Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 19-09-2014, 08:09   #221
Caesar
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-03-2012
Model: mk2
Silnik: 1.6tdci
Rocznik: 2005
Postów: 43
Domyślnie Usterka układu silnika

Silnik 1.6TDCi
EGR zaślepiony od 2 lat.
Jadę rano do pracy, jak już się rozgrzał, przyspieszyłem sobie dynamicznie do 4tyś obr, dojeżdżam do światłem, Chcę normalnie ruszyć a tu muł niesamowity, moc tylko w przedziale 2-3k obr i komunikat usterka układu silnika.
Pod elmem znalazł błędy
P042e
P0489
Po skasowaniu i uruchomieniu ponownie, od razu komunikat wraca. Co mogło się stać?
EGR był sprawny.czysty i zaślepiony dawno temu, mógł się popsuć od tak? Co może jeszcze powodować w/w błędy?

Caesar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-09-2014, 12:38   #222
RedFord
ford::advanced
 
Avatar RedFord
 
Imię: Redzia
Zarejestrowany: 11-05-2011
Skąd: Radom
Model: Ford Focus C-Max
Silnik: 1,6 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 341
Domyślnie Odp: Usterka układu silnika

P0489
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
P042E
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
_______________________________________

http://i33.tinypic.com/2qxnfwk.jpg



Ostatnio edytowane przez RedFord ; 19-09-2014 o 12:50
RedFord jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-09-2014, 12:52   #223
Caesar
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-03-2012
Model: mk2
Silnik: 1.6tdci
Rocznik: 2005
Postów: 43
Domyślnie Re: EGR w 1.6 TDCI (sterowany elektrycznie) wymontowanie, czyszczenie

Dziękuję, będę musiał odkręcić EGR'a i sprawdzić. Może wypalił/wyrwał zaślepioną podkładkę i się zablokował?
Caesar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-09-2014, 10:21   #224
x900x
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 05-09-2014
Model: mazda3
Silnik: 1,6
Rocznik: 2005
Postów: 2
Domyślnie Odp: EGR w 1.6 TDCI (sterowany elektrycznie) wymontowanie, czyszczenie

Cytat:
Napisał damiasek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jakieś 90 000 km temu w pierwszym poście tego wątku opisałem swoje problemy z EGR-em. Czytając wcześniej o tym problemie i jego rozwiązywaniu myślałem że czyszczenie pomoże tylko na chwilę. Obecnie już wiem na ile pomogło Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. - prawie na 90 000 km. Obecnie EGR znów odmawia posłuszeństwa i zamierzam ponownie go wyczyścić i sprawdzić na ile to pomoże.
Na razie radzę sobie doraźnie, elm327 + forscan i procedura kalibracji EGR-a. Uruchamiam ją kilka razy pod rząd, kasuję błędy i objawy (czarny dym przy przyspieszaniu, spadek mocy, poszarpywanie) oraz błąd (zapalona lampka MIL). Wystarcza to na około 600-1400 km pod warunkiem codziennego używania auta. Jak postoi nieużywane więcej niż 2 dni, to błąd pojawia się od razu po uruchomieniu.
Czym czyściłeś to egr 90.000 temu ? smarowałeś jakieś elementy po czyszczeniu ? i ile km masz już nalatane na tym silniku ? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)
x900x jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-09-2014, 10:55   #225
Matych
ford::expert
 
Avatar Matych
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 13-06-2010
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MK5 Titanium
Silnik: 2.0TDCI PS 209 by HEKO
Rocznik: 2017
Postów: 3,755
Domyślnie Odp: EGR w 1.6 TDCI (sterowany elektrycznie) wymontowanie, czyszczenie

Wyczyście egr i zaślepcie i będzie z głowy.
Matych jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-09-2014, 11:44   #226
damiasek
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 20-09-2009
Skąd: Kraków
Model: był Focus II Kombi
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Rocznik: 2005
Postów: 793
Domyślnie Odp: EGR w 1.6 TDCI (sterowany elektrycznie) wymontowanie, czyszczenie

Z tym, jak wskazuje jeden z powyższych wpisów, zaślepienie pomiędzy zaworem EGR, a blokiem silnika też po dłuższym czasie może prowadzić do zablokowania zaworu.
damiasek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-09-2014, 16:11   #227
malisz182
ford::average
 
Imię: Igor
Zarejestrowany: 11-06-2014
Skąd: Żyrardów/Warszawa
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1,6TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 86
Domyślnie Odp: EGR w 1.6 TDCI (sterowany elektrycznie) wymontowanie, czyszczenie

Panowie... Jak te opaskę łączącą EGR z chłodnica z powrotem założyć??

