|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-01-2015, 10:57 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 02-03-2014
Model: alhambra
Silnik: 1.9
Rocznik: 1996
Postów: 8
|
1,9 TDI 90KM 1Z 315tyś bierze olej 0,7-1,0l/ 1000km
Witam
Problem jak w temacie. Silnik 1,9 TDI 90KM 1Z .Auto ma 315tyś oryginalnego przebiegu. W zależności od tego czy go trochę pogonię czy nie to bierze 0,7 do nawet 1,0 litra oleju na 1000km. Teraz trochę o samym silniku. Silnik uszczelniony, bez wycieków, wymienione uszczelka miski, oringi na wężach od turbiny, odmie i gdzie tylko jeszcze się dało. Zaślepiony EGR. Wyczyszczony kolektor ssący - kanały dolotowe były tak zawalone że prześwit nie był większy niż mały palec u dłoni Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. W wężu od intercoolera jest trochę oleju ale bez przesady - nie leje. Podczas wymiany uszczelek na wężu po stronie zimnej turbiny sprawdziłem luz na wirniku - w mojej ocenie jest niewielki, tylko na boki, wzdłużnego brak. Silnik cały czas na pełnym syntetyku 5W. Teraz objawy. Po zapaleniu silnika po dłuższym postoju - np cała noc - auto kopci mocno na jasno niebiesko - nie jest to biały dym ale właśnie jasnoniebieski . Dym gryzący w nos i oczy . Taka sytuacja utrzymuje się przez pierwsze 3- 5 km potem dymienie maleje do takiego poziomu że jest prawie niewidoczne. Auto zbiera się normalnie , rozpędza się bez problemów, brak kłopotów z mocą - wymienione zostały wszystkie wężyki od podciśnienia oraz zawór sterujący turbiną. I teraz pytanie. Te objawy to kończąca się turbina , czy może uszczelniacze zaworowe ? o pierścieniach olejowych nawet nie myślę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dzięki za wszelkie sugestie Ostatnio edytowane przez 69111 ; 04-01-2015 o 11:02 |
04-01-2015, 11:42 | #2 |
Postów: n/a
|
Odp: 1,9 TDI 90KM 1Z 315tyś bierze olej 0,7-1,0l/ 1000km
To nie myśl o uszczelniaczach, tylko o pierścieniach tłokowych i to kompletnych na 4 tłoki.
Możesz z tem jeżdzić jeszcze długo, a za silnik możesz się wziąć w dogodnym dla Ciebie momencie. Reszta to tylko półśrodki. |
04-01-2015, 17:04 | #3 |
ford::advanced
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 03-06-2014
Skąd: Szczecin
Model: Ford Transit Courier
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 205
|
Odp: 1,9 TDI 90KM 1Z 315tyś bierze olej 0,7-1,0l/ 1000km
A może warto jednak spróbować wymiany samych uszczelniaczy? Jeśli znalazłbyś mechanika, który wymieni je bez ściągania głowicy, to koszt całej akcji nie powinien przekroczyć 200zł.
__________________
Oleje Motul (CERTYFIKAT), Penrite, Liqui Moly i wszystkie części do Waszych Fordów (i nie tylko)! Sprzęgła i dwumasy! Najtaniej!!! tel. 888 530 456, GG: 3543322https://forum.fordclubpolska.org/sho...d.php?t=300134 |
04-01-2015, 17:40 | #4 |
ford::expert
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Moskwa
Model: Galaxy
Silnik: AFN 150KM, ASB - AG4. Znowu mało :(
Rocznik: 98
Postów: 2,159
|
Odp: 1,9 TDI 90KM 1Z 315tyś bierze olej 0,7-1,0l/ 1000km
w dieslu to nie uszczelniacze na 99%.
