|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
30-12-2014, 20:23 | #1721 |
ford::amateur
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 15-08-2010
Skąd: Wrocław
Model: MONDEO
Silnik: 2.0 TDCi 130KM, GHIA DENSO
Rocznik: 2006
Postów: 7
|
Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.
Ja bym zaczął od wyjęcia pompy i sprawdzenia łopatek pompy wstępnej. Na 90% to one się wytarły. Mozna wyjąć pompę i to sprawdzic wtedy bedzie 100% pewności czy pompa jest ok czy nie zeby nue uszkodziła nowych wtrysków w razie gdyby była wytarta.
|
30-12-2014, 21:05 | #1722 | |||
ford::professional
Imię: Hans Joerg von Wafell
Zarejestrowany: 29-12-2008
Skąd: Racibórz
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2007
Postów: 1,423
|
Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.
Cytat:
Cytat:
I uwierz, ze dobrze i kompletnie zregenerowane wtryskiwacze (bo np. wymiana samych zaworków to żadna regeneracja) wytrzymują dużo więcej niż podane przez Ciebie 30k km., znam to z autopsji, ponieważ regenerowałem 2 wtryskiwacze przy przebiegu ok. 200k km, teraz mam ponad 312k km i, odpukać, zero problemów. Wcześniej miałem 2 inne wtryskiwacze wymienione na "nowe" przy przebiegu ok. 170k km i też z nimi nie ma problemu ofcourse. I jeszcze jedno z czym się z Tobą nie zgadzam, mój samochód wszedł w tryb awaryjny, w każdym z 2 przypadków powodem były lejące wtryskiwacze, pomimo że pompie nic nie dolegało, i do dzisiaj na szczęście nic nie dolega. Cytat:
__________________
FORD MONDEO Mk4 Ostatnio edytowane przez ethernal ; 30-12-2014 o 21:07 |
|||
30-12-2014, 21:44 | #1723 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.
Cytat:
Jeszcze dopiszę wążną rzecz: co ciekawe, w takiej sytuacji układ w chodzi w tryb awaryjny nie dlatego, że następuje zaniżenie ciśnienia na minus (sam tak kiedyś sądziłem), ale najczęściej na skutek gwałtownych skoków ciśnienia na plus - zawór IMV sterowany impulsowo sygnałem PWM dostaje tak ekstremalnie skorygowany sygnał z IDM-a, że nie reaguje (nie odpowiada) prawidłowo i ciśnienie skacze poza kontrolowany (wymagany) zakres. Podczas testowania układu IDS-em w trybie rzeczywistym, kiedy podczas depnięcia gazu wchodzi układ w tryb awaryjny i pojawiają się błędy P0251 i P1211 - przyczyną przy wypracowanej pompie jest najczęściej niekontrolowany skok ciśnienia na listwie ponad dopuszczalną odchyłkę +50 barów. Podczas sczytywania błędów wymienionych błędów IDS podaje takie przyczyny, że lepiej Cyganka chyba by wywróżyła, np brak paliwa w zbiorniku, zagięte, zagniecione przewody itp - a dopiero badanie w trybie rzeczywistym podczas jazdy testowej pokazuje czarno na białym, gdzie leży przyczyna. Ale potrzebny jest oryginalny IDS (zakup kpl warsztatowego zestawu IDS z aktualizowanym na bieżąco softem to ok. 40.000 zł) i kumaty diagnosta. A takich jest niewielu - ja mam szczęście, że znam takiego...
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 30-12-2014 o 21:59 |
|
30-12-2014, 21:46 | #1724 |
ford::professional
Imię: Hans Joerg von Wafell
Zarejestrowany: 29-12-2008
Skąd: Racibórz
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2007
Postów: 1,423
|
Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.
Ok, wcześniej nie zrozumiałem Ciebie w pełni.
__________________
FORD MONDEO Mk4 |
30-12-2014, 23:35 | #1725 |
ford::advanced
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 19-10-2009
Skąd: Zielona Góra
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Postów: 343
|
Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.
Witam. Nie będę zakładał nowego tematu bo może bym się tylko zdublował więc wolę napisać tutaj.
Problem jaki mam od ponad 2 miesięcy jest następujący. Samochód stoi całą noc na dworze. Rano wsiadam, odpalam i widzę, że obroty delikatnie falują między 750 a 1000 obr/min. Ruszam na zimnym silniku, dochodzę z obrotami do około 1800-2000 i czuję delikatne szarpanie, tak jak gdyby nie była podawana równomierna dawka paliwa. Gdy samochód stoi w miejscu, także na zimnym silniku to przy obrotach 1800-2000 czuję jak trzęsie całą "budą" samochodu, drgania chyba z silnika są przenoszone na karoserię. Co jest jeszcze najlepsze w tym wszystkim to problem ustępuje gdy silnik złapie temperaturę i rozgrzeje się, wtedy problemu nie ma. Wszystko wraca gdy samochód stoi jakiś czas na "świeżym" powietrzu. Przed świętami jadąc około 90-100 km/h przy 2000 obrotach wywaliło mi check i "sprężyny" zaświeciły, ująłem nogę z gazu bo myślałem, że zaraz obroty spadną do zera i samochód zgaśnie, ale dodałem gazu i jak gdyby nigdy nic, pojechałem dalej. W poniedziałek podpięty został komputer i..... nic. Żaden błąd nie został zarejestrowany. Kompleksowo sprawdzono mi parametry wtrysków i były one w granicach 7-8 (tylko, że zapomniałem jednostki - ml? nie wiem, chyba to nie istotne). Ciśnienie na pompie było chyba koło 34-44 MPa, zawór EGR też w porządku bo i nawet taka opcja wchodziła w grę i została sprawdzona. Nie wiem, co to może być. Wtryski? Pompa wysokiego ciśnienia? Te dwie rzeczy były robione w marcu 2013 i coś czuję, że ten koszmar może znów powrócić. Jakie są Wasze spostrzeżenia?
