pocieszył że być może niedługo sam padłby śmiercią naturalną i jakoś to przeżyłem.

szaranek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-01-2015, 17:05   #32
microboss
ford::amateur
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 12-01-2014
Skąd: nowhere
Model: Galaxy
Silnik: 1,9 TDI 130KM
Rocznik: 2001
Postów: 1
Talking Odp: Katalizator czy strumienica?

Katalizator, Strumienica, czy rura - to częste pytania i różne dywagacje.
Oczywiście prawidłowa odpowiedź to Katalizator - skoro był, to ma być no ale wiem, że nie każdemu to leży - no to idźmy dalej. Dużo zależy od tego jaki mamy silnik. Tutaj podział wbrew pozorom robi się prosty. Silnik z Turbospreżarką, czy bez.

TURBOSPRĘŻARKA:
wszystko jedno co dacie na charakterystykę silnika nie ma kompletnie żadnego znaczenia. Charakterystyka układu dolotowo/wylotowego jest kształtowana na odcinku sprężarka-silnik-sprężarka i jesli wspawany element jest średnicy pasującej do reszty jest ok.

Jeśli chodzi o samochody bez turbosprężaki jest nieco gorzej.
WOLNOSSĄCE:
Charakterystyka układu dolotowego i wylotowego gra kluczową rolę w charakterystyce układu.
W uproszczeniu dolot odpowiada za wysokie obroty (ponieważ jest krótki i może wejść w rezonans jesli tak był zaprojektowany na wysokich obrotach, gdzie poprawia opróżnianie i napełnianie komory spalania).
Układ wydechowy zaś odpowiada za niskie obroty silnika, czyli to - jak się zbiera z niskich obrotów. Ze względu na długość układu dolotowego wchodzi on w rezonans przy niskich prędkościach obrotowych i przy takich wspiera pracę całego układu poprawiając przepłukiwanie komory spalania i jej napełnianie.
Dlatego też dobór elementu jest bardzo ważny. Współczesne katalizatory mają współczynnik przepływności w okolicach zera to znaczy, że nie zwalniają, ani nie przyspieszają przepływu spalin. Można to łatwo sprawdzić. Wystarczy wykręcić sondę lambda i przy sprawnym katalizatorze w otworze po sondzie nie będzie nadciśnienia nawet po ostrym dodaniu gazu (czasami pojawia się podciśnienie) zawdzięcza to odpowiedniemu kształtowi stożka katalizatora i jego "przepustowości". Co więc wstawić?
w skrócie najlepiej mały tłumik przelotowy (jeśli nie chcesz wydać na katalizator) o średnicy rury wew. takiej jak elementy sąsiadujące. Niektórzy ten ubytek zastępują łącznikiem elastycznym tej samej średnicy. Zakładanie strumienicy zostawcie ludziom, którzy znają się na tunningu i mogą pomierzyć efekty, bo źle dobrany element układu wydechowego może poskutkować nawet wzrostem spalania i spadkiem mocy.
P.S. Jeśli chcesz mieć piękne brzmienie i olewasz niewielkie różnice w mocy i spalaniu musisz założyć duże pudło rezonansowe. Ale pod podłogą to raczej nie najlepszy pomysł bo będzie dudnić też w kabinie...

Pozdrówki dla użyszkodników GSA Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
microboss jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-01-2015, 23:29   #33
nasu
ford::average
 
Avatar nasu
 
Zarejestrowany: 03-06-2010
Model: MK2 Tiptronic
Silnik: 1.9TDI AUY
Rocznik: 2002
Postów: 68
Domyślnie Odp: Katalizator czy strumienica?

W silniku TDI za turbiną powinno być jak najlżej w sumie żeby wyglądało można trzy tłumiki przelotowe pierwszy niby strumienica jak katalizator. Ale co??
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
nasu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-01-2015, 23:40   #34
wtomeks
Zablokowany
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 05-08-2014
Skąd: Złotów
Model: Scorpio;Ka
Silnik: 2.0/1.3
Rocznik: 1994/2001
Postów: 369
Domyślnie Odp: Katalizator czy strumienica?

najlepszym rozwiązaniem zawsze jest tłmik przelotowy, nie strumienica czy inne modżo.

Normalny tłumik przelotowy. Zastosować odpowiedni ze względu na miejsce.
wtomeks jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-01-2015, 08:46   #35
nasu
ford::average
 
Avatar nasu
 
Zarejestrowany: 03-06-2010
Model: MK2 Tiptronic
Silnik: 1.9TDI AUY
Rocznik: 2002
Postów: 68
Domyślnie Odp: Katalizator czy strumienica?

Jak dla mnie taka strumienica to wygląda jak zwykły tłumik przelotowy, a dziurki są spiralnie ułożone i spaliny będą zawirowanie.

Może trochę nie na temat
W jednym ze sprzętów silnik 6l TD tłumik przykręcony bezpośrednio o sprężarki z drugiej wyjście na komin. Niestety popękał, nowy około 2000zł. Wiec wymontowałem toto dałem łatkę pospawałem i jest OK. Ale co kosztuje, aż tyle - 30cm perforowanej rury w blaszanej puszce i dwie garści siana. Taki prosty tłumik przelotowy.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
nasu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:43.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.