|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
30-12-2014, 14:46 | #621 |
ford::beginner
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 13-12-2014
Skąd: Eindhoven
Model: FF mk3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 12
|
Odp: Dostęp do nagrzewnicy
Witam wszystkich! Mam FF mk3 titanium 2.0tdci. W etis.ford znalazlem informacje: "Z dod. Nagrzewn." niestety nie wiem jak to dziala bo musze powiedziec ze temperatura w samochodzie nie wzrasta drastycznie, raczej po 15km jest wyczuwalne gorace powietrze z nawiewow(temp na zewnatrz to -8 stopni) silnik tez powoli sie dogrzewa. Jak sprawdzic czy posiadam tą nagrzewnicę?
|
30-12-2014, 14:58 | #622 |
FCP member
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-05-2006
Skąd: Warszawa
Model: Smax / Fusion Energy
Silnik: 2.0ecoblue / plug-in hybrid
Rocznik: 2019 / 2017
Postów: 5,160
|
Odp: Dostęp do nagrzewnicy
Podeślij vin na priv to popatrzę
__________________
////// ZMIANA MOCY 1.6tdci 95->115 # 2.0 tdci 140->163 # 1.5/1.6eb 150->182 # Transit 2.2 tdci # diagnostyka # TEMPOMAT # Immobilizer/kluczyki # konfiguracja # spolszczenia # wszystkie modele Europa-USA ////// MAYYAK@GMAIL.COM |
30-12-2014, 14:58 | #623 |
ford::beginner
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 13-12-2014
Skąd: Eindhoven
Model: FF mk3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 12
|
Odp: Dostęp do nagrzewnicy
Podeslalem vin
Ostatnio edytowane przez maniak_m ; 30-12-2014 o 15:12 Powód: zacina mi neta |
30-12-2014, 19:42 | #624 |
FCP member
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-05-2006
Skąd: Warszawa
Model: Smax / Fusion Energy
Silnik: 2.0ecoblue / plug-in hybrid
Rocznik: 2019 / 2017
Postów: 5,160
|
Odp: Dostęp do nagrzewnicy
Masz 'with PTC heater'
Jeśli podejrzewasz ze nie dziala, to najpierw sprawdź bezpiecznik
__________________
////// ZMIANA MOCY 1.6tdci 95->115 # 2.0 tdci 140->163 # 1.5/1.6eb 150->182 # Transit 2.2 tdci # diagnostyka # TEMPOMAT # Immobilizer/kluczyki # konfiguracja # spolszczenia # wszystkie modele Europa-USA ////// MAYYAK@GMAIL.COM |
31-12-2014, 13:28 | #625 |
ford::beginner
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 13-12-2014
Skąd: Eindhoven
Model: FF mk3
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 12
|
Odp: Dostęp do nagrzewnicy
Ok! Sprawdzilem slot odpowiedIalny za" dodatkowa nagrzewnica na paliwo" i jest pusty. Nie wiem w jakim celu ktos by to wyciągał. Poza tym są to fordowskie bezpieczniki. W sumie moglbym zamienić bezpiecznik z ogrzewania tylnej szyby ale jak sie dowiem czy nagrzeqnica działa?
|
31-12-2014, 14:13 | #626 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 24-07-2014
Skąd: Tomaszów Maz.
Model: INNY
Silnik: 1.9TDI
Rocznik: 2003
Postów: 85
|
Odp: Dostęp do nagrzewnicy
PTC to nagrzewnica elektryczna a ty patrzyłeś na slot od nagrzewnicy na paliwo czyli tzw Webasto.
|
05-02-2015, 21:31 | #627 |
ford::beginner
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 04-02-2015
Skąd: Trójmiasto
Model: FOCUS MKII
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 15
|
Odp: Dostęp do nagrzewnicy
Z racji tego, że jestem nowy na forum, chciałbym skorzystać z okazji i się ze wszystkimi serdecznie przywitać!
