|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-11-2014, 20:09 | #11 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-03-2004
Skąd: Włocławek
Model: Focus C-Max Gold
Silnik: 2.0L Duratorq-TDCi (136PS) - DW10
Rocznik: 11.05.2004
Postów: 775
|
Odp: Chlapacze - jakie wybrać?
W Chinach możliwie że i są robione ale w zgodzie ze specyfikacją techniczną Forda.
__________________
Focus C-Max 2.0 TDCI - 2004' Machine Silver Metalik Sufit jednego człowieka to podłoga innego. Raj głupca to piekło mędrca |
04-11-2014, 07:38 | #12 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 27-10-2009
Skąd: Warszawa, Poznań
Model: Focus, były: mk1, mk2
Silnik: były:1.8TDDI 1.6 tdci
Rocznik: były:2000, 2006
Postów: 103
|
Odp: Chlapacze - jakie wybrać?
Cześć
sorki, że dopiero teraz, mniej więcej tak to wygląda: IMG_20141102_104629.jpg IMG_20141102_104641.jpg IMG_20141102_110459.jpg Chlapacze są pochylone do przodu - było kwestią naciągnięcia przy montażu i zrobiłem to celowo. Tył zamontuje w trakcie zmiany opon - problem z przykręceniem przy założonym kole. ps wiem ze autko jest nie umyte Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
04-11-2014, 09:56 | #13 |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 21-03-2014
Model: Ford Focus MK4
Silnik: 1,0 Ecoboost 125
Rocznik: 2018
Postów: 250
|
Re: Chlapacze - jakie wybrać?
Muszę przyznać, że ładnie to wygląda Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A jak sprawa montażu? Ciężko jest? Montuje się wkrętami czy żabkami? Trzeba coś w chlapaczach wycinać? Ostatnio edytowane przez MarcinUj ; 04-11-2014 o 10:11 |
05-11-2014, 07:48 | #14 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 27-10-2009
Skąd: Warszawa, Poznań
Model: Focus, były: mk1, mk2
Silnik: były:1.8TDDI 1.6 tdci
Rocznik: były:2000, 2006
Postów: 103
|
Odp: Chlapacze - jakie wybrać?
Cześć.
montaż na 4 wkręty do nadkola, - przód: przykręcisz zmieniajać kierunek kół; oraz przy podwoziu masz kawałek przefalcowania blach - należy wyciąć/ naciąć w gumie to miejsce; przykładasz - nacinasz i gotowe, jak robisz to pierwszy raz mógłby CI ktoś pomóc z przytrzymaniem dzieki czemu łatwiej naciągniesz gumę i przykręcisz wkręta. - tył: niestety nie mam przegubu kątowego do wkrętaka wiec przykręce je w weekend podczas zmiany opon Jakie masz wybrać? ;-) Sam zastanawiałem się przez chwilkę.. oryginały komplet 4 szt z przesyłką kosztują ok 245zł - aledrogo - wybrałem i tak nie najtańsze ca 60zł. Koledzy poniżej pisza ze chinczyk.. moze i założyłem chinczyka ale czuje się z tym całkiem dobrze ;-) Szukałem tez orygnałów na szrocie ale jakoś mało intensywnie i bez sukcesu ponieważ chlapacze sa bardzo mało popularne w GB, DE, FR itp. pozdrawiam! |
05-11-2014, 15:14 | #15 |
ford::average
Zarejestrowany: 30-04-2011
Skąd: SBE
Model: FF2FL
Silnik: 1,6B
Rocznik: 2010
Postów: 117
|
Odp: Chlapacze - jakie wybrać?
