Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-12-2014, 22:01   #11
denon2000
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 10-04-2004
Skąd: LUBLIN
Model: Focus IIFL
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 427
Domyślnie Odp: DPF - czy taki diabel straszny

Co do rodzaju filtra w silnikach TDCI/HDI w fordach polecam zajrzeć tu:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Po 3,5 roku używania focusa z suchym dpfem mam takie refleksje:
- diabeł nie taki straszny jak go malują
- nie katować silnika niskimi obrotami: 1800 i w górę. Turbina ma pompować. Z resztą zobaczcie sobie wykres charakterystyki momentu obrotowego. Jazda z niższymi obrotami to głupota, a to właśnie wtedy najczęściej występuje spalanie niecałkowite
- wymieniam olej co 10 tys km. Zwiększa to koszt o jakieś 200zł raz na rok. Nie są to duże pieniądze.

Mając do wyboru benzynę i diesla nie wybieramy tego samego. Jazda dieslem to inny moment i inna charakterystyka. Odczułem to bardzo jeżdżąc w górach. 110km w benzynie i 90KM w dieslu. Bez porównania. Diesel wygrywał.

denon2000 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-12-2014, 15:20   #12
pietia78
ford::beginner
 
Avatar pietia78
 
Imię: HKS
Zarejestrowany: 24-02-2011
Skąd: Bochnia
Model: Escort MK6 i Foka II FL
Silnik: 1.4 + LPG, 1.6 TDCI 90 KM
Rocznik: 1994, 2011
Postów: 38
Talking Odp: DPF - czy taki diabel straszny

Mam Fokę z 2011 roku 1.6 TDCi 90 KM HB i odpukać chwalę sobie to autko, mało pali (ok 6 litrów ON w cyklu mieszanym) jak na swoją wagę(prawie 1300 kg), nigdy nie sugeruje się wskaźnikiem ekonomicznej jazdy, jeśli ją masz w opcji auta( zielona strzałka skierowana ku górze na zegarach) tylko kręcę go co najmniej do min. 2,5 tys obrotów, na zimnym silniku, szczególnie w mroźne i chłodne dni-noce nigdy nie daje w przysłowiowy "piec" i jak jest po ostrej jeździe od razu nie gaszę, co jest zbawienne dla turbo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Nigdy nie wiemy co lejemy do baku, a do tego dochodzi głupie myślenie o TDCI, nie są to gorsze silniki od silników innych marek co tak niesamowicie są wychwalane.......jak kupisz parcha zajeżdżonego to nie licz na spokojną eksploatację jakiej marki by ten parch nie był. DPF jest nieuniknione, niebawem nawet w silnikach benzynowych bo tak nasza kochana unia chce, a czy to jest rzeczywiście ekologiczne to nie mam do tego przekonania.Pozdrawiam Fordziaków Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
pietia78 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:29.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.