Trafiłem na forum i ten wątek trochę z przypadku. Odkryłem wczoraj mokry dywan w nogach pasażera i chcąc uszczelnić zaślepki w nogach pasażera natknąłem się na dwie słynne wtyczki, które bardzo mnie zaciekawiły. Reszta historii to pewnie standard, google, co to za wtyczki, i tak się tu znalazłem. Ale do rzeczy, bardzo się nakręciłem na tą nagrzewnicę i zgodnie z instrukcjami przetrzepałem auto w poszukiwaniu reszty komponentów układu. Znalazłem prawie wszystko, co zgodnie z informacjami zawartymi w tym temacie powinno zagwarantować działanie, niemalże plug & play. Mam więc, jak następuje: 1) Wtyczki i wiązkę zasilania nagrzewnicy, 2) Bezpiecznik F5 80A, w skrzynce bezpieczników w komorze silnika, 3) Bezpiecznik C100 10A, w GEMie, 4) Alternator 150A, 5) Klimatyzację dwustrefową automatyczną, 6) GEM: 7M5T-14A073-DF. Nie znalazłem jedynie kostki od sterowania :/ W następnym poście zamieszczę jeszcze więcej fotek bo nie mogę w tym dodać już więcej. Czy dobrze rozumiem, że jedyne co muszę zrobić to wlutować się w wiązkę oraz dołożyć jeden pin do kostki? No i oczywiście aktywować nagrzewnicę elmconfig'iem. |
05-02-2015, 21:37 | #628 |
ford::specialist
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Kraków
Model: MONDEO MK4 FL TITANIUM S @ 2.2 230/500 + C-MAX TITANIUM 2014 2.0 @ 200/400
Silnik: 2.2 tdci + 2.0 tdci
Rocznik: 2013, 2014
Postów: 929
|
Odp: Dostęp do nagrzewnicy
kostka od sterowania jest sklejona izolacją do innej wiązki musisz dobrze popatrzeć, gdzieś w w okolicy za popielniczką, najlepiej od spodu lub wyciągnąć radio. Skoro masz w oryginale położone przewody zasilające (te grube) to na 99% są od zasilania. Jedyne co to będziesz musiał aktywować ELM configiem.
|
05-02-2015, 21:40 | #629 |
ford::beginner
Imię: Kuba
Zarejestrowany: 04-02-2015
Skąd: Trójmiasto
Model: FOCUS MKII
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 15
|
Odp: Dostęp do nagrzewnicy
Odizolowałem tyle wiązki ile się dało, wyjąłem radio, panel klimatyzacji, przyciski od grzania szyb, wyrwałem niemalże tą wiązkę na zewnątrz, wymacałem całą tak, że ręce mam podrapane aż za łokcie i nie maGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kontynuując, proszę o sprecyzowanie: 1) Gdzie mam się wlutować? 2) Gdzie mam dołożyć pin? 3) Która kostka w GEM'ie jaki ma numer? 4) Jak ponumerowane są sloty na piny we wtyczkach? 5) I ostatnie, może dla wielu mało istotne, ale ja lubię jak robota jest zrobiona na tip-top, to którędy oryginalnie jest poprowadzona wiązka sterowania? Ostatnio edytowane przez JamesHamilton ; 05-02-2015 o 22:48 |
05-02-2015, 22:10 | #630 |
ford::expert
Imię: Radek
Zarejestrowany: 06-10-2013
Skąd: Zielona Góra
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6tdci 90ps
Rocznik: 09.2009
Postów: 2,551
|
Odp: Dostęp do nagrzewnicy
Masz wszystkie przewody do sterowania, C102 pin 5 zielony z czarnym, C103 pin 9 biały z czarnym, C103 pin 14 czarny z zielonym paskiem. Musisz poszukać kostki C851 jak napisał pretorian2, wmontować grzałkę i aktywować.
Ostatnio edytowane przez radek70 ; 05-02-2015 o 22:19 |