Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Kupujemy auto
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 24-09-2014, 22:19   #1
sniady89
ford::amateur
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 19-03-2014
Skąd: Chorzów\Warszawa
Model: Focus MK3
Silnik: 1.6 TDCI 115KM
Rocznik: 2011
Postów: 5
Domyślnie Ford Focus MK3 - 1.6 TDCI Czy warto kupić

Hey wszystkim,
Jestem nowym użytkownikiem więc pierwsze to bardzo was serdecznie witam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Od jakiegoś czasu szukam nowego autka i jedną z opcji (główną) jest Ford Focus, początkowo miało to być EB 1.6 i do tego instalacja gazowa (Vialle albo Prins), ale z uwagi na cenę EcoBoost na rynku i cenę instalacji zacząłem się zastanawiać nad Dieslem 1.6 TDCI 115KM.

Szukam od dłuższego czasu informacji o tym silniku, jego awaryjności i tym filtrze DPF.
Otóż, w moim przypadku użytkowanie auta jest dość zróżnicowane. W zależności od tygodnia mam albo trasy 600km (Kato- Wawa, i powrotem), albo jazy po mieście. Do tego krótkie w mieście trasy z prędkością poniżej 50km\h, ale też trasy gdzie 15min, cisnę 100km\h. Są oczywiście i trasy po parę godzin ale to w zależności od pory roku i okazji gdzie można się wyrwać (zima, lato, weekend - no chyba standardGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)

Pytanie moje to jak wygląda sprawa z tym filtrem ? Czy profilaktyczne dolewanie olejów obniżających temperaturę spalania sadzy do oleju faktycznie pomaga ?
Planuję zakupić auto używane o przebiegu do 75k(szukam wręcz do 50K, jakiegoś 3 latka).
Wiem że powinno się dolać tego oleju Eolys po około 60K. Na jakie jeszcze elementy polecacie zwrócić uwagę bym nie miał problemu z autkiem.

Do teraz jestem posiadaczem Opelka Vectry, zasłużonego 15 latka, więc koło dwu-masowe jest mi obcym wymyślałem (chodź jeżdżę autami diesle często nigdy nie przysłuchiwałem się pracy silnika, nie moje więc nie mój problem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) Czy oględziny mechanika mogą wykryć jakiś jego uszczerbek ?

Chętnie bym każdemu z osobna postawił browarka za każdy post pomocy, ale niestety Poczta nie przesyła takich rzeczy, więc mam nadzieje że podziękowanie na forum będzie w porządku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

sniady89 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-09-2014, 22:50   #2
Pitol321
FCP member
 
Avatar Pitol321
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 26-11-2011
Skąd: Essen
Model: VW Arteon Elegance
Silnik: 2.0TDi 200PS DSG
Rocznik: 2021
Postów: 684
Domyślnie Odp: Ford Focus MK3 - 1.6 TDCI Czy warto kupić

Focus MK3 1.6 TDCi 115KM ma suchy DPF - nie ma płynu Eolys, jest trwalszy i mniej problematyczny od mokrego (taki był np. w MK2 1.6 TDCi 109KM).

Generalnie raczej nie praktykuje się dolewki olejów obniżających temperaturę spalania sadzy jeśli filtr pracuje prawidłowo i co jakiś czas zapewnia się mu dłuższą trasę podczas której dobrze się wypali.
Należy pamiętać o corocznej wymianie oleju lub co 15-20tyś i stosować olej 5w30 zgodny ze specyfikacją Forda.
Ja tak użytkuję autko: generalnie miasto z 10-20km dziennie, czasem wypad za miasto do 50km, ale kilka razy w roku robię trasy Niemcy-Polska 900km w jedną stronę.
Przejeżdżam tak rocznie od 15tyś do 20tyś km i jestem bardzo zadowolony z diesli w takim użytkowaniu. Ani mokry w MK2 ani sychy DPF w MK3 nie sprawia mi problemów.

Moja Foczka MK3 jest z początku 2012 roku i miała przebieg 68tyś km - poleasing z Francji.

