|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-12-2014, 17:02 | #1 |
ford::amateur
Imię: Lefty
Zarejestrowany: 26-11-2014
Skąd: Wrocław
Model: Ford Mondeo II Kombi
Silnik: 1.8 16v 115km
Rocznik: 1997
Postów: 5
|
Jakie wozić koło - zapasowe, czy dojazdowe?
Czołem Mondziarze!
Całkiem niedawno temu chwaliłem się moim nowym nabytkiem, który zachwyca mnie coraz bardziej. Pamiętacie? Przesiadka z terenowego do osobowego? Nawet i wczoraj na trasie używałem ogrzewania tylnej szyby - dla mnie luksus! Ale dość pajacowania - przejdźmy do rzeczy. Mechanicznie moja Mondka jest sprawna. Wymiana oleju z filtrami od razu po zakupie, niedawno temu wykosztowałem się na felgi z konkretnymi zimówkami, a kilka dni temu byłem u gazownika na wymianę filtrów w sekwencji. Jako że butlę mam w kole, a w planach mam nie tylko jazdę po naszym kraju, to poza rozrządem czekają mnie wydatki na pierdoły kosmetyczne i wyposażeniowe. No więc właśnie... Brakuje mi 5-go koła! Moje obecne to 14-tki, na sezon letni mam 15-tki alu. Trochę czytałem tu i ówdzie. Co niektórzy kombinują z tym 5-tym kołem, cudują by zajęło jak najmniej miejsca, albo kupują spraye, a dla mnie liczy się przede wszystkim poczucie bezpieczeństwa. W związku z tym chciałbym zrobić małą burzę mózgów w dwóch kwestiach: 1. Jakie koło wozić w aucie? 2. Jaki lewarek, klucz, zestaw do koła? 1. Odnośnie tej kwestii wychodzę z założenia, że lepiej jest wozić pełnowymiarowe koło zapasowe nie tylko dla poczucia pewności na drodze, ale w razie kolizji firma ubezpieczeniowa wypłaci bezproblemowo odszkodowanie (w teorii), a przypadku zwykłej dojazdówki może być z tym kłopot z powodu dwóch różnych kapci na jednej osi. Dlatego w moim przypadku musiałbym sobie zmajstrować dwa koła - na zimę i lato. Na zimę nie będzie problemu, bo mam stalówki, ale idąc tropem mojej myśli - to na lato powinienem mieć taką samą alu, czy może być zwykła stalówka? 2. Jako że jestem nieszczęsnym estetą i pedantem, to grzebałem na allegro/olx za oryginalnym kompletem do MK2 w postaci koła i zestawu w wytłoczce z lewarkiem, kluczem i uchem. Oczywiście - znalazłem, ale tylko do zasranego MK3 (bez urazy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ). Pełno pojedynczych dojazdówek, zapasówek, kluczy, lewarków, ale nigdzie kompletów... Z drugiej strony skoro mam w planach mieć 2 koła zapasowe, to przecież nie będę się pierdzielił z jakimiś wytłoczkami tylko dlatego, by oszczędzić miejsca w torbie z narzędziami. Więc na chłopski rozum - wystarczy, że sprawię sobie byle jaki lewarek, pasujący klucz do śrub w kołach, ucho zgarnę na Allegro, i to wszystko? Poza odpowiedziami na moje rozterki (niektóre mega-infantylne, ale żółtodzioby tak już mają), to byłoby miło wymienić się własnymi pomysłami i doświadczeniami. Jestem niezmiernie ciekaw patentów na 5-te koło u... W wozie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam! P.S. No i wiadomo - "stylowy pokrowiec" też musi być! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez Left-handed ; 02-01-2015 o 04:20 Powód: Edycja tematu |
21-12-2014, 17:23 | #2 |
ford::average
Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 14-11-2013
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo IV
Silnik: Duratec 2.0 16V + Landi Renzo Omegas
Rocznik: 2008
Postów: 91
|
Odp: Koło do MK2 - zapasowe, dojazdowe?
Jeśli nie robisz często tras po kilka tysięcy kilometrów, to zainwestowałbym w jedną dobrą oponę zimową lub wielosezonową z bieżnikiem asymetrycznym. Felga stalowa spokojnie wystarczy i zazwyczaj będzie lżejsza i tańsza od aluminiowego odpowiednika.
Jeśli chodzi o wożenie całego potrzebnego wyposażenia, to polecam kupienie tzw. styropianu do bagażnika. Nie wiem, jak wygląda sytuacja w przypadku Mk2, do Mk4 producent przewidział specjalnie ukształtowane styropianowe wypełnienia bagażnika, różne dla samochodów z dojazdówką i pełnym kołem. Takie wypełnienie jest odpowiednio ukształtowane i ma przegródki pozwalające na schowanie w nich narzędzi, butelki z olejem etc. Więcej w temacie: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
23-12-2014, 14:40 | #3 |
ford::beginner
Imię: piotr
Zarejestrowany: 11-03-2009
Skąd: EKU
Model: mondeo
Silnik: 1,8td
Rocznik: 1998
Postów: 33
|
Odp: Koło do MK2 - zapasowe, dojazdowe?
[QUOTE=Left-handed;2320008]Czołem Mondziarze!
No więc właśnie... Brakuje mi 5-go koła! Latem jako zapas woź koło zimowe , zimą odwrotnie. 2. Jaki lewarek, klucz, zestaw do koła? W mk2 kombi w bagażniku nie ma wytłoczki . we wnęce jest przykręcony lewarek , jest miejsce na wkręcenie haka holowniczego i umocowanie klucza do koł . wszystko przykryte jest kołem zapasowym i dokręcone śrubą z motylkiem. Jeśli we wnęce masz zbiornik LPG to skompletuj dobry lewarek , klucz do kół 19 i upakuj w lewym schowku w bagażniku. Koło zapas w pokrowiec i luzem w bagażniku. |
23-12-2014, 19:03 | #4 | |
Moderator
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 08-07-2010
Skąd: Poznań
Model: Galaxy MK2
Silnik: 2,3 Benzyna z LPG
Rocznik: 2000
Postów: 804
|
Odp: Koło do MK2 - zapasowe, dojazdowe?
Cytat:
Poradnik, czyli jak pisać zgodnie z zasadami panującymi na tym forum http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=145988 |
|