|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
18-11-2014, 15:52 | #201 | |
ford::average
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 24-04-2014
Skąd: KRK
Model: C Max
Silnik: 1.5 tdci duratorq
Rocznik: 2015
Postów: 64
|
Odp: 1.8 Duratec (125KM) - bierze olej
Cytat:
|
|
18-11-2014, 16:06 | #202 |
Postów: n/a
|
Odp: 1.8 Duratec (125KM) - bierze olej
Nic nie zmieni gęściejszy olej, tylko w mrozy rozrusznik będzie miał wiecej pracy przy rozruchu po nocy.
|
26-11-2014, 16:05 | #203 | |
ford::average
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 24-04-2014
Skąd: KRK
Model: C Max
Silnik: 1.5 tdci duratorq
Rocznik: 2015
Postów: 64
|
Odp: 1.8 Duratec (125KM) - bierze olej
Cytat:
Cytat: Napisał Gagarin Zobacz post Panowie wrocilem w niedziele z objazdowych wakacji po Europie i wyszlo mi 5500km przez ten czas. Od remontu zrobione mam rowno 7500km i w sumie dolalem 1.3l oleju... Malo to nie jest ale bardzo duzo tez nie. W wakacje wiekszos a w zasadzie 90% trasy to autostrady i predkosc caly czas w okolicach 120- 140km/h. Za 2.5 tys bede zmienial olej znowu.. I tu zastanawiam sie czy nie wlac czegos gestszego jak kolega Klodis. Najwyrazniej 5W30 jest troche za rzadkie a szczegolnie przy wiekszych obrotach cos niecos ubywa. Spróbuj 5W40. Jak dalej bedzie pił to 10W40. Aaronik25 jest offline Raportuj zły post Odpowiedź z Cytatem I odpowiedz kolegi: Wlej od razu 10W40. |
|
26-11-2014, 16:14 | #204 |
Postów: n/a
|
Odp: 1.8 Duratec (125KM) - bierze olej
Gagarin, napisz jaśniej o co Ci chodzi, to może da się polemizować.
|
16-12-2014, 21:13 | #205 |
Postów: n/a
|
Odp: 1.8 Duratec (125KM) - bierze olej
Witam,
Jestem kolejnym szczęśliwym posiadaczem forda c-maxa z z silnikiem benzynowym 1,8 duratec 125KM. Auto z 2005 roku z przebiegiem 140.000 km kupiłem 3 tyg. temu. Wymieniłem olej na syntetyk 5W30 Mobil oraz wszystkie filtry. Po przejechaniu ok 300 km sprawdziłem stan oleju ( na zimnym silniku i z odpowiednim ustawieniem bagnetu ) - było prawie sucho. Po dolaniu 1L stan wrócił do normy jednak zauważam biały dym z wydechu przy mocniejszym przygazowaniu auta na zimnym lub na ciepłym silniku i unoszący się zapach oleju. Sprawdziłem w pierwszej kolejności odmę - jest drożna.Dodam że auto poza tym chodzi idealnie - płynnie pracuje , nie falują obroty, zapala bez problemu - nic nie stuka podczas pracy silnika generalnie jest super - oprócz brania oleju.... Zaraz po zakupie auta okazało się iż ma uszkodzony termostat - auto nie nagrzewało się do odpowiedniej temperatury - po pełnym rozgrzaniu diagnoskop w serwisie Forda wskazywał temp 68 stopni a wskazówka temperatury prawie stała w miejscu - po wymianie termostatu jest OK. Sprawdzałem ciśnienie sprężania i choć wiem iż przy braniu oleju wynik może być niemiarodajny to w każdym cylindrze było prawie 12. Cały spód auta oraz silnik z każdej strony są suche - nie ma żadnych wycieków na zewnątrz. Zauważyłem jednak nalot na świecach oraz w obudowie komory filtra powietrza resztkę oleju. Teraz i Ja mam zagadkę - czy rozbierać w kolejnym etapie głowicę i szukać winy w zablokowanym lub uszkodzonym pierścieniu odpowiadającym za zgarnianie oleju - czy zacząć najpierw od wymiany uszczelniaczy zaworowych? Pomóżcie proszę. |
16-12-2014, 21:52 | #206 |
Postów: n/a
|
Odp: 1.8 Duratec (125KM) - bierze olej
Poczytaj sobie posty o braniu oleju, a bedziesz bardziej oświecony. Narazie pojeżdzij, sprawdż dokładnie ile Ci tego oleju bierze, odzywaj sie na Forum, to podpowiemy co należy zrobić. Ponad rok temu załozyłem temat, aby ktoś sie zgłosił, komu przestał brać silnik olej po wymianie uszczelniaczy, jak dotąd mizerny odzew.
