Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > LPG
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 02-10-2014, 11:14   #41
morus
Zablokowany
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 06-10-2011
Skąd: Puszczykowo
Model: Fiesta
Silnik: 1300i
Rocznik: 1995
Postów: 254
Domyślnie Odp: Focus Mk1 - czy warto bawić się w LPG i kiedy to się opłaca

Raczej ciągle kombinować co zrobić, żeby silnik najlepiej spalał mieszaninę też gazów: tlen-azot.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

morus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-10-2014, 19:25   #42
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: Focus Mk1 - czy warto bawić się w LPG i kiedy to się opłaca

Cytat:
Napisał kosteg Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeśli dodatkowo mogę się przyczepić - wartość energetyczna podawana jest w MJ/kg (jednostce energii na kg paliwa) a 1kg gazu to ok 1.7l gdzie 1kg benzyny to 1.14l co jak sądzę przy wyliczaniu paliwa w mapkach o których kolega wspomina delikatne zamieszanie wprowadza... Myślę, że temat można zakończyć bo niczego więcej chyba nie dodamy aby wszyscy zadowoleni byli Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
No wlasnie ani ja sie nie pomylilem ani ty sie nie pomyliles
Jezeli znalazles takie informacje to twoj mnoznik = 1,7/1,14= ~1,5~

Ja podałem wam swoje zrodło
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
"Przeliczenie wartości opałowej propanu w odniesieniu do innych nośników energii"
I pisze wyraznie 1L LPG=0,65L Pb

ALE znalazlem takze inne zrodla ktore podaja ze

Moj 1L PB = 39MJ to moze byc czasem tak ze 1L Pb= 36MJ a jeszcze gdzies indziej znalazlem ze 1L PB=32MJ

I jest to jedyna watpliwosc którą mam, niemniej jednak obliczenia ktore byly z kilku miesiecy
potwierdzaja ze samochody ktore byly sprawdzane palily srednio 1,5x Wiecej LPG jak benzyny i zazwyczaj to bylo ponad 1,5x i nie mniej.
PS. prosze nie zapominac ze to jest po podliczeniu LPG i po odjeciu zuzytej PB w czasie testu. (mnoznik = Zuzycie LPG/ (Srednie wczesniejsze zuzycie PB-PB zuzyte w tescie) )

Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 02-10-2014 o 19:29
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-10-2014, 21:15   #43
kosteg
ford::professional
 
Avatar kosteg
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 28-03-2008
Skąd: Wrocław -> blachy LB ;)
Model: BMW 3 touring
Silnik: 2.0 D
Rocznik: 05'
Postów: 1,726
Domyślnie Odp: Focus Mk1 - czy warto bawić się w LPG i kiedy to się opłaca

Się kolega miesza w zeznaniach... pozwolę sobie po raz ostatni coś tu napisać.

Cytat:
Napisał mjprzem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
No wlasnie ani ja sie nie pomylilem ani ty sie nie pomyliles Jezeli znalazles takie informacje to twoj mnoznik = 1,7/1,14= ~1,5~
Dalej jesteś w błędzie - w ten sposób otrzymujesz mnożnik uwzględniający różnice masa/objętość natomiast zupełnie nie mający niczego wspólnego z różnicą o której pisałeś wcześniej - czyli różnicą wartości energetycznej.

Cytat:
Napisał mjprzem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
PS. prosze nie zapominac ze to jest po podliczeniu LPG i po odjeciu zuzytej PB w czasie testu.
Ponowię co raz napisałem: Podczas Twojego testu, w Twoim aucie i Twoich warunkach. Skrzynka czego tam sobie zechcesz dla Ciebie jeśli to samo Ci wyjdzie przy wspomnianych już moich dojazdach do pracy i kimkolwiek dojeżdżającym z poza dużego miasta do takowego, większą odległość.

Cytat:
Napisał mjprzem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja podałem wam swoje zrodło [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] "Przeliczenie wartości opałowej propanu w odniesieniu do innych nośników energii" I pisze wyraznie 1L LPG=0,65L Pb
Ale to źródło również samo sobie zaprzecza: screen z ich tabelki powyżej Twojego przelicznika...

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Czyli z ich tabelki jasno wynika przelicznik 1:1 !
__________________
Ford Mondeo Kombi 93' 1.8b+LPG -> oddał za mnie życie
Saab 9-5 SportKombi Vector v6 3.0 TiD 02' -> trudna miłość ...
Ford Mondeo Kombi 05'/06' 2.0 TDCi -> weryfikator cierpliwości
kosteg jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-10-2014, 07:34   #44
mjprzem
ford::expert
 
Zarejestrowany: 25-02-2008
Skąd: podkarpackie, mielec klimatyzacja napełnianie
Model: focus sedan ghia
Silnik: tddi
Rocznik: 2000
Postów: 3,108
Domyślnie Odp: Focus Mk1 - czy warto bawić się w LPG i kiedy to się opłaca

Cytat:
Napisał kosteg Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dalej jesteś w błędzie - w ten sposób otrzymujesz mnożnik uwzględniający różnice masa/objętość natomiast zupełnie nie mający niczego wspólnego z różnicą o której pisałeś wcześniej - czyli różnicą wartości energetycznej.
Ale to źródło również samo sobie zaprzecza: screen z ich tabelki powyżej Twojego przelicznika...

Jeśli dodatkowo mogę się przyczepić - wartość energetyczna podawana jest w MJ/kg (jednostce energii na kg paliwa) a 1kg gazu to ok 1.7l gdzie 1kg benzyny to 1.14l co jak sądzę przy wyliczaniu paliwa w mapkach o których kolega wspomina delikatne zamieszanie wprowadza... Myślę, że temat można zakończyć bo niczego więcej chyba nie dodamy aby wszyscy zadowoleni byli


[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Tak wiem tam jest ewidentny błąd
ale domyslam sie ze to poprostu pomyłka przy przepisywaniu

Niemniej jednak mozna wywnioskowac ze
1L PB=39MJ (no chyba ze ktos sprawdzi na jakims orlenie ile faktycznie ma PB wartosci energetycznej-opałowej)
a
1L LPG=25MJ

a czy porównujemy kg czy m3 to jest nie wazne bo na stacji kazdy kowalski placi za 1L wiec najlepiej posługiwac sie litrem.

I kosteq przeczytaj jeszcze raz co napisales i sam zobaczysz ze nawet to ze pisales o Kg to kg da sie łatwo przeliczyc na Litry i wyjdzie ci to samo co mi wyszło.


gestosc gazu PROPAN-BUTAN = 1,82 (kg/m³) (0'C i 0,1Mpa) -czyli mniej wiecej normalne warunki
1 l, = 0,52 kg. 1 l, = 0,26 m3. 1 kg, = 1,92 l

PB = 750 kg/m3 czyli 1L=0,75kg

Ostatnio edytowane przez mjprzem ; 03-10-2014 o 08:23
mjprzem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-10-2014, 18:06   #45
LEŚNICZY
ford::average
 
Imię: ŁUKASZ
Zarejestrowany: 20-08-2013
Skąd: ŻORY
Model: FUSION SILVER X
Silnik: 1.4 LPG
Rocznik: 2006
Postów: 96
Domyślnie Odp: Focus Mk1 - czy warto bawić się w LPG i kiedy to się opłaca

Jedno jest pewne , że się opłaca Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Miliony bidnych polaków nie może się mylić...
LEŚNICZY jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:57.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.