Według ASO ta wersja silnika 1.6 TDCi została znacznie poprawiona względem poprzedniej i problemy smarowania i turbiny powinny być rzadsze, a żywotność jednostki lepsza.
Co do dwumasy to 3latek z 70tyś km przebiegu powinien mieć ją w dobrym stanie. Oczywiście w jakimś stopniu obeznany mechanik jest w stanie ocenić czy jest sprawna np.: testując ruszanie (też z wysokich biegów), zachowanie sprzęgła podczas jazdy, obserwując wibracje i słuchając gaszenia silnika.
Co do bolączek tego modelu wystarczy przejrzeć forum, np. zaawansowane wyszukiwanie z prefixem: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ].
Mnie dosięgła usterka docisku sprzęgła - pękła sprężyna docisku co skutkowało wymianą tarczy i docisku - koszt 1999zł w ASO.
Pali mi trochę mniej niż MK2, jest odrobinę dynamiczniejszy, jest cichszy i lepiej wykonany, choć znajdzie się jakaś niedoróbka jak np. deska bagażnika w wersji heczbek.
Generalnie jestem zadowolony z zakupu.
__________________
Były: Xsara II 2.0HDi 90PS 2000 Focus II 1.6TDCi 109PS 2007 Focus III 1.6TDCi 116PS 2012 Mondeo V 2.0TDCi 180PS 2016 Edge 2.0biTDCi 209PS 2018
Jest: 1. Arteon 2.0TDi 200PS DSG 2021 2. 207CC 1.6THP 156PS 2012.

Ostatnio edytowane przez Pitol321 ; 25-09-2014 o 07:44
Pitol321 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-05-2020, 16:50   #3
focus-morag
ford::average
 
Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 28-08-2013
Skąd: morag
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 tdci 179 ps
Rocznik: 2016
Postów: 127
Domyślnie Odp: Ford Focus MK3 - 1.6 TDCI Czy warto kupić

4 lata temu kupiłem zwykłego Focusa 1.6 tdci kombi w wersji sync edition z 2013 r.Samochod w serii miał bi xenony,parkowanie wzdluzne,blis,hamowanie przed przeszkoda,informacje o zmeczeniu,asystent pasa ruchu i ciemne szyby tyl
Po zakupie dołożyłem pakiet spoilerow :dokladka przód +kratki w zderzak plaster miodu,boczne listwy progowe st,tylna lotka st,tylny zderzak st line,felgi 18 oryginał st kolor grafit ,sprezyny obniżające eibach,dołożyłem układ wydechowy firmy friedrich motorsport,mapa w Niemczech w firmie Speedbuster na 140 km wymiana kompa ,fotele RECARO z ST polskory z zoltymi bokami,kierownica ,nakładki na pedaly i gałka na biegi ST ,dolozona navi z radiem sony,glosniki z Focusa RS dolozone też soprany tyl .zmieniłem oświetlenie wewnętrzne na led z titanium oraz pełne czerwone ambiente beleuchtung ....i to chyba tyle
Autem zrobiłem 50 tyś km
Prowadzi się swietnie,mało pali,super wygląda.Jedyna wada to mało miejsca na tylnej kanapie na nogi oraz hałas wiatru przy dużych prędkościach
Polecam te auto i zabawę w tuning przy nim bo efekt jest fajny
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg 20200409_075712.jpg (89.2 KB, 37 wyświetleń)
Typ Pliku: jpg 20200409_090037.jpg (94.6 KB, 37 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez focus-morag ; 02-05-2020 o 16:53
focus-morag jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-05-2020, 13:27   #4
Marek
ford::expert
 
Avatar Marek
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 29-11-2009
Skąd: WOŁÓW\WROCŁAW
Model: Hyundai i30 N Line focus mk3 fl, Astra F, 126p
Silnik: 1,5 TGDI, 1,5 TDCI , 1.4 Pb, prawie 0,7 :)
Rocznik: 2022 2015 1995
Postów: 3,203
Domyślnie Odp: Ford Focus MK3 - 1.6 TDCI Czy warto kupić

Delete
__________________
Czego prócz śmierci boimy się najbardziej?
Uszczelki pod głowicą

Ostatnio edytowane przez Marek ; 03-05-2020 o 20:54
Marek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:06.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.