Jak byś po zakupie auta jeszcze nie wymieniał oleju, to moż byś nie zauważył, że silnik bierze olej. Bo nieuczciwi sprzedajacy, tak przygotują silnik do sprzedaży, że nie puszcza chmurki, świece brązowe, niestyka, nie puka, sama radość. Nabywca robi po swojemu, i wychodza takie kwiatki. Wymiana pierścieni na nowe Cie nie ominie, koszt nie za duży, bo ciśnienie masz jeszcze w porządku, bardzo ważne że jest równe, to znaczy że i zawory też trzymają. Co do obudowy filtra powietrza, to nie jest resztka oleju, tylko początek, opary oleju są podawane przez odmę pod wkład filtra powietrza, i otworami w dnie obudowy wycieka na skrzynie biegów i dalej na ziemię. Ostatnio edytowane przez salom ; 16-12-2014 o 21:55 |
17-12-2014, 12:30 | #207 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 07-07-2014
Skąd: ok. Płocka
Model: Focus C-Max
Silnik: 1.8b DURATEC 120 KM
Rocznik: 2003
Postów: 46
|
Odp: 1.8 Duratec (125KM) - bierze olej
Przy sprawdzaniu oleju radzę ci delikatnie obrócić bagnet i dopiero wyciągnąć.
|
21-12-2014, 20:36 | #208 |
ford::average
Zarejestrowany: 24-01-2009
Skąd: Piotrków Tryb./Kraków
Model: Mondeo mk3
Silnik: 1.8 16V 110 cielaków
Rocznik: 2003
Postów: 52
|
Odp: 1.8 Duratec (125KM) - bierze olej
Witam Panowie,
ja 1.5 roku temu robiłem remont silnika (żarło bydle olej jak głupi, pod koniec jak dałem do mechanika żeby coś z tym zrobił i spieprzył robote około 1 litr / 100 km(sto kilometrów)) Ostatecznie dałem auto do innego mechanika który robotę wykonał elegansio i po tym przez ostatnie 15 kkm dolałem między 0.5 litra - 1 litr. Dla mnie to wystarczający wynik. Silnik w mondeo 1.8 110KM, ale problem ten sam. pozdrawiam i powodzenia |
22-12-2014, 15:47 | #209 |
Postów: n/a
|
Odp: 1.8 Duratec (125KM) - bierze olej
Pamiętam, pamietam, pozdrawiam.
|
25-12-2014, 20:34 | #210 |
Postów: n/a
|
Odp: 1.8 Duratec (125KM) - bierze olej
Witam,
Tak więc kolega Salom miał rację - uszczelniacze twarde jak beton poszły do kosza , pomierzono i sprawdzono wszystkie cylindry - bez rys oraz zbieżności. Niestety największym winowajcą okazały się oczywiście pierścienie zbierające olej - tragedia / wykonane chyba z jakiegoś beznadziejnego materiału !/ Kazałem więc wymienić wszystkie pierścienie + komplet uszczelek i uszczelaniaczy zaworowych oraz wykonać porządną płukankę wraz z czyszczeniem krokowca , zaworu EGR oraz przpustnicy / chciałem mieć pewność iż olej nie zawalił tych elementów za bardzo / . Obecnie auto nic nie kopci , pracuje o wiele lepiej , jest mocniejsze i mam nadzieję że taki stan utrzyma się bardzo długo ! Mechanik kazał przez pierwsze 1500 km jeździć w miarę spokojnie ponieważ wszystko musi się ułożyć i dotrzeć na nowo. Później zaleca wymianę oleju. Kiedy przejadę 1500 km dam znać jaki wynik - Dziękuję wszystkim za porady. |