Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 19-01-2015, 11:21   #11
muzgm
ford::average
 
Zarejestrowany: 02-12-2013
Skąd: Wyszków
Model: mondeo Tytanium X
Silnik: disel 2.0 tdci 140
Rocznik: 2008
Postów: 112
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu

Podpinam się pod temat, tak wygląda mój dolot miejsce gdzie spotyka się rura od egr i dolot powietrza.Czy trzeba zwrócić uwagę na coś szczególnie przy demontażu kolektora i pokrywy zaworów czy jest przy tym sporo zabawy.No i pora chyba na zaślepienie egr.Jeszcze jedno czy są jakieś sposoby chemiczne na czyszczenie dolotu i czy przy takim zasyfieniu nie jest to szkodliwe dla silnika?
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg 20150117_123305.jpg (87.2 KB, 1348 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg 20150117_123337.jpg (99.3 KB, 1183 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg 20150117_123408.jpg (91.4 KB, 1075 wyświetleń)

muzgm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-01-2015, 21:28   #12
Polarny
ford::professional
 
Avatar Polarny
 
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Wrocław/Warszawa
Model: Mondeo Mk5
Silnik: 2.0 TDCI @205KM
Rocznik: 2016
Postów: 1,346
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu

Jest kilka środków do czyszczenia dolotu i są one bardzo skuteczne - korzystałem w swoim poprzednim MK3 2.0 TDCI. O ile w normalnym dieslu nie ma problemu by je używać, to w przypadku DPFa nie wiem jak podejść do tematu.
Ten cały syf poleci do wydechu i pytanie jak DPF zareaguje, jak dostanie taką ilość sadzy?
Polarny jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-01-2015, 23:08   #13
wrzoch
ford::expert
 
Imię: Ł
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: Krk
Model: Kuga Mk3
Silnik: 2.5 FHEV AWD
Rocznik: 2023
Postów: 2,680
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu

Mówisz, że używałeś takich środków, ale jak nie zaglądając do dolotu ocenić czy ten środek coś w ogóle zdziałał? Wygenerowanie chmury sadzy w Dieselu (bez DPF) akurat skomplikowane nie jest - wystarczy zadbać, żeby paliwa było za dużo w porównaniu do powietrza, a taki psikacz też nie wiadomo z czego się składa.

Jak zobaczę rozebrany dolot przed i po zaaplikowaniu takiego środka, to może uwierzę, jak na razie to bajki z krainy 1000 i jednej nocy dla mnie.
Kiedy mi czyścili kolektor dolotowy, to myjka wysokociśnieniowa miała chwilę pracy, żeby ten syf cały wypłukać, a to kilkadziesiąt bar ciśnienia wody. Jak to się ma do mgiełki "czegośtam" rozpylanej przed rozpiętym układem dolotowym?
__________________
Jak mogę, to pomogę

Kontakt: wrzoch(at)gmail.com
wrzoch jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-01-2015, 09:29   #14
muzgm
ford::average
 
Zarejestrowany: 02-12-2013
Skąd: Wyszków
Model: mondeo Tytanium X
Silnik: disel 2.0 tdci 140
Rocznik: 2008
Postów: 112
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu

Poza tym cały ten syf musi najpierw trafić do cylindrów, przejść przez zawory dlatego pomysł z chemią nie jest chyba najlepszym pomysłem w moim wypadku przy takim zasyfieniu.Pozostaje więc czekać na ocieplenie i brać się za czyszczenie mechaniczne.
muzgm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-01-2015, 12:43   #15
ceem
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-10-2013
Skąd: Poznań
Model: mondeo mk4
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 87
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu

Ja odkręciłem przepustnicę od kolektora i dokładnie ją wyczyściłem. To samo z egr, intercoolerem i rurą od niego do przepustnicy. Sama przepustnica to zaledwie kilka, w miarę dostępnych śrub, więc praca raczej mało skomplikowana. Nie psikałbym tam chemią bo to raczej nie pomoże DPF'owi, a dodatkowo może uszkodzić czujniki w przepustnicy...
ceem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-01-2015, 13:58   #16
muzgm
ford::average
 
Zarejestrowany: 02-12-2013
Skąd: Wyszków
Model: mondeo Tytanium X
Silnik: disel 2.0 tdci 140
Rocznik: 2008
Postów: 112
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu

Przepustnicę oczywiście wyczyściłem ale to pikuś w porównaniu z kolektorem bo to w nim jak widać na w/z zdjęciu jest cała masa syfu
muzgm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-01-2015, 20:01   #17
Polarny
ford::professional
 
Avatar Polarny
 
Zarejestrowany: 17-05-2007
Skąd: Wrocław/Warszawa
Model: Mondeo Mk5
Silnik: 2.0 TDCI @205KM
Rocznik: 2016
Postów: 1,346
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu

Cytat:
Napisał wrzoch Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mówisz, że używałeś takich środków, ale jak nie zaglądając do dolotu ocenić czy ten środek coś w ogóle zdziałał? Wygenerowanie chmury sadzy w Dieselu (bez DPF) akurat skomplikowane nie jest - wystarczy zadbać, żeby paliwa było za dużo w porównaniu do powietrza, a taki psikacz też nie wiadomo z czego się składa.