Ostatnio edytowane przez malisz182 ; 26-09-2014 o 16:24
malisz182 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-09-2014, 17:23   #228
Autorek
ford::average
 
Zarejestrowany: 08-02-2011
Model: Focus MkIII
Silnik: 1.6 TDCi 115 KM
Rocznik: 2013
Postów: 59
Domyślnie Odp: EGR w 1.6 TDCI (sterowany elektrycznie) wymontowanie, czyszczenie

Cześć!
I u mnie chyba zaczęły się problemy z EGR-em. Dlatego chciałbym poprosić o rady. A więc tak: gdy odpalę na zimnym silniku, obroty falują. Nie jakoś mocno, powiedzmy o 100 obrotów w górę w dół przy temp. zewnętrznej 20 st. i może 150-200, gdy na zewnątrz jest 14 st. Przy około 2000 obr, na chwilę szarpnie (jakby nie dostawał paliwa albo powietrza). Czasami po odpaleniu obroty nie falują, ale dźwięk pracy silnika jakby zmieniał „ton”. Auto nigdy nie dymi.

Po rozgrzaniu jest lepiej, silnik pracuje równomiernie. Obawiam się, że mi się EGR zapcha do reszty, więc spróbowałem go na trasie przeczyścić (raz 20 min. powyżej 3500 obr. i raz 20 min powyżej 2300. Niestety za bardzo to nie pomogło. Aha I jeszce jedno, ostatnio przejechałem kilka tys. km na tempomacie. Może ma to jakieś znaczenie. Obecny przebieg 219 tkm.
Poradźcie coś. Czy w ogóle zmierzam we właściwym kierunku? Można jakoś odróżnić symptomy uszkodzonego wtrysku od objawów zapchanego EGR-a? Trochę się obawiam samemu czyścić EGR (Spascmar pisał, że po takiej operacji mu już nie odpalił). Z drugiej strony maureliusz, lukaszs i wojtas7 pisali, że w ich wypadku najbardziej zawalona była rurka pomiędzy kolektorem a zaworem. Chodzi o tę rurkę, którą zaznaczyłem na zdjęciu, prawda? Łatwo jest ją zdemontować? Trzeba ją wymontować razem z tą elastyczną częścią? Czy wystarczy odłączyć tę elastyczną część od kolektora i ją przeczyścić bez demontażu? Jak Wy to zrobiliście? Gdyby nie było to zbyt skomplikowane, to bym się podjął przeczyścić tylko ją (nie mam doświadczenia). Czy warto też przeczyścić kolektor. Dzięki z góry za odpowiedzi.
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg Rurka do kolektora.jpg (72.2 KB, 267 wyświetleń)

Ostatnio edytowane przez Autorek ; 27-09-2014 o 17:46
Autorek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-09-2014, 18:56   #229
marcysia
ford::average
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 10-11-2008
Skąd: opolskie
Model: Focus MK3 FL, Focus MK2
Silnik: 1,5 TDCI 120 KM / 1,6 TDCI 109 KM
Rocznik: 2017 / 2005
Postów: 70
Wink Odp: EGR w 1.6 TDCI (sterowany elektrycznie) wymontowanie, czyszczenie

Z własnego doświadczenia wiem, że u mnie czyszczenie egr-a sprawdziło się. W czwartek będę czyścił go po raz kolejny. Chociaż mam go zaślepionego i jego działanie nie ma większego wpływu na pracę silnika to od czasu do czasu pojawia mi się błąd. Nie skutkuje on przejściem w tryb serwisowy ani innymi konsekwencjami ale nie lubię jeździć z zapaloną choinką na desce. Aktualnie czasami komputer odczytuje błędne położenie zaworu w momencie odpalania silnika i dlatego znów będę go czyścił. W Twoim przypadku - jeśli uda Ci się go wyjąć z rurką "sztywną i elastyczną to z pewnością będzie łatwiej poskładać to po czyszczeniu bo z pierścieniem łączącym rurkę z zaworem wiele osób ma problemu jak choćby post poprzedzający Twój. Czy to dobry kierunek i ma związek z Twoimi objawami tego Ci jednoznacznie nie doradzę - nie spróbujesz nie będziesz wiedział.
marcysia jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2014, 08:07   #230
wojtas7
ford::average
 
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 05-11-2013
Skąd: Wrocław
Model: Ford Focus MK2
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 144
Domyślnie Odp: EGR w 1.6 TDCI (sterowany elektrycznie) wymontowanie, czyszczenie

tak to jest ta rurka ale u mnie ta rurka byla zawalona przy samym wlocie do dolotu, wiec nie trzeba az od tylu tego rozkrecac a tylko od gory.
wojtas7 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:44.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.