Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 02-11-2014, 20:09   #11
slyboots
ford::specialist
 
Avatar slyboots
 
Zarejestrowany: 10-03-2004
Skąd: Włocławek
Model: Focus C-Max Gold
Silnik: 2.0L Duratorq-TDCi (136PS) - DW10
Rocznik: 11.05.2004
Postów: 775
Domyślnie Odp: Chlapacze - jakie wybrać?

W Chinach możliwie że i są robione ale w zgodzie ze specyfikacją techniczną Forda.

__________________
Focus C-Max 2.0 TDCI - 2004' Machine Silver Metalik

Sufit jednego człowieka to podłoga innego. Raj głupca to piekło mędrca
slyboots jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-11-2014, 07:38   #12
wilmar
ford::average
 
Avatar wilmar
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 27-10-2009
Skąd: Warszawa, Poznań
Model: Focus, były: mk1, mk2
Silnik: były:1.8TDDI 1.6 tdci
Rocznik: były:2000, 2006
Postów: 103
Domyślnie Odp: Chlapacze - jakie wybrać?

Cześć

sorki, że dopiero teraz, mniej więcej tak to wygląda:


IMG_20141102_104629.jpg

IMG_20141102_104641.jpg

IMG_20141102_110459.jpg

Chlapacze są pochylone do przodu - było kwestią naciągnięcia przy montażu i zrobiłem to celowo. Tył zamontuje w trakcie zmiany opon - problem z przykręceniem przy założonym kole.
ps wiem ze autko jest nie umyte Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
wilmar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-11-2014, 09:56   #13
MarcinUj
ford::advanced
 
Avatar MarcinUj
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 21-03-2014
Model: Ford Focus MK4
Silnik: 1,0 Ecoboost 125
Rocznik: 2018
Postów: 250
Domyślnie Re: Chlapacze - jakie wybrać?

Muszę przyznać, że ładnie to wygląda Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A jak sprawa montażu?
Ciężko jest? Montuje się wkrętami czy żabkami?
Trzeba coś w chlapaczach wycinać?

Ostatnio edytowane przez MarcinUj ; 04-11-2014 o 10:11
MarcinUj jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-11-2014, 07:48   #14
wilmar
ford::average
 
Avatar wilmar
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 27-10-2009
Skąd: Warszawa, Poznań
Model: Focus, były: mk1, mk2
Silnik: były:1.8TDDI 1.6 tdci
Rocznik: były:2000, 2006
Postów: 103
Domyślnie Odp: Chlapacze - jakie wybrać?

Cześć.
montaż na 4 wkręty do nadkola,
- przód: przykręcisz zmieniajać kierunek kół; oraz przy podwoziu masz kawałek przefalcowania blach - należy wyciąć/ naciąć w gumie to miejsce; przykładasz - nacinasz i gotowe, jak robisz to pierwszy raz mógłby CI ktoś pomóc z przytrzymaniem dzieki czemu łatwiej naciągniesz gumę i przykręcisz wkręta.
- tył: niestety nie mam przegubu kątowego do wkrętaka wiec przykręce je w weekend podczas zmiany opon

Jakie masz wybrać? ;-) Sam zastanawiałem się przez chwilkę.. oryginały komplet 4 szt z przesyłką kosztują ok 245zł - aledrogo - wybrałem i tak nie najtańsze ca 60zł.
Koledzy poniżej pisza ze chinczyk.. moze i założyłem chinczyka ale czuje się z tym całkiem dobrze ;-)
Szukałem tez orygnałów na szrocie ale jakoś mało intensywnie i bez sukcesu ponieważ chlapacze sa bardzo mało popularne w GB, DE, FR itp.
pozdrawiam!
wilmar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-11-2014, 15:14   #15
iras76
ford::average
 
Avatar iras76
 
Zarejestrowany: 30-04-2011
Skąd: SBE
Model: FF2FL
Silnik: 1,6B
Rocznik: 2010
Postów: 117
Domyślnie Odp: Chlapacze - jakie wybrać?

Prezentują się o niebo lepiej niż ori, ja swoje ori zdemontowałem i leżą w garażu,
narobiły więcej szkód niż pożytku.
Problem tkwi w miejscu połączenia chlapacza z błotnikiem w którym wycierają lakier.
Ori chlapacze są bardzo twarde i jakiekolwiek poruszenie nimi (krawężnik itp.) powoduje że piasek zgromadzony między chlapaczem a błotnikiem wbija się w lakier i niszczy go.
Idealnie by było albo nakleić folię zabezpieczającą albo użyć uszczelniacza nie powodującego korozji tak aby między chlapacz i blachę nie dostawała się woda i piasek.
Przy okazji każdy kto montuje chlapacze i nie tylko niech sobie sprawdzi wewnętrzne stronę błotnika w miejscu gdzie przykręca się śrubę od strony podwozia, nadkole ma w tym miejscu metalową spinkę która ociera o blachę
i na 100% ma korozję.
__________________
Foka w biedzie co nie jedzie

Ostatnio edytowane przez iras76 ; 05-11-2014 o 15:19
iras76 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2014, 07:36   #16
wilmar
ford::average
 
Avatar wilmar
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 27-10-2009
Skąd: Warszawa, Poznań
Model: Focus, były: mk1, mk2
Silnik: były:1.8TDDI 1.6 tdci
Rocznik: były:2000, 2006
Postów: 103
Domyślnie Odp: Chlapacze - jakie wybrać?

