Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Fotorelacje z napraw
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 03-01-2015, 18:26   #81
arttk
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 17-06-2013
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK4 Ghia X
Silnik: 2.3 Duratec (SEBA) 160KM benz + LPG
Rocznik: 2007
Postów: 255
Domyślnie Odp: Przeróbka interfejsu ELM327 (dodanie przełącznika do MS-CAN) - poradnik krok po

KL to zupełnie inny standard więc nie ma opcji. Chyba że procesor tego kabla obsługuje też CAN (co jest możliwe).

Generalnie musiałbyś sprawdzić jaka elektronika tam siedzi.


Ostatnio edytowane przez arttk ; 03-01-2015 o 18:29
arttk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-01-2015, 11:06   #82
siekacz
ford::beginner
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 10-03-2014
Skąd: Gdańsk
Model: S-MAX Titanium
Silnik: 2.0 TDCi 199KM by heko
Rocznik: 2011
Postów: 17
Domyślnie Odp: Przeróbka interfejsu ELM327 (dodanie przełącznika do MS-CAN) - poradnik krok po

Może się mylę, ale wydaje mi się, że Mari też sprzedaje klony ELMa. Na stronie mają odesłanie do strony elmelectronics, który produkuje układy scalone, nie interfejsy. Idąc tym tropem interfejs ELM327 powinien być oparty na układzie ELM327 a nie na PICu.
siekacz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-01-2015, 21:12   #83
OverCrash
ford::beginner
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 14-05-2013
Skąd: Pyrzyce
Model: Focus MK3 kombi
Silnik: 1,6 TDCI 115PS
Rocznik: 2012
Postów: 39
Domyślnie Odp: Przeróbka interfejsu ELM327 (dodanie przełącznika do MS-CAN) - poradnik krok po

zakupiłem ELM 327 ponoć v 1.5 i tak tez rozpoznaje go system
Oto foty mojej płytki:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Dotychczas udało mi się połączyć tylko przy pomocy "ScanXL" i "MaxiECU Demo"
Moje autko to Ford Focus mk1 kombi 1.8 TDDI 90PS (C9DA) z 1999 roku
z tego co zaobserwowałem aktywne piny w gnieździe mojego forda to:
2 - J1850 Bus+
4 - Masa nadwozia
5 - Masa sygnału
7 - ISO 9141/ISO14230 Linia K
10 - J1850 Bus
13 - ??? ??? ???
16 - Zasilanie (+)
Czy opisana w tym poradniku przeróbka jest potrzebna do połączenia mojego ELM327 z moim autem?
Wyczytałem też coś takiegi, że wystarczy usunąć rezystor między liniami CAN nóżki 6 i 7 układu MCP2551 120 ohm oznaczenie na nim 1200.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Może to wystarczy by doszło do połączenia np. przez "ForScan"?
Ostatnie pytanie to do czego służy pin 13 w moim focusie
Z góry dzięki za wszelaką pomoc i każdą informację bo dopiero zaczynam zabawę w te klocki więc każda wskazówka jest na wagę złota

Ostatnio edytowane przez OverCrash ; 14-01-2015 o 21:15 Powód: Bardziej czytelny post
OverCrash jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-01-2015, 22:56   #84
radek70
ford::expert
 
Imię: Radek
Zarejestrowany: 06-10-2013
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci 90ps
Rocznik: 09.2009
Postów: 2,551
Domyślnie Odp: Przeróbka interfejsu ELM327 (dodanie przełącznika do MS-CAN) - poradnik krok po

Z tego co pamiętam, usunięcie rezystora dotyczyło połączenia z Fiatem. W moim przypadku FF2, po usunięciu w/w pogorszyło się. Dodałem nawet rezystory i kondensatory na linii CAN (wg oryginalnej aplikacji). Nie pomogło. Zakończyło się zakupem Viakena.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg IMG1849.jpg (77.8 KB, 155 wyświetleń)
radek70 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-01-2015, 17:46   #85
bobomb
ford::amateur
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 30-05-2013
Skąd: Wwa
Model: Focus Mk2 FL
Silnik: 1.6 TDi
Rocznik: 2010
Postów: 1
Domyślnie Odp: Przeróbka interfejsu ELM327 (dodanie przełącznika do MS-CAN) - poradnik krok po

