Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-10-2014, 14:48   #21
Basra
ford::professional
 
Imię: Stan
Zarejestrowany: 29-12-2013
Skąd: Johannesburg/RPA
Model: Ford E-150 Conversion
Silnik: 4.6
Rocznik: 2006
Postów: 1,756
Domyślnie Odp: Wypalona dziura w tłoku

Witam

Tak,wojtekjanus była taka akcja,którą opisałeś.

pozdrawiam

Basra jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-11-2014, 21:47   #22
golfiarz
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 11-04-2010
Skąd: Bystrzyca Kłodzka
Model: FOCUS, Transit mk7
Silnik: 1.8 TDCI 115 KM, 2.2 140 KM
Rocznik: 2002
Postów: 7
Domyślnie Odp: Wypalona dziura w tłoku

Witam.
Niestety, ale lejące wtryski nie "ujawniają się" od razu. Ja zmieniałem tłoki (1 wypalony,2 pęknięty reszta OK - wszystkie zmieniłem) przy ok 320 tkm. Wtryski wyszły przy ok. 48o tkm. Kolego zmień może mechanika. Przy moich tłokach, mechanik stwierdził (bezbłędnie) usterkę po ok 1 minucie, przy wtryskach po ok 3 minutach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
pozdrawiam
golfiarz
golfiarz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-11-2014, 08:10   #23
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Wypalona dziura w tłoku

Cytat:
Napisał golfiarz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Niestety, ale lejące wtryski nie "ujawniają się" od razu.
No właśnie... Stary, doświadczony pompiarz twierdzi, że nie ma wtrysków które nie leją. Pytanie tylko jak bardzo.
Oczywiście te stwierdzenie należy odnieść do sytuacji, gdy "przychodzi baba do lekarza" - czyli kiedy sprawdza się w warsztacie auto już po jakimś przebiegu, bo coś złego się dzieje. Nowe wtryski w nowym aucie raczej nie leją.
Stąd rada, że jeżeli ktoś ma tzw regenerowalne wtryski (np Delphi), do których są oryginalne części na rynku i musi wymienić już zaworki bo te wtryski mocno przelewają, to nie ma co się zastanawiać i warto wymienić także lejące końcówki. Sam byłem zaskoczony, jak duże różnica była w osiągach silnika przed i po wymianie końcówek (po 225kkm).

Niestety, nie dotyczy to wszystkich wtrysków, np do Denso nie ma na rynku oryginalnych części. Praktycznie wypracowanie takiego wtrysku pociąga za sobą konieczność jego wymiany - a to są bardzo duże koszty. I chyba w tym zawiera się tajemnica pękniętych lub z wypaloną dziurą tłoków w silnikach 2,2/2,4 tdci.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 09-11-2014 o 08:20
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-11-2014, 21:37   #24
Cossi86
ford::beginner
 
Avatar Cossi86
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 22-12-2011
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Model: Ford Transit / Ford Galaxy
Silnik: 2.2 TdCi / 1.9 TDI
Rocznik: 2006 / 1996
Postów: 39
Domyślnie Odp: Wypalona dziura w tłoku

Panowie po wymianie tłoka silnik chodził bardzo ładnie, nie dymi, zbiera się dobrze.
Przejechałem około 10 tyś km od złożenia silnika i niestety prawdopodobnie z okolicy 4 cylindra słychać delikatne metaliczne stukanie. Coś jakby zawór. Poza tym motor wydaje się być głośniejszy. Czy możliwe że po pęknięciu tłoka posypało się coś w głowicy ? Po dodaniu gazu stukanie jakby przestaje być słyszalne.

W poniedziałek jestem umówiony w Anzie niech mechanicy osłuchają silnik :/
Cossi86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-11-2014, 08:30   #25
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Wypalona dziura w tłoku

Jeżeli stuk słychać tylko przy wchodzeniu na obroty, a po zamknięciu gazu cichnie - to winny jest wtryskiwacz.
Jeżeli stuka stale, to raczej w pierwszej kolejności warto sprawdzić samoregulatory luzu zaworowego, często w starszym aucie to jest przyczyną stukania.