__________________
BÓG, HONOR, OJCZYZNA I FCP Black Panther |
31-12-2014, 00:16 | #1726 |
ford::professional
Imię: Hans Joerg von Wafell
Zarejestrowany: 29-12-2008
Skąd: Racibórz
Model: Mondeo Mk4
Silnik: 2.5t
Rocznik: 2007
Postów: 1,423
|
Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.
Sprawdź filtr paliwa, możliwe że się parafina i/lub woda odłożyła w nim. Albo akurat zatankowałeś nienajlepsze paliwo i robi się przy mrozach galareta do czasu nagrzania. W każdym razie wydaje mi się, że to jakaś drobnostka chwilowa.
__________________
FORD MONDEO Mk4 |
31-12-2014, 06:38 | #1727 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-06-2008
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2005
Postów: 25
|
Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.
Problemy pojawiły się wcześniej zanim przyszły mrozy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Ford Mondeo Mk3 Hatchback; Rok prod.: 2005r.; Silnik: 2,0 TDCi (115KM) |
31-12-2014, 08:57 | #1728 | |
ford::advanced
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 19-10-2009
Skąd: Zielona Góra
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Postów: 343
|
Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.
Cytat:
Też właśnie czekałem na samą wymianę bo liczyłem na to, że to coś z filtrem, jednak po wymianie nic się nie zmieniło.
__________________
BÓG, HONOR, OJCZYZNA I FCP Black Panther |
|
31-12-2014, 09:03 | #1729 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.
Cytat:
Sądzę jednak, że potrzebujesz podłączyć się pod dobry tester, bo powinny być błędy - opisany przypadek jest mocno wyjątkowy. Falowanie wolnych obrotów to najczęściej wypracowane wtryskiwacze, ale zjawisko raczej nie znika po nagrzaniu - tak jak u ciebie. Robiłeś próbę przelewową? To jest najlepszy i obiektywny test wtryskiwaczy, mówiący prawie wszystko o ich kondycji.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 31-12-2014 o 09:07 |
|
31-12-2014, 09:36 | #1730 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mk3
Silnik: 130 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 824
|
Odp: Migająca sprężynka - po raz kolejny.
Cytat:
Próba przelewowa w.g. Ciebie mówi "prawie wszystko" o stanie wtryskiwaczy. Ja uważam, że próba przelewowa mówi nie więcej niż 1/2 prawdy o stanie wtryskiwaczy. Bo kompletnie nie mówi nic o dawkach paliwa wtryskiwanych do cylindra. Przelewy i dawki to są rzeczy zupełnie ( prawie ) niezależne. Przy bardzo dużych przelewach dawka paliwa może delikatnie wzrosnąć ale to tylko możemy zakładać teoretycznie. A i sam test przelewowy daje nam jakieś 95% pewności co do stanu zaworków we wtryskach. Tylko na stole da się je przetestować w pełnym zakresie ciśnień paliwa, a na aucie pewnie w jakiś 2/3 zakresu. I mogą wyniknąć niespodzianki. Zwłaszcza w problemach typu nierówna praca silnika, klekoty, szarpanie test przelewowy raczej nic nam tu nie wyjaśni w kwestii sprawności wtrysków. Jak już tak sobie polemizuje z Tobą to poruszę kolejny temat z kilku postów powyżej. Napisałeś, że niesprawna i niewydajna pompa może wywoływać błąd informujący o zbyt wysokim ciśnieniu w układzie paliwowym. To się wydaje absurdalne ! A jednak to prawda i zgadzam się z Tobą. Jedynie uważam, że inny jest powód wywołania tego błędu niż Ty podałeś. Też jeździłem z laptopem i zastanawiałem się nad tym. Otóż przyspieszając dynamicznie ciśnienie paliwa w układzie powinno rosnąć. Jeśli układ ( pompa ) jest zbyt mało wydajny to ciśnienie narasta zbyt wolno i w pewnym momencie sterownik stwierdza, że pora uznać to za awarie. Wyrzuca wtedy stosowny błąd związany ze zbyt niskim ciśnieniem paliwa (pracą regulatora poza typowym zakresem ) i jednocześnie wprowadza auto w tryb awaryjny. I co się wtedy dzieje ? Ograniczona zostaje dawka wtrysku i "przymknięte" w znacznym stopniu zostają wtrsykiwacze. Wtedy pompa, która zasuwa na maksimum swojej wydajności nagle impulsywnie nadpompowuje paliwa ( bo przymknięto jego pobór ) i następuje skok ciśnienia w górę. Zanim regulator zdąży zareagować to ten impuls ( skok ciśnienia w góre ) zostaje zinterpretowany jako kolejna usterka i setrownik wyrzuca błąd o zbyt wysokim ciśnieniu paliwa. Taka jest moja teoria na to. I na koniec- napisałeś też gdzieś, że klekot powodują podlewające wtryskiwacze dające zbyt dużą dawkę paliwa. Zgadza się. Tyle, że we współczesnych dieslach na CR w 3/4-tych przypadków klekot z wtrysków spowodowany jest zbyt małymi dawkami Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jeśli miałbym to uzasadnić to już w kolejnym poście bo za dużo tej pisaniny w jednym poście. Ostatnio edytowane przez Boblo ; 31-12-2014 o 10:34 |
|
Tagi |
diesel , migająca sprężynka , mk3 , mondeo , nie odpala , pompa wtryskowa , tdci , wtryskiwacze |
|
|