Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-09-2014, 14:19   #1
MarkoMk3
ford::amateur
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 24-09-2014
Skąd: Świętochłowice
Model: TRANSIT
Silnik: 2,5 D
Rocznik: 1986
Postów: 2
Domyślnie Montaż wspomagania kierownicy,jaka pompa?

Witam
Koledzy postaram sie streścić problem.
Transit Laweta 87 rok,2,5 D,
Mam go od ok 3 m-cy i chcę do niego założyć wspomaganie kierownicy.Z pojazdem na pace w miare da sie żyć ale na pusto masakra.A laweta głównie lata po mieście bo wspomagam nią sobie warsztat.
Wszystko generalnie jest ok,na allllegroo są prawie wszystkie gratki od maglownicy po zbiorniczek ale Pan od którego mam wziąść przekładnie zagiął mnie z pompą. Podobno ma mieć ona 3 króćce. Na aukcjach wszystkie mają dwa.
Przekładnia jest montowana do lewej podłużnicy a niby 2 przewodowa pompa jest do przekładni listwowej.
Czy ktoś mógłby mi naświetlić o co w tym chodzi. Maglownica z aukcji ma normalnie 1 wejscie i 1 wyjscie. Wpisałem pare zdań w wyszukiwarce ale wynik słaby. bede wdzięczny za pare pomocnych zdań.

MarkoMk3 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-09-2014, 16:03   #2
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Montaż wspomagania kierownicy,jaka pompa?

Pierwsza wersja z maglownicą z lat 1986-1991 miała faktycznie pompę z trzema króćcami - patrz na rysunek (to jest anglik, ale to nic nie zmienia).
Ale moim zdaniem takie podłączenie pompy nie uniemożliwia zastosowania pompy z dwoma króćcami (z lat późniejszych).

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ja miałem Mk3 z tych lat bez serwa i nie narzekałem - w czym jest problem?
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 25-09-2014 o 16:09
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-09-2014, 22:40   #3
Okraj
ford::average
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 12-07-2009
Skąd: Wrocław / Kowary
Model: Transit / Escort Express
Silnik: 2,5 D / 1,8 TD
Rocznik: 1989 / 1996
Postów: 71
Domyślnie Odp: Montaż wspomagania kierownicy,jaka pompa?

Pompy z trzema króćcami były stosowane w obu przekładniach – listwowej i kulkowej. Różnica wynika z umiejscowienia w obiegu oleju zbiornika wyrównawczego. W modelu Mk3 zbiornik montowany był na trzecim króćcu pompy, jako „dolewka oleju”, w modelach późniejszych Mk4 i Mk5 był przepływowy, montowany na powrocie z przekładni do pompy. Te pompy mają już dwa króćce. Mocowania pomp są zamienne (oczywiście kompletne ze wspornikiem). Nie pamiętam tylko czy średnica i skok gwintu przewodu wysokiego ciśnienia jest w Mk3 taki sam jak w późniejszych – musiałbym dokonać wykopalisk w garażu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ponad to zamieszam jeszcze trochę koledze w głowie – istnieją dwie wersje pompy z trzema króćcami – z przyłączem bocznym, tak jak na zdjęciu Wojtka i z przyłączem tylnym.
Ta pierwsza była montowana od 09.1989 do 08.1991, a ta druga od 08.1987 do 08.1989. Oczywiście do obu są różne węże przyłączeniowe (mowa oczywiście o wysokim ciśnieniu, bo ten drugi zawsze można łatwo podgiąć).
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg capture1.jpg (64.0 KB, 27 wyświetleń)
Okraj jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-09-2014, 13:45   #4
MarkoMk3
ford::amateur
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 24-09-2014
Skąd: Świętochłowice
Model: TRANSIT
Silnik: 2,5 D
Rocznik: 1986
Postów: 2
Domyślnie Odp: Montaż wspomagania kierownicy,jaka pompa?

Dzięki,więc zabieram się za kupowanie gratków i bynajmniej mam temat rozwiązany.
Puszcze to na standardowym obiegu bo tych pomp jest mnustwo,dokupie zbiorniczek z dwoma króccami i git. W razie jakby nie pasowały gwinty to sie zakuje stare bo wiekszość sprzedawców oferuje pompy i maglownice z uciętymi przewodami :-)
Wojtekjanus ja daje rad kręcic kierą ale jak za dobroą cene można zrobić sobie komfort to myśle ze warto.Graty jak liczylem wyjdą ok 600 zł robote zrobie sobie sam wiec chyba warto w to wejsć. A transit ze mną zostanie na długo bo jest super, wiec dostanie prezent :-)
MarkoMk3 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:26.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.