Nie chcę nikogo straszyć, ale u mnie stukanie skończyło się dosłownie eksplozją silnika na autostradzie - korbowód wyszedł bokiem. Stukało, cichło, znikało całkiem, znowu się pojawiało - być może panewka korbowodowa się obracała. Kiedy pojawiło się na autostradzie i przyznam, że wyjątkowo głośno - to o 10 sekund za długo myślałem co zrobić...
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-11-2014, 16:41   #26
Cossi86
ford::beginner
 
Avatar Cossi86
 
Imię: Sebastian
Zarejestrowany: 22-12-2011
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Model: Ford Transit / Ford Galaxy
Silnik: 2.2 TdCi / 1.9 TDI
Rocznik: 2006 / 1996
Postów: 39
Domyślnie Odp: Wypalona dziura w tłoku

Czy do wymiany popychaczy hydraulicznych w tdci wystarczy rozpiąć rozrząd i zdjąć konkretny wałek czy wiąże się to z większą ingerencją ?
Cossi86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-11-2014, 18:09   #27
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Wypalona dziura w tłoku

Cytat:
Napisał Cossi86 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czy do wymiany popychaczy hydraulicznych w tdci wystarczy rozpiąć rozrząd i zdjąć konkretny wałek czy wiąże się to z większą ingerencją ?
Do wyjęcia wałków 4 dźwigienek nie rozpinasz rozrządu - bo wałków rozrządu 1 i 2 nie ruszasz, nie dotykasz.
Wałki rozrządu nakryte są od góry tzw ażurem głowicy i dopiero na nim leżą wałki 3 dźwigienek 5 i 6. Każdy przykręcony pięcioma śrubami 10.
Czyli: trzeba zdjąć przewody paliwowe z wtryskiwaczy, uwolnić się od wszystkiego co przeszkadza w zdjęciu dekla klawiatury, zdjąć dekiel i odkręcić wałki z dźwigienkami.
Wtryskiwacze zostają.

Dla ścisłości: nie ma w tym silniku popychaczy, dźwigienki zaworowe bezpośrednio stykają się z krzywkami wałków zaworowych i mają wbudowane olejowe samoregulatory luzu zaworowego. To one właśnie najczęściej zawodzą...
Wymienia się całą dźwigienkę.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 24-11-2014 o 18:37
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-11-2014, 19:02   #28
demoneczek
ford::average
 
Avatar demoneczek
 
Zarejestrowany: 30-11-2010
Skąd: Częstochowa
Model: Transit
Silnik: 2.0 TDDI 100KM
Rocznik: 2001
Postów: 80
Domyślnie Odp: Wypalona dziura w tłoku

Akurat ten rysunek co Wojtek podał to jest silnik 2.0/2.4 . W 2.2 jest całowicie inny ażur z popychaczami. Nie wiem czy w 2.2 są dwie różne długosci dźwigienek jak w starszym silniku . Na pewno nie różnią się ssące od wydechowych , różnica tkwi w wałkach na których pracują . Następna sprawa to stuki od popychaczy są mało zauważalne bo jak one sie wypracują to tylko zawór się mniej uchyla . Jak na ssących to silnik jest duzo słabszy , a na wydechowych to cylinder sie słabiej opróżnia i część spalin wychodzi do kolektora ssącego , wtedy słychać takie wyraźnie puch-puch . Po zdjęciu kolektora ssącego bardzo ładnie to słychać.
To są tylko moje doświadczenia bo walcze z tym tematem trochę. Ogólnie te dzwigienki do tanich nie należą
demoneczek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-11-2014, 21:02   #29
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Wypalona dziura w tłoku

Cytat:
Napisał demoneczek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Akurat ten rysunek co Wojtek podał to jest silnik 2.0/2.4 . W 2.2 jest całowicie inny ażur z popychaczami.
Nie... Inny ażur jest dopiero od 09.2011, kiedy to silnik Puma przeszedł generalne zmiany. A Kolega Cossi86 ma 2,2 z 2006 roku.
Pomijam drobne różnice wynikające z np z tego, czy jest to tddi czy tdci oraz inne odmiany produkcyjne: w latach 2000-2006 jest osiem wykonań głowica/ażur, w latach 2006-2011... jedno. Konstrukcja wyszła z wieku niemowlęcego... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-11-2014, 21:07   #30
demoneczek
ford::average
 
Avatar demoneczek
 
Zarejestrowany: 30-11-2010
Skąd: Częstochowa
Model: Transit
Silnik: 2.0 TDDI 100KM
Rocznik: 2001
Postów: 80
Domyślnie Odp: Wypalona dziura w tłoku

Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie... Inny ażur jest dopiero od 09.2011, kiedy to silnik Puma przeszedł generalne zmiany. A Kolega Cossi86 ma 2,2 z 2006 roku.
Pomijam drobne różnice wynikające z np z tego, czy jest to tddi czy tdci oraz inne odmiany produkcyjne: w latach 2000-2006 jest osiem wykonań głowica/ażur, w latach 2006-2011... jedno. Konstrukcja wyszła z wieku niemowlęcego... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A to zwracam honor , tu moja wiedza nie sięgała . Moje 2.2 w Ducato jeszcze nie miałem potrzeby rozbierać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
demoneczek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:38.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.