Prezentują się o niebo lepiej niż ori, ja swoje ori zdemontowałem i leżą w garażu,
narobiły więcej szkód niż pożytku. Problem tkwi w miejscu połączenia chlapacza z błotnikiem w którym wycierają lakier. Ori chlapacze są bardzo twarde i jakiekolwiek poruszenie nimi (krawężnik itp.) powoduje że piasek zgromadzony między chlapaczem a błotnikiem wbija się w lakier i niszczy go. Idealnie by było albo nakleić folię zabezpieczającą albo użyć uszczelniacza nie powodującego korozji tak aby między chlapacz i blachę nie dostawała się woda i piasek. Przy okazji każdy kto montuje chlapacze i nie tylko niech sobie sprawdzi wewnętrzne stronę błotnika w miejscu gdzie przykręca się śrubę od strony podwozia, nadkole ma w tym miejscu metalową spinkę która ociera o blachę i na 100% ma korozję.
__________________
Foka w biedzie co nie jedzie Ostatnio edytowane przez iras76 ; 05-11-2014 o 15:19 |
06-11-2014, 07:36 | #16 |
ford::average
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 27-10-2009
Skąd: Warszawa, Poznań
Model: Focus, były: mk1, mk2
Silnik: były:1.8TDDI 1.6 tdci
Rocznik: były:2000, 2006
Postów: 103
|
Odp: Chlapacze - jakie wybrać?
Cześć
aby chlapacz "porządnie" chronił bok i tył auta musi być szeroki - wystawać poza obrys błotnika. Oryginalne chlapacze sa szersze od tych moich, i wg mnie wyglądają średnio. Zobaczcie org. chlapacze do MK3 są juz zgrabniejsze ale cena nadal powala ;/ Materiał tych które zakładałem jest miękki, dodatkowo od strony błotnika - styk uszczelnie delikatnie czarnym sylikonem. Zakładałem je też w poprzednim MK1 i po kilku latach było ok. Przejeżdzałem też już przez kilka sporych progów i dziur na drodze i nic nie obciera. Za tą cenę ja polecam z czystym sunieniem. Ostatnio edytowane przez wilmar ; 06-11-2014 o 14:00 |
06-11-2014, 08:09 | #17 |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 21-03-2014
Model: Ford Focus MK4
Silnik: 1,0 Ecoboost 125
Rocznik: 2018
Postów: 250
|
Re: Chlapacze - jakie wybrać?
Witam,
Jednak w moim przypadku aspekt ekonomiczny przeważył i zakupiłem poprzez aledrogo chlapacze uniwersalne za około 50zeta. Produkt ma być Polski - REZAW-PLAST - więc przy okazji wesprę rodzimą gospodarkę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jak tylko zamontuje to zdam relacje. Pozdrawiam. |
06-11-2014, 16:11 | #18 | |
ford::specialist
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 17-05-2008
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2002
Postów: 833
|
Odp: Re: Chlapacze - jakie wybrać?
Cytat:
|
|
11-11-2014, 06:17 | #19 | |
ford::beginner
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 24-02-2013
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: mk2
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2008
Postów: 28
|
Cytat:
Z góry dziękuję. Wysłane z mojego C6833 przy użyciu Tapatalka |
|
14-01-2015, 09:17 | #20 |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 21-03-2014
Model: Ford Focus MK4
Silnik: 1,0 Ecoboost 125
Rocznik: 2018
Postów: 250
|
Odp: Chlapacze - jakie wybrać?
Dla zainteresowanych, zamontowałem u siebie chlapacze uniwersalne.
Montaż był całkiem prosty. W przodzie dociąłem chlapacze tak jak biegnie zagięcie błotnika i zamocowałem je za pomocą spiek do chlapaczy z Fiesty - mocne spinki dobrze trzymają chlapacze a już trochę z nimi jeżdże(na zdjęciu czerwone okręgi). W głębi nadkola pozostała część chlapacza przykręcona wkrętem do plastikowego nadkola. Tył prostszy, chlapacz głownie się trzyma na śrubie nadkole-zderzak (na zdjęciu czerwony okrąg) a reszta chlapacza przykręcona wkrętami do nadkola. Nie jest to za szczęśliwe bo nadkole jest z „tektury” ale póki co się dobrze trzyma. Wizualnie wg mnie dobrze wyglądają, są zgrabniejsze niż oryginały a spokojnie dają rade. Już kilka razy zahaczyłem nimi o krawężnik i próg zwalniający-zero uszkodzeń. Polecam. |