OverCrash, mam dokładnie taki sam ELM jak Ty (zakupiony na alledrogo) i tak:
w mojej Foce II FL bez przeróbki tegoż interfejsu ForScan działał i odczytał/skasował błędy. Wczoraj dorobiłem przełącznik HS/MS i sprawdzałem dzisiaj - ForScan nadal działa, działa także ELMConfig w wersji chyba 2.0.15.
Nie instalowałem żadnych sterowników (system Windows 7).
Pozdrawiam
bobomb jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-01-2015, 21:33   #86
rafaelb
ford::average
 
Zarejestrowany: 19-06-2010
Skąd: Białystok
Model: Focus II Kombi
Silnik: 1.6 TDCi z DPF
Rocznik: 2007
Postów: 104
Domyślnie Odp: Przeróbka interfejsu ELM327 (dodanie przełącznika do MS-CAN) - poradnik krok po

Witam

Mam mały problem,

Kabelek i przeróbka wg pierwszej strony na FORScan działa lecz na ELMConfig działa tylko wg mnie w trybie HS-CAN przy przejściu na MS-CAN prosi o przełączenie, przełączam lecz przy probie odczytu dostaje komunikat typu
Cytat:
Incorrect response from ELM to request
"10 87"
CAN ERROR
Może jakaś zła konfiguracja ?

OS: Win 7 64bit
ELM Config: 0.2.15
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg elm_config.jpg (20.4 KB, 244 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg elm.JPG (89.0 KB, 205 wyświetleń)
rafaelb jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-01-2015, 17:46   #87
marcinoz82
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-04-2010
Model: Clio III,Mondeo Mk4
Silnik: Benzyna,2.0 Tdci 140KM
Rocznik: 2006,2009
Postów: 52
Domyślnie Odp: Przeróbka interfejsu ELM327 (dodanie przełącznika do MS-CAN) - poradnik krok po

Witam kupiłem dawno jakieś 5 lat temu elm 327(chińczyk 1,5a firmware) do mojego mondeo mk3 1,8 B i teraz chciałem go użyć do mondka mk4 2,0 tdci 2009r ale niestety ani forscan ani elm config nie widzą kabla czy możliwe że jeśli jest otwarta szyba to nie pójdzie ? I jaki kabel z allegro polecacie co będzie wszystko widział w moim aucie?
marcinoz82 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-02-2015, 15:53   #88
lapa18
ford::amateur
 
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 19-01-2015
Skąd: Gdańsk
Model: MONDEO MK IV
Silnik: 1.8 125KM
Rocznik: 2008
Postów: 8
Domyślnie Odp: Przeróbka interfejsu ELM327 (dodanie przełącznika do MS-CAN) - poradnik krok po

Witam,
Zakupiłem ostatnio Interfejs ELM 327 w najnowszej wersji 2,1 od mari. Po przerobieniu działa z forscanem na HS/MS. W tym interfejsie już trochę utrudnili zadanie bo piny które nie są używane, są obcięte od strony płytki. Przy odrobinie chęci da się do nich przylutować.
lapa18 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-02-2015, 10:00   #89
Harisonl
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 14-08-2013
Model: Focus MK2 FL
Silnik: TDCi 1.8
Rocznik: 2010
Postów: 464
Domyślnie Odp: Przeróbka interfejsu ELM327 (dodanie przełącznika do MS-CAN) - poradnik krok po

Mógłbyś wstawić zdjęcie jak wygląda nowy elm od mari ten 2.1
Harisonl jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-02-2015, 17:14   #90
arttk
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 17-06-2013
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK4 Ghia X
Silnik: 2.3 Duratec (SEBA) 160KM benz + LPG
Rocznik: 2007
Postów: 255
Domyślnie Odp: Przeróbka interfejsu ELM327 (dodanie przełącznika do MS-CAN) - poradnik krok po

Żeby było jasne to nie jest żadne ELM 2.1. MARI po prostu licytuje się na numerki z chińczykami. Max wersja tego sterownika to 1.4b, ELM 2 to już inny procesor.
arttk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Tagi
elmconfig , interfejs diagnostyczny



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:34.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.