|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
25-10-2014, 14:48 | #21 |
ford::professional
Imię: Stan
Zarejestrowany: 29-12-2013
Skąd: Johannesburg/RPA
Model: Ford E-150 Conversion
Silnik: 4.6
Rocznik: 2006
Postów: 1,756
|
Odp: Wypalona dziura w tłoku
Witam
Tak,wojtekjanus była taka akcja,którą opisałeś. pozdrawiam |
08-11-2014, 21:47 | #22 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 11-04-2010
Skąd: Bystrzyca Kłodzka
Model: FOCUS, Transit mk7
Silnik: 1.8 TDCI 115 KM, 2.2 140 KM
Rocznik: 2002
Postów: 7
|
Odp: Wypalona dziura w tłoku
Witam.
Niestety, ale lejące wtryski nie "ujawniają się" od razu. Ja zmieniałem tłoki (1 wypalony,2 pęknięty reszta OK - wszystkie zmieniłem) przy ok 320 tkm. Wtryski wyszły przy ok. 48o tkm. Kolego zmień może mechanika. Przy moich tłokach, mechanik stwierdził (bezbłędnie) usterkę po ok 1 minucie, przy wtryskach po ok 3 minutach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. pozdrawiam golfiarz |
09-11-2014, 08:10 | #23 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Wypalona dziura w tłoku
Cytat:
Oczywiście te stwierdzenie należy odnieść do sytuacji, gdy "przychodzi baba do lekarza" - czyli kiedy sprawdza się w warsztacie auto już po jakimś przebiegu, bo coś złego się dzieje. Nowe wtryski w nowym aucie raczej nie leją. Stąd rada, że jeżeli ktoś ma tzw regenerowalne wtryski (np Delphi), do których są oryginalne części na rynku i musi wymienić już zaworki bo te wtryski mocno przelewają, to nie ma co się zastanawiać i warto wymienić także lejące końcówki. Sam byłem zaskoczony, jak duże różnica była w osiągach silnika przed i po wymianie końcówek (po 225kkm). Niestety, nie dotyczy to wszystkich wtrysków, np do Denso nie ma na rynku oryginalnych części. Praktycznie wypracowanie takiego wtrysku pociąga za sobą konieczność jego wymiany - a to są bardzo duże koszty. I chyba w tym zawiera się tajemnica pękniętych lub z wypaloną dziurą tłoków w silnikach 2,2/2,4 tdci.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 09-11-2014 o 08:20 |
|
20-11-2014, 21:37 | #24 |
ford::beginner
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 22-12-2011
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Model: Ford Transit / Ford Galaxy
Silnik: 2.2 TdCi / 1.9 TDI
Rocznik: 2006 / 1996
Postów: 39
|
Odp: Wypalona dziura w tłoku
Panowie po wymianie tłoka silnik chodził bardzo ładnie, nie dymi, zbiera się dobrze.
Przejechałem około 10 tyś km od złożenia silnika i niestety prawdopodobnie z okolicy 4 cylindra słychać delikatne metaliczne stukanie. Coś jakby zawór. Poza tym motor wydaje się być głośniejszy. Czy możliwe że po pęknięciu tłoka posypało się coś w głowicy ? Po dodaniu gazu stukanie jakby przestaje być słyszalne. W poniedziałek jestem umówiony w Anzie niech mechanicy osłuchają silnik :/ |
21-11-2014, 08:30 | #25 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Wypalona dziura w tłoku
Jeżeli stuk słychać tylko przy wchodzeniu na obroty, a po zamknięciu gazu cichnie - to winny jest wtryskiwacz.
Jeżeli stuka stale, to raczej w pierwszej kolejności warto sprawdzić samoregulatory luzu zaworowego, często w starszym aucie to jest przyczyną stukania. Nie chcę nikogo straszyć, ale u mnie stukanie skończyło się dosłownie eksplozją silnika na autostradzie - korbowód wyszedł bokiem. Stukało, cichło, znikało całkiem, znowu się pojawiało - być może panewka korbowodowa się obracała. Kiedy pojawiło się na autostradzie i przyznam, że wyjątkowo głośno - to o 10 sekund za długo myślałem co zrobić...
__________________
Zgredzik |
24-11-2014, 16:41 | #26 |
ford::beginner
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 22-12-2011
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Model: Ford Transit / Ford Galaxy
Silnik: 2.2 TdCi / 1.9 TDI
Rocznik: 2006 / 1996
Postów: 39
|
Odp: Wypalona dziura w tłoku
Czy do wymiany popychaczy hydraulicznych w tdci wystarczy rozpiąć rozrząd i zdjąć konkretny wałek czy wiąże się to z większą ingerencją ?
|
24-11-2014, 18:09 | #27 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Wypalona dziura w tłoku
Cytat:
Wałki rozrządu nakryte są od góry tzw ażurem głowicy i dopiero na nim leżą wałki 3 dźwigienek 5 i 6. Każdy przykręcony pięcioma śrubami 10. Czyli: trzeba zdjąć przewody paliwowe z wtryskiwaczy, uwolnić się od wszystkiego co przeszkadza w zdjęciu dekla klawiatury, zdjąć dekiel i odkręcić wałki z dźwigienkami. Wtryskiwacze zostają. Dla ścisłości: nie ma w tym silniku popychaczy, dźwigienki zaworowe bezpośrednio stykają się z krzywkami wałków zaworowych i mają wbudowane olejowe samoregulatory luzu zaworowego. To one właśnie najczęściej zawodzą... Wymienia się całą dźwigienkę. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 24-11-2014 o 18:37 |
|
24-11-2014, 19:02 | #28 |
ford::average
Zarejestrowany: 30-11-2010
Skąd: Częstochowa
Model: Transit
Silnik: 2.0 TDDI 100KM
Rocznik: 2001
Postów: 80
|
Odp: Wypalona dziura w tłoku
Akurat ten rysunek co Wojtek podał to jest silnik 2.0/2.4 . W 2.2 jest całowicie inny ażur z popychaczami. Nie wiem czy w 2.2 są dwie różne długosci dźwigienek jak w starszym silniku . Na pewno nie różnią się ssące od wydechowych , różnica tkwi w wałkach na których pracują . Następna sprawa to stuki od popychaczy są mało zauważalne bo jak one sie wypracują to tylko zawór się mniej uchyla . Jak na ssących to silnik jest duzo słabszy , a na wydechowych to cylinder sie słabiej opróżnia i część spalin wychodzi do kolektora ssącego , wtedy słychać takie wyraźnie puch-puch . Po zdjęciu kolektora ssącego bardzo ładnie to słychać.
To są tylko moje doświadczenia bo walcze z tym tematem trochę. Ogólnie te dzwigienki do tanich nie należą |
24-11-2014, 21:02 | #29 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Wypalona dziura w tłoku
Cytat:
Pomijam drobne różnice wynikające z np z tego, czy jest to tddi czy tdci oraz inne odmiany produkcyjne: w latach 2000-2006 jest osiem wykonań głowica/ażur, w latach 2006-2011... jedno. Konstrukcja wyszła z wieku niemowlęcego... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Zgredzik |
|
24-11-2014, 21:07 | #30 | |
ford::average
Zarejestrowany: 30-11-2010
Skąd: Częstochowa
Model: Transit
Silnik: 2.0 TDDI 100KM
Rocznik: 2001
Postów: 80
|
Odp: Wypalona dziura w tłoku
Cytat:
|
|