Cześć
aby chlapacz "porządnie" chronił bok i tył auta musi być szeroki - wystawać poza obrys błotnika. Oryginalne chlapacze sa szersze od tych moich, i wg mnie wyglądają średnio. Zobaczcie org. chlapacze do MK3 są juz zgrabniejsze ale cena nadal powala ;/
Materiał tych które zakładałem jest miękki, dodatkowo od strony błotnika - styk uszczelnie delikatnie czarnym sylikonem. Zakładałem je też w poprzednim MK1 i po kilku latach było ok.
Przejeżdzałem też już przez kilka sporych progów i dziur na drodze i nic nie obciera.
Za tą cenę ja polecam z czystym sunieniem.

Ostatnio edytowane przez wilmar ; 06-11-2014 o 14:00
wilmar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2014, 08:09   #17
MarcinUj
ford::advanced
 
Avatar MarcinUj
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 21-03-2014
Model: Ford Focus MK4
Silnik: 1,0 Ecoboost 125
Rocznik: 2018
Postów: 250
Domyślnie Re: Chlapacze - jakie wybrać?

Witam,
Jednak w moim przypadku aspekt ekonomiczny przeważył i zakupiłem poprzez aledrogo chlapacze uniwersalne za około 50zeta.
Produkt ma być Polski - REZAW-PLAST - więc przy okazji wesprę rodzimą gospodarkę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jak tylko zamontuje to zdam relacje.
Pozdrawiam.
MarcinUj jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-11-2014, 16:11   #18
Andrzej K.
ford::specialist
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 17-05-2008
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2002
Postów: 833
Domyślnie Odp: Re: Chlapacze - jakie wybrać?

Cytat:
Napisał MarcinUj Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Produkt ma być Polski - REZAW-PLAST
Stosunkowo niezła firma, przynajmniej ja ją kojarzę z chlapaczami do Cinquecento, Seicento. Co prawda nie pasowały idealnie (trzeba było troszkę je "naciągnąć", aby dolegały właściwie i elementy mocowania trzeba było samemu organizować), ale sprawiały dobre wrażenie. Ciekawe jak będzie z jakością do innej marki auta.
Andrzej K. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-11-2014, 06:17   #19
greg32gw
ford::beginner
 
Avatar greg32gw
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 24-02-2013
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: mk2
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2008
Postów: 28
Domyślnie

Cytat:
Napisał wilmar Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cześć

2 tygodnie temu zakładałem takie:

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

jak bede miał chwilę zrobie zdjęcie.
pozdro!
Czy ktoś montował te chlapacze w kombi? Ewentualnie proszę o polecenie innych zamienników do Kombi.

Z góry dziękuję.

Wysłane z mojego C6833 przy użyciu Tapatalka
greg32gw jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-01-2015, 09:17   #20
MarcinUj
ford::advanced
 
Avatar MarcinUj
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 21-03-2014
Model: Ford Focus MK4
Silnik: 1,0 Ecoboost 125
Rocznik: 2018
Postów: 250
Domyślnie Odp: Chlapacze - jakie wybrać?

Dla zainteresowanych, zamontowałem u siebie chlapacze uniwersalne.
Montaż był całkiem prosty. W przodzie dociąłem chlapacze tak jak biegnie zagięcie błotnika i zamocowałem je za pomocą spiek do chlapaczy z Fiesty - mocne spinki dobrze trzymają chlapacze a już trochę z nimi jeżdże(na zdjęciu czerwone okręgi). W głębi nadkola pozostała część chlapacza przykręcona wkrętem do plastikowego nadkola.
Tył prostszy, chlapacz głownie się trzyma na śrubie nadkole-zderzak (na zdjęciu czerwony okrąg) a reszta chlapacza przykręcona wkrętami do nadkola. Nie jest to za szczęśliwe bo nadkole jest z „tektury” ale póki co się dobrze trzyma.
Wizualnie wg mnie dobrze wyglądają, są zgrabniejsze niż oryginały a spokojnie dają rade. Już kilka razy zahaczyłem nimi o krawężnik i próg zwalniający-zero uszkodzeń.
Polecam.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg Front.jpg (88.2 KB, 184 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg Rear.jpg (74.2 KB, 161 wyświetleń)
MarcinUj jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:37.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.