Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 18-01-2015, 17:21   #1
salus_gf
ford::beginner
 
Imię: Arek
Zarejestrowany: 03-09-2009
Skąd: Żywiec
Model: Mondeo
Silnik: 2.2tdci
Rocznik: 2005
Postów: 21
Domyślnie Geometria turbiny zacina się. Powód?

Witam szanownych kolegów.

W moim mondeo 2.2 tdci 2005 rok zacina się geometria turbiny, co może być tego przyczyną? W ciągu 3 miesięcy już dwa razy rozbierałem turbinę i czyściłem zapieczoną geometrie. Czy przyczyną tego może być lejący wtryskiwacz? przez co powstaje nadmierny nagar?

salus_gf jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-01-2015, 18:35   #2
marcin1051
ford::average
 
Zarejestrowany: 26-05-2008
Skąd: RUMIA
Model: MONDEO
Silnik: 2,2TDCI 155KM
Rocznik: 2005
Postów: 129
Domyślnie Odp: Geometria turbiny zacina się. Powód?

A dużo jezdzisz po mieście? U mnie właśnie to jest przyczyną błędu P132b jazda na trasie rozwiązuje u mnie problem.Auto musi dostać trochę po.... .
marcin1051 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-01-2015, 18:56   #3
salus_gf
ford::beginner
 
Imię: Arek
Zarejestrowany: 03-09-2009
Skąd: Żywiec
Model: Mondeo
Silnik: 2.2tdci
Rocznik: 2005
Postów: 21
Domyślnie Odp: Geometria turbiny zacina się. Powód?

Nie jeżdżę dużo po mieście, co dziennie robię jakieś 60 km, z czego 20 km to jazda po drodze ekspresowej z prędkością powyżej 120km. Od ostatniego czyszczenia starałem się jeździć trochę dynamiczniej, no ale nie pomogło, geometria znowu się przyblokowała.
W przyszłym miesiącu am zamiar wymienić zaworek przelewowy w tym lejącym wtrysku, może będzie mniej nagaru. Taką mam teorię no ale to się zobaczy po naprawie.
salus_gf jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-01-2015, 19:27   #4
Deryll
ford::professional
 
Avatar Deryll
 
Imię: Darek
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Biała Podlaska
Model: Volvo XC90 / BMW X3 E83
Silnik: D5 2.4 185KM / 3.0D 218KM
Rocznik: 2007 / 2007
Postów: 1,947
Domyślnie Odp: Geometria turbiny zacina się. Powód?

A co zaworek do lania wtryskiwacza?
Deryll jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-01-2015, 19:31   #5
Przemol1974
ford::specialist
 
Avatar Przemol1974
 
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 09-09-2014
Skąd: Kłodzko
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 175KM 395NM
Rocznik: 2009
Postów: 795
Domyślnie Odp: Geometria turbiny zacina się. Powód?

A tak z ciekawości jak rozpoznać zacinającą się geometrie turbiny?
Przemol1974 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-01-2015, 20:00   #6
salus_gf
ford::beginner
 
Imię: Arek
Zarejestrowany: 03-09-2009
Skąd: Żywiec
Model: Mondeo
Silnik: 2.2tdci
Rocznik: 2005
Postów: 21
Domyślnie Odp: Geometria turbiny zacina się. Powód?

hmm, no fakt, może nie właściwie nazwałem usterkę wtryskiwacza. Po zrobieniu próby przelewowej wyszło że jeden ma dwa razy większy przelew niż pozostałe (15, 14, 15, 30), czyli leje na przelewie. Wymiana zaworka powinna rozwiązać ten problem.
W moim przypadku zacinająca geometria powodowała jak to zwykle ma miejsce wywalanie sprężynki i tryb awaryjny, zgasiłem, zapaliłem i jechałem dalej. Po podłączeniu pod ktsa pokazał się błąd P179A, na początku podejrzewałem sterownik, no ale w końcu geometria tak się zapiekła że silniczek nie dał rady. Odłączyłem cięgno i sprawdziłem dźwignie. Po czyszczeniu maiłem spokój na całe 3 tygodnie, masakra.
Może ta geometria jest już tak zużyta że nie ma szans na poprawne działanie, może w grę wchodzi tylko wymiana na inną?
Chętnie wysłucham waszych opini
salus_gf jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-01-2015, 20:38   #7
Maniak
ford::advanced
 
Avatar Maniak
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 23-01-2011
Skąd: Lincoln UK
Model: Mondeo Titanium X
Silnik: 2.2 TDCI
Rocznik: 2010
Postów: 393
Domyślnie Odp: Geometria turbiny zacina się. Powód?

przelewy które wyszły na twoich wtryskach nie wiele wpływają na blokowanie się turbo.
Jak czyściłeś turbo? rozbierałeś je w mak czy tylko pogłaskałeś z zewnątrz? miałem kilka mondeo mk3 2.2 i w żadnym mi się turbo nie blokowało mimo ze miały zdychające wtryski. W sumie to nawet EGR mi się nie brudził Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mondeo mk4 Titanium X Sport Panther Black 2.2 TDCI
Maniak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-01-2015, 20:54   #8
salus_gf
ford::beginner
 
Imię: Arek
Zarejestrowany: 03-09-2009
Skąd: Żywiec
Model: Mondeo
Silnik: 2.2tdci
Rocznik: 2005
Postów: 21
Domyślnie Odp: Geometria turbiny zacina się. Powód?

Turbinę rozkręciłem na tle żeby można było wyjąć geometrie. Po wyjęciu z korpusu całość rozebrałem na czynniki pierwsze (rolki, sworznie, kierownica łopatki) wszystko zalane płynem do czyszczenia kominków (bardzo dobrze się do tego nadaje, czyści do gołej stali) następnie płukanie w nitro, na koniec wypalanie resztek chemii. Po takim czyszczeniu całość chodzi bez najmniejszego oporu.

Ostatnio edytowane przez salus_gf ; 24-02-2015 o 17:51
salus_gf jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-02-2015, 18:13   #9
salus_gf
ford::beginner
 
Imię: Arek
Zarejestrowany: 03-09-2009
Skąd: Żywiec
Model: Mondeo
Silnik: 2.2tdci
Rocznik: 2005
Postów: 21
Domyślnie Odp: Geometria turbiny zacina się. Powód?

Usterka rozwiązała się sama, po kolejnym czyszczeniu już od miesiąca nie występuje.
Niestety usterka goni usterkę, ledwo turbina przestała się zacinać to kolejny demon wlazł w silnik i zaczyna mieszać.
Po odpaleniu na ciepłym silniku samochód nie reaguje na pedał gazu, obroty w granicach 750, a na desce pali się kontrolka silnika i ładowania. Po 5 czy 20 sekundach wchodzi na normalne obroty i wszystko funguje jak trzeba.

Ostatnio edytowane przez salus_gf ; 03-05-2015 o 15:46
salus_gf jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-06-2015, 18:24   #10
FUTRIX
ford::average
 
Imię: Masa :)
Zarejestrowany: 14-07-2013
Skąd: Łódzkie
Model: mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 53
Domyślnie Odp: Geometria turbiny zacina się. Powód?

zmień mape wtrysku na rozruchu
FUTRIX jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:29.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.