Jak zobaczę rozebrany dolot przed i po zaaplikowaniu takiego środka, to może uwierzę, jak na razie to bajki z krainy 1000 i jednej nocy dla mnie.
Kiedy mi czyścili kolektor dolotowy, to myjka wysokociśnieniowa miała chwilę pracy, żeby ten syf cały wypłukać, a to kilkadziesiąt bar ciśnienia wody. Jak to się ma do mgiełki "czegośtam" rozpylanej przed rozpiętym układem dolotowym?

Ja czyściłem dolot w Mondeo Mk3 kiedyś. Tam właśnie zdejmowałem kolektor i to czyszczenie jego dawało najlepsze efekty.
Środki do czyszczenia dolotu mają prostą zasadę. Rozpuszczają nagar, są łatwopalne i wylatują wydechem. To, że trafia to do cylindrów nie ma znaczenia - a EGR co puszcza? Właśnie taki syf. Kwestia tylko jak z taką sadzą poradzi sobie DPF i tego nie wiem.

Czy takie środki działają? Przetestowałem sam na własnej skórze.
Najpierw raz do roku rozbierałem dolot w Mk3. Wtedy to korzystałem z tego środka jak po prostu rozpuszczalnika. Genialne rozpuszczał nagar - myjka ciśnieniowa kompletnie sobie nie radziła, a to cholerstwo było niesamowite.
Nie korzystałem środka, bo wcześniej bałem się o katalizator - tutaj bałem się, że go po prostu zatka. Ale jak już wypatroszyłem katalizator, to oporów nie miałem. Więc którego dnia rozebrałem dolot, zobaczyłem jak jest zasyfiony i złożyłem, a następnie użyłem środka tak jak to przewidział producent - czyli psikałem do dolotu przy włączonym silniku.
Po rozebraniu dolotu mocno się zdziwiłem - był naprawdę dobrze wyczyszczony.

To, że środek działa świadczy też ślad od sadzy który zostaje na ulicy (-:

Tak więc mitów tutaj nie ma - to działa.

Kwestia teraz DPFa. Tak myślę, by to zrobić trochę na raty. Sprawdzić kiedy wypadnie kolejne wypalanie DPFa i czyszczenie zrobić jakoś przed. I to nie na raz, ale rozłożyć to na kilka razy, by na raz nie za dużo puścić nagaru. Teoretycznie w DPFie powinno się to ładnie wszystko wypalić.
Muszę jeszcze poszukać jaki teraz są środki dostępne. Może twórcy przewidzieli coś dla DPFów. Tym bardziej, że środki te robią znane firmy - Vavoline, Wurth, CRC i pewnie wiele wiele innych.
Polarny jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-01-2015, 09:24   #18
MIREKTERAZPOLSKA
ford::professional
 
Imię: Mirosław
Zarejestrowany: 08-11-2011
Skąd: wrocław
Model: transit
Silnik: 2,2
Rocznik: 2009
Postów: 1,529
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu

Kolektor czysty
Droga wydostawania się syfu
1.Komora spalania i zagrożenia uszkodzenia
- zawory ssące, maź osiada na przylgniach zaworów z gniazdami co może spowodować uszkodzenie zaworu
- pierścienie tłokowe, już nie maź a twarde cząstki ( wynik temperatury spalania) osiadają na ściankach tłoka nad pierścieniami powodując rysowanie gładzi cylindra i ścianek tłoków
- zawory wydechowe, twarde cząstki dostają się na przylgnię zawór-gniazdo zaworu i tam są ściskane i się przyklejają co może spowodować uszkodzenie zaworu
2. Układ wydechowy
-łopatki turbiny,twarde elementy mogą je uszkodzić
-filtr DPF-zatkanie
-zawór EGR-zablokowanie
Po za tym taka operacja może się zakończyć rozbieganiem silnika.
Moim zdaniem jest lepiej wyczyścić cały układ dolotowy mechanicznie.
Kwas i ciepła woda robią cuda, kanały dolotowe w głowicy czyścimy mechanicznie( zrobiliśmy specjalną odsysarkę)
MIREKTERAZPOLSKA jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-01-2015, 13:05   #19
muzgm
ford::average
 
Zarejestrowany: 02-12-2013
Skąd: Wyszków
Model: mondeo Tytanium X
Silnik: disel 2.0 tdci 140
Rocznik: 2008
Postów: 112
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu

Tak właśnie myślałem że chemia może dobra zapobiegawczo i przy min zabrudzeniu a w moim wypadku tylko czyszczenie mechaniczne. MIREKTERAZPOLSKA o jakim kwasie mówisz ,czy można użyć tego z akumulatora do innego brak dostępu.Czy kolektor na tym nie ucierpi.
muzgm jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-01-2015, 15:04   #20
MIREKTERAZPOLSKA
ford::professional
 
Imię: Mirosław
Zarejestrowany: 08-11-2011
Skąd: wrocław
Model: transit
Silnik: 2,2
Rocznik: 2009
Postów: 1,529
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI - Czyszczenie EGRa i dolotu

Nie nie z akumulatora
My stosujemy kwas-płyn do czyszczenia plandek-rozrabiamy z wodą
MIREKTERAZPOLSKA jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:28.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.