|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
14-12-2014, 22:01 | #11 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 10-04-2004
Skąd: LUBLIN
Model: Focus IIFL
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 427
|
Odp: DPF - czy taki diabel straszny
Co do rodzaju filtra w silnikach TDCI/HDI w fordach polecam zajrzeć tu:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Po 3,5 roku używania focusa z suchym dpfem mam takie refleksje: - diabeł nie taki straszny jak go malują - nie katować silnika niskimi obrotami: 1800 i w górę. Turbina ma pompować. Z resztą zobaczcie sobie wykres charakterystyki momentu obrotowego. Jazda z niższymi obrotami to głupota, a to właśnie wtedy najczęściej występuje spalanie niecałkowite - wymieniam olej co 10 tys km. Zwiększa to koszt o jakieś 200zł raz na rok. Nie są to duże pieniądze. Mając do wyboru benzynę i diesla nie wybieramy tego samego. Jazda dieslem to inny moment i inna charakterystyka. Odczułem to bardzo jeżdżąc w górach. 110km w benzynie i 90KM w dieslu. Bez porównania. Diesel wygrywał. |
15-12-2014, 15:20 | #12 |
ford::beginner
Imię: HKS
Zarejestrowany: 24-02-2011
Skąd: Bochnia
Model: Escort MK6 i Foka II FL
Silnik: 1.4 + LPG, 1.6 TDCI 90 KM
Rocznik: 1994, 2011
Postów: 38
|
Odp: DPF - czy taki diabel straszny
Mam Fokę z 2011 roku 1.6 TDCi 90 KM HB i odpukać chwalę sobie to autko, mało pali (ok 6 litrów ON w cyklu mieszanym) jak na swoją wagę(prawie 1300 kg), nigdy nie sugeruje się wskaźnikiem ekonomicznej jazdy, jeśli ją masz w opcji auta( zielona strzałka skierowana ku górze na zegarach) tylko kręcę go co najmniej do min. 2,5 tys obrotów, na zimnym silniku, szczególnie w mroźne i chłodne dni-noce nigdy nie daje w przysłowiowy "piec" i jak jest po ostrej jeździe od razu nie gaszę, co jest zbawienne dla turbo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Nigdy nie wiemy co lejemy do baku, a do tego dochodzi głupie myślenie o TDCI, nie są to gorsze silniki od silników innych marek co tak niesamowicie są wychwalane.......jak kupisz parcha zajeżdżonego to nie licz na spokojną eksploatację jakiej marki by ten parch nie był. DPF jest nieuniknione, niebawem nawet w silnikach benzynowych bo tak nasza kochana unia chce, a czy to jest rzeczywiście ekologiczne to nie mam do tego przekonania.Pozdrawiam Fordziaków Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|