Jesli dolot byl zawalony, to skad? ten trop nie upusc. ja bym stawial na turbine. ... sprawdzaj. |
04-01-2015, 20:27 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 30-03-2014
Model: Galaxy MK1
Silnik: 2.3 16v DOHC
Rocznik: 1999
Postów: 110
|
Odp: 1,9 TDI 90KM 1Z 315tyś bierze olej 0,7-1,0l/ 1000km
A ja bym pomierzył kompresje i cieśnienia oleju, analiza spalin...
płukanka silnika też...jak to faktycznie pierscienie to zstanawiam sie czy cylindy tez nie trzymaja wymiarow...dużo roboty wyjdzie po drodze... 300 000 i prawdziwy przebieg...gdyby bylo 500 000... Kiedyś w audi 100 2.4D miałem 700 000km i bral 1 litr na 10 000... olej 10w40 LM |
04-01-2015, 20:56 | #6 |
ford::expert
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Moskwa
Model: Galaxy
Silnik: AFN 150KM, ASB - AG4. Znowu mało :(
Rocznik: 98
Postów: 2,159
|
Odp: 1,9 TDI 90KM 1Z 315tyś bierze olej 0,7-1,0l/ 1000km
i 300 i 500 to niewiele, jeśli silnik pracował z normalnym olejem.. i prawidłowym ciśnieniem.
... mi kiedyś jeden z motorów 1,9 zamarł konkretnie przy -30, rozruchy z plaka podgięły korbowód i pękł pierścień kompresji.. |
05-01-2015, 09:13 | #7 |
ford::advanced
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 03-06-2014
Skąd: Szczecin
Model: Ford Transit Courier
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 205
|
Odp: 1,9 TDI 90KM 1Z 315tyś bierze olej 0,7-1,0l/ 1000km
Kolega napisał, że w wężu IC oleju w normie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. U mnie w A4 AFN wymiana uszczelniaczy rozwiązała problem poboru oleju (choć nie aż tak dużego) i kopcenia na niebiesko po odpaleniu i przy przyspieszaniu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Oleje Motul (CERTYFIKAT), Penrite, Liqui Moly i wszystkie części do Waszych Fordów (i nie tylko)! Sprzęgła i dwumasy! Najtaniej!!! tel. 888 530 456, GG: 3543322https://forum.fordclubpolska.org/sho...d.php?t=300134 |
05-01-2015, 11:36 | #8 |
ford::professional
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 24-05-2008
Skąd: Elbląg
Model: Sharan, był Ford Galaxy
Silnik: TDI AUY był AHU @110KM
Rocznik: VW 2000 był Ford 1997
Postów: 1,149
|
Odp: 1,9 TDI 90KM 1Z 315tyś bierze olej 0,7-1,0l/ 1000km
U mnie podobnie silnik brał olej, skończyło sie na tym, że zgasiłem zapłon a silnik dalej chodził, za mną biała chmura jak z wulkanu. Po wymianie turbiny wszystko się unormowało. Teraz bierze mi litr na 10 000.
|
22-06-2015, 21:08 | #9 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 02-03-2014
Model: alhambra
Silnik: 1.9
Rocznik: 1996
Postów: 8
|
Odp: 1,9 TDI 90KM 1Z 315tyś bierze olej 0,7-1,0l/ 1000km
Trochę odkopię ale może komuś coś pomoże. Dopiero teraz ale nie bardzo był czas i fundusze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A co było - wszystkiego po trochu - niestety. Przebieg i wiek robi swoje. Uszczelniacze zaworowe bardzo twarde - guma całkowicie straciła elastyczność. Pierścienie tłokowe wypracowane a olejowe były zapieczone. No i turbina - tragedii nie było ale jednak. Skończyło się niestety małym remontem silnika. Planowanie głowicy, nowe zawory i uszczelniacze zaworowe, nowe pierścienie ( co ciekawe przy takim przebiegu tuleje cylindrów wyglądały praktycznie jak nowe) i regeneracja turbiny. Robota i czas własny -kluczy się nie boję. Ostatnio edytowane przez 69111 ; 22-06-2015 o 21:21 |
22-06-2015, 22:16 | #10 |
Junior Moderator
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 16-03-2013
Skąd: Nowy Sącz
Model: Ford Mondeo Ghia
Silnik: 2,0 TDDI 115 Kucy
Rocznik: 2001
Postów: 719
|
Odp: 1,9 TDI 90KM 1Z 315tyś bierze olej 0,7-1,0l/ 1000km
Może napiszesz co i jak robiłeś co ile zapłaciłeś? żeby było dla potomnych
|